Урок – тренінг з геометрії в 9 класі на тему
«Розв`язування трикутників»
Мета: узагальнити, систематизувати знання та вміння учнів із теми, перевірити рівень засвоєння знань, умінь та навичок.
Тип уроку:узагальнення і систематизація знань.
Форма проведення:урок-тренінг
Обладнання та наочності: комп`ютер, малюнки «озерце», «море», розрізні рибки, аркуші паперу А-4, картки, маркери, скоч.
Людина лише там чогось домагається,
де вона сама вірить у свої сили.
Л. Феєрбах.
Хід тренінгу
І Вступна частина
Учні пишуть на стікерах-рибках (рибки пронумеровані) свої очікування від тренінгу, кріплять їх на дошці де намальовано «озерце», в кінці тренінгу, якщо очікування справдилися переміщують їх в «море».
ІІ. Основна частина.
Попередньо клас поділений на три групи, кожна з яких повинна дома підготувати слайди:
Учитель пропонує учням, по бажанню (хто повірив у свої сили), вийти пограти в гру. За малюнком знайти площу трикутника:
Клас ділиться на дві групи за парними і непарними числами.
Розв`язання задач:
А) Дві сторони трикутника дорівнюють 1 см і √2 см, кут між ними 45. Знайдіть третю сторону трикутника.
Б) Знайдіть радіус кола вписаного в трикутник зі сторонами 3 см, 6 см, 5 см.
2) На теорему синусів та радіус описаного кола
А) У трикутнику проти сторони 8 см лежить кут 30. Обчисліть довжину сторони, що лежить проти кута 60, цього трикутника
Б) Знайдіть радіус кола описаного навколо трикутника зі сторонами 15см, 13см, 4см.
4. Рухавка: «Людина-цифра»
Вчитель називає цифри від 1-9, учасники за допомогою тіла показують їх в будь-якому положенні сидячі стоячі. Потім учитель називає двозначні цифри, учасники показують їх в парах.
Представник кожної групи пояснює розв`язування задач.
5.Бесіда
Ми розв`язали задачі на застосування формул суто розрахункові, але є задачі прикладного змісту де потрібно знайти недоступну відстань на місцевості, використовуючи такий прилад – дальномір, за допомогою астролябії - можна знайти кут між недоступними точками, а можна застосувати свої теоретичні знання для знаходження невідомих елементів.
ІІІ. Заключна частина.
Продовжіть фразу: «Сьогодні на тренінгу…»
Хто вважає, що можна свої знання відправити у відкрите плавання задач то перенесіть свою рибку з «озера» в «море» - по черзі зачитавши свої очікування.
Кожен подумайте, що ви могли б побажати своїм однокласникам і по черзі озвучте.