Урок Тема: "Урок-фантазія «У гості до Осені». Письмо прямих паличок із заокругленням знизу, уроки навчання грамоти 1 клас"

Про матеріал

Цей урок допомогає розвивати вміння учнів з особливими освiтнiми потребами розташовувати елементи в рядку на однаковій відстані, навички складового аналізу слів, уважність; почуття прекрасного; виховувати інтерес до уроків письма, охайність під час роботи, старанність, працьовитість.

Перегляд файлу

Урок  (письмо).

   Тема. Урок-фантазія «У гості до Осені». Письмо прямих паличок із заокругленням знизу, уроки навчання грамоти 1 клас

   Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з елементами рукописних літер; навчати писати елементи «коротка пряма, заокруглена внизу праворуч та довга пряма, заокруглена внизу праворуч»; закріплювати вміння та навички орієнтуватися на сторінці зошита, правила правильної посадки під час письма, положення зошита та тримання ручки; розвивати вміння учнів розташовувати елементи в рядку на однаковій відстані, навички складового аналізу слів, уважність; почуття прекрасного; виховувати інтерес до уроків письма, охайність під час роботи, старанність, працьовитість.

     Обладнання: плакат «Сиди правильно під час письма»; роздавальні картки з написаними рукописними літерами, з’єднаннями різних літер; фото осіннього пейзажу, лірична музика, магнітофон; кошики, малюнки овочів та фруктів для роботи в групах; осінній букет для прикрашання класу; малюнки із нижнім з’єднанням літер; план-мапа; музичний супровід: аудіозапис п’єси «Жовтень» з циклу П. І. Чайковського «Пори року», музика для подорожі; костюм Осені; яблука, груші у великому кошику; кольорові олівці, робочий зошит.

ХІД УРОКУ .

І. Організаційний момент. Вступне слово вчителя

• Огляда суворо скоса

Степ, ліс, села і міста.

Розпустила жовті коси,

А їх буря запліта.

— Діти, яка пора року описана в загадці? (Демонстрація осіннього пейзажу.)

— А ви хотіли б помандрувати в гості до красуні Осені?

II. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Повторення правил правильної посадки під час письма.

   2. Повторення правил розташування зошита на парті під час письма, малювання.

  3. Повторення правила тримання ручки. 

III. Повідомлення теми та завдань уроку

  — Молодці! Тепер ми готові вирушати в дорогу. Під час подорожі ми зустрінемося з різними випробуваннями, повинні будемо їх подолати, навчатимемося писати нові елементи, повторимо складову будову слів. Наш друг Лісовичок-боровичок залишив нам план-мапу, за якою ми знайдемо правильний шлях. Готові? В путь!

IV. Підготовка до вивчення нового матеріалу

— Ось і перша наша зупинка.

Осінь — вправна майстриня, вона вміє підбирати потрібний колір для кожного дерева, збирати гарний урожай фруктів та овочів.

А для нас Осінь приготувала цікаві завдання.

   1. Робота в групах. Гра «Збери урожай»

Ходить сонях долом, долом,

Зелен-полем ходить сонях

З парасолем.

А за соняхом рядочком:

Морква, дині, огірочки,

Буряки, горох, квасоля.

Все квітує серед поля.

    1-шa група знаходить слова, що складаються з двох складів; 2-га група — з трьох.

(Малюнки: морква, диня, кавун, горох, квасоля, огірок, буряк, цибуля, помідор, сонях, слива, вишня, яблуко, груша, персик, виноград тощо ).

    2. Друга зупинка. Практична робота учнів у зошиті

Розфарбовування листочків.

— Опадає листя, відлітають птахи у вирій, стає холодніше. І в Осені, звісно, псується настрій.

 

V. Вивчення нового матеріалу

— Як ви вважаєте, чому осінь називають вередливою плаксою?

— Чому про осіннє небо кажуть, що воно насупилось?

— Який настрій в осіннього дощу?

— Чи відрізняється осінній дощ від весняного?

  1. Зупинка третя — «Дощова»

— Коли йде дощик, нам потрібні парасольки. Погляньте на ці парасольки, а потім відкрийте конверти із завданнями. Порівняйте рукописні букви з малюнком парасольки.

— Що ви помітили? (Ручка парасольки схожа на елементи літер а, й, л, м, п, т, ц, ч, ш, щ, я.)

— А також — на елементи рядкових літер а, и, і, ї, й, л, м, н, ц, ч, ш, щ, я.

— Щоб завітати до осені в гості, ми повинні навчитися писати елементи літер, які схожі на парасольку. А називаються вони «коротка пряма, заокруглена внизу праворуч, та довга пряма, заокруглена внизу праворуч».

2. Вправи з ручкою

3. Підготовка до письма

1) Повторення назв ліній сітки зошита.

2) Написання короткої прямої, заокругленої внизу праворуч, та довгої прямої, заокругленої внизу праворуч.

Алгоритм написання елемента «коротка пряма,

заокруглена внизу праворуч»

1. Починаємо писати коротку пряму, заокруглену внизу праворуч, лінію від верхньої рядкової

2. Ведемо вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка

3. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч

Фізкультхвилинка.

Зупинка четверта «Відпочинь-но»

Звучить аудіозапис п’єси «Жовтень» П. І. Чайковського з циклу «Пори року».

3) Демонстрування малюнків, на яких зображено нижнє з’ єднання букв (ам, ял, мм, лл, тпя, шл).

4) Написання короткої прямої заокругленої внизу праворуч у поєднанні з короткою прямою, що починається із заокруглення.

— Такий елемент зустрічається, коли букви стають поруч. Вони нібито тримаються за ручки. Давайте зробимо їх друзями.

— Перший елемент з’єднання ми вже вміємо писати. Другий елемент — це коротка пряма лінія, що починається із заокруглення.

Алгоритм написання нижнього з’єднання

1. Починаємо писати коротку пряму, заокруглену внизу праворуч, лінію від верхньої рядкової

2. Ведемо вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка

3. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч

4. Доведемо вище нижньої рядкової лінії

5. Ведемо вниз, заокруглюючи вправо і торкачись нижньої рядкової лінії

6. Продовжуємо коротку пряму лінію вгору до верхньої лінії робочого рядка

— Пишемо на рахунок раз і, і-два.

Пальчикова гімнастика

5) Написання довгої прямої, заокругленої внизу праворуч.

Алгоритм написання елемента «довга пряма,

заокруглена внизу праворуч»

1. Починаємо писати довгу пряму лінію від верхньої міжрядкової лінії

2. Ведемо вниз на себе до нижньої робочої лінії

3. Торкнувшись  нижньої рядкової лінії, заокруглюємо вправо

4. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка

— Пишемо на рахунок раз-і.

6) Написання довгої прямої, заокругленої внизу праворуч у поєднанні з короткою прямою із заокругленням унизу праворуч.

Алгоритм написання

1. Починаємо писати довгу пряму лінію від верхньої міжрядкової лінії

2. Ведемо вниз на себе до нижньої робочої лінії

3. Торкнувшись  нижньої рядкової лінії, заокруглюємо вправо

4. Ведемо до верхньої лінії робочого рядка

5. Повертаючись по написаному, ведемо коротку пряму лінію вниз на себе, біля нижньої рядкової заокруглюємо  її праворуч

6. Закінчуємо писати близько середини рядка

— Працюємо під рахунок раз і, два-і.

VI. Заключна частина

Звучить музика, з’являється Осінь.

Добрий день, в добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

— Я рада вітати вас у себе в гостях. Ви впоралися з усіма випробуваннями, подолали всі труднощі, виконали всі завдання. На пам’ять про нашу зустріч я хочу вам подарувати чудові серветки. Але, на жаль, вони чорно-білі. Давайте разом зробимо їх чарівними. Для цього їх треба розфарбувати.

Розфарбовування квадратиків.

— Хай цей подарунок нагадує вам про нашу зустріч. Я бачу, що ви допомогли мені зібрати урожай, розфарбувати дерева, змайструвати ніжку для парасольок.

А зараз я хочу пригостити вас своїми ласощами. (Осінь роздає дітям яблука, груші.)

Учитель. Діти, давайте побажаємо Осені гарного відпочинку і попрощаємося з нею.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку