Мета уроку: продовжити ознайомлювати учнів із живописом як видом образотворчого мистецтва, з монументальним живописом і його видами;
ознайомлювати з історією виникнення та розвитку вітража та мозаїки;
ознайомлювати з технікою виконання вітража та мозаїки; надавати навички створення віражної та мозаїчної композиції; засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу;
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання: імітація вітражу
Обладнання: альбом, серветка, фломастери; акварельні та гуашеві фарби, тюбик з контуром, картон, гелеві ручки,маркер
для вчителя – репродукції зі зразками видів монументального мистецтва, комп′ютер.
Тема. Мистецтво дизайну. Моделювання жіночого одягу.
Паперопластика
Клас: 7
Мета: ознайомити учнів з поняттям "дизайн", "мода". "стиль", "аксесуар"; вчити дітей моделювати одяг з використанням різних способів творчої діяльності; розвивати мислення, творчу уяву, смак та відчуття краси; створити умови для формування ціннісного ставлення до різних видів мистецтв.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
Обладнання: схеми-малюнки, ілюстрації ескізів жіночого одягу, буклет "вузлик на пам'ять", роздатковий матеріал "Це цікаво", презентація, відеоролик «Як змінювалась мода»https://day.kyiv.ua/uk/video/yak-zminyuvalasya-moda-vprodovzh-stolittya-100-sekund-video, кольоровий папір, стрічки для квілігну, ґудзики, бісер, клей, ножиці, серветки, блискітки.
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап.
Доброго дня! Налаштуйтеся на роботу. Сьогодні На прекрасна погода, у вас і в мене чудовий настрій, ми з вами гарно виглядаємо. Приступимо до роботи і спробуємо наше життя поповнити красою.
Сьогодні будемо говорити про мистецтво дизайну. Ми поговоримо про той його бік, який нікого не лишає байдужим. Це — одяг, мода, стиль. Протягом всього розвитку людства мистецтво виготовлення одягу було, є, і, напевно, буде одним з найбільш цікавих і масштабних розділів дизайну — воно ніколи не зупиняє шляху свого розвитку, знаходиться в постійному творчому пошуку, присутнє в усіх проявах нашого побуту. Міняється життя, його стилі набувають все швидших і бурхливіших темпів, змінюємося ми змінюється і наш одяг.
А чи завжди людині було притаманне вміння розумітися в одязі, його стилях та направленнях, чи цьому потрібно було вчитись? Ми всі вважаємо, що розуміємося і вірно орієнтуємося в напрямках моди та стилях. Спробуємо перевірити свої знання на практиці, перевтілимося на дизайнерів і з допомогою паперу втілимо свої мрії у життя.
Перегляд відеороліка «Як змінювалась мода» https://day.kyiv.ua/uk/video/yak-zminyuvalasya-moda-vprodovzh-stolittya-100-sekund-video. Сьогодні на уроці ми створимо ескіз плаття, яке буде відображати осінь. А ви вже зрозуміли, що осінь, темрява, дощ теж можуть дарувати красу.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
4. Постановка проблеми. Мотивація.
Учням пропонуєть за 2 хвилини з кольрового паперу виготовити сукню.
5. Цілевизначення і планування.
- Чи все вдалося у вас?
- Чи задовольнить потреби людини така сукня?
ІІ. Операційно-пізнавальний етап.
1. Дизайн.Сфери дизайну.
З давніх часів людина прагнула прикрасити своє життя, свій одяг, житло та побут. Так виникло мистецтво дизайну.
Дизайн (від англ.) design – задум, проект, рисунок — художнє конструювання зручних і красивих предметів, зовнішнього вигляду виробів у промисловості, фасадів споруд, інтер'єрів приміщень, одягу, взуття тощо
Дизайн — це сучасне поняття, яке широко вживається у всіх сферах життя.
Щоб вироби були естетично досконалі, приваблювали нас своєю формою і вишуканістю, дизайнер має докласти чимало зусиль для того, щоб вони були красивими.
Об'єктом дизайну може стати будь-що у нашому житті.
Дизайн, як творча діяльність, прагне охопити всі аспекти оточуючого людину довкілля:
2. Дизайнер.
Досить модною професією є й дизайнер. Дизайнер - це художник, в якого на багато звичних речей може бути нестандартний погляд. Дуже часто люди, дивлячись на роботу дизайнера, говорять: "Мені б і в голову таке не прийшло"
Дизайнер – модельєр створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів, аксесуарів. Йому потрібен художній смак, глибокі знання в історії костюма, необхідно розбиратися в явищах світової культури. Він має добре малювати, щоб викласти свої ідеї на папір.
Поряд з модельєром зустрічаються такі слова як кутюр’є, стиліст.
Кутюр’є створює колекції моделей унікального одягу для будинків високої моди.
Стилістом називають спеціаліста, який здатен допомогти споживачу підібрати гардероб у єдиному стилі та доповнити його відповідальною зачіскою та макіяжем.
3.Видатні художники-модельєри України.
- Яких украінських дизайнерів ви знаєте?
(Лілія Пустовіт, Діана Дорожкіна, Андре Тан, Микола Воронін, Сергій Єрмаков)
Багато чоловіків перевершили у цій справі жінок,а деякі з них навіть у повній темряві навчилися дарувати свою творчість людям.(Розповідь про сліпого дизайнера Сергія Єрмакова).
4. Мистецтво з природи.
Звідки ці творчі люди черпають фантазію, щоб створити неповторну красу навколо нас?
Форми багатьох предметів люди запозичили у природи, переробили та пристосували до своїх потреб. Прикрашаючи та створюючи образи. людина знову черпає натхнення з навколишнього середовища.
Все, що є гарне в природі, людина полюбляє копіювати. І квіти – не виняток. Невичерпна краса живої природи надихає нас на створення штучних квітів. Вишукані троянди, скромні ромашки, вогняні маки, тендітні орхідеї прикрасять вашу оселю, одяг, зачіску, створять неповторний святковий настрій.
Перегляд зразків костюмів та аналіз образів
5. Мода та стиль.
У давні часи форма та оздоблення різних побутових предметів змінювалась вкрай рідко. Одяг, посуд, меблі віками мали традиційний усталений вигляд. Удосконалення окремих елементів відбувалось надзвичайно повільно. Щоб забезпечити швидку зміну форм оточуючих предметів, необхідно було створити для цього певні умови. Так, зокрема, мода на одяг у сучасному розумінні цього слова з'явилась лише з появою крупних виробництв тканини.
Мода народжується, живе і помирає. Цей період триває певний час. Наприклад, одяг чи взуття певного покрою у XVIII —XIX ст. були модні впродовж кількох десятиліть, а тепер цей період може тривати лише кілька років. Часом ми можемо спостерігати зміну модних тенденцій покрою чи оздоблення, особливо у літньому гардеробі, щосезону і навіть двічі або тричі за сезон.
Мода (від латинського modus — правило, спосіб) — це тимчасове переважання якого-небудь одного стилю або його частини в різних сферах життя і культури. Під поняттям «мода» розуміють нетривале панування тих чи інших смаків, що виявляються у зовнішньому вигляді різних оточуючих предметів (одязі, взутті, автомобілях тощо).
Стиль - це сукупність невеликих деталей або акцентів, що разом створюють індивідуальний образ. Такими акцентами можуть бути будь-які деталі одягу, взуття та різноманітні аксесуари.
Повідомлення учениці про стилі одягу
У наш час не просто слідувати одному обраному стилю в одязі, коли вітрини магазинів рясніють достатком фарб, тканин і нових мотивів. Та й який у цьому сенс! Кожній події в житті відповідає свій стиль. Звичайно, головним диктатором стилю є наше життя, яке зобов'язує дотримуватися встановлених правил. Однак, у вас, напевно, є власні переваги в одязі, які створюють і характеризують ваш внутрішній образ. Існує безліч стилів, але я розкажу про найпоширеніші.
Деколи виникає бажання призупинити надзвичайно швидкий темп сучасного життя та згадати про жіночність, нарядність, легкість. Тут і знадобиться одяг романтичного стилю, щоб підкреслити жінку, підкреслити красу фігури, відтінити вроду. Романтика й у кольоровій гамі, й у виборі тканин – легких, прозорих, невагомих.
Що ж таке аксесуар?
Аксесуар - означає "доповнення".
Кожна епоха мала власні модні "іграшки", що доповнюють костюм. З XII по XVII століття знатні дами неодмінно носили на золотих ланцюжках на шиї або біля пояса маленьке ручне дзеркальце. У наступному столітті популярні були флакони для парфумів, табакерки, зубочистки, годинник і навіть маленькі ситечка!
Віяло відоме з глибокої старовини. У індії воно символізувало королівську владу, в Японії - влада військову. У Європі віяло увійшло в моду з кінця 16 століття. Іспанки з його допомогою вели справжній "розмова" з кавалерами.
Дамська сумочка для дрібних предметів виникла лише на початку XX століття. В середні віки жінки носили невеликі шкіряні мішечки біля пояса, а пізніше-багато прикрашені вишиті, в'язані або плетені сумочки-кисети.
Штучні квіти любили носити єгиптянки (ще в 3000 році до н.е.!), гречанки і римлянки. Їх робили з паперу або кольорового шовку і збризкували духами.
Носовичок дами спочатку лише тримали в руці, демонструючи багату мереживну обробку. Витирати ними носи стали тільки в XIX столітті.
7.Практична діяльність учнів.
а) техніка безпеки під час роботи
При роботі з ножицями:
При роботі з клеєм:
б) вимоги до оцінювання робіт
в) етапи створення жіночої сукні з паперу;
г) оформлення сукні різноманітними прикрасами.
(Практична робота учнів супроводжується відеороликом)
ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап
1. Рефлексія.
- Чи виконали ми завдання уроку?
- Чи зрозуміли ви тему уроку?
- Чи сподобався вам результат вашої праці?
- Чому сукня,виготовлена на початку уроку, має зовсім інший вигляд?
2. Гра "Вірю. Не вірю!".
- Існують такі стилі одягу: архітектурний, промисловий, ландшафтний.
- Дизайн охоплює усі сфери нашого життя.
- Лілія Пустовіт - це відома телеведуча.
- Модельєр, кутюр'є, дизайнер - це люди однієї професії.
- Класичний стиль характеризується білими та синіми кольорами. У цьому стилі наявні різноманітні емблеми, матроські комірці.
- Сумочка, ремінь, шарф, хустинка, біжутерія, рукавички - це аксесуари.
- Молодці, діти! гарно справились з завданнями уроку.
Домашнє завдання.
1.Підготувати доповіді про найвидатніших художників-модельєрів Європи.
2. Виготовити будь-які аксесуари до завершення свого образу (за бажанням)