Урок. Василь Голобородько – самобутня постать в українській літературі. Патріотизм, філософічність, фольклорна основа, народознавчі аспекти в поезіях «Наша мова», «Теплі слова».

Про матеріал
Добрянська Інна Всеволодівна Особистісно орієнтоване навчання Тема . Василь Голобородько – самобутня постать в українській літературі. Патріотизм, філософічність, фольклорна основа, народознавчі аспекти в поезіях «Наша мова», «Теплі слова».
Перегляд файлу

Українська література.  8 клас

Тема . Василь Голобородько – самобутня постать в українській літературі. Патріотизм, філософічність, фольклорна основа, народознавчі аспекти в поезіях «Наша мова», «Теплі слова».

Мета: ознайомити учнів з видатним митцем поетичного слова та його творами; визначити поняття вільного вірша;

           розвивати навички виразного і вдумливого читання віршів, вміння пояснити розуміння їхнього образного змісту; висловлювати  власні роздуми, навіяні прочитаним та почутим; коментувати художні засоби;

            виховувати  в дітей життєстверджуючі, оптимістичні настрої; шанобливе ставлення до рідної мови .

Цілі.

 Учні знатимуть: відомості про автора; зміст творів, поняття «вільний вірш».

Учні вмітимуть: виразно, вдумливо читати  твір коментувати художні засоби; висловлювати власні думки з приводу прочитаного та почутого; робити висновки; визначати основний пафос поезій, ідею.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: портрет письменника, підручник, відеоролик, критерії оцінювання.

Методи, прийоми, форми роботи: відеоролик,«Передбачення», кольоровий портрет вірша, робота з текстом, робота в парах,  прийом «Листок», словесне малювання, «Гронування», «Вузлик сподівань», самооцінювання.

 

Оформлення дошки: портрет митця, тема уроку, мета уроку, цілі уроку «Передбачення», епіграф.

Епіграф:       Справжній талант носить у собі таку ж загадковість, як і народження дитини.  

Олексій Неживий                                          

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку

- Доброго дня! Сідайте. Одним словом охарактеризуйте свій настрій.

2.Актуалізація суб'єктивного  досвіду та окремих знань учнів.

Відео з піснею «Мова єднання»

Передбачення: «Я думаю, що на уроці ми…,

                               урок буде цікавим, тому що…»

ІІ. Цілевизначення і планування.

1. Повідомлення теми і мети.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось з біографією Василь Голобородька та

поезіями «Наша мова», «Теплі слова»

 (Розкриваю дошку).

Запис до зошитів числа, теми уроку.

2. Формулювання цілей уроку.

- Подумайте, яких же цілей ви хочете досягти на сьогоднішньому уроці. І свої цілі запишіть до зошитів.

(Учні ставлять цілі за бажанням озвучують). 2-3уч.

  • Мої цілі на дошці: (Озвучую)

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

Слово вчителя.

 -Ім’я самобутнього і талановитого поета Василя Голобородька вже більше п’ятдесяти років відоме в українській поезії. Він лауреат Національної премії України ім. Тараса Шевченка 1994 року, його літературні твори вивчаються у вищих і загальноосвітніх навчальних закладах, друкуються в багатьма мовами світу, а в українському літературознавстві з’являються все нові дослідження на рівні докторських і кандидатських дисертацій.

Народився Василь Іванович Голобородько 7 квітня 1945 року в селі Адріанопіль Перевальського району Луганської області.

Більше ви дізнаєтесь, якщо попрацюєте з підручником. Пропоную виконати будь-яке завдання

Робота в парах

Кожна пара самостійно обирає завдання

1.Перевтілення «Я – Василь Голобородько»

2.Есе

3.5-8 запитань

     Відповіді

Слово вчителя.

   - Про письменника ми довідуємося не лише з біографічних матеріалів, а й з його  творів.

 Робота зі змістом поезії  

Виразне читання вірша «Наша мова» вчителем

Бесіда

-Які ключові фрази  чи слова ви почули в цій поезії?

-Як ви їх розумієте?

-Що незвичне у цьому вірші?

Довідка

Верлібр або вільний вірш – вірш, у рядках якого може бути довільна кількість наголошених і ненаголошених складів. Частіше без рими, але вірш має свій власний ритм.

Виразне читання тексту учнями

-Яка тема поезії?

 Основна  думка.

Жанр.

Художні особливості.

  Робота зі змістом поезії  

- Продовженням теми про мову є поезія «Теплі слова»

Виразне читання вірша вчителем

 Бесіда

— Які роздуми викликали у вас поезія?

 Прийом «Листок» 

     Учні витягують різнобарвні листки, на яких записані запитання та завдання

— Що ви «бачили», слухаючи вірш?

— Що ви  «чули», слухаючи вірш?

– Які образи твору  можна назвати асоціативними? Чому?

- Із чим асоціюється слово «Дунай»у вірші? А з чим у вас?

- Із чим асоціюється слово «Коровай»у вірші? А з чим у вас?

-Із чим асоціюється слово «Змій»у вірші? А з чим у вас?

 - Який жанр  жанр твору ?    

Підсумкова бесіда:

– Отже, яка тема вірша?

–Яка ідея?

 Основна думка

— Які ще відомі вам художні засоби використав автор?

— Поясніть зміст рядків:

наповнюймо
цей холодний всесвіт
теплими словами нашої мови,
які народжуються разом із диханням.

 Кольоровий портрет вірша.

- Якого кольору вірш?

Гронування

Наша мова

Коментування  епіграфа уроку

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

 Рефлексія.

 «Вузлик сподівань»:

- Висловіть одним реченням те повчальне, що взяли ви у життя з цього заняття?

- Чи збулися ваші сподівання щодо сьогоднішнього уроку?

- Чи досягли ви поставлених цілей? Якщо ні, то чому?

- Що вам найбільше вдалося сьогодні, а що – ні? Чому?

Самооцінювання

- Як оцінюєте власну роботу?

V. Домашнє завдання.

Обов’язкове:    1.Опрацювати теоретичний матеріал.

2..Виразно читати поезії

За бажанням : 1.Написати етюд ( вірш, прозу) на тему : «Добре дивитися на дощ, стоячи під дахом»

 

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку