Урок .Тема уроку» Проектування орнаменту». Розділ програми : робота з графічним редактором.

Про матеріал
Мета уроку: Освітня – відпрацювання навичок роботи з графічним редактором; повторення і закріплення навичок вміння працювати з інструментами (копіювання, вставка), навчити складати малюнок використовуючи кілька однакових фрагментів малюнка; закріпити навички роботи з командою (Відобразити/Повернути0; познайомити учнів з основними видами орнаменту, його символами і принципами композиційної побудови наявності міжпредметних зв'язків з уроком історії рідного краю. Розвиваюча – розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів; розвивати навички роботи на комп'ютері, розвивати дружнє і ділове спілкування учнів у спільній роботі;
Перегляд файлу

Тема уроку» Проектування орнаменту».

 Розділ програми : робота з графічним редактором.

Мета уроку:

Освітня – відпрацювання навичок роботи з графічним редактором; повторення і закріплення навичок вміння працювати з інструментами (копіювання, вставка), навчити складати малюнок використовуючи кілька однакових фрагментів малюнка; закріпити навички роботи  з командою (Відобразити/Повернути0; познайомити учнів з основними видами  орнаменту, його символами і принципами композиційної побудови наявності міжпредметних зв'язків з уроком історії рідного краю.

Розвиваюча – розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів; розвивати навички роботи на комп'ютері, розвивати дружнє і ділове спілкування учнів у спільній роботі;

Виховна – виховувати інтерес  до предмета, акуратність, уважність, дисциплінованість, формування національної  самосвідомості, поваги  до історичної  культурної спадщини наших предків.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: ПК, програмне забезпечення  - графічний редактор Paint, проєктор, екран.

Форми роботи: колективна, індивідуальна.

Види роботи: бесіда, робота з роздатковим матеріалом, робота за ПК.

                                                       Хід уроку

І Організаційний етап.

ІІ Постановка мети уроку.

- Доброго дня. Отже, ми починаємо заняття. Скажіть, чим ми займалися на минулому занятті? – на минулому уроці ми працювали з графічним редактором Paint. Малювали малюнки використовуючи об'єкти розташовані на панелі інструментів.- Вірно. Сьогодні ми продовжимо працювати з графічним редактором. Тема нашого заняття: «Проектування орнаменту». Епіграфом нашого уроку стане прислів'я « Ремесло за плечима не висить». Що воно означає? – Якщо щось вмієш робити, то тобі це в нагоді. –А ви б хотіли сьогодні самі спроектувати орнамент? Тоді яка ж мета нашого заняття? – Створити проєкт орнаменту на комп'ютері.

ІІІ Розминка.

Завдання: Шляхом перестановки літер потрібно скласти слова, пов'язані з інформатикою. Всі букви повинні бути використані. Пояснити зміст отриманого слова.

ВІКЛААРАТУ, ШИКАМ, ТОРМІНО, СТКИДОЖЙ.

  • Визначте яке слово  в групі зайве.

 ІV Актуалізація знань.

 - Є ще гра для вас. Я почну загадки зараз, а ви їх відгадайте дружно руки підіймайте.

Сонце, м'ячик, очі, і кулю, намалює нам…(овал).

Все що прямо і похило, ми зобразимо…(похилой).

Дивіться гілочка яка, це лінія…( пряма).

Потрібен він , щоб стерти, непотрібний зовсім нам предмет…(ластик).

Щоб написати слова , візьмемо ми з вами літеру…( «А» ).

  • Які інструменти ми з вами не назвали?

V Вивчення нового матеріал.

  •                   Сьогодні у нас незвичайний урок. Давайте зробимо подорож у глиб століть. Земля наша -  давня земля. Сприятливі природні умови  та м'який клімат  сприяли тому, що тут дуже рано з'явилися перші поселення людини. Де є людина, там з'являються предмети побуту. В руках  умільців звичайні предмети побуту , одягу, посуд віщували казкові твори мистецтва.

   Орнамент– невід'ємна частина народного прикладного мистецтва. Орнамент – візерунок, що складається з ритмічно впорядкованих елементів.  Це повторення, чергування, вирівнювання одних і тих же зображень. – Чи кожен візерунок можна назвати орнаментом? – Ні, не кожен візерунок можна назвати  орнаментом. Узор, в якому відсутня послідовне повторення однакових елементів , таким не є . Мова орнаменту  є найдавнішою мовою , що виникла задовго до писемності. Орнамент , візерунки , якими людина прикрашала свій побут , служили не тільки для краси , а й несли в собі якусь – то інформацію.

 – Дайте визначення поняттю «Інформації». 

Інформація  - це знання та відомості , отримані з навколишнього світу.

  • Назвуть види інформації.
  •                   Графічна, текстова, звукова, числова. Вишиванка – основний вид народного образотворчого мистецтва слов'янського населення, який використовує орнамент. –
  •              Де ще використовується орнамент?

 Різьба по дереву, кераміка, ковроплетіння. Орнаменти вишиванки , як правило, ділять на такі види: геометричний, рослинний, тваринний, предметний, змішаний. Рослинний орнамент- це впорядкована ритмічне зображення якого – небуть рослинного мотиву. Геометричний орнамент створюється за допомогою повторення , якогось абстрактного ( лінійного) мотиву. Зооморфним називається орнамент, в композицію якого входить хоча б один ряд чітко виражених тварин, птахів, комах. У зооморфних мотиви найбільше поширені птиці. Так, як птах один з найбільш поширених та улюблених образів народної творчості. І це не випадково. Образ птаха і у фольклорі і в орнаменті означають посередника між небом і землею. Вона була також наділена функціями оберега здоров'я жінки та її дітей. У народному мистецтві пара птахів – символ любові і щастя.  Павич – популярний мотив російській вишивці. З павичем в різним традиціях пов'язані мотиви достатку, родючість, безсмертя. Він вважається символом мудрості через безліч очей на хвості.      Рослинні мотиви займають центральне місце в вишивці. Калина – улюблений образ в пісенному фольклорі, де вона часто іменується пестливо; «калинонька», «калина рідна» і т.д. Горобина і калина були пов'язані символом кохання і шлюбу.  Виноградна лоза відігравала велику роль у південній орнаментиці. Поширення вишивки таких рослин, як калина, маки, барвінок, пов'язані з їх чарівними властивостями, а також з символікою сім'ї та шлюбу. Найбільш ранні за походженням геометричні мотиви. В їх основі – геометричні фігури; квадрати , прямокутники, ромби, трикутники, розетки , що повторюються по полотну. Основу геометричного орнаменту становить ромби та квадрати(  прості і перехрещені). Геометричний орнамент у своїй давній основі був пов'язаний з космічною символікою з ідеєю родючості. Ромб, розділений на чотири частини з чотирма точками – ідеограма засіяного поля, ромб з тростинками – символ родючості, ромб з гачками – знак оберегу. Ромб  - символ сонця.

 

V Проблемно – пошукова робота. ( Створення орнаменту).

  • Зараз  ви виконаєте невелику практичну роботу. Якщо ми будемо використовувати з вами фрагменти орнаменту, то зможемо отримати  готовий орнамент? А що ж таке орнамент? – Частина, шматочок чого – небудь. – Абсолютно вірно. Тлумачний словник дає таке визначення: «Фрагмент  - уривок, частина чи ламок чогось. Фрагмент малюнка – це виділена область графічного зображення. – Для подальшої роботи  нам потрібно згадати головне правило. Давайте пригадаємо 1 правило - Виділити обєкт. 2 правило – Виконати над ним дію. – Подумайте і скажіть , які дії можна виконувати над малюнком? – Малюнок можна копіювати , вставляти, змінювати розміри, тобто збільшувати  або зменшувати,  повертати  , нахиляти, відображати.

 

Постановка завдання комп'ютерного експерименту.

Вам належить створити повний орнамент, використовуючи  фрагмент представленого в середовищі графічного редактора. Для успішної роботи спочатку визначте  до якого типу належить орнамент. Далі використовуючи операцію виділення, копіювання і вставки, поворотів і відображень створіть готовий орнамент.

 

VI Комп'ютерний практикум ( створення орнаменту).

 

VII Фізкультхвилинка

 

VIII Підведення підсумків уроку. Може бути, пройде кілька років і хтось і стане дизайнером, архітектором, модельєром, вам напевно знадобиться вміння проектувати , творити і фантазувати, А ви прекрасно знаєте, що ремесло за плечима не висить! Наше заняття підійшло до кінця. І мені б дуже хотілося дізнатися вашу думку про виконану роботу.

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку