Матеріал уроку відповідає чинній програмі і містить завдання, які допомагають закріпити вміння додавати числа 6,7,8,9. Урок проведено в формі мандрівки. Учні - альпіністи, які намагаються досягти вершини - виконати всі завдання уроку. На кожному етапі за виконані завдання нагорода - прапорець. Самий яскравий веселковий прапорець треба встановити на горі - тоді мета буде досягнута.
Тема уроку. Таблиці додавання чисел 6,7,8,9.
Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; поняття задачі, вміння розв'язувати задачі.
Дидактична задача: актуалізувати прийоми додавання і віднімання чисел частинами при додаванні більшого числа до меншого; скласти таблиці додавання чисел 6, 7, 8, 9 ; закріплювати розуміння зміни суми залежно від зміни першого доданка, зміни різниці, залежно від зміни зменшуваного; закріплювати знання табличних випадків додавання і віднімання; вчити добирати запитання до даної умови, числове дане до задачі; вчити розв'язувати задачі
Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Ви вже добре вмієте додавати числа 2,3,4,5. Також можна стверджувати , що ви добре додаєте і числа 6,7,8,9. Згадайте , як слід міркувати… Отже ми сьогодні підсумуємо все, що знаємо про прийоми додавання чисел і складемо решту таблиць.
ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.
-Сьогодні ми з вами будемо альпіністами . А хто такі альпіністи?
Це люди, які піднімаються високо в гори.
- Подивіться, навкруги розквітли перші квіти, як гарно! Але на шляху альпіністів трапляються не тільки квіти, а ще і різні перешкоди, які вони долають. От і ми з вами будемо намагатися це зробити, бо ми - альпіністи! Прапорці нам вкажуть дорогу. То ж , вирушаймо!
-А ось і перша перешкода! Вузенька стежка, яка веде до нашої мети. Стежка ця називається «Усна»
Актуалізація способу додавання і віднімання чисел частинами
Завдання № 1 Самостійна робота учнів.
Молодці! Дуже добре подолали першу перешкоду! І за це завдання- прапорець.
Ми дійшли до підніжжя гори, можна почати підйом
Перед важким підйомом треба перепочити
«Музична фізкультхвилинка»
Подивіться, на шляху знову перешкода, у траві причаїлась зміючка, яка вимагає виконати її «Обчислювальні» завдання
(Розвязування прикладів)
- Молодці, добре впорались. Отримуйте синій прапорець!
-Далі наша дорога піднімається ще вище, але ж ми альпіністи і з цим теж впораємося! А що там блищить попереду?
- Це лежить великий камінь, на якому написано: «Порівняй та розв’яжи!»
Робота в зош. с.85 Завдання №2.-
Актуалізація способу додавання більшого числа до меншого
Завдання № 2
І з цим завданням всі добре впорались. Камінь зник з нашого шляху. За цю роботу ви одержуєте зелений прапорець!
Формування нових знань і способів дій
- Продовжуємо підйом вгору. Нам треба піднятися ще вище. І ось наступна перешкода це «Таблична платформа»
Розгляньте таблиці додавання.
Дослідимо рівності в кожному стовпчику. Що в них спільного? Чим вони відрізняються? Складіть таблиці додавання чисел 6, 7, 8,9. Що цікавого помітили? У таблицях рівності розташовані у порядку збільшення першого доданка.
1.Завдання № 3. Самостійна робота учнів. Перевірка.
За це завдання - червоний прапорець!
Подивіться вгору, ми майже досягли вершини, а що ж нас чекає вгорі? Перепочинок.
Фізкультхвилинка
Тож крокуймо далі! О, діти, подивіться , який гарний прапорець! Це веселковий прапорець!
Він стоїть на вершині , а вершина ця називається «Задачна» і щоб його одержати, нам треба подолати останню перешкоду!
Робота над задачею
Назвіть складові задачі.
1. Умова
2. Запитання
3. Розв’язання
4. Відповідь
Робота над задачею в зошиті .
- Прочитайте задачу. Про що в ній йдеться? Перекажіть умову задачі. Які числові дані в умові? Скільки їх? Чи достатньо щоб розв’язати задачу? Прочитайте запитання задачі. Яке число є шуканим? Що воно означає? Про що треба дізнатися?
Виконайте схему. Запишіть числові дані, шукане і виконайте розв’язання задачі. Назвіть відповідь. Перевірте, чи всі зробили так?
Ось ми і подолали ще одну гору і за це ви одержуєте найкращий прапорець!
Попереду на нас чекає ще не одна гора, яку ми будемо долати, бо ми - альпіністи.
-Які гори ми будемо долати?
-Гори знань.
ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
Що ми склали сьогодні на уроці? Що було легким для вас? Що ви повторили? Що вам вдалося найкраще? Яку користь приніс вам урок?