Урок. Тема: Весняна казка. Букет квітів, створений на основі стилізації природних форм»

Про матеріал
Даний урок проведений для удосконалення вміння створювати власні образи у декоративному живописі на основі стилізації природних форм та вмінні порівнювати засоби створення художнього образу в музиці та декоративному живописі.
Перегляд файлу

Тема: Весняна казка. Букет квітів, створений на основі стилізації природних форм»

Мета: показати взаємопроникнення видів мистецтв: музики і живопису, розвивати вміння «бачити музику», «чути картину», формувати інтерес до творчої діяльності, практичних навичок роботи в різних видах художньої діяльності; удосконалювати вміння створювати власні образи на основі стилізації природних форм; виховувати слухача, глядача,  поціновувача мистецьких цінностей.

 

Обладнання та матеріали для вчителя: таблиця «Елементи петриківського розпису», репродукції картин майстрів петриківського розпису, дитячі малюнки.

 

 Обладнання та матеріли для учнів: білий цупкий папір, пензлики для розпису, палітра, серветка-ганчірка,склянка з водою.

 

І. Організаційний момент

ІІ. Музичне привітання.(3хв.)

«Повір у чудеса» , слова і музика Н.Май

Зіронька ранкова засвітись,

Де любов, там є добро.

Та буває важко віднайти

очі, що зігріють нас теплом.

              Тільки ти повір у чудеса.

              І на квітах вранішня роса.

              Забринить, немов чиясь сльоза,

             Тільки ти повір у чудеса.

Зіронька ранкова кличе нас

Йти стежинкою добра.

Де лунає пісня чарівна,

Там любові квітка розквіта

Приспів

 

- Отже, квіти.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3-4хв.)

1. Повідомлення учня про декоративний живопис та  музику

(Слово вчителя)

 

Ми вже з вами працювати над елементами декоративного розпису. Сьогодні продовжуємо роботу. Розв’язавши кросворд, ви прочитаєте термін, який є основним в українському декоративному розписі.

 

Кросворд  “Мистецький”

            композиція

       живопис

  мелодія

            тембр

          динаміка

 

(Кросворд на дошці. Ключове слово «квіти».)

 

Рядки Волтера Патера стали нашим епіграфом:

                          Усі види мистецтва постійно прагнуть того,

                           щоб у них лунала музика.

                                                                    

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

 

Сьогодні, діти, ми полинемо у чарівний світ краси - царство Квітів.

-    Яке воно? Як впливає на душу людини?

-    Як людина може ввібрати у себе і подарувати іншим незрівнянну

чарівність квітучої краси?

-    Що дає нам можливість побачити і відчути цю красу?

Звичайно, мистецтво.  Мистецтва музики   та  пензля.

- Отже, сьогодні на уроці ми постараємось  побачити музику, відтворивши її на папері за допомогою засобів декоративного живопису. Постараємося відобразити не лише те, що ми чуємо, а й те, що ми бачимо, відчуваємо.

 

V. Опрацювання нового матеріалу

 

1. Слухання концерту А. Вівальді «Весна»

Візуальний аналіз образності концерту.

 

2. Робота з репродукцією  картини  М. Кравець «Квіти»

 - Розгляньте репродукцію картини М. Кравець «Квіти». Майстер використовує традиційне контрасне сполучення кольорів: червоний із зеленим, яке ледь пом’якшується включенням жовтого кольору.

-Але сучасні майстри працюють і з іншими кольорами. Це ми можемо побачити на прикладі роботи Ю. Тимошенко «Осінній мотив», яка виконана в жовто-червоній гамі та інших майстрів петриківського розпису.

 

Перегляд  репродукції картини Ю. Тимошенко «Осінній мотив»

 

Перегляд  репродукцій картин майстрів петриківського розпису

(див. додаток)

Декоративний розпис. "Квіти". П.І.Глущенко

П. Хома. Вечорами пахнуть матіоли (Із серії «Пісні»)

Декоративний розпис. Декоративний малюнок. Ф.С.Панно

Декоративний розпис. Декоративний малюнок. М.К.Тимченко

Квітка. П.  Глущенко

Декоративний малюнок.  В.Клименко

Декоративні мотиви. М. Карпуленко

Золота осінь. О. Горбенко.

Слово вчителя

  • Подивіться на всі роботи разом, а потім роздивіться кожну.

       Усі разом вони ніби барвисте казкове панно, одна велика й прекрасна казка про світ, у якому ми живемо. В якому кожна квітка – диво, кожний кущ, дерево – диво, усе, що створено руками людини диво. Окремо кожна робота – своя казка, свій світ, свої почуття, думки, барви, свої казкові образи.

Для українського розпису характерне сполучення великих форм з дрібними деталями. Усі розписи робляться без попередньої промальовки олівцем. Основними матеріалами є акварель, гуаш, темпера.

Перегляд таблиці «Елементи петриківського розпису»

Слово вчителя

-У написанні узорів використовується ряд технічних прийомів, які надають оригінальне стильове звучання візерункам. Пригадайте їх (перегляд таблиць).

Це «пірчасте листя», «павичеве пір’я», «чарівна квітка»,  «виноград»,  « калина», «порічки».

 

3. Створення таблиці засобів художнього обр

 

  • Назвіть засоби створення художнього образу в  живописі та

пригадайте засоби створення художнього образу в музиці.

Отже:

 

                                               Засоби створення художнього образу

                            в музиці

                         в живописі

 

темброве забарвлення

 

динамічні нюанси

 

інтонаційні відтінки

колір

кольорова гама

колорит

лінія

мазок

VІ. Практична робота

Ми вивчили  основні елементи розпису, а тепер спробуймо придумати і написати  квіткову композицію 

Зобразіть стебло, квітку, листя, пуп’янки, маленькі квіточки, травинки та вусики.

Зверніть увагу: майстри працюють узагалі без простого олівця.

Це ще один секрет. Наносячи мазки, майстер обертає аркуш навколо своєї руки, а не навпаки! Так зручніше писати, а робота виходить охайнішою.

 

Улюблені квіти у творчості петриківських майстрів — це гвоздики,

чорнобривці, волошки. Мотиви петриківського орнаменту запозичено у

природи. Мотив «цибулька» виконується з видовжених мазків «кривих

зерняток». «Квітка соняшника» будується округлими пелюстками.

 

Горошок, грона калини та винограду петриківчани роблять пальцем.

Тендітні гілочки, дрібні пуп'янки квіток з хвилястим листям та

тоненькими вусиками є допоміжними елементами майже кожної композиції.

 

Зверніть увагу на листя різної форми: багатозубчасте, кленове та

виноградне. Спочатку його малюють видовженим мазком. Перший мазок —

верхівка. Середина — вісь цього мазка. Кленове листя складається з трьох

частин: тризубчастої центральної верхівки і двох бічних. Малювати

починають із середнього зубчика — довгий мазок дає основну лінію нахилу

всього листка. По боках додають два мазки, які сполучають знизу.

Багатозубчасте листя папороті виконують мазками один біля одного.

 

Всі ці елементи використовують для створення власних композицій.

 

Взагалі кольори Петриківки дуже яскраві. Кольорові гармонії утворюються

з обмеженої кількості фарб. У кожного майстра є свої улюблені тони.

 

Наприклад, основним центральним елементом є велика синя квітка. Додаємо

до неї другорядні: жовтогарячі квіти, широке і пірчасте листя.

 

Складаючи свою композицію, використовуйте елементи, які ми з вами

вивчили на минулому уроці.

 

VІІ. Узагальнення, підсумок уроку

 

 VІІІ. Виставка дитячих робіт

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  до уроку

 

Таблиці «Елементи петриківського розпису»

 

 

 

 

Репродукції картин майстрів петриківського розпису

 

                  mso972D4

 

 

Декоративний розпис.                         

"Квіти". П.І.Глущенко.                         П. Хома. Вечорами пахнуть матіоли

                                                                 (Із серії «Пісні»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Декоративний розпис. Декоративний малюнок. Ф.С.Панно

 

 

 

Декоративний розпис. Декоративний малюнок. М.К.Тимченко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квітка. П.  Глущенко.

 

 

 

 

Декоративний малюнок.  В.Клименко

 

 

 

Декоративні мотиви. М. Карпуленко.

 

 

Золота осінь. О. Горбенко.

 

docx
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку