Урок "Тиск твердих тіл"

Про матеріал
Форма проведення: уявна квест-подорож допоможе зацікавити учнів програмовим матеріалом. До розробки уроку входять конспект, презентація, додатки, тест та музичне оформлення презентації.
Перегляд файлу

 

 

§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2,  так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша:  S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається  з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах.

 

§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2,  так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша:  S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається  з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах.

 

 

Практичні завдання

  1. З червоних цеглинок конструктора сконструюйте таку споруду, яка чинила б на поверхню грунту мінімальний тиск
  2. З зелених цеглинок конструктора сконструюйте таку споруду, яка чинила б на поверхню грунту максимальний тиск
  3. Продемонструйте, яким чином  людина, яка стоїть на підлозі, нічого додатково не взявши до рук, може збільшити тиск на підлогу вдвічі?
  4. Маючи коробку канцелярських кнопок, зімітуйте фокус. На стілець покладіть необхідну кількість кнопок, щоб процедура сідання на кнопки, була якомога безпечною.
  5. А) Поясніть життєву ситуацію.

  http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/4-2.png

Б) Поясніть використання набутих знань про тиск у професії дизайнера.

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/6-2.png

Перегляд файлу

Тема: Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску

Мета:

  • навчальна: засвоєння учнями нових знань про тиск, як фізичну величину; способи збільшення і зменшення тиску твердих тіл на поверхню; показати практичне значення знань про тиск;
  • розвивальна: розвивати логічне і критичне мислення; активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • виховна: виховувати наполегливість, кмітливість, винахідливість, вміння працювати в команді

Форма проведення: уявна квест-подорож

Місце проведення: клас інформатики

Обладнання: презентація, проектор, додатки до конкурсів

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку:

                                                       Знання без застосування – хмари без дощу

(східна мудрість)

Слайд 1

Вчитель: Вітаю всіх присутніх на нашому відкритому уроці. Сьогодні я Вас запрошую у подорож океаном фізичних знань на чудовому кораблі.

Подорожуючи безмежними просторами фізичних знань, виконуючи завдання, які приготували вам місцеві жителі островів, подолавши певні труднощі, проявивши кмітливість, ерудицію, наполегливість та командний дух, ви знайдете скарб.

Слайд 2

Нам треба зробити зупинку на островах: «Ерудит», «Реставрація», «Інформаційний», «Практичний». Після виконання певного завдання, ви отримаєте піастри. В кінці подорожі вони перетворяться на бали.

Сьогодні у казкову квест-подорож фізичними просторами запрошуються 2 команди: учні 7 класу та гості, що до нас завітали.

 

Вчитель: Команди зайняли свої місця. Давайте перевіримо, чи весь потрібний багаж на місці? (Вам слід взяти з собою бортовий журнал, де будемо вести записи. У вас він є, це - зошит, ручка, підручник) І так, чи готові команди до відплиття? Тоді щасти!

Слайд 3. (Шум моря 5 сек)

Вчитель: І ось перед нами перший острів,  на якому ми робимо зупинку – це острів «Ерудит». На цьому острові велика кількість ПК, є глобальна мережа і мешканці, які живуть тут дуже полюбляють складати тести. Вони запрошують вас взяти участь у комп’ютерному тестуванні з передньої теми, що ви вивчали «Взаємодія тіл. Сила. Види сил»

(Тестування на ПК)

Вчитель: Всі молодці ви були наполегливими. Антична мудрість говорить: "Знання - це сила". Ви показали наскільки ви сильні знаннями. Ми з вами вже відвідали перший острів та отримали монети. Ну що ж, мандруємо далі.

Слайд 4 (Шум моря 5 сек). Звучить сигнал.

Обережно, праворуч від корабля мілина. Щоб не сісти на мілину, треба обов'язково пройти "Реставрацію". Над нашим кораблем нависла хмара з слів. Давайте від реставруємо тему, з якої сьогодні будемо здобувати знання.

 Давайте запишемо до свого бортового журналу тему.

Вчитель:  Команди молодці, досить достойно впоралися з поставленим завданням. Нам час продовжити нашу подорож. Повний вперед!

Слайд 5 (Шум моря 5 сек). Звучить сигнал.

Вчитель: Ми прибули до острова «Інформаційний». На цьому острові вам треба як можна більше зібрати інформації по темі сьогоднішнього квесту. Тому будьте уважні. Приготуйте бортовий журнал.

Пергляд відео «Тиск. Сила тиску». Пояснення вчителя. Складання опорного конспекту.

Вчитель. Тепер у нагоді стане наш підручник з фізики. Відкрийте стор. 150-151

  • Знайдіть визначення тиску і запишіть до зошитів.
  • Як позначається тиск і в чому він вимірюється?
  • За якою формулою розраховують тиск?
  • Яким чином можна зменшити/збільшити тиск?

 

E:\мама\уроки на конкурс\тиск\карта.JPG

Вчитель: Які записи ви зробили у бортовому журналі? А чи можете дати відповіді на наступні запитання?

  • Чому мешканці Півночі для пересування по снігу використовують лижі?
  • Чому влітку жінка, взута у туфлі на шпильках, залишає на м’якому асфальті помітні і глибокі сліди?
  • Чому леза ножів, ножиць з часом нагострюють?

Слайд 6 (Шум моря 5 сек.). Звучить сигнал.

Вчитель: Увага! Попереду піратський корабель. Жодне  плавання піратів не обходиться без пригод. Здається, у них знову якісь неприємності. Пірати подорожували по просторах різних морів, відвідували екзотичні острови, мали справи з різними тваринами. Через брак знань, багато чого піратам є незрозумілим. Вони просять вашої допомоги.

Допоможи піратам розшифрувати написи. Прикріпіть до написів відповідні малюнки.

Слайд 7 (Шум моря 5 сек.). Звучить сигнал.

Вчитель. По курсу острів «Практичний»

Вчитель: Місцеві жителі цього острову хочуть, щоб ви продемонстрували практичне значення тиску і пояснили, на основі отриманих знань,  застосування його у житті

Слад 8

Практичні завдання

  1. З червоних цеглинок конструктора сконструюйте таку споруду, яка чинила б на поверхню грунту мінімальний тиск
  2. З зелених цеглинок конструктора сконструюйте таку споруду, яка чинила б на поверхню грунту максимальний тиск
  3. Продемонструйте, яким чином  людина, яка стоїть на підлозі, нічого додатково не взявши до рук, може збільшити тиск на підлогу вдвічі?
  4. Маючи коробку канцелярських кнопок, зімітуйте фокус. На стілець покладіть необхідну кількість кнопок, щоб процедура сідання на кнопки, була якомога безпечною.

Слайд 9

  1. А) Поясніть життєву ситуацію.

  http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/4-2.png

Слайд 10

Б) Поясніть використання набутих знань про тиск у професії дизайнера.

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/6-2.png
Слайд 11

Вчитель: А зараз на кожну команду чекає вправа «Ключові слова». За ключовими словами зробити підсумок уроку. Сила, тиск, Паскаль, будівництво, побут, жива природа, безпека людини, знання, вміння.

Слайд 12 (Шум моря 5 сек.)

Вчитель: Наша подорож наближається до завершення. Але ми не знайшли ніякого скарба?

(Звучить сигнал. Музика, під яку з’являється Джин)

Вчитель: По правому борту якийсь незнайомий предмет. Що це? (з’являється Джин)

Вчитель: Шановний Джине, наші команди успішно подолали всі перешкоди бурхливого океану знань. Чи є у тебе до нас якесь послання?

Слайд 13

  Маючи друзів уважай, що ти володієш скарбом.

А чи маєте Ви друзів?  Так? Це означає, що ви уже володієте цінним скарбом. Тому будьте толерантними, щирими, вірними друзями та цінуйте дружбу.

Вчитель: А чи сподобалась командам  подорож? Підійдіть до сонечка і відмітьте своє ставлення до сьогоднішнього уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На промінці сонечка приклеюють емблеми зі своїми іменами і сідають на місця.

Наш урок закінчується. Сьогодні ви здобули нові знання та вміння, проявили командний дух. І щоб закріпити набуті знання, запишемо домашнє завдання.

Слайд 14

§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2,  так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша:  S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається  з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах.

Вчитель:

За активну участь  у сьогоднішньому заході я приготувала невелику порцію шоколаду. До речі, вчені стверджують, що це унікальний продукт, якщо його вживати в обмеженій кількості. Шоколад піднімає настрій. Крім того, до складу шоколаду входять магній, який допомагає боротися зі стресами та депресією, фосфор і кальцій збільшує міцність кісток. Середньовічні лікарі лікували шоколадом деякі хвороби шлунку та лихоманку. Для покращення настрою прийміть ці цукерки.

Сподіваюся, що сьогоднішній урок приніс вам задоволення і невеличку перемогу

Слайд 15

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастры

 

Результат пошуку зображень за запитом картинки пиастры

Результат пошуку зображень за запитом картинки пиастры

Результат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастрыРезультат пошуку зображень за запитом картинки пиастры

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

КАРТА ПОДОРОЖІЕрудит. РеставраціяІнформаційний. Практичний

Номер слайду 3

Ерудит

Номер слайду 4

Реставрація

Номер слайду 5

Інформаційний

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Практичний

Номер слайду 8

Практичні завдання. З червоних цеглинок конструктора сконструюйте таку споруду, яка чинила б на поверхню грунту мінімальний тиск2. З зелених цеглинок конструктора сконструюйте таку споруду, яка чинила б на поверхню грунту максимальний тиск3. Продемонструйте, яким чином людина, яка стоїть на підлозі, нічого додатково не взявши до рук, може збільшити тиск на підлогу вдвічі?4. Маючи коробку канцелярських кнопок, зімітуйте фокус. На стілець покладіть необхідну кількість кнопок, щоб процедура сідання на кнопки, була якомога безпечною.

Номер слайду 9

А) Поясніть життєву ситуацію

Номер слайду 10

А) Поясніть використання набутих знань про тиск у професії дизайнера

Номер слайду 11

Ключові слова Сила, тиск, Паскаль, будівництво, побут, жива природабезпека людини, знання, вмінняstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 12

Маючи друзів уважай, що ти володієш скарбом

Номер слайду 13

Маючи друзів, ти володієш скарбомstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 14

§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2, так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша: S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах

Номер слайду 15

Дякую за увагу!

zip
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 25.Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку