Тема уроку: Технологія виготовлення та оздоблення виробу.
Мета:
Навчальна: удосконалювати навички роботи з різними матеріалами (картон, пластилін, пінопласт, тощо), учити втілювати у виробах творчі задуми, урізноманітнювати дизайн виготовленого виробу.
Розвиваюча: розвивати творчі здібності, фантазію, усне мовлення дітей, вміння чітко і правильно висловлювати свою думку, давати повідомлення на задану тему.
Виховна: виховувати естетичні смаки, культуру праці, позитивні емоції та почуття у процесі пізнавальної діяльності.
Мультимедійні засоби: комп’ютер.
Обладнання, інструменти: шаблони деталей виробу, креслярські знаряддя, інструменти для виготовлення виробу, демонстраційні малюнки.
Матеріали: зразки для показу, картон, пластилін, пінопласт.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок (урок-практичне заняття ).
Структура уроку:
Очікувані результати: Виконання технологічних операцій по виготовленню та оздобленню простого виробу (моделі літака). Дотримуватись правил техніки безпеки при роботі з ножицями, канцелярським ножем.
Хід і зміст уроку
Організаційний момент
1. Перевірка присутніх, та готовності їх до уроку.
2. Створення позитивної атмосфери.
Щоб урок минув не марно,
Працювати треба гарно.
Друзі, гуртом посміхнемось,
До роботи всі візьмемось.
Мотивація навчально-трудової діяльності учнів .
З давніх давен люди прагнули вдосконалити свою працю , вдосконалити свої знаряддя для виготовлення різних виробів. І незважаючи на стрімкий прогрес техніки сьогодні ручна обробка різних матеріалів та виготовлення з них різних корисних речей цінується високо серед людей та суспільства.
Щоб зробити виріб якісно, треба знати послідовність технологічних операцій виконання.
Повідомлення теми, й завдань уроку.
Тема нашого сьогоднішнього уроку: Технологія виготовлення та оздоблення виробу.
Cамостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою учителя
Виготовлення моделі літака.
1. Вступний інструктаж до практичної роботи учнів:
- пояснення і показ трудових прийомів та операцій, якими мають володіти учні, з обґрунтуванням кожної дії;
- ознайомлення з технологічною послідовністю виготовлення моделі виробу (див. Дотаток):
1. з картону;
2. з пластиліну.
- акцентування уваги на правила ОП;
2. Поточний інструктаж:
2.2 Індивідуальний інструктаж учнів.
2.3 Додатковий інструктаж при умові однакових помилок значною частиною учнів.
3. Заключний інструктаж:
- аналіз виконуваних робіт;
- аналіз помилок, які найчастіше траплялися;
- аналіз виконання правил ОП;
- мотивація оцінок;
- демонстрація найкращих робіт.
Підсумки уроку:
Необхідно любити те, над чим працюєш, і тоді праця
навіть найважча, перетворюється на творчість.
Додаток
Послідовність виготовлення виробу
«Модель літака»
№ |
Технологічні операції |
Поопераційні ескізи |
Інструменти, обладнання |
1 |
Підготувати інструменти та матеріали для виготовленню виробу |
|
|
2 |
На заготовці виконати розмітку деталей виробу (за шаблоном) |
|
Лінійка, олівець |
3 |
По контуру вирізати деталі |
|
Ножиці |
4 |
Виконати розмітку та вирізати колеса |
|
Циркуль, ножиці |
5 |
Скласти деталі у виріб |
|
Клей ПВА та ножиці |
6 |
Виконати оздоблення виробу |
|
Олівці, фарби, фломастери |
|
|||
7 |
Виготовлення моделі виробу з пластиліну |
|
Канцелярський ніж, стеки для пластиліну. |
|