Містить конспект та презентацію до уроку "Тотожні перетворення раціональних виразів", алгебра, 8 клас. Використано технологію критичного мислення. Урок проходить у вигляді гри у футбол. Картка самооцінки дає можливість оцінити роботу учня та залишити відгук про урок.
Тема: Тотожні перетворення раціональних виразів
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про дії з раціональними дробами
Завдання:
навчальні: відтворити знання про раціональні вирази, систематизувати та узагальнити знання, отримані учнями в процесі вивчення теми;
розвивальні: розвивати увагу, мислення, пам’ять, культуру математичного мовлення, вміння працювати самостійно, аналізувати ситуації;
вміння і навички щодо розв’язування та їх оформлення;
сприяти розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної компетентності, а також самоосвіти й саморозвитку продуктивної творчої діяльності.
виховні: виховувати уважність, кмітливість, акуратність, самостійність, дисциплінованість, самокритичність.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: комп’ютерна презентація, пісочний годинник, картки самооцінки, картки для виконання домашньої роботи, емблеми чорних, червоних, білих, синіх футбольних м’ячів, рюкзак.
Хід уроку
І Організаційно- психологічний етап.
Створення сприятливого психологічного клімату на уроці.
Доброго дня вам, восьмикласники. Сьогодні на уроці алгебри ми працюватимемо разом, відкриваючи, може, шось нове, але і підтримуючи вже вивчене. Я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Хочу побажати вам успіху.
У – упевненості
С – спостережливості
П – послідовності
І – ініціативності
Х – хоробрості. (Слайд 1)
І не тільки на уроках математики, бо, якщо звернутися до слів філософа Е.Ільєнкова, то можна зазначити: «Досягнення успішного результату під час розв’язування задач – зовсім не привілей математики. Усе людське життя – це не що інше, як постійне бажання досягти успіху…»
(Слайд 2)
Підніміть руку, зто бажає досягти успіху? Я також бажаю досягти усіху.
Отже, це питання є важливим для нас, тож давайте обговоримо його та запропонуємо складові успіху, які розмістимо на слайді
(діти висувають пропозиції, складають асоціативний кущ, учитель може допомогти: знання, підтримка, уважність, співпраця, самоконтроль, старання). (Слайд 3)
ІІ. Етап підготовки до активного свідомого сприйняття матеріалу.
Підготуємо наші зошити для роботи. Пам’ятайте, що під час роботи з діловою документацією до успіху веде старання, охайне ставлення до цієї справи.
Запис теми уроку.
Сформулюємо мету уроку: удосконалити навички і вміння виконувати дії з раціональними виразами, вміти застосовувати вивчені формули до розв’язування вправ, знати виконувати дії з раціональними виразами.
Ми розуміємо актуальність того, над чим працюємо: для виконання домашніх завдань, тематичного оцінювання, для продовження навчання та вивчення інших наук.
ІІІ. Наш урок сьогодні ми проведемо у вигляді змагання двох команд, гри «Математичний футбол».
Отже, на футбольний майданчик виходять дві команди: «Динамо Квадрат» і «Раціонал». Привітання команд (рукостискання).
Капітан команди «Динамо Квадрат» – _______________________
Капітан команди «Раціонал» – __________________________
І етап. Почнемо гру з того, що відновимо рекламні щити, якими обкладено футбольне поле. Відновити вивчені формули і назвати їх.
( по черзі для кожної команди).
(Слайд 4)
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над самооцінкою, бо це важливо для досягнення успіху в будь - якій справі. Отже, в школі ми повинні навчитися оцінювати свої знання. За допомогою самооцінки ми наприкінці уроку дізнаємось про результативність своєї роботи та здійснимо вибір домашнього завдання. За кожен етап уроку учень виставляє собі від 0 до 3 балів.
Бал 1 – багато помилок, потребую допомоги.
Бал 2 – припускаю незначні помилки, необхідна підтримка.
Бал 3 – виконую всі завдання, надаю допомогу іншим.
Картка самооцінки |
|
Етапи уроку |
Бали |
1. Знання формул |
|
2. «Вірю – не вірю» |
|
3. Естафета |
|
4. Робота в групах |
|
Сума балів |
|
Зробіть самооцінку І етапу: знання формул.
ІІ етап змагання: «Вірю- не вірю»
Слайд 5 (для однієї команди)
Слайд 6 (для другої команди)
Здійсніть самооцінку.
ІІІ етап гри: «Естафета»
По черзі для кожної команди. Вчитель дає завдання. Учасники по одному виходять і виконують його (пісочний годинник відраховує час) і прикріплюють на дошку відповідь, написану на карточці. Правильні відповіді дадуть слово «ГОЛ», якщо обернути карточки з відповідями.
Для І команди: Для ІІ команди:
1) (Слайд 7) 1) (Слайд 10)
2) (Слайд 8) 2) (Слайд 11)
3) (Слайд 9) 3) (Слайд 12)
Діти ставлять самооцінку.
IV етап: Групова робота
(Проходить це так: один з учасників команди, що здобула першість у виконанні виконує приклад по діях, а біля нього слідкує учасник другої команди. Як тільки неправильно виконується, то до роботи приступає той, хто слідкував, цей, що допустив помилку сідає, команда одержує забитий гол. До дошки виходить учасник іншої команди для слідкування і т. д.)
Виконання прикладу на всі дії.
(Слайд 13)
За першість у початку виконання дається завдання: розкласти на множники:
.
По закінченні роботи діти роблять самооцінку.
V. Інструктаж щодо вибору та виконання домашнього завдання.
Таким чином, ми подолали чотири сходинки до успіху. Але протягом уроку ми весь час працювали з партнерами, могли отримати допомогу, в житті дуже часто випадає розраховувати тільки на свої сили. І цього теж потрібно вчитися. Це одна з причин виконання домашніх завдань. Підрахуйте суму балів на своїх картках, візьміть картки із завданнями для домашньої роботи та оберіть домашнє завдання за своєю самооцінкою. Як потрібно працювати вдома?
Перегляньте виконання завдання в зошиті, перегляньте пораду щодо виконання д/з та починайте діяти. Якщо обране завдання буде для вас складним чи простим, скоригуйте свій вибір та оберіть завдання наступного або попереднього рівнів.
VI. Підсумок уроку
Підніміть руку, хто одержав 7 і вище балів?
Після проведення матчу, тренер збирає команду, щоб обговорити сильні та слабкі сторони гри, проаналізувати виконану роботу. До уроку ви обрали емблеми: синій, червоний, білий, чорний м’ячі. Білий – факти про знання та вміння, червоний – настрій, емоції, чорний – недоліки уроку, синій – важливість цього уроку. Візьміть папірці з відповідним кольором до вашої емблеми та заповніть їх.
Не сподобалось… Заважало…. Я досяг успіху, тому що… |
Я знаю …. Я вмію …. Я досяг успіху, тому що…
|
Урок важливий тому що… Я досяг успіху, тому що… |
Мені сподобалось… Мій настрій… Я досяг успіху, тому що…
|
(Емблеми збирають у рюкзак, декілька зачитують).
Чи існує універсальна формула успіху, чи одержали ми її сьогодні на уроці? Це питання належить до розряду проблем пошуку створення вічного двигуна, побудови машини часу. Але без віри людини у можливість створення не було б кроку вперед, не було б прогресу. Я обрала на урок емблему жовтого кольору – кольору віри та оптимізму. Хочу подякувати за урок, ще раз побажати вам успіху, сказати, що я вірю у ваш успіх. І наголосити, що однією з формул успіху є те, що «Успіх – це 10% таланту і 90% щоденної наполегливої праці».
Картка самооцінки
|
|
Етап уроку |
Бали |
1. Знання формул |
|
2. «Вірю – не вірю» |
|
3. Естафета |
|
4. Робота в групах |
|
Сума балів
|
|
Самооцінка
- багато -припускаю - виконую
помилок незначні всі завдання
- потребую помилки - надаю допомогу
допомоги -необхідна іншим
підтримка
Картка із завданнями для домашньої роботи
Рівень (бали) |
Домашнє завдання |
Порада |
І (1 – 3 ) |
Повторити формули. №1. Скоротити дріб . №2. Виконати дії . Відповідь: 1. |
Чисельник і знаменник скоротіть на спільний множник.
Спільний знаменник . |
ІІ (4 – 6) |
Повторити формули. №1. Піднести до степеня . №2. Виконати дії
|
Повторіть правило піднесення до степеня.
Скорист. формулами:
|
ІІІ (7 – 9) |
Повторити формули. №1. Спростити вираз
№2. Довести тотожність
|
Спростити ліву частину тотожності |
ІV (10 – 12) |
Підручник. № 188, № 190 ст. 48 (Мерзляк, Полонський, Якір) |
|