Урок " Тема уроку. Монументально-декоративне мистецтво. Імітація вітражу розпис, вітраж, рельєф, мозаїка. "

Про матеріал

Мета уроку: продовжити ознайомлювати учнів із живописом як видом образотворчого мистецтва, з монументальним живописом і його видами;

ознайомлювати з історією виникнення та розвитку вітража та мозаїки;

ознайомлювати з технікою виконання вітража та мозаїки; надавати навички створення віражної та мозаїчної композиції; засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу;

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: імітація вітражу

Обладнання: альбом, серветка, фломастери; акварельні та гуашеві фарби, тюбик з контуром, картон, гелеві ручки,маркер

для вчителя – репродукції зі зразками видів монументального мистецтва, комп′ютер.

Перегляд файлу

Тема. Мистецтво дизайну. Моделювання жіночого одягу.

Паперопластика

Клас: 7

Мета: ознайомити учнів з поняттям "дизайн", "мода". "стиль", "аксесуар"; вчити дітей моделювати одяг з використанням різних способів творчої діяльності; розвивати мислення, творчу уяву, смак та відчуття краси; створити умови для формування ціннісного ставлення до різних видів мистецтв.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

Обладнання: схеми-малюнки, ілюстрації ескізів жіночого одягу, буклет "вузлик на пам'ять", роздатковий матеріал "Це цікаво", презентація, відеоролик «Як змінювалась мода»https://day.kyiv.ua/uk/video/yak-zminyuvalasya-moda-vprodovzh-stolittya-100-sekund-video, кольоровий папір, стрічки для квілігну, ґудзики, бісер, клей, ножиці, серветки, блискітки.

Хід уроку

І. Організаційно-мотиваційний етап.

Доброго дня! Налаштуйтеся на роботу. Сьогодні На прекрасна погода, у вас і в мене чудовий настрій, ми з вами гарно виглядаємо. Приступимо до роботи і спробуємо наше життя поповнити красою.

Сьогодні будемо говорити про мистецтво дизайну. Ми  поговоримо про той його бік, який нікого не лишає байдужим. Це — одяг, мода, стиль. Протягом всього розвитку людства мистецтво виготовлення одягу було, є, і, напевно, буде одним з найбільш цікавих і масштабних розділів дизайну — воно ніколи не зупиняє шляху свого розвитку, знаходиться в постійному творчому пошуку, присутнє в усіх проявах нашого побуту. Міняється життя, його стилі набувають все швидших і бурхливіших темпів, змінюємося ми змінюється і наш одяг.

А чи завжди людині було притаманне вміння розумітися в одязі, його стилях та направленнях, чи цьому потрібно було вчитись? Ми всі вважаємо, що розуміємося і вірно орієнтуємося в напрямках моди та стилях. Спробуємо перевірити свої знання на практиці, перевтілимося на дизайнерів і з допомогою паперу втілимо свої мрії у життя.

Картинки по запросу картинки модаПерегляд відеороліка «Як змінювалась мода» https://day.kyiv.ua/uk/video/yak-zminyuvalasya-moda-vprodovzh-stolittya-100-sekund-video. Сьогодні на уроці ми створимо ескіз  плаття, яке буде відображати осінь. А ви вже зрозуміли, що осінь, темрява, дощ теж можуть дарувати красу.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

4. Постановка проблеми. Мотивація.

Учням пропонуєть за 2 хвилини з кольрового паперу виготовити сукню.

5. Цілевизначення і планування.

- Чи все вдалося у вас?

- Чи задовольнить потреби людини така сукня?

ІІ. Операційно-пізнавальний етап.

1. Дизайн.Сфери дизайну.

З давніх часів людина прагнула прикрасити своє життя, свій одяг, житло та побут. Так виникло мистецтво дизайну.

Дизайн (від англ.) designзадум, проект, рисунок — художнє конструювання зручних і красивих предметів, зовнішнього вигляду виробів у промисловості, фасадів споруд, інтер'єрів приміщень, одягу, взуття тощо

Дизайн — це сучасне поняття, яке широко вживається у всіх сферах життя.

Щоб вироби були естетично досконалі, приваблювали нас своєю формою і вишуканістю, дизайнер має докласти чимало зу­силь для того, щоб вони були красивими.

Об'єктом дизайну може стати будь-що у нашому житті. 
Дизайн, як творча діяльність, прагне охопити всі аспекти оточуючого людину довкілля:

  •                   Промисловий дизайн (механізми, побутова техніка, мода і аксесуари). 
  •                   Дизайн середовища (міського середовища, дизайн інтер'єрів, світловий дизайн, колористика і суперграфіка). 
  •                   Дизайн процесів (фірмові стилі, дизайн церемоній, дизайн-програми). 
  •                   Графічний дизайн (шрифти, поліграфія, вебдизайн, візуальна ідентифікація, товарні знаки, візуальні комунікації). 
  •                   Ландшафтний дизайн (створення штучних і реконструкція зруйнованих ландшафтів, декоративна дендрологія). 
  •                   Архітектурний дизайн (масове будівництво, інженерні споруди).

2. Дизайнер.

Досить модною професією є й ди­зайнер.  Дизайнер - це художник, в якого на багато звичних речей може бути нестандартний погляд. Дуже часто люди, дивлячись на роботу дизайнера, говорять: "Мені б і в голову таке не прийшло" 

Дизайнер – модельєр створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів, аксесуарів. Йому потрібен художній смак, глибокі знання в історії костюма, необхідно розбиратися в явищах світової культури. Він має добре малювати, щоб викласти свої ідеї на папір.

Поряд  з модельєром зустрічаються такі слова як кутюр’є, стиліст.

Кутюр’є створює колекції моделей унікального одягу для будинків високої моди.

Стилістом називають спеціаліста, який здатен допомогти споживачу підібрати гардероб у єдиному стилі та доповнити його відповідальною зачіскою та макіяжем.

3.Видатні художники-модельєри України.

- Яких украінських дизайнерів ви знаєте?

(Лілія Пустовіт, Діана Дорожкіна, Андре Тан, Микола Воронін, Сергій Єрмаков)

Багато чоловіків  перевершили у цій справі жінок,а деякі з них навіть у повній темряві навчилися  дарувати свою творчість людям.(Розповідь про сліпого дизайнера Сергія Єрмакова).

4. Мистецтво з природи.

Звідки ці творчі люди черпають фантазію, щоб створити неповторну красу навколо нас?

Форми багатьох предметів люди запозичили у природи, переробили та пристосували до своїх потреб. Прикрашаючи та створюючи образи. людина знову черпає натхнення з навколишнього середовища.

Все, що є гарне в природі, людина полюбляє копіювати. І квіти – не виняток. Невичерпна краса живої природи надихає нас на створення штучних квітів. Вишукані троянди, скромні ромашки, вогняні маки, тендітні орхідеї прикрасять вашу оселю, одяг, зачіску, створять неповторний святковий настрій.

Перегляд зразків костюмів  та аналіз образів

  • Які дизайнерські рішенні ви бачите? Що вам подобається в цьому костюмі? Яку пору року він відображає?
  • Що робить одяг гарним? (Колір, фасон, лінії, різні варіанти обробки.)

5. Мода та стиль.

У давні часи форма та оздоблення різних побу­тових предметів змінювалась вкрай рідко. Одяг, посуд, меблі віками мали традиційний усталений вигляд. Удосконалення окремих елементів відбу­валось надзвичайно повільно. Щоб забезпечити швидку зміну форм оточуючих предметів, необ­хідно було створити для цього певні умови. Так, зокрема, мода на одяг у сучасному розумінні цього слова з'явилась лише з появою крупних виробництв тканини.
Мода народжується, живе і помирає. Цей період триває певний час. Наприклад, одяг чи взуття певного покрою у XVIII —XIX ст. були модні впродовж кількох десятиліть, а тепер цей період може тривати лише кілька років. Часом ми можемо спостерігати зміну модних тенденцій покрою чи оздоблення, особливо у літньому гардеробі, щосезо­ну і навіть двічі або тричі за сезон.
          Мода (від латинського modus — правило, спосіб) — це тимчасове переважання якого-небудь одного стилю або його частини в різних сферах життя і культури. Під поняттям «мода» розуміють нетри­вале панування тих чи інших смаків, що ви­являються у зовнішньому вигляді різних оточуючих предметів (одязі, взутті, автомобілях тощо).

Стиль - це сукупність невеликих деталей або акцентів, що разом створюють індивідуальний образ. Такими акцентами можуть бути будь-які деталі одягу, взуття та різноманітні аксесуари.

Повідомлення учениці про стилі одягу

У наш час не просто слідувати одному обраному стилю в одязі, коли вітрини магазинів рясніють достатком фарб, тканин і нових мотивів. Та й який у цьому сенс! Кожній події в житті відповідає свій стиль. Звичайно, головним диктатором стилю є наше життя, яке зобов'язує дотримуватися встановлених правил. Однак, у вас,  напевно, є власні переваги в одязі, які створюють і характеризують ваш внутрішній образ. Існує безліч стилів, але я розкажу про найпоширеніші.

  •                  Класичний стиль в одязі – він завжди популярний серед тих, хто хоче одягатися зручно й елегантно. Елегантний, практичний – ці слова найкраще характеризують класичний стиль. Його відрізняє суворість, простота форм, наявність у жіночому гардеробі елементів чоловічого вбрання.
  •                  Спортивний стиль – це зручно та красиво. Ознаки спортивного стилю: лаконічність, зручність і функціональність, сучасні матеріали. Такий одяг підтримує бурхливий ритм життя сучасної людини,  деякі речі органічно вписуються в найсуворіший дрес-код, і одночасно можуть бути використані для активного відпочинку та прогулянок.
  •                  Романтичний стиль – жіночий, ніжний, кокетливий та сентиментальний одяг.

Деколи виникає бажання призупинити надзвичайно швидкий темп сучасного життя та згадати про жіночність, нарядність, легкість. Тут і знадобиться одяг романтичного стилю, щоб підкреслити жінку, підкреслити красу фігури, відтінити вроду. Романтика й у кольоровій гамі, й у виборі тканин – легких, прозорих, невагомих.

  •                  Джинсовий стиль. Характерна особливість –  спортивність, велика кількість кишень, блискавок, оздоблення стрічкою, металеві ґудзики, заклепки, дуже раціональний крій. Джинсовий стиль став своєрідною класикою. Особливо модною є зараз так звана «варена» джинса – з ефектами линялості.
  •                  Матроський стиль – один із найживописніших у літньому одязі, який, якщо і відходить ненадовго на другий план, то потім знову стає модним, набуваючи силует і пропорції одягу. Характерні риси: спідниця в складку або зі складочками, простора блуза з матроським коміром або жакет, який носять з майкою або яскравою, смугастою блузкою. Бейки, емблеми – у якості оздоблення. Обов’язкові кольори – білий, синій, червоний.
  •                  Фольклорний стиль. Вишиті «селянські» блузи й пишні з воланами спідниці, оздоблені тонким мереживом. Народний костюм – невичерпне джерело ідей для художників моди – підказує їм інші рішення, і, хоча всі вони з далекого минулого, все ж сприймаються, як дещо свіже й оригінальне. зустрічаються у сучасній, молодіжній моді.
  •                  Східний – охоплює культуру арабських народів і азіатських національностей.
  •                  Диско – для цього стилю одягу характерне все блискуче - «металеві» тканини, люрекс,  мішура, стрази і т. п.

Що ж таке аксесуар?

Аксесуар -  означає "доповнення".

Кожна епоха мала власні модні "іграшки", що доповнюють костюм. З XII по XVII століття знатні дами неодмінно носили на золотих ланцюжках на шиї або біля пояса маленьке ручне дзеркальце. У наступному столітті популярні були флакони для парфумів, табакерки, зубочистки, годинник і навіть маленькі ситечка!

Віяло відоме з глибокої старовини. У індії воно символізувало королівську владу, в Японії - влада військову. У Європі віяло увійшло в моду з кінця 16 століття. Іспанки з його допомогою вели справжній "розмова" з кавалерами.

Дамська сумочка для дрібних предметів виникла лише на початку XX століття. В середні віки жінки носили невеликі шкіряні мішечки біля пояса, а пізніше-багато прикрашені вишиті, в'язані або плетені сумочки-кисети.

Штучні квіти любили носити єгиптянки (ще в 3000 році до н.е.!), гречанки і римлянки. Їх робили з паперу або кольорового шовку і збризкували духами.

   Носовичок дами спочатку лише тримали в руці, демонструючи багату мереживну обробку. Витирати ними носи стали тільки в XIX столітті.

7.Практична діяльність учнів.

а) техніка безпеки під час роботи

 При роботі з ножицями:

  •   Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
  •   Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
  •   Не тримати ножиці кінцями вгору.
  •   Передавати ножиці кільцями вперед.

При роботі з клеєм:

  •   Не брати клей до рота.
  •   Слідкувати, щоб не потрапив до очей.
  •   На виріб багато не наносити.
  •   Користуватися пензликом для клею.
  •   Залишки клею промокати серветкою.

б) вимоги до оцінювання робіт

  • корисність
  •  краса та оригінальність
  •  надійність
  •  охайність
  •  простота виготовлення
  •  творення образу в одному стилі
  •  пристосування до людини;

в) етапи створення жіночої сукні з паперу;

г) оформлення сукні різноманітними прикрасами.

(Практична робота учнів супроводжується відеороликом)

ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап

1.  Рефлексія.

- Чи виконали ми завдання уроку?

- Чи зрозуміли ви тему уроку?

- Чи сподобався вам результат вашої праці?

- Чому сукня,виготовлена на початку уроку, має зовсім інший вигляд?

2. Гра "Вірю. Не вірю!".

- Існують такі стилі одягу: архітектурний, промисловий, ландшафтний.

- Дизайн охоплює усі сфери нашого життя.

- Лілія Пустовіт - це відома телеведуча.

- Модельєр, кутюр'є, дизайнер - це люди однієї професії.

- Класичний стиль характеризується білими та синіми кольорами. У цьому стилі наявні різноманітні емблеми, матроські комірці.

- Сумочка, ремінь, шарф, хустинка, біжутерія, рукавички - це аксесуари.

- Молодці, діти! гарно справились з завданнями уроку.

Домашнє завдання.

1.Підготувати доповіді про найвидатніших художників-модельєрів Європи.

2. Виготовити будь-які аксесуари до завершення свого образу (за бажанням)

 

 


 

 

 

 

 

 


 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку