Тема. Травлення. Органи травлення
Цілі уроку: ознайомити учнів зі значенням травлення, зробити загальний огляд травної
системи, розповісти про методи дослідження травлення.
Обладнання й матеріали: таблиця «Органи травлення», таблиці з курсу зоології із зображенням різних типів травних систем.
Тема. Травлення. Органи травлення
Цілі уроку: ознайомити учнів зі значенням травлення, зробити загальний огляд травної
системи, розповісти про методи дослідження травлення.
Обладнання й матеріали: таблиця «Органи травлення», таблиці з курсу зоології із зображенням різних типів травних систем.
Базові поняття й терміни: травлення, ферменти, травний канал, слизова, підслизова, м’язова і зовнішня оболонки, ротова порожнина, стравохід, шлунок, кишечник, фістула, зондування, ендоскопія, електрогастрографія.
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Бесіда з елементами опитування
1. Яке значення має для організму дихання?
2. Які речовини розщеплюються в процесі дихання для отримання енергії?
3. Звідки організм бере ці речовини?
III. Вивчення нового матеріалу
Травлення — це процес розщеплення складних органічних речовин на прості розчинні сполуки, які можуть усмоктуватися й засвоюватися організмом. Травлення може відбуватися тільки з допомогою ферментів.
Методи дослідження травлення
-Метод фістул (фістула — штучне сполучення порожнини внутрішнього органа або протоки залози із зовнішнім середовищем).
- Зондування (уведення до шлунка гумової трубки для взяття проб шлункового соку).
- Ендоскопія (уведення до травного каналу спеціальних оптичних приладів).
- Електрогастрографія (реєстрація електричних струмів шлунка).
Метод фістул був розроблений російським фізіологом, лауреатом Нобелівської премії І. П. Павловим.
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
2. Яку роль у травленні відіграють ферменти?
3. На які відділи поділений травний канал?
4. Які функції виконує травна система?
2. Підготувати повідомлення про захворювання зубів.
V. Домашнє завдання