Урок . Тема: «Стосунки людини й природи в казці “Момотаро, або Хлопчик-Персик”»

Про матеріал
Урок 5 клас. Тема: «Стосунки людини й природи в казці “Момотаро, або Хлопчик-Персик”» Мета: • Ознайомити учнів з японською народною казкою «Момотаро, або Хлопчик-Персик». • Вивчити стосунки людини з природою в контексті казки. • Розвивати уяву, навички аналізу художнього тексту, вміння робити висновки. Обладнання: • Текст казки. • Ілюстрації або відеофрагменти з казки. • Картки з питаннями для групової роботи.
Перегляд файлу

Урок 5 клас. Тема: «Стосунки людини й природи в казці “Момотаро, або Хлопчик-Персик”»

Мета:

  • Ознайомити учнів з японською народною казкою «Момотаро, або Хлопчик-Персик».
  • Вивчити стосунки людини з природою в контексті казки.
  • Розвивати уяву, навички аналізу художнього тексту, вміння робити висновки.

Обладнання:

  • Текст казки.
  • Ілюстрації або відеофрагменти з казки.
  • Картки з питаннями для групової роботи.

План уроку:

  1. Організаційний момент (2 хвилини) Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Актуалізація знань (5 хвилин)

Як ви думаєте, чому важливо вивчати казки інших народів?

  Казки — це частина культурного спадку кожного народу. Вивчаючи казки інших народів, ми дізнаємося про їхні цінності, традиції та вірування. Казки допомагають зрозуміти, як люди різних культур бачать світ, що вони вважають важливим і правильним. Вони також навчають універсальних моральних уроків, які є зрозумілими для всіх, незалежно від походження.

Крім того, казки допомагають нам розвивати уяву і навички критичного мислення, адже в них часто є фантастичні персонажі, тварини, які говорять, та інші магічні елементи. Вивчення казок різних культур сприяє розвитку толерантності та розуміння інших народів, їхніх звичаїв і способу життя.

Казки також є засобом передачі мудрості від одного покоління до іншого, тому вони допомагають зберігати культурну спадщину і традиції.

 

  1. Оголошення теми і мети уроку (3 хвилини) Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з японською народною казкою «Момотаро, або Хлопчик-Персик», та спробуємо зрозуміти, як у цій казці показані стосунки людини з природою.
  2. Читання та обговорення казки (15 хвилин)
    • Діти  коротко переказує зміст казки: У японській казці розповідається про Момотаро — хлопчика, який народився з персика. Його знайшли і виховали старий та стара, які не мали своїх дітей. Момотаро виріс сильним та добрим хлопцем і вирушив на острів демонів (оні), щоб захистити свій народ. По дорозі він зустрів тварин — собаку, мавпу і фазана, які допомогли йому перемогти демонів.
    • Обговорення: Чому головного героя називають "Хлопчик-Персик"? Що це символізує?

 Головного героя казки називають "Хлопчик-Персик", тому що, за легендою, Момотаро народився з великого персика, який знайшли літні чоловік і жінка, коли він плив річкою. Цей образ є важливим символом у японській культурі.

Що символізує персик:

  1. Життя і родючість: Персик є символом життя, родючості й оновлення в багатьох культурах, зокрема в Японії. Він символізує нове життя, яке отримали старі люди, знайшовши Момотаро, що приніс їм радість і надію.
  2. Чистота і невинність: Оскільки Момотаро народжується з персика, його походження є магічним і чистим, що підкреслює його особливість як героя. Він з'являється на світ не звичайним чином, а з допомогою природи, що вказує на його унікальну місію допомоги людям.
  3. Природа і гармонія: Символ персика також підкреслює гармонію між людиною і природою, що є важливою темою казки. Момотаро має тісний зв'язок із природою, і це проявляється в тому, що його підтримують тварини — собака, мавпа і фазан.

Таким чином, "Хлопчик-Персик" символізує нове життя, чистоту та гармонію між людиною і природою.

 

  1. Аналіз стосунків людини з природою (10 хвилин)
    • Природа в казці тісно пов'язана з життям людини. Момотаро народжується з природного об'єкта — персика, що символізує взаємозв'язок між людиною і природою.
    • Тварини (собака, мавпа і фазан), які допомагають Момотаро, уособлюють гармонійне співіснування людини з природним світом. Люди й тварини разом долають труднощі та допомагають одне одному.
  2. Робота в групах (10 хвилин) Учні об'єднуються в групи й отримують картки із завданнями для обговорення:
    • Як тварини допомогли Момотаро?
    • Як ви вважаєте, чому Момотаро не боровся один?
    • Що може навчити нас казка про взаємодію людей і тварин?
  3. Фізкультхвилинка (3 хвилини) Легка руханка для відпочинку.
  4. Закріплення матеріалу (8 хвилин)
    • Питання до класу:
      • Як природа допомагала героям казки?
      • Що символізує персик у казці?
      • Як би виглядали стосунки людини й природи, якби Момотаро не мав підтримки тварин?

  Як природа допомагала героям казки? Природа відіграє важливу роль у казці "Момотаро, або Хлопчик-Персик". По-перше, сам Момотаро народився завдяки магічному персику, який символізує тісний зв'язок між природою та людьми. Далі, тварини — собака, мавпа і фазан — допомагають Момотаро в його подорожі та боротьбі з демонами. Це підкреслює, що природа й живі істоти можуть бути надійними союзниками людини, коли вони діють разом.

  Що символізує персик у казці? Персик у казці символізує життя, родючість і гармонію з природою. Він є джерелом нового життя, адже з нього народжується Момотаро. Крім того, персик у японській культурі також символізує захист від зла і щастя, що відповідає ролі Момотаро як героя, який приносить добро своєму народові.

  Як би виглядали стосунки людини й природи, якби Момотаро не мав підтримки тварин? Якби Момотаро не мав підтримки тварин, його стосунки з природою були б менш гармонійними. Без допомоги собаки, мавпи та фазана Момотаро міг би не впоратися з демонами, що показує, як важливою є співпраця між людьми та природою. Тварини уособлюють природні сили, які, коли людина їх шанує і поважає, можуть стати на її бік і допомогти у важкій боротьбі. Без підтримки природи герою було б значно складніше досягти успіху.

 

  1. Підсумки уроку (5 хвилин)
    • Обговорення ключових моментів: взаємодія людини з природою в казці, важливість допомоги та співпраці.
    • Висновок: казка вчить нас цінувати природу і дружбу з нею.
  2. Домашнє завдання
  • Намалювати ілюстрацію до казки, де показані стосунки Момотаро і тварин.
  • Написати короткий твір на тему: «Чого мене навчила казка про Момотаро?».

Очікувані результати:

Учні повинні зрозуміти, що казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик» підкреслює важливість гармонійних стосунків між людиною і природою, показує взаємодію людей з тваринами і вчить, що співпраця і взаємодопомога є ключем до перемоги над труднощами.

 

docx
Додано
20 вересня
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку