Мета. Навчити писати рядкову букву “ел”, склади та слова з нею; вдосконалювати уміння складати речення за поданими малюнками; активізувати та розширювати словниковий запас учнів, сформувати початкове уявлення про опис, як цілісний зв'язний текст, вчити добирати найхарактерніші ознаки для опису тварин, удосконалювати граматичний лад мовлення; сприяти розвитку творчої уяви, спостережливості; виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: картинки, малюнки, картки для роботи в парах, в малих групах, фішки, мультимедійна презентація.
Інтерактивні технології: робота в парах, в малих групах, «Мікрофон»Мета. Навчити писати рядкову букву “ел”, склади та слова з нею; вдосконалювати уміння складати речення за поданими малюнками; активізувати та розширювати словниковий запас учнів, сформувати початкове уявлення про опис, як цілісний зв'язний текст, вчити добирати найхарактерніші ознаки для опису тварин, удосконалювати граматичний лад мовлення; сприяти розвитку творчої уяви, спостережливості; виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: картинки, малюнки, картки для роботи в парах, в малих групах, фішки, мультимедійна презентація.
Інтерактивні технології: робота в парах, в малих групах, «Мікрофон»
Тема. Письмо рядкової букви “ел”, складів, слів з нею. Розвиток зв’язного мовлення. Опис лисички.
Мета. Навчити писати рядкову букву “ел”, склади та слова з нею; вдосконалювати уміння складати речення за поданими малюнками; активізувати та розширювати словниковий запас учнів, сформувати початкове уявлення про опис, як цілісний зв’язний текст, вчити добирати найхарактерніші ознаки для опису тварин, удосконалювати граматичний лад мовлення; сприяти розвитку творчої уяви, спостережливості; виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: картинки, малюнки, картки для роботи в парах, в малих групах, фішки, мультимедійна презентація.
Інтерактивні технології: робота в парах, в малих групах, «Мікрофон»
Хід уроку
І. Організація класу
- Любі, діти, подивіться мені в очі. Поглянемо одне на одного, всміхнемось.
Девізом нашого уроку будуть такі слова:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати !
ІІ.Актуалізаціяопорних знань учнів
Знайдіть її у касі букв і пригадайте вірш, який допомагає нам відрізнити її з - поміж інших.
- Які звуки позначає ця буква? (л,л’)
- Наведіть приклади слів з цими звуками.
ІІІ. Визначення теми і мети уроку. «Мікрофон»
IV. Робота над темою уроку
1.Знайомство з новою літерою
Прочитати склади. Для яких слів вони нам знадобляться:
Письмо цих складів,буквосполучення лл
4. Робота в малих групах. Звуковий аналіз слова ліс, запис його у зошитах.
- В останньому рядку у ваших зошитах записано ще одне речення із словом ліс, прочитайте..його.
У лісі лис.
-Скільки слів у цьому реченні?(3)
- Назвіть перше слово, друге, третє?
-Як написані слова в реченні?
-Де початок, кінець речення?
-Як змінилось слово ліс ( і на и )
-Запишіть це речення.
V. Розвиток мовлення
1.Актуалізація знань учнів
Живої природи світ таємничий
Ми на уроці сьогодні відкриєм.
Навчимось його красу не руйнувати,
А примножувати, любити,оберігати.
Перегляд фільму про лисицю (1 хв.) .
- Подивіться і скажіть про кого фільм? Що ви знаєте про лисицю?
2.Розширення знань учнів
Лисиця — красива тварина. Тіло її вкрите густою рудою шерстю. У лисиці розкішний пухнастий хвіст. У неї короткі ноги і гостра мордочка. Очі у лисиці ніби намистинками, світяться хитрим вогнем. Живе вона в покинутих нірках ховрахів і борсуків. Харчується лисиця мишами, зайцями. Іноді може навідатися до людей, щоб вкрасти курку чи невелику гусочку. Бігає лисиця дуже швидко. Від ворогів вона тікає зигзагами. Лисиця є героєм багатьох казок, де вона виконує не дуже позитивну роль — краде курей, хитрує, полює на птахів і т.д.
Лисиця - це улюбленець українського народу, символ. Саме тому так часто вона є героєм казок.
- Назвіть, яких саме?
- Про неї складено багато віршів і пісень.
3. Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ми з вами маємо навчитись складати опис лисички. Погляньте, художник, щоб передати красу лисички, використав фарби і олівці і т. д. А ми з вами маємо словами “ намалювати” зайчика, по-іншому можна сказати описати.
4. Робота над темою
Для цього нам допоможуть загадки про лисичку, яких ви знаєте чимало.
- Діти будуть загадувати вам ці загадки, а оскільки відгадки вам добре знайомі, тому вашим завданням буде: виділити із цих загадок слова та вислови, які служать вам підказкою що це саме лисичка.
Прийшла кума із довгим віником На бесіду з нашим півником, Схопила півня на обід, Та й замела мітлою слід.
В лісі молодиця гуляє На всі боки поглядає. На ній шубка дорога Вся горить, мов золота. Хвіст пухнастий і м’який. Що за звір такий?
В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?
Хвостата, носата, руда і зубата. Уміє хвостата нечутно ступати, В курник залізати, тягнути курчата. Як злодійку звати?
Пишним хвостом славиться, хитрункою називається.
Вночі руда дівчина Залізла тихо в двір, Курей перелічила Та й понесла у бір.
Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке м’ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене…
5. Систематизація знань учнів
- А тепер пригадаємо всі ознаки лисички. Щоб у нас утворився опис, треба ввести ці вислови в речення. А допоможуть вам у цьому малюнки і схеми речень.
-Зараз я об’єднаю складені вами речення в певній послідовності в один текст, і ви почуєте опис лисички вцілому.
Лисиця — досить красива тварина. Вона живе в лісі. У неї руденька. Хвіст у лисиці пухнастий і розкішний. Він потрібен господині не тільки для краси. Лисиця — хитрюга. Вона полює на зайців, ловить мишей. А саму лисицю мисливцям впіймати важко. Вона замітає сліди своїм пухнастим хвостом.
Яка розумна тварина!
Самостійне складання опису учнями.
-А зараз спробуйте і ви скласти опис лисички, спираючись на наші схеми- малюнки та вислови із загадок.
- Щоб текст-опис у вас вийшов гарним, не називайте у кожному реченні слово «лисичка». Називайте її тваринка, вона, хитрунка, красуня.
(Учні за поданими малюнками та схемами речень складають тексти-описи)
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Що ми робили на уроці?
- Що навчились? Для чого ми вчились писати нову літеру? Де стануть у пригоді вам ці знання?
-Що вам сьогодні на уроці видалось найважчим ?
-Що сподобалось найбільше?
-А що ви сьогодні навчились робити такого, чого не вміли раніше? (Складати описи)
-Чи хотіли б ви ще описати якусь тваринку?
-На сьогоднішньому уроці ви дуже гарно працювали, були уважними та старанними. Саме тому у вас вийшли такі гарні описи лисички. А ще тому,що ви знаєте багато загадок, які допомогли вам дібрати влучні вислови для опису. Окрім того, ви вже вмієте будувати гарні речення, що теж дуже важливо для описів.
-На наступних уроках ми продовжимо вивчати нові букви, а ще працюватимемо над складанням текстів-описів. Навчимося описувати і домашніх улюбленців, і рослин, і людей, і все навколо.На цьому наш урок закінчено.