Тинненська ЗОШ I-III ст.
Тема тижня
«Осінь»
Тема інтегрованого заняття
«Чому осінь називають щедрою?»
Коток Леся Степанівна
вчителя початкових класів Тинненської ЗОШ І-ІІІ ст.
2020
Тема тижня. Осінь
Тема дня. Чому осінь називають щедрою?
Тема уроку. Мелодії осінніх місяців
Мета:
Обладнання: ілюстрації до теми «Осінь»; різнокольорове осіннє листя
(штучне); картини осінніх дерев; малюнки краплинок дощу; презентація до уроку; повітряні кульки; дари осені (овочі, фрукти, гриби); елементи костюмів овочів, фруктів тощо.
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учнів |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч «Компліменти від осені» |
3 увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання) й доречно реагує на усну інформацію |
2МОВ 1.1-1 |
Використовує голос і невербальні засоби спілкування (міміку, жести, рухи) для презентування свого образу в процесі сюжетно-рольової гри |
2МОВ1.7-3 |
||
ІІ. |
Вправа «Відгадай...». Декламування учнями віршів про осінні овочі та фрукти |
Читає вголос або подумки різні тексти (вірші, народні й літературні казки) залежно від мети читання |
2МОВ 2.2-2 |
Виділяє голосом ключові слова, фрази у власному мовленні |
2МОВ 1.4-2 |
||
ІІІ. |
Виконання пісні «Осіння пора» |
Співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор) у відповідному настрої, характері |
2МИ01.1-1 |
Дотримує правил співу (постава, дихання, інтонація) |
2МИ0 1.1-2 |
||
ІV. |
Вправа «Листяна гірлянда». Збирання гірлянди з листочків, на яких написано прислів'я, приказки і прикмети осені |
Уживає відповідну до ситуації лексику і невербальні засоби
|
2МОВ1.7-1 |
Сприймає монологічне висловлення й використовує усну інформацію з конкретною метою |
2 МОВ 1.1-2 |
||
V. |
Танок «Осіннє листя» |
Дотримує безпечної поведінки під час виконання фізичних танцювальних вправ
|
2ФІО 3.2-1 |
Рухається в ритмі та темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом |
2МИО 1.1-13 |
||
VІ. |
Гра «Упізнай місяць». На підставі відгаданих загадок знайти відмінності між осінніми місяцями |
Висловлює свої думки і почуття |
2МОВ2.5-5 |
Добирає приклади на підтвердження своєї думки |
2ГІ06.1-3 |
||
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших |
2ГІО 7.2-3 |
||
VІІ. |
Робота в групах. Міні-проект, виготовлення картини-триптиха «Мелодії осінніх місяців» |
Розпізнає зміни в неживій та живій природі |
2ПРО 3.1-2 |
Малює графічними матеріалами, фарбами |
2МИО 1.1-5 |
||
Працює з папером, ліпить з пластичних матеріалів |
2МИО 1.1-6 |
||
Дотримує правил техніки безпеки |
2МИО 1.1-9 |
||
Не боїться презентувати результати своєї діяльності |
2МИО 3.1-2 |
||
VІІІ. |
Сюжетно-рольова гра «Зустріч Хмаринки і Краплинки» |
Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у відповідних персонажів |
2МИО 1.1-11 |
Використовує голос і невербальні засоби спілкування (міміку, жести, рухи) для імпровізованого відтворення діалогу
|
2МОВ 1.7-3 |
||
IX. |
Рухливі ігри: «Осінній волейбол», «Збери картоплю», «Перетягування канату», «Борщ і компот», «їстівні та отруйні гриби» |
Грає в рухливі ігри та бере участь в естафетах |
2ФІ01.3-1 |
Погоджується з рішенням команди |
2СЗО 4.4-7 |
||
Дотримує безпечної поведінки під час виконання фізичних танцювальних вправ |
2ФІО 3.2-1 |
||
X. |
Підсумок уроку. Гра «Музичні листочки» |
Грає в рухливі ігри |
2ФІО 1.3-1 |
Визначає, що дає природа людині |
2ГІО 2.2-2 |
||
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших |
2ГІО 7.2-3 |
||
XІ. |
Рефлексія. Обмін враженнями |
Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого |
2 МОВ 2.3-1 |
Розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало |
2 СЗО 4.5-5 |
||
Співає вокальні вправи дитячої пісні у відповідному настрої (характері) |
2МИ01.1-1 |
ХІД УРОКУ
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ «КОМПЛІМЕНТИ ВІД ОСЕНІ»
1. Привітання для створення позитивного
настрою з елементами бесіди
Учитель
У нас сьогодні гарне свято!
Гостей зібралось тут багато.
Ану ж, на них ви подивіться
І весело їм усміхніться!
Добрий день усім! —
І дорослим, і малим!
Свято Осені сьогодні
Вам сподобається всім!
- Прощання з осінню — це гарне свято. Осінь у нашому регіоні надзвичайно красива. Вона здатна налаштувати на ліричний лад і створити романтичний настрій. Ми сьогодні будемо перемагати осінню нудьгу, що може здолати будь-кого, зробимо свято веселим і по-справжньому незабутнім.
Заходить Осінь (дівчинка у костюмі осені), обсипає
дітей і батьків штучним осіннім листям.
Осінь
Добрий день, мої шановні!
Діти, пані та панове!
Нині знов із вами я.
Осінь — ось моє ім’я!
Восени земля прекрасна!
Як завжди, прийшла я вчасно.
І у селах, і в містах —
Всюди осінь золота!
Учитель. Діти, сьогодні наша «ранкова зустріч» відрізняється від попередніх, бо вона об’єднала знання, набуті на останніх тематичних тижнях.
ІІ. ВПРАВА «ВІДГАДАЙ!»
Учням класу пропонують відгадати овоч чи фрукт за допомогою віршів, що декламують діти. Наприклад:
1. Поряд зі мною краплинка іде,
Квіти осінні в руках вам несе.
У глечик збирає ранкову росу,
Уміло вплітає жоржини в косу.
З сонцем вітається
І до дерев всміхається...
2.Подивіться ж усі:
Ніби в золоті гілки!
Всюди осінь походила,
Листя все позолотила.
Фарбу вилила свою
На берізку у гаю.
3.І калини, що у лісі,
Також стали золотисті.
Завітала осінь в Україну,
Одягла в червоне намисто калину.
4.Лист торкнула — диво стало:
Помаранчевим, багряним
Ясно-жовтим став весь ліс,
Як не віриш — подивись...
ІУ.ВПРАВА «ЛИСТЯНА ГІРЛЯНДА»
Збирання гірлянди зі штучного листя, на якому написано прислів’я і приказки, прикмети осені. Діти з власного досвіду доповнюють гірлянду фольклорними висловами.
Учитель. Ось погляньте, яке листя розсипалось по дошці. Воно ввібрало у себе всі осінні кольори!
Осінь
А ось ще, у руках моїх, погляньте,
Із листя різнобарвного гірлянда.
До всього ж танцівниця я завзята...
Танок листочків подаруйте нам малята!
У. ТАНОК «ОСІННЄ ЛИСТЯ»
Наприкінці діти дарують батькам різнокольорові листочки з вітанням.
УІ. ГРА «УПІЗНАЙ МІСЯЦЬ»
Дітям пропонують відгадати загадки. На підставі відгаданих загадок вони знаходять відмінності між осінніми місяцями.
Осінь
Я до вас не сама прийшла,
Діточок своїх привела, їх за описом впізнайте,
Як їх звати, відгадайте!
Що ведуть малят до школи.
Вчасно птахам нагадаю,
Хто у вирій відлітає.
Як його звуть? (Вересень.)
Надягає корону з написом вересень.
Учитель. Скільки складів у слові ве-ре- сень?
У комори заховала.
Проситься гарбуз до хати,
Щоб під ліжком зимувати.
В лісі виросли опеньки,
Довгоногі і тоненькі.
На деревах листя жовкне.
В двері стука місяць... (жовтень).
Учитель. Скільки складів у слові жов- тень?
Дощ холодний, перший сніг.
Погорів без листя сад.
Що за місяць?.. (Листопад).
Учитель. Скільки складів у слові лис -то –пад?
Ось, діти, які ви молодці!
Всі загадки відгадали,
Назви місяців пізнали.
Ще раз хором повторіть,
Назви місяців скажіть:
Перший місяць — вересень!
Другий місяць — жовтень!
Третій місяць — листопад!
►► Міні-проект. Виготовлення картини-триптиха «Мелодії осінніх місяців»
Проектне завдання:
Учитель. Діти, подякуймо Осені та її дітям за ту красу, що вони нам подарували, за щедрі осінні дари, за рясний листопад. А ви знаєте, чому важливий осінній листопад? (Відповіді дітей.)
Підходять до дітей, які їх підтримують, і пояснюють важливість осіннього дощу в природі.
Дві команди перекидають листя (різнокольорові повітряні кульки) через уявну огорожу. Виграє команда, у якої залишиться менше кульок.
Діти об’єднуються в групи, перший учасник добігає до кошика і викладає («садить») картоплю. Наступний — збирає. І так за чергою. Перемагає група, яка впорається першою. Гру можна почати словами:
Фрукти. Овочі. Насіння.
Хто ж цього не знає?
Навесні город садили,
Восени врожай збирали.
Подивіться-но, малята,
Урожай такий багатий.
А коли вже зібрано врожай,
Іще заможнішим став рідний край.
Діти у костюмах овочів та фруктів об’єднуються у дві команди та змагаються. Розпочати гру можна віршиками та фразами, що презентують обраний дитиною костюм певного овоча чи фрукта.
Ми закликаємо усіх вас побувати
На ярмарку веселому у нас.
Бо я дуже важливий.
Маю жовтий вусок,
Запашний колосок.
Буде з мене мука Й паляниця м’яка.
Хто я? (Колосок.)
Добрий і солоний,
Добрий і сирий,
Хто я такий? (Огірок.)
І по двадцять хустин На голівці має? (Капуста.)
Круглий дуже і байдужий До червоних помідорів і До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?.. (Гарбуз.)
Зеленітинавесні
Чим же я не молодець,
Маю диво-корінець.
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю. (Буряк.)
А в’ється, як батіг. (Квасоля.)
Мене люблять дітки.
Заліза в мені багато,
Рум’яне і хрустке.
Ану, скажіть, малята,
То що ж я таке? (Яблуко.)
На сонечку підсмажились
І почервоніли. (Вишні.)
Соковита господиня. (Слива.)
Смачний із нього чавлять сік. (Помідор.)
В кожусі розрісся і на землю впав. (Горіх.)
Вручає дарунки від осіннього врожаю — горішки.
Щоб здоровим, сильним стати,
Треба овочі всі знати.
І без винятку усі
Любити і вживати.
Що овочі корисні, всі знають —
І дорослі, і малі.
Дарує яблука.
Один із батьків тримає в руках макітру з написом «Борщ», інший — з написом «Компот». Діти в костюмах овочів і фруктів під музику біжать до певної макітри. Гра завершується міркуванням та висновками дітей, з чого готують борщ та компот.
Діти об’єднуються у три команди. Кожна команда отримує по кошику. На підлозі розкладено в довільному порядку вирізані з паперу їстівні та отруйні гриби. Гравці під музичний супровід збирають тільки їстівні гриби, а батьки перевіряють кошики. Перемагає та команда, у кошику якої немає отруйних грибів.
Погляньте на галявину! Скільки тут виросло грибів! Тут і маслючки, й опеньки, і лисички і, навіть, мухомори. Послухаймо їхню розмову.
1. Я — гриб-боровик,
Маскуватися звик.
Мусиш ліс обійти,
Щоб мене знайти.
2.Ми — лисички, жовті личка,
Ростом зовсім невеличкі.
Не червиві, дуже чисті,
Не ховаємося в листі.
Хто на слід наш потрапляє,
Повен кошик назбирає.
3.А я — мухомор, я — людомор,
Червоний, наче помідор.
Кашкет цяцькований, розлогий,
А сам стрункий і довгоногий.
4.Скільки, Мухоморе, не хвались, а наші діти знають, які гриби їстівні, а які — отруйні, тому ніколи тебе не покладуть до кошика.
►► Гра «Музичні листочки»
Діти під музику передають осіннє (штучне) листя із завданням. Коли музика зупиняється, то та дитина, у руках якої залишився листочок, дає відповідь на запитання. Наприклад:
►► Обмін враженнями
Учитель. Ось і добіг завершення наш урок.
Дозвольте сьогодні усім побажати
Багато хороших і сонячних літ.
Так будьте ж здорові і будьте багаті!
Хай діти радіють у батьківській хаті.
Нехай розквітають лани і оселі.
Так будьте щасливі і будьте веселі!
Виконання пісні-руханки Н. Май «Дощик».
Додатки до уроку