Урок "Тема уроку. Сполучені посудини."

Про матеріал
Тема уроку. Сполучені посудини. Тест-опитування. Вчитель зачитує початок речення, учні продовжують речення. Тест-опитування. Вчитель зачитує початок речення, учні продовжують речення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок фізики у 7 класі

 

Сполучені посудини

 

 

 

 

 


Тема уроку. Сполучені посудини.

Мета уроку:

освітня –створити умови для сприйняття наукових знань про сполучені посудини, їх принцип дії та практичне застосування в техніці;

розвиваюча – сприяти розвитку творчої (уміння аналізувати і зіставляти об’єкти, що вивчаються), інформаційної (уміння створювати міні-проекти), самоосвітньої (уміння самостійно вибудовувати логічні ланцюжки з фізичних понять), комунікативної (розвиток монологічного мовлення) компетенцій;

виховна – сприяти вихованню полікультурної (розуміння ролі науки в житті людини) та соціальної (виконувати правила роботи в групі) компетенцій.

 

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

 

Форми: фронтальна, індивідуальна, групова.

 

Методи навчання: інтерактивні, наочно-ілюстративні, проблемне викладання, метод проектів.

Урок з використанням ППЗ «Фізика 8» ПП «Контур плюс».

 

План

 

.  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ (1 хв)

Вітання, фіксація відсутніх, готовність до уроку, план роботи на уроці.

. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ (4 хв)

Вчитель: Ми продовжуємо  вивчення теми «Тиск рідин»

Метод «Мозковий штурм»

1)Хто і з якою метою провів даний дослід?

2) Який тиск діє на водолазів?

На слайді представлений малюнок з дослідом Б.Паскаля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест-опитування. Вчитель зачитує початок речення, учні продовжують речення.

Продовж речення:

  1. Якщо прісну воду в акваріумі замінити на морську, то...
  2. Якщо частина води з акваріума випарується, то...
  3. Якщо молоко перелити з пляшки в каструлю, то...
  4. Якщо воду перелити з миски в глечик, то...
  5. Якщо в акваріум долити ще води, то...
  6. Якщо морську воду в акваріумі замінити на прісну, то...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. МОТИВАЦІЯ (2 хв)

З уроків географії вам відомо, що гідросфера займає 71% поверхні Землі.

Сьогодні ми повинні знайти відповідь на питання:

Проблемне питання. Чому однаковий рівень морів і океанів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Сьогодні на уроці ми вивчаємо нову тему.

Оголошується тема уроку, мета.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (14 хв)

Пояснення нового матеріалу:

Наукове відкриття властивостей сполучених посудин датується 1586 р., описані голландським ученим-інженером Сімоном Стевіном. Але ці властивості  були відомі ще в стародавній Греції та в античному Римі,  де велося будівництво водопроводів, водоочисних споруд, фонтанів, купалень, спеціальних акваріумів для розведення морських і річкових риб, а також будівництво каналів водовідведень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сполучені посудини ми зустрічаємо щодня.

Питання: Що спільного у цих предметах?

На слайді фонтан, водонапірна башта, шлюз, чайник, лійка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, що таке сполучені посудини?

Висновок: Сполученими посудинами називають посудини, в нижній частині  з’єднані між собою.

Анімація «Тиск рідин».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Із сполученими посудинами можна виконати простий дослід. Візьмемо дві скляні посудини, сполучені гумовою трубкою. Анімація «Сполучені посудини».

 

Питання:   Що відбудеться, якщо одну з трубок підняти?

Що відбудеться, якщо одну з трубок опустити?

Що відбудеться, якщо одну з трубок нахилити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: Однорідна рідина в сполучених посудинах встановлюється на одному рівні.

Питання: Як поведеться рідина в сполучених посудинах різної форми?

Анімація «Сполучені посудини різної форми».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок : в посудинах різної форми  поверхні однорідної рідини встановлюються на одному рівні.

Тиски в лівому та правому колінах рівні    де      

Тоді                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання: Що відбуватиметься в сполучених посудинах якщо рідини в колінах будуть різнорідними?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: У посудинах з різнорідними рідинами, які не змішуються, висота стовпів, нижче в тому коліні, у якого густина  рідини більша.

Для сполучених посудин з різними рідинами виконується співвідношення 

Застосування властивостей сполучених посудин в побуті та техніці.

Анімація «Артезіанський колодязь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анімація «Гідравлічний прес»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анімація «Шлюз»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ (5 хв)

Питання 1. Що відбудеться, якщо відкрити кран?

Рідина однорідна, температура різна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання 2. Як, використовуючи сполучені посудини, намітити на стіні

горизонтальну лінію?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання 3. Чому відвідні труби раковини мають колінчату форму?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ (5 хв)

Задача: До лівого коліна U-образної трубки, в яку заздалегідь налита вода, доливають машинне масло. Висоти рідин встановилися з різницею 2 см. Яка висота стовпчика масла?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (10 хв)

Робота в групах та індивідуальне тестування з теми уроку.

Перед початком уроком учені отримали кольорові фішки з номерами:

  • червона, учень працює в групі номер якої зазначено на фішці.
  • синя, учень проходить тестування за комп’ютером, номер якого зазначено на фішці.

Завдання: Створити міні-проект «Сполучені посудини»

План:

  1. Історія наукового відкриття.
  2. Основні властивості.
  3. Застосування в побуті та техніці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь на проблемне питання: Чому однаковий рівень морів і океанів?

 

 

V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ (2 хв)

  1. Виставлення оцінок за урок.
  2. Рефлексія «Підведемо підсумки»
Продовж речення

    На уроці:

я дізнався...

 я зрозумів...

мені сподобалося...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (2 хв)

Опрацювати § 32-33, відповісти на питання, вправа 18 (1, 2, 3*)

Додаткове: накреслити  схему фонтана для  парку або вашого двору, пояснити його дію; сконструювати келих Піфагора.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
До уроку
§ 34. Сполучені посудини
Додано
13 березня
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку