Урок.Тема:" Володимир Підпалий. Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності,бережливого ставлення до природи у творах «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»."

Про матеріал
Добрянська Інна Всеволодівна Особистісно орієнтований урок. 8 клас. Тема :"Володимир Підпалий. Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності,бережливого ставлення до природи у творах «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»."
Перегляд файлу

Українська література.  8 клас

Тема . Володимир Підпалий. Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності,бережливого ставлення до природи у творах «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд».

Мета: ознайомити учнів з видатним митцем поетичного слова та його твором;

           розвивати навички виразного і усвідомленого читання віршів, вміння аналізувати їх, висловлювати  власні роздуми, навіяні прочитаним та почутим;

            виховувати  в дітей бережливе ставлення до природи,людей; патріотичні почуття.

Цілі.

 Учні знатимуть: відомості про автора, зміст поезій, ідеї та мотиви творів.

Учні вмітимуть: виразно, вдумливо читати  твори; робити ідейно-художній аналіз поезій; висловлювати власні думки з приводу прочитаного та почутого; визначати своє ставлення шляхом дискусії.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: портрет письменника, аудіозапис, 

Методи, прийоми, форми роботи: «Передбачення», «Випереджувальне завдання», «Гронування»,« Сенкан», «Проблемне питання», робота з текстом, робота в парах, словникова робота,  прийом «Листок», словесне малювання, диспут, коментування епіграфа, взаємооцінювання

Оформлення дошки: портрет митця, тема уроку, мета уроку, цілі уроку «Передбачення», епіграф

Епіграф:   Життя письменника — у його творах. Душа поета — у його віршах

 

 Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку за допомогою обміну побажаннями

- Доброго дня! Сідайте. Побажайте один одному вдалого уроку та  подаруйте свою щиру посмішку . /Обмін побажаннями./

2. Актуалізація суб'єктивного  досвіду та окремих знань учнів.

Прослуховування музики

Що  ви відчували?

Що ви чули?

Що ви бачили?

ІІ. Цілевизначення і планування.

1. Повідомлення теми і мети.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось з біографією В.Підпалого та з його поезіями «…Бачиш: між трав золотих…», «Зимовий етюд». (Розкриваю дошку).

Запис до зошитів числа, теми уроку.

2. Формулювання цілей уроку.

- Подумайте, яких же цілей ви хочете досягти на сьогоднішньому уроці. І свої цілі запишіть до зошитів.

(Учні ставлять цілі за бажанням озвучують). 2-3уч.

  • Мої цілі на дошці: (Озвучую)

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

Перевірка домашнього завдання( 2-3 учні, за бажанням)

 Випереджувальні завдання 

Заслуховування учнівських повідомлень про В.Підпалого

       Робота в парах

Кожна пара самостійно обирає завдання

  •                   Створення психологічного портрета поета за допомогою прикметників (на основі повідомлень та матеріалу підручника).
  •                   «Гронування»:

В.Підпалий  як особистість ― це...

  •                   Сенкан до характеристики творчої особистості  Підпалого.

 (Володимир Підпалий

Чесний, світлий, мудрий

Любить,пише,радіє ,

Художник лицарських чеснот

  Світлоносець )

Слово вчителя.

-Таори письменника – це частинка його душі, щоб глибше зрозуміти митця, треба ознайомитися з його творінням      

Ідейно – художній аналіз поезії «…Бачиш: між трав зелених…»

Виразне читання вірша учителем

З’ясування емоційного враження від твору.

- А що ви відчули, почувши поезію?

- А які питання у вас виникли?

- Які почуття передав автор?

 Робота в парах

Прийом «Листок»

Кожна пара обирає собі завдання

1.Виразно прочитайте поезію.

2.Спробуйте передати відчуття , що пережив поет у мить написання поезії.

3.Визначне тему та провідну ідею твору.

4.Мовні засоби художньої виразності (епітети, метафори, порівняння, повтори, анафора, персоніфікація, гіпербола). Їх роль у художньому творі.

4.У якій формі написаний твір?

5.Враження від поезії.

Ідейно – художній аналіз поезії «Зимовий етюд».

Виразне читання вірша учителем

Словникова робота

Етюд – невеликий літературний твір, присвячений окремому аспекту.

Евристична бесіда

-Про що ця поезія?

  -Як ви розумієте слова; «неба льодинку холодну — на шлях…»?

-Від чого « синьо  в очах»ліричному герою?

  -З чим  порівнюється вечір і чому?

-Поясніть значення фрази: «де місто тікає на ніч в степи»

-Чому Україна не спить?

-Яка основна думка твору?

-Які художні засоби ви побачили?

Диспут

Чи щирий автор  поезій у висловлені своїх почуттів? Доведіть.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1.Коментування епіграфа

Рефлексія

  Що нового я дізнався?

 Як я працював?

 Що найбільше зацікавило мене, здивувало?

Які форми роботи, на мою думку, були найефективнішими?

Які хотілося б застосувати на наступних уроках?

 Взаємооцінювання

Учні виставляють оцінки своїм товаришам, а учитель вносить корективи

V. Домашнє завдання

Обов'язкове : 1.  Опрацювати матеріал за підручником

 2. Виразне читання та аналіз поезій 

За бажанням: Створити асоціативний малюнок «Внутрішній світ мій і      автора» («кольоровий портрет» характеру).

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
2684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку