Урок "Тема: Зовнішня будова тіла людини (голова, тулуб (грудна клітина, черевна порожнина), кінцівки верхні, нижні). Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні орг

Про матеріал

Для спеціальних шкіл - інтернатів для дітей з розумовими вадами дуже мало цікавих розробок. У 5 класі навіть підручников не має. Тому, конспекти уроків - важлива праця.

Перегляд файлу

Урок № 16                              5 клас            Дата________

Тема: Зовнішня будова тіла людини (голова, тулуб (грудна клітина, черевна порожнина), кінцівки верхні, нижні). Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні органі).

Мета: - розширити і систематизувати знання дітей про будову людського тіла та його частини, призначенням та дією, учити знаходити, показувати частини тіла  на собі;

  • розвивати дрібну та загальну моторику, зорову та слухову увагу, стимулювати мовленнєву активність;
  • виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Тип уроку: поглиблення знань, умінь та удосконалення навичок.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. НПП.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. ЧАРІВНА СКРИНЬКА

У мене в руках чарівна скринька, а у ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити. Може зазирнути. Кого ви побачили? Так кожен побачив самого себе. Кожен з вас єдиний і неповторний. І ніде на всій нашій величезній землі не знайдеться такого ж хлопчика або дівчинки. Ми всі різні, відрізняємося за статтю, віком, кольором волосся, одяг носимо різний, але у кожного з нас одні й ті самі частини тіла. Слухання вірша Н.Карпенко «Будова тіла»

            Познайомтесь, я дитина,   Хоч маленька, а людина.

            Всі частини тіла знаю, Визначаю й називаю.

 Є у мене голова , вона творить дива,

       І   Шия голову тримає, Повертає, нахиляє.

Є у мене дві руки, Це мої помічники.

       А непосидючі ноги Прокладають в світ дороги.

             Тулуб з’єднує частини, Є живіт у мене й спина.

І всьому хребет опора, Ось така моя будова.

           III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

Людина – найбільш складний організм на нашій планеті, який здатний виконувати кілька функцій одночасно. Всі органи мають свої обов’язки і злагоджено виконують роботу: серце качає кров, поширюючи її по тілу, легкі переробляють кисень в вуглекислий газ, а мозок обробляє розумові процеси, інші -відповідає за пересування людини і його життєдіяльність.                                                                 

 Анатомія – наука, що вивчає будову людини. Вона розрізняє зовнішнє (то, що можна спостерігати візуально) і внутрішнє (приховане від очей) будова людини.

http://bezlichporad.in.ua/img6/Anatomiya_cheloveka_Stroenie_i_raspolozhenie_vnutrennih_organov_cheloveka_Organi_grudnoj_kletki-_bry_2.jpg                                                                

    Скажіть, всі люди мають руки, ноги, голову? Покажіть на собі .

  • Людина має надійних помічників, що допомагають їй розрізняти світло й темряву, кольори, смаки, запахи, тепло і холод, допомагають жити.
  • Що є на голові( вуха, очі, ніс, рот)

Робота з презентацією

Зовнішня будова – це частини тіла, які відкриті погляду людини і їх легко можна перерахувати:

  • голова – верхня кругла частина тіла
  • шия – частина тіла, що з’єднує голову і тулуб
  • груди – передня частина тулуба
  • спина – задня частина тулуба
  • тулуб – корпус людини
  • верхні кінцівки – руки
  • нижні кінцівки – ноги

Внутрішня будова людини – складається з ряду внутрішніх органів, які розташовані всередині людини і мають свої функції. Внутрішньо будова людини складається з основних важливіших органів:

  • головного мозку
  • легкі
  • серце
  • печінку
  • шлунок
  • кишечник.

 

Всі органи людини об’єднуються в системи, які збалансовано працюють для забезпечення повної життєдіяльності організму. Організм людини складається з таких важливих систем:

 

  • Опорно-рухова система – забезпечує людині пересування і підтримує тіло в необхідному положенні. Складається вона з скелета, м’язів, зв’язок і суглобів
  • Травна система – найскладніша система в людському організмі, відповідає вона за процес травлення, забезпечуючи людину енергією для життєдіяльність
  • Дихальна система – складається з легких і дихальних шляхів, які створені для того, щоб переробляти кисень в у вуглекислий газ, насичуючи киснем кров
  • Серцево-судинна система – має найважливішу транспортну функцію, забезпечуючи кров’ю все людське тіло
  • Нервова система – регулює всі функції організму, складається з двох видів мозку: головного і спинного, а так само нервових клітин і нервових закінчень
  • Ендокринна система регулює нервові і біологічні процеси в організмі
  • Статева і сечовидільна система – ряд органів, які розрізняються будовою у чоловіків і жінок. Мають важливі функції: репродуктивні і видільні
  • Покривна система – забезпечує захист внутрішніх органів від зовнішнього оточення, представлена шкірою

 

ФІЗХВИЛИНКА

 «  Покажи частину тіла»

     Досліди.  ОЧІ

  • Навіщо людині очі? Ми бачимо очима. Наші очі бачать предмети, людей, розрізняють кольори, форму предметів, їх розташування. Розгляньте кольори.

Розгляньте фігури. Чим вони відрізняються? (формою, розміром), а

  •  А щоби наші оченята дивилися краще, як треба за ними доглядати?(умиватися, коли сидите за партою не нахилятися низько, недовго сидіти за комп ютором, телевізором)

ВУХА

  • Відгадайте загадку.

Вміємо слухати тишу, Чуємо вітер і бурю.

В куточку чуємо мишу,А в гаї кує зозуля.

Чуємо, як дзижчить муха,Бо у нас є …(вуха)

  • Звуки тварин

Вухами ми чуємо, як розмовляють люди, як співають птахи, чуємо різні звуки, які вимовляють тварини. 

- Як треба  за ними доглядати?  ідповіді)

Зрозуміло, очі бачуть, вуха чують,

а ніс?( дихає, розрізняє різні запахи)

(духи, кава, мандарин)

Язик потрібен для того, щоб відчувати смаки, промовляти звуки

Сахар, сіль.

РУКИ

Є у нас дві руки – це наші помічники: Ними граємо, малюємо. Казкові палаци будуємо.

Давайте з вами пограємо в гру

Гра Чарівний мішечок

Тут заховалися цікаві речі. Для того , щоб їх дістати, потрібно на дотик відгадати. Ви діставатимете той предмет, що я скажу.

Ми знаємо, що рука має долоню. Обведіть кожен свою долоню і розфарбуйте тим кольором, який вам більше подобається. Можна розмалювати різними кольорами.

НОГИ

  • Навіщо нам потрібні ноги (ходити, бігати, стрибати)

    ФІЗХВИЛИНКА

ІІІ. Узагальнення .

  • Про що ми говорили сьогодні?
  •  Сюрпризний момент. Ви мені сказали, що вуха потрібні для того, щоб слухати. Спробуйте на слух відгадати, у якій коробці заховано сюрприз. Нагорода за гарну роботу.

Підсумок уроку. Рефлексія.

Що найбільше запам’яталось на уроці?

  • Які висновки зробили для себе учні?
  • Що треба зробити, щоб не було розчарувань від оцінки?

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 січня 2020
Переглядів
15145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку