Урок. Теми: "М.Гоголь. "Ревізор", "Шинель"; О.де Бальзак "Гобсек", Р.Бредбері "451 градус за Фаренгейтом".

Про матеріал

Літературні диктанти дозволять учителеві перевірити знання учнями тексту творів зарубіжних письменників. За темами "О.де Бальзак. "Гобсек" та Р.Бредбері "451 градус за Фаренгейтом" останнє питання носить творчий характер - для того, щоб учневі можна було поставити за диктант 10 балів.

Перегляд файлу

                                      ЛІТЕРАТУРНИЙ    ДИКТАНТ 

                                          «М.ГОГОЛЬ.  «ШИНЕЛЬ»

 

                                         І   ВАРІАНТ                                                     

  1. Ім’я головного героя повісті …  (Акакій Акакійович)                   
  2. Головний персонаж твору  служить (де?) …  (у департаменті)              
  3. На службі до головного героя  ставилися (як?) …  (зневажливо)                                              
  4. Стару шинель героя глузливо  називали …   (капотом)                                                                                                      
  5. В словах головного героя «Облиште мене, навіщо ви мене кривдите?» бриніли                 інші слова (які?) …   («Я брат твій»)
  6. Стару шинель головний персонаж  вирішив віднести до … (кравця)                                                              
  7. Головний персонаж привчився вечорами  голодувати, зате живився духовно (як?)..  

(носячи в думках ідею майбутньої шинелі)

  1. Після смерті головного героя Петербургом пішли чутки (які?) … (що ночами став з’являтися мрець, який здирає з людей шинелі)                              
  2. Душа головного героя знайшла спокій лише тоді, коли … (здерли шинель зі знатної особи)                                                   
  3.  М.Гоголь порівнює нову шинель героя  з   (нареченою) 

 

 

                                          ІІ  ВАРІАНТ

  1. Прізвище головного героя повісті … (Башмачкін)
  2. Головний персонаж твору служить (ким?) …  (чиновником)
  3. Головний герой виконував свою роботу (як?) … (старанно)
  4. «Облиште мене, навіщо ви мене кривдите?» - промовляв головний герой, коли … (глузували з нього, штовхали його й заважали працювати)
  5. Для головного персонажа повісті на службі не існувало нічого, крім … (переписування паперів)
  6. Найурочистішим днем для головного героя став день, коли … (Петрович приніс нову шинель)
  7. Петрович порадив герою зробити зі старої шинелі (що?) … (онучі)
  8. Ні кімнати, ні речей померлого не опечатували, бо … (не було спадкоємців і залишилось небагато спадщини)
  9. Окрім застуди, причиною смерті головного героя стали … (його відвідини знатної особи)
  10. Головний персонаж любив замовляти що-небудь кравцю, коли той був напідпитку, бо … (Петрович охоче здешевлював)

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ  ДИКТАНТ.        М.ГОГОЛЬ.  «РЕВІЗОР».    

                                          І      ВАРІАНТ 

  1. Суддею в провінційному містечку є … (Амос Федорович Ляпкін-Тяпкін)
  2. Свистунов, Пуговіцин, Держиморда – це … (поліцейські)
  3. Про те, що до містечка приїжджає ревізор, чиновників повідомив … (городничий)
  4. Хлестаков їде в Саратовську губернію (навіщо?) … (викликає батько, бо син нічого не вислужив у Петербурзі)
  5. «Дзижчать, як джмелі» в прихожій Хлестакова (в його уяві) … (графи та князі)
  6. Першим дати хабара у кімнату Хлестакова заходить … (суддя Ляпкін-Тяпкін)
  7. Хлестаков зізнається у коханні (кому?) … (дружині й доньці городничого)
  8. Про приїзд справжнього ревізора повідомляє (хто?) …(жандарм)
  9. Лист Хлестакова до Тряпічкіна в Петербург розпечатав… (поштмейстер)
  10.  Підставами прийняти Хлестакова за ревізора були …(його одяг, манери, обличчя)

ЛІТЕРАТУРНИЙ  ДИКТАНТ.  М.ГОГОЛЬ.  «РЕВІЗОР».    

                                          І      ВАРІАНТ 

  1. Доглядачем училищ у провінційному містечку є … (Лука Лукич Хлопов)
  2. Слугу Хлестакова звали … (Йосип)
  3. Ревізор до провінційного містечка приїжджає з … (Петербурга)
  4. Першим серед мешканців містечка дає хабар Хлестакову … (городничий)
  5. «Великим оригіналом» Хлестаков називає … (Пушкіна)
  6. Одного разу Хлестаков (у своїй уяві) керував … (департаментом)
  7. «Освічена, світська, найвищого тону людина», - так характеризує Хлестакова (дружина Городничого)
  8. Купці містечка, як вони самі зізнаються, терплять кривду від … (городничого)
  9. У німій сцені обернувся на знак питання, звернений до глядачів, … (поштмейстер)
  10.  Купці вирішили задобрити ревізора (як?) … (кошиком вина та цукерками)

ЛІТЕРАТУРНИЙ  ДИКТАНТ.  О.де БАЛЬЗАК.  «ГОБСЕК».            І ВАРІАНТ

 

  1. Розповідь про Гобсека ведеться від імені … (Дервіля)
  2. Фанні Мальво звернулась до Гобсека, коли працювала  (ким?)… (кравчинею)
  3. До того, як Гобсек оселився в Парижі, він був (ким?) … (юнгою, корсаром, золотошукачем, полював на тигрів)
  4. «Іграшками» Гобсека Дервіль називає … (діаманти)
  5. Усі сили людства, на думку Гобсека, містяться в … (золоті)
  6. Єдиною людиною, з якою Гобсек підтримував стосунки, був (була) … (Дервіль)
  7. Дервіль позичив у Гобсека гроші для того, щоб … (придбати контору, в якій працював)
  8. Вмираючий граф де Ресто довірив свою таємницю (кому?) … (старшому синові Ернесту)
  9. Дервіль і граф де Ресто викликали у Гобсека прихильність тому, що … (довірилися йому без хитрощів)
  10.  Чим для Гобсека є життя? (машиною, яку приводять в рух гроші)

 

  ЛІТЕРАТУРНИЙ  ДИКТАНТ.  О.де БАЛЬЗАК.  «ГОБСЕК».          ІІ  ВАРІАНТ

  1. Прізвище Гобсек в перекладі з голландської означає … (живоїд, глитай)
  2. Щоб урятувати свого коханця, графиня де Ресто запропонувала Гобсеку … (родинні коштовності)
  3. Для Дервіля (про це говорить він сам) Гобсек є уособленням … (золота)
  4. «У нього в жилах замість крові – болото», - так сказав Гобсек про … (Максима де Трая)
  5. На початку твору Дервіль називає Гобсека … (людиною-автоматом, людиною-векселем)
  6. Найкращим учителем, на думку Гобсека, є … (нещастя)
  7. Дервіль мав неабиякий авторитет у домі віконтеси де Гранльє, оскільки … (урятував віконтесу від розорення)
  8. Законним власником (власницею) майна померлого графа де Ресто був (була) … (Гобсек)
  9. Найчеснішою людиною в усьому Парижі Дервіль називає … (Гобсека)
  10.  Який основний принцип життя Гобсека? (Краще самому душити, ніж дозволяти, щоб інші тебе душили)

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ    ДИКТАНТ  Р. БРЕДБЕРІ «451  ЗА  ФАРЕНГЕЙТОМ»

                                         І   ВАРІАНТ  

  1. Події в романі відбуваються (де і коли?)… (в недалекому майбутньому в США)
  2. Замислитися над тим, що діється навколо, Гая Монтега спонукав(ла) … (Кларіс Маклелан)
  3. Механічного пса до дверей Монтега прислав … (брандмейстер Бітті)    
  4. Сигнал тривоги на Монтега та його дім був поданий (ким?) …  (подругами жінки та нею самою)
  5.  Монтег спілкувався з Фабером за допомогою … (зеленавої кульки)
  6. Жінку Монтега  - Мілдред – цікавлять лише … (телешоу і радіопередачі)
  7. Продовжіть думку Фабера: «Пересічні письменники лише ковзають по …» (життю)
  8. «Це те саме, що намагатися загасити пожежу з водяного пістолета», - так думав Монтег про (що?)… (свою дурну затію – читати книжки подругам жінки)
  9.  Наприкінці твору звучить легенда про … (птаха Фенікса) 
  10.  Книга за Р.Бредбері – це … (думка, життя, культура, знання, індивідуаль-ність, особистість)        

 

 

 

 

 ЛІТЕРАТУРНИЙ    ДИКТАНТ   Р. БРЕДБЕРІ «451  ЗА  ФАРЕНГЕЙТОМ»

 

                                             І І  ВАРІАНТ  

  1. Нова сусідка Гая Монтега сказала йому, що  боїться своїх однолітків, бо … (вони вбивають одне одного)
  2. Основне завдання пожежників у романі - … (спалювати книги)
  3. Одужання Гая Монтега почалося з … (книжки)
  4. Сховати книжки у помешканні пожежників, аби посіяти зерна сумніву серед самих паліїв, пропонує Монтегу … (Фабер)
  5. Разом із зеленавою кулькою був спалений … (брандмейстер Бітті)
  6. Гай Монтег, утікаючи від механічного пса, приєднується до … (гурту вигнанців-інтелектуалів)
  7. Продовжіть думку Фабера: « Справжні письменники пов’язані з …» (життям)           
  8. «Книжки – лише одне із вмістилищ, де ми зберігаємо те, що боїмося забути» - ці слова належать … (Фаберу)
  9. Люди, на думку Р.Бредбері, розі вчилися робити найголовніше, те, що відрізняє їх від тварин, - … (думати)
  10.  Ідея роману - … (освіта та читання книг врятують світ від загибелі)
doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
8592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку