Модуль-волейбол. Завдання уроку:
1. Навчити верхньої прямої подачі м'яча.
2. Повторити вправи з волейболу з попередніх класів.
3. Сприяти розвитку силових якостей спритності і координації рухів, витривалості.
4. Виховувати цілеспрямованість наполегливість, завзятість, рішучість.
Дата:
Тема: Волейбол
Мета: 1. Виховувати у учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я.
2. Навчити основних елементів техніки гри волейболу.
3. Сприяти вихованню морально-вольових якостей; сили волі витримки, самовладання, дисциплінованості, впевненості у своїх силах.
Завдання: 1. Навчити верхньої прямої подачі м’яча.
2. Повторити вправи з волейболу з попередніх класів.
3. Сприяти розвитку силових якостей спритності і координації рухів, витривалості.
4. Виховувати цілеспрямованість наполегливість, завзятість, рішучість.
Інвентар: Волейбольні м’ячі (1 м’яч на пару), набивні м’ячі – 5 шт., секундомір, свисток, гімнастичні лави, 2 мати гімнастичні, скакалки, магнітофон.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
МОВ |
І |
Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
1 |
Вхід до спортзалу Шикування в шеренгу, рапорт привітання
Повідомлення завдань уроку |
1 хв. |
У колону по 1 Рівняння, стежити за поставою та зовнішнім виглядом |
2 |
ТВ “Розвиток швидкісно стилових якостей” |
2 хв. |
|
3 |
Розподілитися на перший другий |
|
|
4 |
Ходьба
1 св-к – на носках, руки в гору 2 св-к – на п’ятах, руки в боки 3 св-к - напівприсід |
0,5 хв. |
В обхід ліворуч
Звернути увагу на поставу
Дистанція 1,5 – 2 м |
5 |
Біг-гра “Коловорот”. З початком музики клас повільно біжить. Останній в колоні починає обганяти усіх. Як тільки він став першим, останній знов обганяє клас. Гра продовжується доки останній не стане першим.
Ходьба. Вправи на відновлення дихання в русі: 1-2 руки догори; 3-4 руки вниз. |
1,5 – 2 хв.
7-8 хв. |
Звернути увагу на утримання дистанції – 1,5-2 м. між парами
Вдих Видих |
6 |
Організуючі вправи: перешикування в русі з колони по одному в колону по два по ходу втримання скакалок |
3-4 повт. |
Послідовними повторами наліво |
7 |
Комплекс вправ у парах зі скакалками і стрибки на скакалках: а) В.П. – обличчям один до одного, ноги нарізно руки на плечах товариша, одночасні пружинні нахили тулуба вперед; б) В.П. – взятися руками в замок перед грудьми. Почерговий натиск то правою, то лівою рукою; в) В.П. – спиною один до одного, скакалки схрестили вгорі. Випади вперед з прогином тулуба; г) В.П. – обличчям один до одного, ноги нарізно, руки в сторони скакалки в четверо тримати скакалки треба в одночасно обом учням – нахили тулуба ліворуч і праворуч; д) В.П. – теж саме – поворот тулуба ліворуч праворуч – 2 рази; е) В.П. – теж саме, перелазіння через скакалку партнера і обратно; є) В.П. – стати спиною один до одного, руки сплетені, скакалка на рівні поясу, одночасний біг з торканням скакалки спинами; ж) В.П. – стоячи обличчям один до одного, з дистанцією у 4 кроки. Стрибки на скакалці або стрибки на скакалці вдвох.
Заміряти ЧСС за 10 сек. |
10 р
10 р
10 р
10 р
10 р
10 р
10-15 см
1 кв
|
Руки не згинають
Поворот на 1800 (скакалки складено в 4-ро)
Максимальна амплітуда
Руки не згинати скакалки
Руки не згинати, скакалки натягнуті Стежити за правильністю виконання вправ Стежити за правильністю виконання вправ
80-100 р
1 |
|
Організаційні вправи: перешикування для здачі скакалок і отримання м’ячів. |
20-30 см |
|
ІІ |
Основна частина |
25-30 хв. |
|
1 |
Робота в парах (різновиди подач і передач м’яча) а) перший гравець подає м’яч іншому гравцю, той ловить і робить теж верхню подачу;
б) передача верхня, прийом знизу, зміна передач за свистком;
в) передача з просуванням вперед або назад. |
8-10 хв.
5-8 р.
5-8 р.
5-8 р. |
Гравці стоять 7-8 м. один від одного
Звернути увагу на те, щоб перед подачею учні робили декілька спільних ударів від підлоги м’ячем 1 свисток – початок вправи 2 свисток – закінчити
Звернути увагу на стійку гравців |
|
Організаційні вправи: перешикування з 2 колон в 4-ри колони а) подачі через сітку в протилежну колону; б) передачі м’яча через сітку |
8-10 хв.
3-4 р. 3-4 р. |
В одночасно розділити командою “ліворуч”, “праворуч”. Від сітки зліва і справа cомкнути колони і вишикуватися за лінією нападу
Змагальний метод Яка команда точніше виконає вправу |
|
Організаційні вправи: перешикування з 4 колон в одну
Виконання передач з просуванням:
а) потокова передача м’яча через сітку при боковому пересуванні гравців;
б) передача м’яча через сітку з різних зон передньої лінії
в) Потокова передача м’яча з поворотом у сторону допоміжних гравців.
|
20-30 с.
8-10 хв.
3-4 р.
3-4 р.
3-4 р. |
Учнів шикую у колону по одному вздовж лицевої лінії.
Гравець 1, пересуваючись у вздовж сітки (майданчика) почергово передає м’яч допоміжним гравцям і повертається в кінець колони. Те саме роблять усі наступні учні.
Гравці стають у колони по одному з обох боків сітки. Гравець 1 спрямовує м’яч через сітку гравцеві 5 і пересувається вправо для прийому м’яча від допоміжного гравця. Спрямувавши м’яч назад, він перебігає в протилежну колону, стаючи за гравцем 8. те саме робить гравець 5.
Учнів шикують у колону по одному вдовж лицьової лінії. Гравець 1, пересуваючись у вздовж майданчика, почергово передає м’яч допоміжним гравцям і повертається в кінець колони. Те саме роблять усі наступні учні.
|
|
Організаційні вправи: перехід до наступного місця за мит, перешикування із однієї колони в чотири для колового тренування техніки володіння м’ячем
Станція – подача м’яча через сітку Станція – жонглювання м’ячем над головою Станція – передачі м’ячі у колі Станція – вправи набивними м’ячами
|
8-9 хв. |
Груповий метод.
У кожному відділенні свій ведучий, якій стежить за правильністю виконання вправи, а також за дисциплінованістю. На карточках |
ІІІ |
Заключна частина |
(3-5 хв) |
|
1 |
Шикування в одну шеренгу |
(20-30 хв) |
Рівняння у шеренги |
2 |
Вправи на відновлення дихання |
1-2 хв. |
|
3 |
Заміри ЧСС за 10 сек. |
20-30 хв. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним тиском |
4 |
Підведення підсумків уроку |
1-2 хв. |
Визначити кращих учнів у роботі в парах, кращих командирів відділень |
5 |
Домашнє завдання, прощання, організований перехід із спортивного залу |
20 хв. |
Щоденно виконувати комплекс вправ на розвиток сили, повторити жонглювання м’яча - 1 відділення - 2 відділення - 3 відділення - 4 відділення |
IV |
Висновки щодо уроку: |
|
|