ПІБ__________________________ Клас_____ Дата______Оцінка________
Контрольна робота з теми «Усна народна творчість»
І варіант
І рівень (3 б.)
Визначте: так чи ні.
1. В історичній пісні «Зажурилась Україна» розповідається про боротьбу козаків під проводом Богдана Хмельницького проти ляхів?
2. Невольники просять вислухати «у просьбах щирих, у нещасних молитвах» Марусю Богуславку
3. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка?
4. На Савур-могилу поставили Морозенка?
5. Автором пісні «Засвіт встали козаченьки» вважають Марусю Богуславку?
6. Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтавщини?
ІІ рівень (3 б.)
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Прочитайте поетичний уривок і визначте, з якого твору його взято.
Годі тобі, пане-брате,
Ґринджоли малювати,
Бери шаблю гостру, довгу
Та йди воювати!
А «Зажурилась Україна» Б «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»
В «Ой Морозе, Морозенку» Г «Чи не той то хміль»
2. Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».
A неврожай жита Б спустошення України поневолювачами
B загибель співвітчизників Г поразку козацького війська
3.Савур - могила згадується у пісні
А «Зажурилась Україна» Б «Чи не той то хміль»
В «Ой Морозе, Морозенку» Г «Засвіт встали козаченьки»
4.Лірична героїня пісні Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні» страждає від
А нерозділеного кохання Б невідомості: що з милим і де він
В того, що її видають заміж за старого багатія Г того, що залишилася з милим
5. Перед Марусею Богуславкою з однойменної народної думи постала проблема
А вибору між батьківщиною та дружиною турецького хана
Б працевлаштування на батьківщині, де вона вже давно не була
В вивчення турецької мови, турецьких звичаїв і традицій
Г провини перед чоловіком і народом, що її прийняв
6. Який художній засіб використано в наведених рядках: «…стояла темниця кам’яная», «бідні невільники», «святий день», «тяжка неволя», «розкіш турецька», «тихі води»?
А епітет Б гіпербола В метафора Г порівняння
ІІІ рівень (3 б.)
1.Складіть сенкан «Богдан Хмельницький» (1б.)
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
2. Установіть відповідність між цитатою та літературним героєм(1б.)
1. «Ой той то ..., Що ляхів рубає». |
А.Гриць |
______________________________________________________________________
Доповніть речення (1б.)
Історичні пісні – це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань.
А Порівняйте образи двох Марусь — Чурай та Богуславки, знайдіть спільне та відмінне в характерах героїнь.
Б Напишіть висловлення на тему «Значення пісні в житті українського народу та в моєму власному й моєї родини».
ПІБ__________________________ Клас_____ Дата______Оцінка________
Контрольна робота з теми «Усна народна творчість»
ІІ варіант
І рівень (3 б.)
Визначте: так чи ні.
1. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка?
2. На Савур-могилу поставили Морозенка?
3. В історичній пісні «Зажурилась Україна» розповідається про боротьбу козаків під проводом Богдана Хмельницького проти ляхів?
4. Автором пісні «Засвіт встали козаченьки» вважають Марусю Богуславку?
5. Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтавщини?
6. Зажурився Морозенко, «бо нічим прожити»?
ІІ рівень (3 б.)
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1.Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».
A неврожай жита Б спустошення України поневолювачами;
B загибель співвітчизників Г поразку козацького війська.
2. Золотий Брід згадується у творі:
А «Віють вітри, віють буйні…» Б «Чи не той то хміль…»
В «Маруся Богуславка» Г «Ой Морозе, Морозенку»
3.Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент.
Там стояла темниця кам’ная.
Що у тій-то темниці пробувало сімсот козаків,
Бідних невольників.
A «Ой Морозе, Морозенку» Б «Зажурилась Україна, бо нічим прожити»
B «Віють вітри…» Г «Дума про Марусю Богуславку».
4.Рядки «А я ляхів не боюся || І гадки не маю – || За собою великую || Потугу я знаю» взяті з
А думи Б колядки В веснянки Г історичної пісні
5. Марусю Чурай уважають автором твору
А «Ой летіла стріла» Б «Засвіт встали козаченьки»
В «Чи не той то Хміль» Г «Дума про Марусю
6.З якого твору слова: «Тяжко жити без милого На чужій сторонці!»?
а) «Ой не ходи, Грицю»; б) «Віють вітри, віють буйні»;
в) «Зажурилась Україна»; г) «Чи не той то хміль»
ІІІ рівень (3 б.)
1. Складіть сенкан «Маруся Богуславка» (1б.)
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
2.Установіть відповідність між цитатою та літературним героєм (1 б.)
1. «...з ляхами б’ється, …ляхів рубає,
У нещасних молитвах нас...». |
А. Кармалюк. |
Доповніть речення (1б.)
Дума –це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань.
А Порівняйте образи двох Марусь — Чурай та Богуславки, знайдіть спільне та відмінне в характерах героїнь.
Б Напишіть висловлення на тему «Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтавщини»
ПІБ__________________________ Клас_____ Дата______Оцінка________
Контрольна робота з теми «Усна народна творчість»
ІІІ варіант
І рівень (3 б.)
Визначте: так чи ні.
1. Дума виконується речитативом.
2. Зажурився Морозенко, «бо нічим прожити»?
3. У битві під Жовтими Водами Хмельницький переміг ляхів?
4. Козаченьки вирушають в похід з полуночі («Засвіт встали козаченьки»)?
5. Героїня твору характеризує дівчат на вечорницях мудрими й полохливими
(«Ой не ходи, Грицю…»)
6. За ініціативою Марусі Богуславки козаки просиділи у турецькій темниці тридцять років?
ІІ рівень (3 б.) Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. У творі «Чи не той то хміль» ідеться про
А битву між половцями й русичами Б календарний обряд
В сільськогосподарський обряд Г битву між поляками й козаками
2. Мати очікуватиме на повернення сина («Засвіт встали козаченьки») через: А півмісяця Б півроку В чотири неділеньки Г рік.
3. Про що просить син свою матінку перед від’їздом («Засвіт встали козаченьки»):
А молитися за нього; Б не згадувати про нього лихим словом;
В писати листи; Г прийняти Марусю як рідну дитину.
4.Дівчина полетіла б до милого, але... (пісня «Віють вітри, віють буйні»)?.
А він її не кличе Б не має крил В не має бажання Г її не відпускають.
5. Думи виконуються у супроводі:
А скрипки і ліри Б флейти і бандури В бандури і кобзи Г гітари і арфи.
6. Чому «потурчилась, побусурманилась» Маруся Богуславка (дума «Маруся Богуславка»)?
А Силою примусили Б звикла розкішного життя В на зло батькам Г заради помсти.
ІІІ рівень (3 б.)
1. Складіть сенкан «Маруся Чурай» (1б.)
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
2. Розташуйте події у правильній послідовності («Маруся Богуславка»)(1б.)
__________________________________________________________
Доповніть речення (1б.)
Головною темою історичних пісень є____________________________
ІV рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань.
А Складіть паспорт твору історичної пісні, яка найбільше запам’яталась
Б Напишіть висловлення на тему «Лицарі-оборонці рідної землі. За що народ увіковічнив їх імена»
ПІБ__________________________ Клас_____ Дата______Оцінка________
Контрольна робота з теми «Усна народна творчість»
ІV варіант
І рівень (3 б.)
Визначте: так чи ні.
1.Історична пісня виконується речитативом.
2. Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтавщини?
3. Зажурився Морозенко, «бо нічим прожити»?
4. Історична пісня – це ліро-епічний твір героїчного характеру про події минулого та відомих історичних осіб.
5. У битві під Жовтими Водами Хмельницький переміг ляхів?
6. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка.
ІІ рівень (3 б.)
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Перемогу козаків над поляками під Жовтими Водами 1648 року оспівано в пісні:
А «Віють вітри, віють буйні…» Б «Чи не той то хміль…»
В «Ой Морозе, Морозенку» Г «Засвіт встали козаченьки»
2. Прочитайте рядки. Тільки з його, молодого,
Живцем серце відірвали.
В уривку йдеться про героя пісні
А «Ой летіла стріла» Б «Чи не той то хміль…»
В «Маруся Богуславка» Г «Ой Морозе, Морозенку»
3. Унаслідок вітру «Віють вітри, віють буйні»:
А пішов сильний дощ; Б облетіли пелюстки на квітах;
В гнулися дерева; Г неможливо було вийти на прогулянку з милим.
4. Козак із пісні Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки» просить свою матір
А прийняти його кохану за дочку Б не видавати сестру заміж за нелюба
В продати волів і викупити його з полону, якщо таке трапиться;
Г прислати братів, як підростуть, йому на допомогу
5. Маруся Богуславка з однойменної народної думи відмовилася втекти з козаками на батьківщину тому, що
А боялася помсти турків Україні Б звикла до багатства, розкошів
В там у неї вже нікого з рідних не залишилося
Г їй було соромно перед батьками
6.Героїчну битву козацького війська проти татарських нападників зображено у творі
А «Засвіт встали козаченьки» Б «Чи не той то Хміль»
В «Віють вітри» Г «Ой Морозе, Морозенку»
ІІІ рівень (3 б.)
1. Складіть сенкан «Морозенко» (1б.)
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
__________________________
2. Установіть відповідність між образами та творами, у яких вони зустрічаються (1б.)
1.Ляхи, Жовті Води, сорок тисяч 4. Сімсот козаків, тридцять років, Великдень |
А. «Ой не ходи, Грицю» |
Доповніть речення (1б.)
Жанрові особливості дум_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань.
А Складіть паспорт історичної пісні або думи, яка найбільше запам’яталась
Б Напишіть висловлення на тему «Значення пісні в житті українського народу».