Розробка уроку з основ здоров'я 5 клас Тема " Ти - пасажир громадського транспорту" Урок з елементами тренінгу. Мета: продовжити формування умінь і навичок поводження в громадському транспорті; виховувати в учнів культуру поведінки у громадському транспорті; розвивати творчі здібності.
Тема: Ти - пасажир громадського транспорту
Мета: продовжити формування умінь і навичок поводження в громадському транспорті; виховувати в учнів культуру поведінки у громадському транспорті; розвивати творчі здібності.
Навчальні завдання: Наприкінці заняття учні повинні вміти:
Обладнання і матеріали: плакати з правил дорожнього руху, картки-завдання, таблиці, підручник, зошит-практикум , олівці, фломастери, маркери, аркуш паперу формату А2.
Домашнє завдання: підручник § 5, "Перевір себе", ст. 20
зошит-практикум , завдання 1-2, ст. 15-16.
Учні сидять у колі.
Знайомство: Учні записують на листочках свої імена у стовпчик і навпроти кожної літери – слово, яке починається з неї і характеризує учня з кращого боку.
Наприклад:
М – мрійлива
А – активна
Р – розумна
И(І) – ініціативна
Н – надійна
А – азартна
Нагадування правил.
а) "Які правила групи мені найбільше подобаються?"
б) "Які правила ми вивчали на попередньому тренінгу?"
Вступ Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Завдання задається додому.
Очікування: учні записують свої очікування на папері і клеять на папір що висить на дошці.
Інформаційне повідомлення
По дорогах нашої країни рухається багато різних автомобілів. Для того, щоб потрапити в школу, на роботу тощо, у містах люди змушені часто використовувати транспорт, призначений для перевезення громадян. Тому його називають громадським. Тролейбуси, трамваї, маршрутні таксі, також метрополітени, фунікулери. Громадський транспорт належить до відносно безпечних видів транспорту завдяки своїм конструктивним особливостям, а також при умові, що пасажири знають правила поведінки в ньому.
Робота в групах (10хв.)
Клас ділимо на 4 групи (пори року: зима, весна, літо осінь)
1 група – тролейбуси (трамваї)
2 група – автобуси
3 група – метрополітени
4 група – маршрутне таксі
Завдання групам: назвати переваги і недоліки певного виду транспорту , можна використовувати підручник ст. 29-30, 32-33 (5 хв.)
Після обговорення в групах, спікер групи записує результати на дошці. Групи обговорюють і доповнюють результати, роблять висновки по нашій групі.
Погоджуюсь – не погоджуюсь
Учні сидять у колі. Кожен учень отримує твердження
Дозволяється Не дозволяється
Руханка.
Йшли ведмедики малі,
Нахилились до землі,
Потім встали, руки вбоки,
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі:
Руки опустили
І на стільчик тихо сіли
(Діти роблять відповідні рухи)
Робота в групах
Клас об’єднують у 2 групи. Кожній групі дають по ватману.
На плакатах малюють:
1 група – які речі не можна перевозити в громадському транспорті.
2 група – що не можна одягати пересуваючись в громадському транспорті.
Групам на підготовку дається 5 хв.
Після закінчення учні захищають свої роботи.
Вчитель робить висновок.
Зворотний зв'язок
Перекидати один одному м’яч зі словами: "Я буду таким пасажиром …, а ти?"
Вчитель з'ясовує в учнів чи всі досягнули своїх очікувань.
Прощання