Контрольна робота з української літератури "Усна народна творчість", 8 клас

Про матеріал
Контрольна робота розроблена у чотирьох варіантах, що значно полегшить роботу вчителю (два варіанти можна використати для підготовки, інші два - для проведення роботи), а також сприяє розвитку академічної доброчесності
Перегляд файлу

ПІБ__________________________       Клас_____   Дата______Оцінка________

                     Контрольна робота   з теми «Усна народна творчість»

І варіант

І рівень (3 б.)            

Визначте: так чи ні.

1. В історичній пісні «Зажурилась Україна» розповідається про боротьбу козаків під проводом Богдана Хмельницького проти ляхів?

2. Невольники просять вислухати «у просьбах щирих, у нещасних молитвах»  Марусю Богуславку

3. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка?

4. На Савур-могилу поставили Морозенка?

5. Автором пісні «Засвіт встали козаченьки» вважають Марусю Богуславку?

6. Маруся Чурай – легендарна поетеса  з Полтавщини?

ІІ рівень (3 б.)             

Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.  

 1. Прочитайте поетичний уривок і визначте, з якого твору його взято.

                 Годі тобі, пане-брате,

                 Ґринджоли малювати,

                 Бери шаблю гостру, довгу

                 Та йди воювати!

А «Зажурилась Україна»                 Б «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

В «Ой Морозе, Морозенку»            Г «Чи не той то хміль»

2.  Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».

A неврожай жита                            Б спустошення України поневолювачами

B загибель співвітчизників            Г поразку козацького війська

3.Савур - могила згадується у пісні

А «Зажурилась Україна»                 Б «Чи не той то хміль»

В «Ой Морозе, Морозенку»            Г «Засвіт встали козаченьки»

4.Лірична героїня пісні Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні» страждає від

А нерозділеного кохання                        Б невідомості: що з милим і де він

В того, що її видають заміж за старого багатія     Г того, що залишилася з милим

5. Перед Марусею Богуславкою з однойменної народної думи постала проблема

А вибору між батьківщиною та дружиною турецького хана

Б працевлаштування на батьківщині, де вона вже давно не була

В вивчення турецької мови, турецьких звичаїв і традицій

Г провини перед чоловіком і народом, що її прийняв

6. Який художній засіб використано в наведених рядках: «…стояла темниця кам’яная», «бідні невільники», «святий день», «тяжка неволя», «розкіш турецька», «тихі води»?                

А епітет          Б гіпербола               В метафора               Г порівняння

ІІІ рівень (3 б.)

1.Складіть сенкан   «Богдан Хмельницький» (1б.)

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

 

2. Установіть відповідність між цитатою та літературним героєм(1б.)

1. «Ой той то ...,      Що ляхів рубає». 
2.  «За тобою, ...,      Вся Вкраїна плаче». 
3. Козаки «білим лицем до сирої землі припадали,        ... кляли-проклинали.
4. «До кого ж я пригорнуся,
І хто приголубить?». 

А.Гриць
Б.Маруся Богуславка.
В.Морозенко.
Г. Маруся Чурай.
Д.Хмельницький.

______________________________________________________________________

Доповніть речення (1б.)

Історичні пісні – це  ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV рівень (3 б.)            

 Виконайте одне із завдань.

А Порівняйте образи двох Марусь — Чурай та Богуславки, знайдіть спільне та відмінне в характерах героїнь.

Б Напишіть висловлення на тему «Значення пісні в житті українського народу та в моєму власному й моєї родини».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІБ__________________________       Клас_____   Дата______Оцінка________

                     Контрольна робота   з теми «Усна народна творчість»

ІІ варіант

І рівень (3 б.)            

Визначте: так чи ні.

1. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка?

2. На Савур-могилу поставили Морозенка?
3. В історичній пісні «Зажурилась Україна» розповідається про боротьбу козаків під проводом Богдана Хмельницького проти ляхів?
4. Автором пісні «Засвіт встали козаченьки» вважають Марусю Богуславку?
5. Маруся Чурай – легендарна поетеса  з Полтавщини?
6. Зажурився Морозенко, «бо нічим прожити»?
ІІ рівень (3 б.)             
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.  

1.Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна».

A неврожай жита                Б спустошення України поневолювачами;

B загибель співвітчизників                 Г поразку козацького війська.

2. Золотий Брід згадується у творі:

             А «Віють вітри, віють буйні…»                Б «Чи не той то хміль…»   

             В «Маруся Богуславка»                             Г «Ой Морозе, Морозенку»

3.Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент.
Там стояла темниця кам’ная.
Що у тій-то темниці пробувало сімсот козаків,
Бідних невольників.
A «Ой Морозе, Морозенку»             Б «Зажурилась Україна, бо нічим прожити»
B «Віють вітри…»                              Г «Дума про Марусю Богуславку».

4.Рядки «А я ляхів не боюся || І гадки не маю – || За собою великую || Потугу я знаю» взяті з

А  думи       Б  колядки           В  веснянки                  Г  історичної пісні  

5. Марусю  Чурай  уважають  автором твору

А  «Ой летіла стріла»                                Б  «Засвіт встали козаченьки»

В  «Чи не той то Хміль»                           Г  «Дума про Марусю  

6.З якого твору слова: «Тяжко жити без милого На чужій сторонці!»?
а) «Ой не ходи, Грицю»;                                     б) «Віють вітри, віють буйні»;
в) «Зажурилась Україна»;                                   г) «Чи не той то хміль»

ІІІ рівень (3 б.)
1. Складіть сенкан   «Маруся Богуславка» (1б.)

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

 

 

 

 

 

 

2.Установіть відповідність між цитатою та літературним героєм  (1 б.)

1. «...з ляхами б’ється, …ляхів рубає,
...ляшеньків тисне».
2. «Не вернувся й ...,    Голова завзята,
Замучили молодого      Татари прокляті». 
3. «Вислухай, Боже, у просьбах щирих,

У нещасних молитвах нас...».
4. «Темницю відмирає,  Всіх козаків,
Бідних невольників,  На волю випускає».

А. Кармалюк.
Б.  Морозенко.
В. Маруся Богуславка.
Г. Хмельницький.
Д. Козаки-невільники.

Доповніть речення (1б.)

Дума –це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________  
ІV рівень (3 б.)            
  Виконайте одне із завдань.

А Порівняйте образи двох Марусь — Чурай та Богуславки, знайдіть спільне та відмінне в характерах героїнь.

Б Напишіть висловлення  на тему «Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтавщини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІБ__________________________       Клас_____   Дата______Оцінка________

                     Контрольна робота   з теми «Усна народна творчість»

ІІІ варіант

І рівень (3 б.)            

Визначте: так чи ні.

1. Дума виконується речитативом.

2. Зажурився Морозенко, «бо нічим прожити»?
3. У битві під Жовтими Водами Хмельницький переміг ляхів?
4. Козаченьки вирушають в похід з полуночі («Засвіт встали козаченьки»)?
5. Героїня твору характеризує дівчат на вечорницях мудрими й полохливими

(«Ой не ходи, Грицю…»)
6. За ініціативою Марусі Богуславки козаки просиділи у турецькій темниці тридцять років?
ІІ рівень (3 б.)   Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.   
1. У творі «Чи не той то хміль» ідеться про

А  битву між половцями й русичами                Б  календарний обряд

В  сільськогосподарський обряд        Г  битву між поляками й козаками

2. Мати очікуватиме на повернення сина («Засвіт встали козаченьки») через:       А півмісяця       Б півроку      В чотири неділеньки       Г рік.

3. Про що просить син свою матінку перед від’їздом («Засвіт встали козаченьки»):

   А молитися за нього;   Б не згадувати про нього лихим словом;

   В писати листи;           Г прийняти Марусю як рідну дитину.

4.Дівчина полетіла б до милого, але... (пісня «Віють вітри, віють буйні»)?.
А він її не кличе     Б не має крил      В не має бажання   Г її не відпускають.

5. Думи виконуються у супроводі:
А скрипки і ліри   Б флейти і бандури    В бандури і кобзи      Г гітари і арфи.

6. Чому «потурчилась, побусурманилась» Маруся Богуславка (дума «Маруся Богуславка»)?
А Силою примусили  Б звикла розкішного життя  В на зло батькам Г заради помсти.

  ІІІ рівень (3 б.)

1. Складіть сенкан   «Маруся Чурай» (1б.)

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

2.  Розташуйте події у правильній послідовності («Маруся Богуславка»)(1б.)

  1. «Вони тридцять літ у неволі пробувають,
           Божого світу, сонця праведного
            у вічі собі не видають».
    Б) «Темницю відмикає, Всіх козаків,
           Бідних невольників, На волю випускає».
    B) «Визволи, боже, нас, всіх бідних невольників,
           З тяжкої неволі,
           З віри бусурменської».
    Г) «Та бодай ти, дівко-бранко,
          Марусю, попівно Богуславко,
          Щастя й долі собі не мала,
         Як ти нам святий празник, роковий день
        Великдень сказала!»

__________________________________________________________

Доповніть речення (1б.)

Головною темою історичних пісень є____________________________  

 ІV рівень (3 б.)            
  Виконайте одне із завдань.

А Складіть паспорт твору історичної пісні, яка найбільше  запам’яталась

Б Напишіть висловлення  на тему «Лицарі-оборонці рідної землі. За що народ увіковічнив їх  імена»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІБ__________________________       Клас_____   Дата______Оцінка________

                     Контрольна робота   з теми «Усна народна творчість»

ІV варіант

І рівень (3 б.)            

Визначте: так чи ні.

1.Історична пісня виконується речитативом.

2. Маруся Чурай – легендарна поетеса  з Полтавщини?

3. Зажурився Морозенко, «бо нічим прожити»?

4. Історична пісня – це ліро-епічний твір героїчного характеру про події минулого та відомих історичних осіб.

5. У битві під Жовтими Водами Хмельницький переміг ляхів?
6. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка.

ІІ рівень (3 б.)             
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.   
1. Перемогу козаків над поляками під Жовтими Водами 1648 року оспівано в пісні:

А «Віють вітри, віють буйні…»                  Б «Чи не той то хміль…»

В  «Ой Морозе, Морозенку»                       Г  «Засвіт встали козаченьки»

2. Прочитайте рядки.      Тільки з його, молодого,

                                        Живцем серце відірвали.

В уривку йдеться про героя  пісні

А «Ой летіла стріла»                                       Б «Чи не той то хміль…»

В «Маруся Богуславка»                               Г «Ой Морозе, Морозенку»

3. Унаслідок вітру «Віють вітри, віють буйні»:

   А пішов сильний дощ;      Б облетіли пелюстки на квітах;

   В гнулися дерева;        Г неможливо було вийти на прогулянку з милим.

4. Козак із пісні Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки» просить свою матір

А прийняти його кохану за дочку       Б не видавати сестру заміж за нелюба

В продати волів і викупити його з полону, якщо таке трапиться;

Г прислати братів, як підростуть, йому на допомогу

5. Маруся Богуславка з однойменної народної думи відмовилася втекти з козаками на батьківщину тому, що

А боялася помсти турків Україні    Б  звикла до багатства, розкошів

В там у неї вже нікого з рідних не залишилося

Г їй було соромно перед батьками

6.Героїчну  битву  козацького  війська проти  татарських  нападників  зображено у творі

А  «Засвіт встали козаченьки»                       Б  «Чи не той то Хміль»

 В  «Віють вітри»                                            Г  «Ой Морозе, Морозенку»

  ІІІ рівень (3 б.)

1. Складіть сенкан   «Морозенко» (1б.)

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

__________________________

  

 

2. Установіть відповідність між образами та творами, у  яких вони зустрічаються   (1б.)

1.Ляхи, Жовті Води, сорок тисяч 
2. Савур- могила, татари, козаче 
3. Зілля, вечорниці, отруєння

4.  Сімсот козаків, тридцять років, Великдень

А. «Ой не ходи, Грицю»
Б. Дума про Марусю Богуславку.
В. «Ой Морозе, Морозенку»
Г. «Віють вітри…»
Д. «Чи не той то хміль.

 

Доповніть речення (1б.)

 Жанрові особливості дум_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 ІV рівень (3 б.)            
  Виконайте одне із завдань.

А  Складіть паспорт  історичної пісні або думи,  яка найбільше  запам’яталась

Б  Напишіть висловлення на тему «Значення пісні в житті українського народу».

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вельгас Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мартиненко Наталія Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
6259
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку