Урок Толерантності з баскетболу 5 клас

Про матеріал
Метою уроку є виховання правильного ставлення до свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей учнів першої і другої груп, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури; Виховання відчуття толерантності, колективізму моральних та вольових якостей, взаємодопомоги
Перегляд файлу

Урок Толерантності з фізичної культури у 5 класі

з урахуванням категорії дітей із затримкою психічного розвитку

Модуль: Баскетбол

Тема уроку: Ведення м’яча у різний спосіб

Мета уроку: Виховання правильного ставлення до свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей учнів першої і другої груп, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури

Завдання уроку:

1. Закріпити техніку ведення м’яча різними способами

2. Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час виконання естафет

3. Виховувати відчуття толерантності, колективізму моральних та вольових якостей, взаємодопомоги

Тип уроку: навчально – тренувальний з використанням мультимедійного обладнання

Міжгалузевий зв'язок з видами спорту: легка атлетика, лижна підготовка, хокей

Місце проведення: спортивна зала

Інвентар: баскетбольні м’ячі, інвентар для рухливих естафет, мультимедійне обладнання

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1. Організаційна частина - 2 хвилини

1

Шикування: привітання, повідомлення завдань уроку.

Вимірювання ЧСС за 10 секунд

1 хв

 

 

В 1 шеренгу

 

Перевірити готовність до уроку

2

Стройові вправи: повороти – ліворуч, праворуч, кругом, перешикування з однієї шеренги в дві, та з двох в одну

1 хв

 

 

Розрахунок на «перший» та «другий»

2. Підготовча частина – 10 хвилин

1

Комплекс вправ для формування правильної постави та профілактика плоскостопості

- звичайним кроком (ідучи взяти м’ячі )

- на носках (м’яч вгору)

- на п’ятках  (м’яч за голову)

- на зовнішній частині ступні (м’яч до грудей)

- на внутрішній частині ступні (м’яч до грудей)

2 хв

 

15 м

15 м

15 м

15 м

 

15 м

В колону по 1, дистанція – довжина витягнутих уперед рук з м’ячем;

Стежити за положенням правильної постанови

Під музичний супровід

2

ЗРВ вправи у русі:

  1. В.П. – м’яч за голову

- м’яч угору

- в.п.

- м’яч уперед

- в.п.

2. В.П. – м’яч перед грудьми

            - нахил кистей вправо

            - нахил кистей вліво

3.В.П. – м’яч перед грудьми 1-8 колові оберти кистей навколо м’яча.

4. В.П. – перед собою в правій

             - перекинути м’яч у ліву

             - те саме в іншу сторону

5. В.П. – м’яч уперед 1-8 нахили тулуба уперед, м’яч униз

 

 

 

 

6. В.П. – м’яч уперед

- поворот тулуба в сторону ноги що крокує

         

 - те саме в іншу сторону

7. Ходьба  у напівприсіді

8. Ходьба у присіді

9. Стрибки

В.П. – м’яч перед грудьми

1-8 – стрибки у присіді

1-4 -   правим боком уперед

5-8 – лівим боком уперед

10. Біг

- звичайний, м’яч перед грудьми

- приставним кроком правим боком уперед

- приставним кроком лівим боком уперед

11. Ходьба з поновленням дихання

Вимірювання ЧСС за 10 сек

Перешикування з колони по 1 в колону по 2, потім в 2 шеренги

 

4-6 разів

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

4-6 разів

 

4-6 разів

 

 

15 с

 

 

 

 

 

15 с

 

 

 

10 м

10 м

 

 

 

 

 

 

20 с

10 с

10 с

 

10 с

 

30 с

30 с

30 с

В колону по одному дотримуватися дистанції під час руху стежити за поставою.

Нахил в сторону ноги, що крокує

Під музичний супровід

 

 

 

 

На кожен крок, ноги в колінах не згибати, м’ячем торкатися ступнів ніг

 

Дотримуватися дистанції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотримуватися дистанції

Дотримуватися стійки баскетболіста

Темп повільний

  1. Основна частина – 28 хвилин

1

Загально-розвивальні вправи на спритність

 

В.П. – О.С. 1-8 колові оберти м’яча навколо голови праворуч

          9 – 16 – те саме ліворуч

  1. В.П. – О.С. 1-8 колові оберти м’яча навколо тулуба праворуч,

9-16 те саме ліворуч

  1. В.П. – напівприсід, 1-8 колові оберти м’яча навколо ніг праворуч, 9-16- ліворуч
  2. В.П. випад правою вперед

1-8 колові оберти м’яча під ногою праворуч

9-16 те саме ліворуч

  1. Випад лівою вперед 1-8 колові оберти м’яча під ногою праворуч

9-16 те саме ліворуч

  1. В.П. напівприсід ноги нарізно 1-16,

Оберти м’яча під ногою «вісімкою»

4 хв

 

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

 

1 раз

 

 

1 раз

Під музичний супровід

 

Особливі учні виконують вправи, усі останні повторюють за ними

 

Не нахилятися вперед

 

Спину тримати рівно

 

 

2

Перегляд відеоматеріалу з техніки ведення м’яча

Закріплення техніки ведення м’яча

  1. В.П.- стійка баскетболіста ліва попереду 1-16

Ведення м’яча правою рукою

  1. В.П. стійка баскетболіста права попереду 1-16

ведення м’яча  лівою рукою

  1. В.П. стійка баскетболіста ліва попереду

Ведення м’яча правою рукою навкруги правої ноги

  1. В.П стійка баскетболіста права попереду ведення м’яча лівою рукою перешикування у дві колони

 

  1. Ведення м’яча:

а – приставним кроком лівим боком уперед, правою рукою

б – приставним кроком правим боком уперед, лівою рукою

в – спиною уперед

г – прискорення

  1. Ходьба з відновленням дихання

 

 

Вимірювання ЧСС

3 хв

 

7 хв

1 раз

 

 

1 раз

 

 

15 с

 

 

 

15 с

 

 

 

 

 

20 м

 

20 м

 

2 х 20 м

30 с

30 с

Зосередити увагу на екрані

 

Вправи виконують особливі учні після демонстрації вчителя (апробовують дистанцію), після чого за ними повторюють усі останні учні.

Під музичний супровід

 

 

 

 

 

 

 

Через середину залу в колону по двоє, дотримуватись дистанції

Темп повільний

 

За 6 с. х 10

3

Виконання естафет

Загадка 1

З гірки котиться

клубком

Великий білий

сніговий (КОМ)

Естафета «Катання снігових грудок»

Учні стоять в колону по 1 с баскетбольними м’ячами в руках. За командою «Руш!» капітани команд (особливі учні) починають котити б\б м’яч «змійкою» між кеглями. Коли вони добігають до орієнтира, кидають м’яч в корзину обома руками від плеча, повертаються назад бігом, перетинають лінію старту, стають біля колони і підтримують свїх гравців. Рух починають наступні учні, але рухаються туди і назад навприсядки

Загадка 2

Щоби стати здоровим, спритним

Усім потрібні тренування

Ключка й шайба все ОК,

Називаюсь я …(Хокей)

Естафета «Хокей»

Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!»

Перші учні (капітани) починають вести гімнастичною палицею, яку тримають обома руками, пластикове кільце до фішки і назад, потім передють естафету наступним гравцям. Вони в свою чергу тримають палицю однією рукою

 

Загадка 3

В чистому полі у берізки

На снігу видно полоски

Підійшла лисиця ближче

Тут пробігли чиїсь (Лижі)

Естафета «Лижі»

Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!» капітани одягають тапки і рухаються одно кроковим поперемінним кроком до орієнтиру, обходять його і повертається до команди. Наступні гравці вдягають тапки і рухаються в одну сторону на одній, а назад повертаються на іншій нозі. При цьому капітані підбадьорюють своїх гравців і піднімають руку вгору, коли останній гравець повернувся до команди

 

 

Підбиття підсумків естафет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перешикування в одне коло

 

 

30 с

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

Перед початком естафет особливі учні відгадують загадки в яких відповіді є назвою естафет, і ці учні стають капітанами команд

 

 

 

 

 

 

 

Підчас підсумку враховується і кількість влучень

 

 

Особливі учні (капітани команд) відгадують загадки в яких відповіді є назвою естафет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Особливі учні (капітани команд) відгадують загадки в яких відповіді є назвою естафет

 

 

 

 

 

 

 

Виграє команда, яка виконувала завдання без помилок та дотримувалась правил змагання

 

 

Естафети відбуваються не на переможця, а на кращий час і номінації капітанів: Найспритніший, Найшвидший, Найкмітливіший

 

Під музичний супровід

  1. Заключна частина – 5 хвилин

1

Вимірювання ЧСС

15 с

Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС. У нормі 120-150 уд/хв

2

Капітани команд (особливі учні) за підказками вчителя проводять хвилинку релаксації для усіх учасників заходу:

«Ласкаво світить сонце. Хвилі набігають на берег моря. Ви відчуваєте тепло, радість і спокій»

 

3 хв

Покласти руки на плечі один одному, заплющити очі, слухаємо шум моря, відтворений на мультимедіа

3

Підсумки заняття

30 с

Відмітити, що усі капітани справилися з поставленими завданнями дуже добре згуртували свою команду

4

Домашнє завдання: Присідання зі зміною ніг, руки за голову

 

30 с

Хлопці – 2 х 15

Дівчата – 2 х 10

щодня

5

Організований вихід із залу

15 с

В колону по одному

 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку