Урок толерантності
«Твори добро бо, ти людина»
Мета: дати поняття про толерантність; виховувати співчуття; учити розуміти і поважати один одного; Хід уроку:
- Вихователь:
Сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо такому поняттю як толерантність. Ви зустрічалися з ним на уроках етики, основ здоров’я. Наше завдання сьогодні є навчитися розрізняти толерантні та не толерантні вчинки, виявляти толерантне ставлення один до одного.
Що ж таке толерантність і яку людину можна назвати толерантною? Це слово походить від латинського прикметника «терплячий»
Отже, « толерантний» - здатний витримувати іншого, не такого,як сам. Толерантність забезпечує людям можливість жити разом навіть за відсутності приязні, поваги, любові.
Толерантність – це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.
Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги, не перекладають відповідальність на інших.
Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати риси характеру, притаманну толерантній людині.
А соціальний ряд ( на дошці у стовпчик записане слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записувати їх )
Т – товариський
О – об’єктивний, особливий, оригінальний
Л – лояльний, лагідний
Е – енергійний, елегантний
Р – розсудливий, рівний
Н - надійний, найдорожчий
Т – терплячий
Н – незалежний,
І –ідейний
С – співчутливий
Т – тактовний
Ь
Здавна на землі люди цінували чесність, щирість, відкритість, вчили своїх діток утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, породжує зло. А от добро породжує добро і обов’язково повертаеться до людини у сто крат більшим добром. Не давайте злувзяти над вами перевагу. Щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставитися до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.
Мудрець сказав:
Живи, добро звершай. Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вишу правду віра Людину відрізня від мавпи й звіра. Нехай ця істина стара: Людина починаеться з добра.
Гра « Так чи не так»
-Якщо ви виховані, то знайдіть у реченнях помилки.
-Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.
-Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.
-Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.
-Вихований не розмовляє під час вживання їжі.
-Ввічливий не перебиває того, хто говорить.
-Чемний не забуває вибачитися, якщо когось випадково штовхнув.
-Вихований поступиться місцем людям похилого віку.
Легенда про Любов та Доброту:
Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивої, старенької чарівниці, яка прожила вже більше 100 років, з проханням допомогти їй вибрати подружку з якою можна було б дружити з все життя. Чарівниця погодилася і сказала, щоб дівчина прийшла до неї вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде. Вранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять четверо прекрасних дівчат. Чарівниця промовила: Ось вибирай, - Одну звати Радість, іншу - Вдача, третю - Краса, четверту - Доброта. Любов відповіла: Всі вони прекрасні,. - не знаю, кого і вибрати...
«Твоя правда, вони усі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя». – сказала чарівниця. Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла їй руку.
Вихователь. Ось яку подругу вибрала собі Любов.
-Чому Любов вибрала доброту?(Відповіді дітей)
Будьмо і ми добрими, тоді поруч з нами завжди буде любов.
Вірш: «Не говори про доброту»
Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах вітаєш
Забувши про чужу біду.
Бо доброта не тільки те,
Що обіймає тепле слово.
В цім почутті така основа,
яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти.
Вихователь:
Щоб бути доброю людиною треба вчитись у народної мудрості, прагнути допомагати іншим, розуміти, підтримувати.
Продовж речення:
-Що треба робити, щоб бути:
-Добрим?
-Ввічливим?
-Працьовитим?
-Чесним?
-Щедрим?.. (Відповіді дітей)
Сьогодні ви протоптали стежку доброти, бажаю вам , діти, щоб ця стежка перетворилася на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов. Будьте добрими, людяними, бережіть свої серця від усього злого!
Робота в групах:
-Кожна група дітей буде створювати свою квіточку толерантності. З цих квіточок ми створимо віночок.
Підсумок уроку
Гра:,, Якщо ти людина, то повинен…
Правила гри. Якщо згодні з думкою вчителя- жовту цеглинку, якщо ні- червону.
Якщо ти людина, то повинен …
Допомагати мамі мити посуд.
Шанувати працю інших людей.
Берегти природу та охороняти її.
Обманювати, хвалитися.
Насміхатися з чужого горя.
Добре вчитися, багато читати.
Не слухати батьків.
Ділитися тим, що в тебе є.
Ображати інших.
Захищати слабкого.
Жити й поважати життя кожної людини.
-Яка була тема нашого уроку?
-Що сподобалось? Що запам’яталось? Що цікавого дізналися?
Прагніть бути толерантними!