Урок ток-шоу. Підсумковий урок з теми "Мас медіа" у 8 класі, профільний рівень.

Про матеріал
План-конспект уроку у 8 класі. Підсумковий урок з теми. Презентація групового проекту.
Перегляд файлу

План – конспект уроку з англійської мови у 8-А класі

з теми «Мас медіа». Презентація групового проекту

«Ток-шоу «Інтернет у нашому житті»

Мета уроку:

1) - Активізувати лексичний  матеріал, вдосконалити навички аудіювання.

- Вдосконалити навички усного монологічного мовлення вміння дискутувати, обгрунтовано висловлювати свою думку у полілозі.

2) - розвинути вміння логічно мислити, викладати, узагальнювати, порівнювати, аналізувати, уявляти.

- Розвинути вміння працювати в групі.

3) - Виховати позитивне, шанобливе ставлення до різних способів комунікації.

- ознайомитися на практиці з різними засобами спілкування на прикладі полілогу – ток-шоу.

Засоби:

Комп'ютер з колонками, проектор і екран, картки із висловами і фразами для спілкування, круглий стіл і стільці, уявний мікрофон, скринька( корзинка) для голосування, кольоровий папір.

Хід уроку:

І. Привітання. Розминка. Введення в іншомовну атмосферу.

Учитель:Good morning! I’m glad to see you! Are you in a good mood? Пісня «Hello».

 Our lesson is devoted to the Internet. Tomorrow we are going to arrange the day of the safe Internet in Ukraine. Therefore, the topic of our lesson is “Internet in our life”. And we’ll try to represent our mutual project  a Talk-show. We’ll try to discuss our topic in a group work using our lexical material from the previous lessons. And at the end of it I hope you’ll work out the rules of working in the internet safely.

Firstly, we should set some rules of communicating.(діти називають правила спілкування у групі)

 But first of all let's discuss some questions:

  1. What is the role of Internet in your life?
  2. How often do you use it?
  3. Do your parents approve your passion for using Internet?

ІІ.  Основна частина уроку:

  1. Ознайомлення з метою і завданнями уроку.
  2. Представлення  лексичних  одиниць,  необхідних  для ведення дискусії, висловлювань :

If I were you…

So I strongly recommend you…

In contrast with…

In closing I want to thank you…

 Especially it can help… 

I can hardly do without it…

By all means.

Take it for granted.

I can’t agree more…

At the same time…

Let alone…

If I’m not mistaken…

But along with…

But there is the other side of the medal…

 It’s easier said than done.

For every evil under the sun there is the remedy, you know…

  I find it amazing that…

If you want to be in the know…

I think the downside of …is…

…has many plus points, I believe.

  The good thing about …is…

  It is concerned with …, isn’t it?     

  I think it’s a good idea to …

    I think it’s wrong to…

 I don’t think … is a good idea because…

  I believe … is very important because …

   There is also the point that …

   On the other hand, there are lots of arguments against this opinion. For example…      

  1. Let me be a TV conductor of our show.

The Internet is without doubt one of the most important inventions in history. It was started in 1968 by the US government, but at first it was used mainly by scientists. Since 1990, when the World Wide Web was created, it has changed the world, and its uses are growing every day. What exactly is the Internet?

The Internet is a network (several networks, in fact) of millions of computers around the world, connected by phone lines, satellite or cable, so that all the computers on the net can exchange information with each other.

Let me represent you our guests:

It’s the expert – psychologist Ann Nykolayenko, who will inform us about the real affect the internet on our life.

And an ordinary man who likes to sit up with his computer in the internet for long hours – Zhenia Voloh.

Please prepare questions for them and ask after their reports.

  1. Представлення повідомлень гостями програми.

(використання проектора, екрану)

  1. Let’s discuss it. What are your thoughts about it?
  2. Учні по-черзі висловлюють свої думки, користуючись лексичним матеріалом, підтверджують і аргументують свої висловлювання.

Коментарі записуємо на кольорових папірцях і вкидаємо у скриньку, щоб можна було в кінці порахувати аргументи за і проти. Рахуємо. Формулюємо висновки.

  1. Записуємо і зачитуємо на дошці правила користування інтернетом.

Пам’ятка

Основні правила безпечної роботи в інтернеті

  1. Не давайте нікому своїх паролів.
  2. Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  3. Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  4. Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  5. Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  6. Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  7. Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  8. Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  9. Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  10. Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  11. Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  12. Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

ІІІ. Заключна частина уроку. Пояснення домашнього завдання.

Let’ write on the sheets of papers what you will take out with you from this classroom today.

What have you learn or decide to do?

 What will you change in your life? Now put it in your bag and take it with you. 

Very well, children. I think our conversation was really great. So, at home prepare the composition “A piece of advice for your peers how to work in the Internet”.

Оцінки за урок (прокоментувати).

Учитель: Well done! Thank you for the work you have done.

 

 

 

Memo

The basic rules of safe work on the Internet

 

  1. Do not give anyone your passwords.
  2. Do not provide personal information by mail or chats without an acute need for that.
  3. Do not react to obscene and rude comments addressed to you.
  4. Report the Internet worries (threats, city files, suggestions).
  5. Reject meetings with casual people whom you met online.
  6. Do not share your photos with strangers.
  7. Do not report parents' credit cards (card number, expiration date, and secret code).
  8. Do not post photos of tickets showing a barcode or QR code.
  9. Do not download or install unknown programs by links, even if they were provided by friends.
  10. When installing proven software, make sure that you do not add unwanted software to your PC.
  11. Do not browse for unknown links (friends sharing them may not be aware of the threat).
  12. Do not open spam emails, they may contain viruses.

 

 

 

Правила роботи в групі

  1. Тут і тепер.
  2. Працюють всі.
  3. Піднята рука.
  4. Будь терплячим, будь щирим.
  5. Поважай виступаючих.
  6. Говори по-одному.
  7. Поводься  чемно, не перебивай.
  8. Вчись слухати і чути.

 

Rules of work in a group

1. Here and now.

2. Everyone works.

3. The hand is raised.

4. Be patient, be honest.

5. Respect speakers.

6. Speak one by one.

7. Be gentle, do not interrupt.

8. Learn to listen and hear.

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку