Урок. Тема:"Таблиці додавання чисел 6,7,8,9."

Про матеріал

Матеріал уроку відповідає чинній програмі і містить завдання, які допомагають закріпити вміння додавати числа 6,7,8,9. Урок проведено в формі мандрівки. Учні - альпіністи, які намагаються досягти вершини - виконати всі завдання уроку. На кожному етапі за виконані завдання нагорода - прапорець. Самий яскравий веселковий прапорець треба встановити на горі - тоді мета буде досягнута.

Перегляд файлу

Тема уроку. Таблиці додавання чисел 6,7,8,9.

Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; поняття задачі, вміння розв'язувати задачі.

Дидактична задача: актуалізувати прийоми додавання і віднімання чисел частинами при додаванні більшого числа до меншого; скласти таблиці додавання чисел 6, 7, 8, 9 ; закріплювати розуміння зміни суми залежно від зміни першого доданка, зміни різниці, залежно від зміни зменшуваного; закріплювати знання табличних випадків додавання і віднімання; вчити добирати запитання до даної умови, числове дане до задачі; вчити розв'язувати задачі

Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Ви вже добре вмієте додавати числа 2,3,4,5. Також можна стверджувати , що ви добре додаєте і числа 6,7,8,9. Згадайте , як слід міркувати… Отже ми сьогодні підсумуємо все, що знаємо про прийоми додавання чисел і складемо  решту таблиць.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.

-Сьогодні ми з вами будемо альпіністами . А хто такі альпіністи? 

Це люди, які піднімаються високо  в гори.

 

 

- Подивіться, навкруги розквітли перші квіти, як гарно! Але на шляху альпіністів трапляються не тільки квіти, а ще і різні перешкоди, які вони долають. От і ми з вами будемо намагатися це зробити, бо ми - альпіністи!  Прапорці нам вкажуть дорогу. То ж , вирушаймо!

 

 

-А ось і перша перешкода! Вузенька стежка, яка веде до нашої мети. Стежка ця називається «Усна»

  • Сформулюйте переставний закон  додавання. У яких випадках його застосовують?
  • . Як називаються числа при додаванні?
  • Яке число при додаванні може бути найбільшим?
  • З чого складається сума?
  •             Що зазвичай  більше — сума чи доданок?
  •  Якою арифметичною дією знаходимо менше число?
  • Як одержати  перший доданок?
  • Другий доданок?
  • Невідомий доданок?
  • Як зміниться сума чисел 2 і 4, якщо перший доданок збільшиться  на1? збільшиться  на 2? 
  • Як зміниться сума чисел 6 і 2 , якщо перший доданок зменшиться на 3? зменшиться на 4?
  • Як називаються числа при відніманні?

Актуалізація способу додавання і віднімання чисел частинами

Завдання № 1 Самостійна робота учнів.

Молодці! Дуже добре подолали першу перешкоду! І за це завдання- прапорець.

C:\Users\Elena\Desktop\1142_0 - копия.jpg

 

 

 

 

 

 Ми дійшли до підніжжя гори, можна почати підйом

Перед важким підйомом треба перепочити

«Музична фізкультхвилинка»

Подивіться, на шляху знову перешкода, у траві причаїлась зміючка, яка вимагає виконати її «Обчислювальні» завдання      

 

 

(Розвязування прикладів)

- Молодці, добре впорались. Отримуйте синій прапорець!

 

C:\Users\Elena\Desktop\1142_0.jpg

 

 

-Далі наша дорога піднімається ще вище, але ж ми альпіністи і з цим теж впораємося! А що там блищить попереду? 

 

 

 

- Це лежить великий камінь, на якому написано: «Порівняй та розв’яжи!»

Робота в зош. с.85  Завдання №2.-                                                                                               

 Актуалізація способу додавання більшого числа до меншого

Завдання № 2

  • У кожній групі порівняйте  перший і другий доданки.
  • Яке число більше?
  • Чи зручно до меншого числа додавати більше?
  • А як зручніше?
  • Яким законом слід скористатись?
  • Розвяжіть

  І з цим завданням всі добре впорались. Камінь зник з нашого шляху. За цю роботу ви одержуєте зелений прапорець!

 

C:\Users\Elena\Desktop\1142_0 - копия (2).jpg

 

Формування нових знань і способів дій

- Продовжуємо підйом вгору. Нам треба піднятися ще вище. І ось наступна перешкода це «Таблична платформа»  

 

 

Розгляньте таблиці додавання.                               

Дослідимо рівності в кожному стовпчику. Що в них спільного? Чим вони відрізняються? Складіть таблиці додавання чисел 6, 7, 8,9. Що цікавого помітили? У таблицях рівності розташовані у порядку збільшення першого доданка.

1.Завдання № 3. Самостійна робота учнів. Перевірка.

За це завдання - червоний прапорець!

 

C:\Users\Elena\Desktop\1142_0 - копия (3).jpg

 

Подивіться вгору, ми майже досягли вершини, а що ж нас чекає вгорі? Перепочинок.

 Фізкультхвилинка

Тож  крокуймо далі! О, діти, подивіться , який гарний прапорець! Це веселковий прапорець!

 

 

Він стоїть на вершині , а вершина ця називається «Задачна» і щоб його одержати, нам треба подолати останню перешкоду!

Робота над задачею

Назвіть складові задачі.

1. Умова

2. Запитання

3. Розв’язання

4. Відповідь

Робота над задачею в зошиті .                         

 

 

 -  Прочитайте задачу. Про що в ній йдеться? Перекажіть умову задачі. Які числові дані в умові? Скільки їх? Чи достатньо щоб розв’язати задачу? Прочитайте запитання задачі. Яке число є шуканим? Що воно означає? Про що треба дізнатися?

   Виконайте схему. Запишіть числові дані, шукане і виконайте розв’язання задачі. Назвіть відповідь. Перевірте, чи всі зробили так?

 

 

   Ось ми і подолали ще одну гору і  за це ви  одержуєте найкращий прапорець!

 

C:\Users\Elena\Desktop\109546,1331600887,9.jpg

 

  Попереду на нас чекає ще не одна гора, яку ми будемо долати, бо ми - альпіністи.

-Які гори ми будемо долати?

-Гори знань.

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Що ми склали  сьогодні на уроці? Що було легким для вас? Що ви повторили? Що вам вдалося найкраще?  Яку користь приніс вам урок?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярова Лариса Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
2898
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку