Урок.Тема:" В.Сосюра. «Любіть Україну» - патріотичний пафос вірша. Пейзажні мотиви поезії «Осінь» Образотворчі засоби поезій."

Про матеріал
Добрянська Інна Всеволодівна Особистісно орієнтоване навчання. Українська література. Тема : " В.Сосюра. «Любіть Україну» - патріотичний пафос вірша. Пейзажні мотиви поезії «Осінь» Образотворчі засоби поезій."
Перегляд файлу

Українська література.  8 клас

Тема. В.Сосюра. «Любіть Україну» - патріотичний пафос вірша. Пейзажні мотиви поезії «Осінь» Образотворчі засоби поезій.

Мета: ознайомити учнів з поняттями патріотична та пейзажна  лірика; опрацювати ідейно-художній зміст поезі «Любіть Україну», «Осінь»; розвивати пам'ять, логічне та образне мислення, уяву, спостережливість, вміння виразно і вдумливо читати твір, висловлювати власні думки, робити висновки; виховувати повагу до щирого почуття –патріотизм.

Цілі.

Учні знатимуть: зміст творів; провідні риси характеру ліричного героя; визначення понять «патріотична лірика», «пейзажна лірика».

Учні вмітимуть: виразно, вдумливо читати  твір; робити ідейно-художній аналіз поезії; висловлювати власні думки з приводу прочитаного; робити висновки; визначити своє ставлення до почуття – патріотизм

Тип уроку. Урок формування і засвоєння нових знань.

Обладнання: портрет В.М.Сосюри, підручник,

Методи, форми і прийоми роботи: «Передбачення», «Випереджувальне завдання», ,«Запитайлик – Відповідайлик», енциклопедична хвилинка, евристична бесіда, «Проблемне питання», робота в групах, робота з текстом, робота в парах, «Мікрофон», словесне малювання, «Незакінчене речення».

Оформлення дошки: портрет В. Сосюри, вислів П. Твердослава, таблиця самооцінки, цілі, «Передбачення»

 

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку

- Доброго дня! Сідайте. Чи всі готові до уроку і мають піднесений настрій? (Відповіді)

- Хто має не дуже гарний настрій, подивіться у вікно. Там вирує життя: світить сонечко, співають птахи. Хай у вашому настрої теж відбудуться зміни, хай запанує радість.

2. Актуалізація суб’єктивного досвіду і опорних знань.

- Яким чином природа впливає на внутрішній світ людини?

- А на ваш?

Чи можна сказати, що однією з рис патріота є любов до рідної природи?

Відповіді

Передбачення: «Я думаю, що на уроці ми…,

                               урок буде цікавим, тому що…»

ІІ. Цілевизначення і планування.

1. Повідомлення теми і мети.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати творчість В.Сосюри і ознайомимось із його поезією «Любіть Україну», «Осінь» (Розкриваю дошку).

Запис до зошитів числа, теми уроку.

2. Формулювання цілей уроку.

- Подумайте, яких же результатів ви хочете досягти на сьогоднішньому уроці. І свої цілі запишіть до зошитів.

(Учні ставлять цілі за бажанням озвучують). 2-3уч.

Мої цілі на дошці: (Озвучую)

Перевірка виконання домашнього завдання

 - Хто нагадає домашнє завдання?

- Чи всі виконали завдання? Перевіримо.

«Запитайлик – Відповідайлик»

Одні учні зачитують запитання, а інші відповідають.

Зачитують лист-подяку автору вивченої поезії.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

- Ми продовжимо працювати над поезіями В.Сосюри

1. Робота зі змістом поезії «Любіть Україну»

«Передбачення»: « Про що може йти мова у вірші з такою назвою?»

 Виразне читання вірша вчителем.

З’ясування емоційного враження від твору.

- А що ви відчули, почувши поезію?

- А які питання у вас виникли?

- Які почуття виявив автор?

- Чи справдилось передбачення?

Поет часто потерпав за свої вірші. Вірш «Любіть Україну» у 1951р. став причиною  найгостріших звинувачень поета в націоналізмі. Сосюру перестають друкувати, він живе під прямою загрозою арешту, яка зникає тільки після смерті Сталіна 1953р.

Учні читають поезію самі (мовчки, потім за бажання 1 -2 - вголос).

- Яке значення має Батьківщина для кожної людини?

 Евристична бесіда.

-З якою метою написана поезія?

-Чому любити Україну потрібно як у щасливу мить, так і в «годину негоди»?

--Чому письменник називає Україну вишневою?

-Що приваблює автора вірша в Батьківщині?

-Чим необхідно довести свою любов до рідного краю?

-З якою метою Україна порівнюється з купиною?

-Від чого застерігає автор поезії юнака і дівчину в своєму зверненні  до них?

- Над чим змушує задуматись читача?

 Паспорт поезії.

Тема.

Ідея.

Основна думка.

Жанр. Патріотична  лірика.

  • Чому?

Зачитують інформацію у підручнику і роблять записи в зошити.

 Робота в парах.

Знайти художні засоби:

1 ряд – епітети.

2 ряд – порівняння.

3 ряд – метафора .

( Озвучують результати).

Мікрофон

Які риси притаманні людині – патріоту?

Патріотизм виявляється також в любові до природи рідного краю.

- Хто з вас любить осінь?

2. Робота зі змістом поезії «Осінь»

Виразне читання учителем та учнями.

       Робота в парах

1 ряд –  запитання до тексту.

2 ряд –  художні засоби.

3 ряд –  тема та основна думка, жанр.

  Словесне малювання

- Якого кольору вірш? Чому?

- Який настрій вірша? Чому?

 - Як би ти розказав про осінь?

Художня галерея

Перегляд малюнків

Незакінчене речення

 «Патріотизм   –це…».

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. Рефлексія.

«Вузлик сподівань»:

- висловіть одним реченням те повчальне, що взяли ви у життя з цього заняття?

- чи збулися ваші сподівання щодо сьогоднішнього уроку?

- чи досягли ви поставлених цілей? Якщо ні, то чому?

- що вам (групі)найбільше вдалося сьогодні, а що – ні? Чому?

- як оцінюєте власну роботу і роботу групи?

2. Самооцінювання.

Прізвище

 

Само

оцінка

Критерії

 

працював найкраще

 

добре

 

посередньо

 

не працював

 

V. Домашнє завдання.

Обов'язкове : 1. Вивчити поезію «Любіть Україну» напам'ять.

                      2. Дібрати матеріали про життя і творчість В. Підпалого.

За бажанням: Створити асоціативний малюнок «Внутрішній світ мій і     автора» («кольоровий портрет» характеру). 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку