Показовий урок у 8 класі
Тема: Процес травлення в ротовій порожнині. Лабораторне дослідження №4 зовнішньої будови зубів.
Мета уроку: розкрити значення механічної та хімічної обробки їжі в ротовій порожнині; ознайомити учнів з будовою зубів, властивостями ферментів і рефлекторною регуляцією виділення травних соків; формувати практичні навички проведення лабораторних досліджень; розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, спостерігати, робити висновки; виховувати потребу здорового способу життя , комунікативні здібності та вміння працювати в команді.
Обладнання: муляж зуба, відеофрагменти, малюнки по темі, підручник та лабораторний зошит, презентація, засоби догляду за зубами, матеріал для ліплення.
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
І. Привітання з учнями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вибрати та розташувати в правильному порядку на дошці органи травної системи.
2. Установити відповідність функцій травної системи.
3. Яке значення травлення для організму людини?
4. Хліб — традиційний харчовий продукт. Чому в ротовій порожнині з’являється солодкий смак, якщо декілька хвилин жувати чорний хліб?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне питання: «Хто довго жує, той довше живе».
IV. Вивчення нового матеріалу.
а) бесіда про те, що відомо дітям.
б) перегляд фрагменту відеофільма.
в) робота в групах та створення інтелектуальних карт та їх презентація.
г) повідомлення учнів.
Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів за інструкцією лабораторного зошита та муляжем зуба, виготовлення моделей зубів з пластеліну та їх презентація.
V. Узагальнення та закріплення знань.
Тестові завдання.
Рефлексія.
VI. Домашнє завдання. & 9-вивчити
Підготувати повідомлення «шлунок», «шлунковий сік».