Урок подорож з опрацюванням інтерактивного модуля на сайті LearningApps.org, розрахований для учнів ПТНЗ з професії кухар, а також для проведення уроку з професійним спрямуванням за технологією stem
Група: кухар пекар
Предмет: Геометрія
Тема уроку: Тіла обертання
Мета уроку:
Тип уроку: Урок закріплення знань, умінь і навичок.
Вид уроку: Урок – подорож з використанням методу проектів
Епіграф:
Математика безмежно різноманітна
і міститься в усьому
Микола Яругін
Дидактичне забезпечення:
Матеріально-технічне забезпечення: Персональний комп’ютер , екран, дошка, макети тіл обертання
Міжпредметні зв’язки:
Література:
тематичного оцінювання знань. Математика, 11 клас”.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
IV. Повторення і аналіз основних закономірностей, правил теми.
V. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення знань з теми «Тіла обертання»:
VІ. Підведення підсумків:
VІI. Домашнє завдання:
VІІI. Рефлексія:
КОНСПЕКТ УРОКУ
І. Організаційна частина. (1 хв.)
Доброго дня учні і всі присутні. Починаємо урок. Черговий надайте рапортичку з відсутніми
ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок: (5 хв.)
На столі кожного лежить файл з додатками до уроку. Візьміть лист для оцінювання, запишіть своє прізвище. Результати будуть оцінюватися на кожному етапі уроку за допомогою самоперевірки та взаємоперевірки . Таким чином в кінці уроку кожен отримає оцінку.
Лист для оцінювання (Додаток 3)
№ з/п |
П.І.Б. |
Розминка |
Бліцопитування |
Пошукова |
Точних обчислень |
Сума балів |
Оцінка |
||
Презентація |
За рішення задачі |
Гра « Хто швидше» |
|||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Як сказав видатний французький архітектор Ле Корбюзі, ми живемо в геометричний період і все навколо нас – геометрія.
І справді, світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, творіннями природи і людини.
Геометрія є могутнім інструментом пізнання природи і створення техніки. Вона виявляється скрізь, де потрібна найменша точність у визначенні форми і розмірів. Техніку, інженеру, робітнику, реставратору, архітектору – всім необхідна геометрична уява. Тіла обертання знаходять широке застосування у повсякденному житті, науці, техніці.
Тема сьогоднішнього уроку – «Тіла обертання» (запис дати і теми в зошити). Він незвичайний. Це урок – подорож.
Епіграф:
Математика безмежно різноманітна
і міститься в усьому
Микола Яругін
Нам необхідно проїхати складним маршрутом , долаючи на своєму шляху різні перешкоди. Досягти успіху можна тільки тоді, коли є певна мета.
Мета нашої подорожі:
Мета:
А подорож наша буде проходити за таким маршрутом :
МАРШРУТ ПОДОРОЖІ:
РОЗМИНКА БЛІЦОПИТУВАННЯ ПОШУКОВА ГРА « Хто швидше» ТОЧНИХ ОБЧИСЛЕНЬ ПЕРЕВІР СЕБЕ.
План уроку:
захист проектів по темі: «Тіла обертання», презентації учнівських проектів).
Під час подорожі працювати потрібно швидко , правильно , раціонально , бути дуже уважним. Зверніть увагу на ,, Пам’ятку учасника подорожі “
МОЖНА
Під час подорожі бути зібраним і дуже уважним .
Працювати швидко, правильно , раціонально використовуючи час .
НЕ МОЖНА
1. Викрикувати відповіді або підказувати .
2. Порушувати дисципліну на уроці й правила гри .
ДЕВІЗ
Вмій кмітливо все збагнути ,
Першим в відповіді бути .
Тож вирушаймо всі у путь –
Нас цікаві речі ждуть .
Щасливої вам дороги .
РОЗМИНКА (2 хв.)
«Вправа на увагу»
Для того, щоб добре працювати на уроці, потрібний відповідний настрій. Почнемо із вправи на увагу. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 3 бали.
Дивимось і запам’ятовуємо.
(Декілька секунд учні дивляться на рисунок, а потім відповідають на запитання:)
2. У якій геометричній фігурі розміщений зрізаний конус?
3. Якого кольору це коло?
4. Яка фігура знаходиться у трикутнику?
5. Якого кольору цей трикутник?
6. Перерахуйте всі фігури, які ви бачили?
БЛІЦОПИТУВАННЯ (3 хв.)
Математичний диктант
З метою відтворення базових знань по темі проведемо повторення у вигляді математичного диктанту.
(Учні слухають твердження, які читає викладач. )
Якщо твердження правильне, робимо рисунок трикутника вершиною вгору, якщо хибне – вершиною вниз. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом
Запитання
Після цього учням пропонується обмінятися відповідями і провести взаємоперевірку.
IV. Повторення і аналіз основних закономірностей, правил теми.
ПОШУКОВА. (14 хв.)
Епіграф:
Розум полягає не лише в знаннях, але
й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель
Напередодні групу було поділено на 3 групи. Кожне товариство одержало випереджальне завдання – підготувати презентацію тіла обертання: «Циліндр», «Конус»,«Куля».
У кожному геометричному товаристві були обрані президент, історик, науковець, практик.
Товариства працювали над проектами , і підготували для презентації матеріал, який включає:
Зараз ми побачимо результати цієї праці . Але я пропоную всім учням слухати уважно, щоб ще раз повторити навчальний матеріал і бути готовими потім відповісти на запитання товаришів.
Результат роботи кожного члена товариства в підготовці презентації оцінюємо кількістю балів від 1 до 5.
(Демонстрація слайдів.)
Гра « ХТО ШВИДШЕ»
А зараз перевіримо вас на кмітливість.
З метою повторення і закріплення знань по темі «Тіла обертання» вам необхідно за допомогою інтерактивного модуля відтворити і систематизувати знання з даної теми.
Оскільки ви будете працювати за комп’ютерами, то пам’ятайте про техніку безпеки, яку ви добре знаєте.
V. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення знань з теми «Тіла обертання» (5 хв.)
На маршруті підходимо до зупинки:
ТОЧНИХ ОБЧИСЛЕНЬ (5 хв.)
Епіграф:
Найкращій спосіб
вивчити що – небудь –
відкрити його самостійно
Д. Пойа
Оскільки вам приходиться дуже часто зустрічатися з тілами обертання в побуті та в професії, для закріплення теоретичного матеріалу з теми «Тіла обертання» вам пропонується розв’язати задачі професійного напрямку в зошиті і біля дошки, користуючись опорним конспектом.
Задача 1.Тема циліндр
Для приготування картоплі фрі, картоплю нарізали кружечками товщиною 2 мм і радіусом 2 см. Обчисліть площу поверхні одного такого кружечка
Задача 2. Тема конус
Для оформлення морозива використали ріжок, висота якого 12 см., а радіус основи 5 см. Знайдіть площу повної поверхні ріжка.
VІ. Підведення підсумків (3 хв.)
Проводиться аналіз:
Учні підраховують суму балів і подають для узагальнення результатів з висвітленням на екрані листа оцінювання. (Додаток 13)
Дякую всім учням , які взяли активну участь в роботі на уроці , всім , хто відповідав біля дошки, з місця.
VІI. Домашнє завдання (1 хв.)
Ел. підручник на освітньому просторі Анпал К. З. (с. 257) , С. Р. (с. 257)
Скласти кросворди із ключовими словами «конус», «циліндр», «сфера» та загадки про тіла обертання. ( Додаток 14).
Спасибі за співпрацю на уроці.
VІІI. Рефлексія (1 хв.) Вправа « Мікрофон»
Учням пропоную висловитися з питання:
1