Урок. "Розв’язування складних рівнянь"

Про матеріал

Основні цілі: систематизувати вивчені види рівнянь; познайомити зі складними рівняннями; побудувати алгоритм їх розв'язання; опрацювати дії з багатоцифровими числами; розв'язання задач з буквеними даними; виховувати бажання вивчати математику.

Перегляд файлу

Урок математики

          у  3 класі за педагогічною технологією «Росток»

вчитель вищої категорії Броварської ЗОШ I-IIIст. №6  

Сеник Людмила Василівна

Тема уроку: Розв’язування складних рівнянь.

Основні цілі: систематизувати вивчені види рівнянь; познайомити зі складними рівняннями; побудувати алгоритм їх розв’язання; опрацювати дії з багатоцифровими числами; розв’язання задач з буквеними даними; виховувати бажання вивчати математику.

Тип уроку: відкриття нових знань.

Обладнання: Петерсон Л.Г. Математика 3 клас,3 частина, алгоритм розв’язання рівняння.

Хід уроку

I. Самовизначення до діяльності.

1. Привітання та побажання на урок.

-Які якості потрібні, щоб досягти успіху на уроці?

(уважність, старанність, працьовитість, інтерес).

2. Дерево очікувань.

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

II. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.

1. Усний рахунок.(Знайти чому дорівнює Х).

-Х збільшили у 8 разів одержали 72.

-Х зменшили у 3 рази одержали 18.

-578 зменшили на Х одержали 320.

-Х збільшили на 350 одержали 567.

2. Виконання завдання.

а) записати цифрами числа:

двадцять вісім тисяч п’ятсот сім;

сорок шість тисяч триста сорок вісім;

шість мільйонів одна тисяча сімсот;

сім мільярдів сорок тисяч вісімсот чотири тисячі три.

б) прочитати числа:

9000060, 9000600, 9005070, 9060000,9600000,9000007

-Записати числа в порядку зростання.

в) –Яку тему ми вивчаємо?

     -Що називаємо рівнянням?

-Що потрібно знати, щоб розв’язати рівняння? (алгоритм)

г) розв’язування рівняння з коментуванням біля дошки

4 х у = 6432 – 2568

III. Виявлення причин утруднення.

1. Аналіз завдання та виявлення проблем

(у - 5)х 4=28

-Чи підходить для розв’язання рівняння відомий нам алгоритм?(Ні).

-Чому?(Бо р-ня схоже на вираз, а ми таких р-нь ще не розв’язували).

2. Новий матеріал.

-Яку мету поставимо для себе на уроці?(Навчитися розв’язувати рівняння нового виду).

-Як би ви назвали таке рівняння? (Відповіді дітей).

-В математиці такі рівняння називають складними. Отже ви мабуть здогадалися, що тема нашого уроку буде «Розв’язання складних рівнянь».

IV. Побудова проекту виходу з утруднення.

1. Пошук можливих варіантів рішення.

-Хто здогадався, як розв’язати таке рівняння? (Відповіді учнів).

-У нас невідома сторона. (Написати зліва).

-Застосувати правило (Щоб знайти невідому сторону, треба площу поділити на відому сторону).

(у - 5) = 28 : 4

-Праву частину спрощуємо, а ліву записуємо без дужок.

Одержали просте рівняння, в якому невідомо ціле. Щоб знайти ціле, треба дві частинки додати.

У = 7 + 5

У = 12                   

2. Мозковий штурм.

-Скільки дій у лівій частині?

-Яка дія буде останньою?

-Назвіть компоненти при множенні.

-У якому з цих компонентів стоїть змінна?

-Закриваємо компонент (у - 5) карткою у.

-Що ви помітили? (Просте рівняння, в якому невідомо множник).

Переписати (у - 5) і застосувати правило на знаходження невідомого множника, праву сторону спростити. У нас вийшло просте рівняння.

-Знайти корінь рівняння.

-Зробивши перевірку ми бачимо, що  рівняння ми розв’язали вірно.

3. Узагальнення отриманих даних.

Складне рівняння може мати декілька дій. Тому може бути і більше число кроків розв’язання.

4. Формування висновків. Алгоритм розв’язання складених рівнянь.C:\Users\пользователь\Desktop\алгоритми.jpg

V.Фізкультхвилинка

VI. Первинне закріплення.

С. 37 №1 (а,б,в).

VII. Самостійна робота з використанням алгоритму.

С. 37 №1

1 варіант – г);

2 варіант – д).

VIII. Включення у систему знань і повторення.

1). Робота над задачею с.38 №6.

-Про що йде мова у задачі?

-Скільки марок у Дмитрика?

-Скільки марок про спорт? про космос? про тварин?

-Про що нам потрібно дізнатися?

-Чи можемо ми відразу відповісти на запитання? Чому?

Розв’язання задачі.

IX. Робота в групах с.38 №5.

-Кожна група складає вираз до задачі.

X. Рефлексія діяльності.

-Над якою темою ми працювали сьогодні на уроці?

-Що нового ви дізналися на уроці?

Д/з с. 38 №7 (а,б).

 

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
3745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку