§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2, так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша: S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах.
§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2, так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша: S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах.
Практичні завдання
Б) Поясніть використання набутих знань про тиск у професії дизайнера.
Тема: Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску
Мета:
Форма проведення: уявна квест-подорож
Місце проведення: клас інформатики
Обладнання: презентація, проектор, додатки до конкурсів
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку:
Знання без застосування – хмари без дощу
(східна мудрість)
Слайд 1
Вчитель: Вітаю всіх присутніх на нашому відкритому уроці. Сьогодні я Вас запрошую у подорож океаном фізичних знань на чудовому кораблі.
Подорожуючи безмежними просторами фізичних знань, виконуючи завдання, які приготували вам місцеві жителі островів, подолавши певні труднощі, проявивши кмітливість, ерудицію, наполегливість та командний дух, ви знайдете скарб.
Слайд 2
Нам треба зробити зупинку на островах: «Ерудит», «Реставрація», «Інформаційний», «Практичний». Після виконання певного завдання, ви отримаєте піастри. В кінці подорожі вони перетворяться на бали.
Сьогодні у казкову квест-подорож фізичними просторами запрошуються 2 команди: учні 7 класу та гості, що до нас завітали.
Вчитель: Команди зайняли свої місця. Давайте перевіримо, чи весь потрібний багаж на місці? (Вам слід взяти з собою бортовий журнал, де будемо вести записи. У вас він є, це - зошит, ручка, підручник) І так, чи готові команди до відплиття? Тоді щасти!
Слайд 3. (Шум моря 5 сек)
Вчитель: І ось перед нами перший острів, на якому ми робимо зупинку – це острів «Ерудит». На цьому острові велика кількість ПК, є глобальна мережа і мешканці, які живуть тут дуже полюбляють складати тести. Вони запрошують вас взяти участь у комп’ютерному тестуванні з передньої теми, що ви вивчали «Взаємодія тіл. Сила. Види сил»
(Тестування на ПК)
Вчитель: Всі молодці ви були наполегливими. Антична мудрість говорить: "Знання - це сила". Ви показали наскільки ви сильні знаннями. Ми з вами вже відвідали перший острів та отримали монети. Ну що ж, мандруємо далі.
Слайд 4 (Шум моря 5 сек). Звучить сигнал.
Обережно, праворуч від корабля мілина. Щоб не сісти на мілину, треба обов'язково пройти "Реставрацію". Над нашим кораблем нависла хмара з слів. Давайте від реставруємо тему, з якої сьогодні будемо здобувати знання.
Давайте запишемо до свого бортового журналу тему.
Вчитель: Команди молодці, досить достойно впоралися з поставленим завданням. Нам час продовжити нашу подорож. Повний вперед!
Слайд 5 (Шум моря 5 сек). Звучить сигнал.
Вчитель: Ми прибули до острова «Інформаційний». На цьому острові вам треба як можна більше зібрати інформації по темі сьогоднішнього квесту. Тому будьте уважні. Приготуйте бортовий журнал.
Пергляд відео «Тиск. Сила тиску». Пояснення вчителя. Складання опорного конспекту.
Вчитель. Тепер у нагоді стане наш підручник з фізики. Відкрийте стор. 150-151
Вчитель: Які записи ви зробили у бортовому журналі? А чи можете дати відповіді на наступні запитання?
Слайд 6 (Шум моря 5 сек.). Звучить сигнал.
Вчитель: Увага! Попереду піратський корабель. Жодне плавання піратів не обходиться без пригод. Здається, у них знову якісь неприємності. Пірати подорожували по просторах різних морів, відвідували екзотичні острови, мали справи з різними тваринами. Через брак знань, багато чого піратам є незрозумілим. Вони просять вашої допомоги.
Допоможи піратам розшифрувати написи. Прикріпіть до написів відповідні малюнки.
Слайд 7 (Шум моря 5 сек.). Звучить сигнал.
Вчитель. По курсу острів «Практичний»
Вчитель: Місцеві жителі цього острову хочуть, щоб ви продемонстрували практичне значення тиску і пояснили, на основі отриманих знань, застосування його у житті
Слад 8
Практичні завдання
Слайд 9
Слайд 10
Б) Поясніть використання набутих знань про тиск у професії дизайнера.
Слайд 11
Вчитель: А зараз на кожну команду чекає вправа «Ключові слова». За ключовими словами зробити підсумок уроку. Сила, тиск, Паскаль, будівництво, побут, жива природа, безпека людини, знання, вміння.
Слайд 12 (Шум моря 5 сек.)
Вчитель: Наша подорож наближається до завершення. Але ми не знайшли ніякого скарба?
(Звучить сигнал. Музика, під яку з’являється Джин)
Вчитель: По правому борту якийсь незнайомий предмет. Що це? (з’являється Джин)
Вчитель: Шановний Джине, наші команди успішно подолали всі перешкоди бурхливого океану знань. Чи є у тебе до нас якесь послання?
Слайд 13
Маючи друзів уважай, що ти володієш скарбом.
А чи маєте Ви друзів? Так? Це означає, що ви уже володієте цінним скарбом. Тому будьте толерантними, щирими, вірними друзями та цінуйте дружбу.
Вчитель: А чи сподобалась командам подорож? Підійдіть до сонечка і відмітьте своє ставлення до сьогоднішнього уроку.
На промінці сонечка приклеюють емблеми зі своїми іменами і сідають на місця.
Наш урок закінчується. Сьогодні ви здобули нові знання та вміння, проявили командний дух. І щоб закріпити набуті знання, запишемо домашнє завдання.
Слайд 14
§22. Вправа 22(1-3), *Задача-фейк. Площа сліду слона приблизно S1= 200см2, так як він стоїть на чотирьох ногах, загальна площа поверхні його слідів в 4 рази більша: S=4*S1. Площа жіночої туфельки, яка стикається з поверхнею, приблизно дорівнює 10 см2 (дівчина стоїть на одній нозі). Маса слона становить 4т , маса дівчини – 50 кг. Впевнено можна сказати, що слон чинить більший тиск на поверхню, ніж дівчина на високих підборах.
Вчитель:
За активну участь у сьогоднішньому заході я приготувала невелику порцію шоколаду. До речі, вчені стверджують, що це унікальний продукт, якщо його вживати в обмеженій кількості. Шоколад піднімає настрій. Крім того, до складу шоколаду входять магній, який допомагає боротися зі стресами та депресією, фосфор і кальцій збільшує міцність кісток. Середньовічні лікарі лікували шоколадом деякі хвороби шлунку та лихоманку. Для покращення настрою прийміть ці цукерки.
Сподіваюся, що сьогоднішній урок приніс вам задоволення і невеличку перемогу
Слайд 15