Урок "Тема. Письмо рядкової букви “ел”, складів, слів з нею. Розвиток зв’язного мовлення. Опис лисички."

Про матеріал

Мета. Навчити писати рядкову букву “ел”, склади та слова з нею; вдосконалювати уміння складати речення за поданими малюнками; активізувати та розширювати словниковий запас учнів, сформувати початкове уявлення про опис, як цілісний зв'язний текст, вчити добирати найхарактерніші ознаки для опису тварин, удосконалювати граматичний лад мовлення; сприяти розвитку творчої уяви, спостережливості; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: картинки, малюнки, картки для роботи в парах, в малих групах, фішки, мультимедійна презентація.

Інтерактивні технології: робота в парах, в малих групах, «Мікрофон»Мета. Навчити писати рядкову букву “ел”, склади та слова з нею; вдосконалювати уміння складати речення за поданими малюнками; активізувати та розширювати словниковий запас учнів, сформувати початкове уявлення про опис, як цілісний зв'язний текст, вчити добирати найхарактерніші ознаки для опису тварин, удосконалювати граматичний лад мовлення; сприяти розвитку творчої уяви, спостережливості; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: картинки, малюнки, картки для роботи в парах, в малих групах, фішки, мультимедійна презентація.

Інтерактивні технології: робота в парах, в малих групах, «Мікрофон»

Перегляд файлу

Тема. Письмо рядкової букви “ел”, складів, слів з нею.  Розвиток зв’язного   мовлення. Опис лисички.

Мета. Навчити писати рядкову букву “ел”, склади та слова з нею;       вдосконалювати уміння складати речення за поданими малюнками; активізувати та розширювати словниковий запас учнів, сформувати початкове уявлення про опис, як цілісний зв’язний текст, вчити добирати найхарактерніші  ознаки для опису тварин,     удосконалювати граматичний лад мовлення; сприяти розвитку творчої  уяви, спостережливості; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: картинки, малюнки, картки для роботи в парах, в малих групах, фішки, мультимедійна презентація.

Інтерактивні технології: робота в парах, в малих групах, «Мікрофон»

Хід уроку

   І.  Організація класу

        - Любі, діти, подивіться мені в очі. Поглянемо одне на одного, всміхнемось.

Девізом нашого уроку будуть такі слова:

                        Не просто слухати, а чути.

                        Не просто дивитись, а бачити.

                        Не просто відповідати, а міркувати.

                        Дружно й плідно працювати !

ІІ.Актуалізаціяопорних знань учнів

  •              Яку букву ми вивчили на уроці читання? (“ел” ).

Знайдіть її у касі букв і пригадайте вірш, який допомагає нам відрізнити її з - поміж інших.

- Які звуки позначає ця буква? (л,л) 

- Наведіть приклади слів з цими звуками.

ІІІ. Визначення теми і мети уроку. «Мікрофон»

  •              Як ви думаєте, що ми навчимось на сьогоднішньому уроці?
  •              Сьогодні на уроці ми навчимось писати рядкову букву “ел”, слова та склади з нею, навчимось складати опис тварини.

IV. Робота над темою уроку

1.Знайомство з новою літерою

  • Розгляд  рукописної букви, порівняння її з друкованою.
  • Аналіз елементів букви.
  • Пояснення вчителем написання літери.
  • Письмо рядкової рукописної букви «л» в повітрі.
  • Письмо літери «л» в зошиті з друкованою основою - 1 рядок.
  1.                 Робота над складами в парах

Прочитати склади. Для яких слів вони нам знадобляться:

  •              Ла - (лапа, ласти, лампа, ластівка)
  •              Лу- (лупа, луска, лунає )
  •              Ле - ( лев, летів, лелека, летить)
  •              Ли - (липа, лист, листок, лимон, лиман, )

Письмо цих складів,буквосполучення лл

  1.                 Робота над словами
  • Загадка: Цар усіх тварин земних, В казках він суддя для них, Клас ссавці, в їжі — хижак Є такий знак-зодіак. (Лев)
  • Звуко-буквений аналіз слова лев ( використовують фішки і букви з розрізної азбуки)
  • Запишіть це слово в зошит поруч із поданим зразком.
  • Яке ще слово записане в цьому рядку, прочитайте (ліс). Як можна ще його назвати ( гай ).
  • Розгляньте його на малюнку і складіть з ним речення.
  •                   Поставте запитання до слова ліс у першому реченні (Що?

4. Робота в малих групах. Звуковий аналіз слова ліс, запис його у зошитах.

  1.             Робота над реченням

- В останньому рядку у ваших зошитах  записано ще одне речення із словом ліс, прочитайте..його.

У лісі лис.

-Скільки слів у цьому реченні?(3)

- Назвіть перше слово, друге, третє?

-Як написані слова в реченні?

-Де початок, кінець речення?

-Як змінилось слово ліс ( і на и )

-Запишіть це речення.

V.  Розвиток мовлення

1.Актуалізація знань учнів

Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкриєм.

Навчимось його красу не руйнувати,

А примножувати, любити,оберігати.

Перегляд фільму про лисицю (1 хв.) .

- Подивіться і скажіть про кого фільм? Що ви знаєте про лисицю?

2.Розширення знань учнів

Лисиця — красива тварина. Тіло її вкрите густою рудою шерстю. У лисиці розкішний пухнастий хвіст. У неї короткі ноги і гостра мордочка. Очі у лисиці ніби намистинками, світяться хитрим вогнем. Живе вона в покинутих нірках ховрахів і борсуків. Харчується лисиця мишами, зайцями. Іноді може навідатися до людей, щоб вкрасти курку чи невелику гусочку. Бігає лисиця дуже швидко. Від ворогів вона тікає зигзагами. Лисиця є героєм багатьох казок, де вона виконує не дуже позитивну роль — краде курей, хитрує, полює на птахів і т.д.

Лисиця - це улюбленець українського народу, символ. Саме тому так часто вона є героєм казок.

- Назвіть, яких саме?

- Про неї складено багато віршів і пісень.

3. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми з вами маємо навчитись складати опис лисички. Погляньте, художник, щоб передати красу лисички, використав фарби і олівці і т. д. А ми з вами маємо словами “ намалювати” зайчика, по-іншому можна сказати описати.

4. Робота над темою

Для цього нам допоможуть загадки про лисичку, яких ви знаєте чимало.

- Діти будуть загадувати вам ці загадки, а оскільки відгадки вам добре знайомі, тому вашим завданням буде: виділити із цих загадок слова та вислови, які служать вам підказкою що це саме лисичка.

Прийшла кума із довгим віником На бесіду з нашим півником, Схопила півня на обід, Та й замела мітлою слід.

 В лісі молодиця гуляє На всі боки поглядає. На ній шубка дорога Вся горить, мов золота. Хвіст пухнастий і м’який. Що за звір такий?

В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?

Хвостата, носата, руда і зубата. Уміє хвостата нечутно ступати, В курник залізати, тягнути курчата. Як злодійку звати?

Пишним хвостом славиться, хитрункою називається.

Вночі руда дівчина Залізла тихо в двір, Курей перелічила Та й понесла у бір.

Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке м’ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене…

5. Систематизація знань учнів

-  А тепер пригадаємо всі ознаки лисички. Щоб у нас утворився опис, треба ввести ці вислови в речення. А допоможуть вам у цьому малюнки і схеми речень.

  • Робота за малюнковим планом (На кожному малюнку зображено лисичка і зафарбовані лише ті частини її тіла, які потрібно описати)
  • Зразок складання тексту-опису вчителем

 -Зараз я об’єднаю складені вами речення в певній послідовності в один текст, і ви   почуєте опис лисички вцілому.

Лисиця — досить красива тварина. Вона живе в лісі. У неї руденька. Хвіст у лисиці пухнастий і розкішний. Він потрібен господині не тільки для краси. Лисиця — хитрюга. Вона полює на зайців, ловить мишей. А саму лисицю мисливцям впіймати важко. Вона замітає сліди своїм пухнастим хвостом.

Яка розумна тварина!

Самостійне складання опису учнями.

 -А зараз спробуйте і ви скласти опис лисички, спираючись на наші схеми- малюнки та вислови із загадок.

- Щоб текст-опис у вас вийшов гарним, не називайте у кожному реченні слово «лисичка». Називайте її тваринка, вона, хитрунка, красуня.

(Учні за поданими малюнками та схемами речень складають тексти-описи)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що ми робили на уроці?

- Що навчились? Для чого ми вчились писати нову літеру? Де стануть у пригоді вам ці знання?

-Що вам сьогодні на уроці видалось найважчим ?

-Що сподобалось найбільше?

-А що ви сьогодні навчились робити такого, чого не вміли раніше? (Складати описи)

-Чи хотіли б ви ще описати якусь тваринку?

 -На сьогоднішньому уроці ви дуже гарно працювали, були уважними та старанними. Саме тому у вас вийшли такі гарні описи лисички. А ще тому,що ви знаєте багато загадок, які допомогли вам дібрати влучні вислови для опису. Окрім того, ви вже вмієте будувати гарні речення, що теж дуже важливо для описів.

-На наступних уроках ми продовжимо вивчати нові букви, а ще працюватимемо над складанням текстів-описів. Навчимося описувати і домашніх улюбленців, і рослин, і людей, і все навколо.На цьому наш урок закінчено.

 

docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
1706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку