Урок Тема. Таблиця множення числа 5. Застосування таблиці множення числа 5 при розв’язуванні задач.

Про матеріал

Вивести разом з учнями таблицю множення 5 шляхом дослідження і застосувати її під час розв'язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й само оцінювання. Створити практичну ситуацію, яка викликає мимовольне запам'ятовування таблиці множення на5. Розвивати пізнавальний інтерес до навчання. Виховувати любов до рідного краю.

Перегляд файлу

Урок – подорож по містах України.

МАТЕМАТИКА.

Тема. Таблиця множення числа 5. Застосування таблиці множення числа 5 при розв’язуванні задач.

Мета. Вивести разом з учнями таблицю множення 5 шляхом дослідження і застосувати її під час розв’язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й само оцінювання. Створити практичну ситуацію, яка викликає мимовольне запам’ятовування таблиці множення на5. Розвивати пізнавальний інтерес до навчання. Виховувати любов до рідного краю.

Тип модуля. Змістовно – пошуковий.

Обладнання. Таблиця змагань, карта України, перфокарти «множення 5», схеми задач, таблиця множення, дослідницькі таблиці, геометричний матеріал.

  1. Організація класу. (рапорт командира класу).

Привітання.

Вчитель.

Любі діти, до нас у клас

Завітали гості щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Діти.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаємо щиро вас.

І запрошуємо ласкаво

На урок у другий клас.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1. – Діти, ви любите подорожувати?

- Сьогодні на уроці математики ми будемо вчити таблицю множення на 5. а щоб урок був цікавим,на веселому потязі будемо подорожувати по містах України. (показую карту України).

  1. Актуалізація опорних знань.

Вчитель.

  1. Але наш потяг не готовий, щоб відправлятися у подорож ми візьмемо у дорогу девіз і проведемо математичну зарядку.
  2. Наш девіз: «Якщо хочеш багато знати, треба дружно працювати».
  • А щоб ви краще працювали, ми будемо змагатись, яка група більше набере балів, та і стане переможцем подорожі. Правильна відповідь – команда рухається на 1 сходинку вперед, неправильна – залишається на попередній сходинці.

3. Математична зарядка!

а) Гра «Мікрофон»

1гр. – Назвіть числа при додаванні

2гр. – Якою дією замінимо додавання однакових доданків. Замініть додавання множенням. 3+3+3; 4+4+4

3гр. – Назвати числа при множенні. Замініть додавання множенням. 2+2+2

4гр. – Як знайти невідомий множник. Назвати числа при діленні.

3. Каліграф хвилинка. З логічним завданням

- записати цифру 5 і утворити за допомогою 5 двоцифрові, трицифрові числа, чотирицифрові числа

- скільки різних чисел можна записати за допомогою цифри 5?

4. Математичний диктант. Самостійна робота. Самооцінка.

- Розв’яжіть завдання і запишіть відповіді. Звірте свої відповіді з відповідями на дошці і оцініть свою роботу.

Скільки очей у двох котів? Скільки лап у 3 собак? Скільки коліс у 4 машин? Скільки лапок у 3 павуків? Скільки вух у 4 зайців? Скільки крил у 5 горобців? Скільки вух у 6 мавп? Скільки ніг у 3 страусів? Скільки очей у 7 мишок? Скільки лап у 5 слонів?

/Відповідь на дошці/ 4, 12, 16, 9, 8, 10, 12, 6, 14, 20

5. Перевірка домашнього завдання. (Робота в групах.)

В подорож ми візьмемо маршрутні листи. Але для цього вам потрібно розв’язати приклади на сумісні дії, розшифрувати слово і узнати місто, до якого будемо подорожувати (Кожна група отримує картку з прикладами. Діти розв’язують приклади на сумісні дії, розшифровують слово).

К-1

К-2

К-3

К-4

2×10-5=15  К

12:3+7=11  И

25-4×3=13  Ї

15:3-2=3     В

 

18:3-0=6      Д

10+3×3=19  О

4×4+2=Н     Н

2×7-7=7       Е

10×2+7=27  Ц

3×10+1=31  Ь

27:3+6=15    К

 

8+24:3=16   Л

2×5+21=31  Ь

4×2-5=3       В

20:4+7=12    І

3×2-3=3       В

 

10+3×3=19   О

27:3-3=6        Д

16:4+3=7       Е

10×2+2=22    С

4×9-35=1      А

 

 

А   Б   В   Г   Ґ   Д   Е   Э   Ж   З   И   І    Ї   Й   К    Л   М

1    2   3   4    5    6   7    8    9   10  11  12  13 14  15   16  17

Н   О   П   Р    С   Т    У   Ф   Х   Ц   Ч   Ш   Щ   Ь   Ю   Я

18   19  20  21  22 23  24  25  26   27  28  29    30   31  32   33

 

 

Нарешті ми отримали маршрутні листи. Відправляємось в подорож. Перш ніж відправитись в дорогу, згадаємо правила дорожнього руху на залізниці. Коли горить зелене світло – їдь, червоне – зупинись.

Фізхвилинка.

Чух-чух-чух-чух

Їде потяг чух-чух-чух!!!

По містах, по гаях

По донецьких степах.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. І так ми приїхали в головне місто Донецької області – місто Донецьк. – Що ви знаєте про Донецьк?

(Промисловий центр, розвинена вугільна промисловість, місто мільонер, місто троянд.)

Вчитель. А щоб процвітав наш Донецький край, треба працювати і таблицю множення на 5 знати.

  1. –Математичне дослідження груп.

Увага, користуючись знаннями таблиці множення 2, 3, 4, кожній групі потрібно провести математичне дослідження і пояснити таблицю множення на 5.

Дослідження 1гр. – Для запам’ятовування таблиці ×5, рахуємо по 5 додаємо 5 до попереднього числа. 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.

Дослідження 2гр. – Щоб вивчити таблицю на 5, будь спостережливим. Використовуй руки і рахуй пальці. 1 рука – 5 пальців, 2 руки – 10, 3 руки – 15 пальців, 4 руки – 20 пальців.

Дослідження 3гр. – Щоб знати таблицю на 5, будь практичним. Використовуй монети п’ятаки!

                                                                                     

 

 

 

Дослідження 4гр. – Щоб знати таблицю множення на 5, використай гру «Раз вперед, раз назад» А раз – це число 5. Раз вперед – додай 5, раз назад – відніми.

Ми знаємо! 5×5=25              5×1=5

Знаю!               5×2=10

                                                 5×3=15

                         5×4=20

5×5=25

                          5×6=30

3) Колективне складання таблиці множення на 5. (запис у зошиті). Презентація таблиці множення на 5 учителем. (Додаток 1)

Вчитель. - Яка закономірність таблиці множення на 5?.

4) Практична робота з комп’ютером.

Закріплення таблиць ×3,4,5

учні першої групи- працюють з комп’ютером,

другої групи – з перфокартами

Гра «Курчата»

Складемо за малюнком задачу і розв’яжемо.

5) Фізхвилинка

6) Додаткове завдання. Скласти задачу за малюнком.

У Донецьку посадили на клумбі 3 рядів квітів, у кожному ряді по 5 троянд. Скільки троянд посадили? 5×3=15 (троянд)

V Підсумок уроку.

Другий міні модуль.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Продовжуємо подорож. Оголошення теми, мети.

Діти.      Чух-чух-чух-чух

               Потяг їде ух-ух

Вчитель. Ми приїхали до столиці України.

Діти. Києва.

Вчитель. Названо місто на честь засновника міста – брата сестри Либідь Кия.

2. Станція «Обчислювальна» Робота з підручником №856

3. Станція «Задачна» (групам роздаються схеми малюнки задач. Скласти, розв’язати задачу)

1група

Скласти і розв’язати задачу за малюнком

Скільки ялинок посадили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група

Скласти і розв’язати задачу за малюнком

Скільки кущів троянд посадили?

    

    

3 група

Скласти і розв’язати задачу за малюнком

Скільки всього кущів посадили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 група

Скласти і розв’язати задачу за малюнком

Скільки всього дерев посадили?

 

4. Продовжуємо подорож

Чух-чух-чух-чух

Потяг їде ух-ух

Вчитель - Ми прибули до Львову. Це старовинне місто заснував князь Данило Галицький і назвав ім’ям свого сина Лева. Львів славиться історичними пам’ятниками.

Український народ дуже гостинний. Зустрічають гостей хлібом – сіллю. Готують чудові страви: борщ, голубці, вареники. Ось і розв’яжемо задачу за малюнком та схемою. Задача №859 (робота з підручником)

  •            Яка задача проста чи складна? Колективний аналіз і розв’язування задач

5×2+3=13 (вареників)

5) Знаходження невідомого множника (по групах)

Вчитель. - Добре нас частували на західній Україні, наш потяг відправляється на південь України – місто Одеса. Портове місто. Місто – курорт.

5

×

 

=

25

 

×

4

=

20

5

×

 

=

10

5

×

 

=

45

 

Чух-чух-чух-чух

Потяг їде ух-ух

V. Зупинка «Практична»

1.Вчитель. Їде потяг скоро, скоро.

  • Повертаємось додому.

Ми повернулися до рідної домівки Новогродівка. Це маленьке шахтарське містечко. І зараз ми закріпимо вивчений матеріал під час подорожі по Україні.

2 .Робота з комп’ютером. Правила з ТБ. При роботі з комп’ютером

  • А зараз ми перейдемо до роботи з комп’ютером, який також допомагає закріплювати знання.
  • Пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти?

(хлопчики працюють з комп’ютером, дівчатка з перфокартами. Потім навпаки)

Тихенько сядьте кожний за комп’ютер. Сьогодні ви будете працювати над програмою «Таблиця множення 3,4,5» (самооцінка, показують віялом відповідь)

3. Фізхвилинка для очей!

Оченята роблять вправи

Вліво, вправо, вліво, вправо

Потім вгору, потім вниз

Оченятами дивись.

Релаксація.

Ваші очі втомилися, тому виконаємо кілька вправ для очей.

  1. Повільно поведіть очима зліва на право і справа на ліво. (3р)
  2. Повільно перевести погляд вгору – вниз, потім навпаки.
  3. Уявить велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку, і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки.

5. Підсумок. До нас на урок завітав робот. Він приніс геометричну фігуру. Назвіть її.

П’ятикутник! Скільки сторін, кутів, вершин? Як знайти Р?

- Молодці! У п’ятикутнику знаходиться лист. Прочитаємо!

Лист робота. - Ви добре знаєте таблицю множення на 2,3,4,5. Сьогодні вивчили таблицю множення на 5. Молодці! Так тримати! Тож вивчайте, запам'ятовуйте (підсумок роботи груп. Підрахування балів) самооцінка учнів.

- Покажіть, який настрій був на уроці? Як працювала група?

Д/з Вчити таблицю множення на 5 стор. 142 №862, 863.

Вчитель. Яку таблицю множення вивчили на уроці? Які приклади множення на 5 ви запам’ятали?

Дякую вам діти,

За ваші старання

І приміть від мене гарні побажання

Вчили ми таблицю множення на п’ять

І її ніколи не будем забивать

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку