Для спеціальних шкіл - інтернатів для дітей з розумовими вадами дуже мало цікавих розробок. У 5 класі навіть підручников не має. Тому, конспекти уроків - важлива праця.
Урок № 16 5 клас Дата________
Тема: Зовнішня будова тіла людини (голова, тулуб (грудна клітина, черевна порожнина), кінцівки верхні, нижні). Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні органі).
Мета: - розширити і систематизувати знання дітей про будову людського тіла та його частини, призначенням та дією, учити знаходити, показувати частини тіла на собі;
Тип уроку: поглиблення знань, умінь та удосконалення навичок.
Хід уроку:
І. Організаційний момент. НПП.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
У мене в руках чарівна скринька, а у ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити. Може зазирнути. Кого ви побачили? Так кожен побачив самого себе. Кожен з вас єдиний і неповторний. І ніде на всій нашій величезній землі не знайдеться такого ж хлопчика або дівчинки. Ми всі різні, відрізняємося за статтю, віком, кольором волосся, одяг носимо різний, але у кожного з нас одні й ті самі частини тіла. Слухання вірша Н.Карпенко «Будова тіла»
Познайомтесь, я дитина, Хоч маленька, а людина.
Всі частини тіла знаю, Визначаю й називаю.
Є у мене голова , вона творить дива,
І Шия голову тримає, Повертає, нахиляє.
Є у мене дві руки, Це мої помічники.
А непосидючі ноги Прокладають в світ дороги.
Тулуб з’єднує частини, Є живіт у мене й спина.
І всьому хребет опора, Ось така моя будова.
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
Людина – найбільш складний організм на нашій планеті, який здатний виконувати кілька функцій одночасно. Всі органи мають свої обов’язки і злагоджено виконують роботу: серце качає кров, поширюючи її по тілу, легкі переробляють кисень в вуглекислий газ, а мозок обробляє розумові процеси, інші -відповідає за пересування людини і його життєдіяльність.
Анатомія – наука, що вивчає будову людини. Вона розрізняє зовнішнє (то, що можна спостерігати візуально) і внутрішнє (приховане від очей) будова людини.
Скажіть, всі люди мають руки, ноги, голову? Покажіть на собі .
Робота з презентацією
Зовнішня будова – це частини тіла, які відкриті погляду людини і їх легко можна перерахувати:
Внутрішня будова людини – складається з ряду внутрішніх органів, які розташовані всередині людини і мають свої функції. Внутрішньо будова людини складається з основних важливіших органів:
Всі органи людини об’єднуються в системи, які збалансовано працюють для забезпечення повної життєдіяльності організму. Організм людини складається з таких важливих систем:
ФІЗХВИЛИНКА
« Покажи частину тіла»
Досліди. ОЧІ
Розгляньте фігури. Чим вони відрізняються? (формою, розміром), а
ВУХА
Вміємо слухати тишу, Чуємо вітер і бурю.
В куточку чуємо мишу,А в гаї кує зозуля.
Чуємо, як дзижчить муха,Бо у нас є …(вуха)
Вухами ми чуємо, як розмовляють люди, як співають птахи, чуємо різні звуки, які вимовляють тварини.
- Як треба за ними доглядати? (відповіді)
Зрозуміло, очі бачуть, вуха чують,
а ніс?( дихає, розрізняє різні запахи)
(духи, кава, мандарин)
Язик потрібен для того, щоб відчувати смаки, промовляти звуки
Сахар, сіль.
РУКИ
Є у нас дві руки – це наші помічники: Ними граємо, малюємо. Казкові палаци будуємо.
Давайте з вами пограємо в гру
Гра Чарівний мішечок
Тут заховалися цікаві речі. Для того , щоб їх дістати, потрібно на дотик відгадати. Ви діставатимете той предмет, що я скажу.
Ми знаємо, що рука має долоню. Обведіть кожен свою долоню і розфарбуйте тим кольором, який вам більше подобається. Можна розмалювати різними кольорами.
НОГИ
ФІЗХВИЛИНКА
ІІІ. Узагальнення .
Підсумок уроку. Рефлексія.
Що найбільше запам’яталось на уроці?
.