Урок тренінг «Бути здоровим – престижно»

Про матеріал
Мета заняття-формування фізично і морально здорових підлітків, спонукання учнів до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя
Перегляд файлу

Урок-тренінг  для учнів

Тема: «Бути здоровим – престижно»

Мета: формування серед підлітків фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених, спонукання молоді до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя, формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу, виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті, мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.

Тип заходу: класна година

Вид (форма заходу): урок-тренінг

Завдання:

  • залучити учнів до пропаганди здорового способу життя
  • розвивати організаційні та ораторські якості в учнів
  • виховувати  фізично й морально здорову особистість

Учасники: учні, класний керівник (ведучий тренінгу).

Обладнання: тренінгова аудиторія, матеріали тренінгу.

Учитель. Тема нашого заняття – «Бути здоровим – престижно!»

Учитель. Чого ви очікуєте від заняття?

Опитування учнів щодо мети тренінгу.

«Мозковий штурм». «Здоров’я – це …»
Учитель: Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові? (Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються. Викреслюється те, що не підходить під визначення.)
Учитель. Яке місце у вашому житті посідає піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких людей?

  1. Міні-лекція
    Учитель: Щоб навчатися, подорожувати, займатися спортом, допомагати по господарству батькам, збагачувати культурну спадщину людства, необхідне здоров’я.
    Отже, здоров’я – це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити.
    Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я.
    Здоров’я – це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад. (Всесвітня організація охорони здоров’я)
    Здоров’я – правильна, нормальна діяльність організму. (С. Ожегов)
    Здоров’я – це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної. Упродовж усього існування людства цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров’я. У народних приказках і прислів’ях збереглося безліч порад:
    Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
    Здоровий злидар щасливіший від багача.
    Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.
    Як здоров’я хочеш мати, мусиш рано вставати, а звечора рано лягати.
    -Які ще приказки про здоров’я ви знаєте?
    Так, здоров’я треба берегти, бо його дуже важко відновити. А ви все робите, щоб зберегти здоров’я?
  2. «Мозковий штурм».
    На дошці записуються всі запропоновані варіанти «Що для кожного з вас найцінніше в житті? (родина, здоров’я, щастя, гроші, друзі і т.д.)»
    Малюється сонце життя, обираються основні поняття.
    Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:
    -суспільне, індивідуальне життя;
    -матеріальне, духовне;
    -щасливе, багате, праведне і т.д.
    Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?
    «Не втрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя – це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові», - сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабкості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.
  3. «Вільний мікрофон»
    Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.
    Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.
    -Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?
    -Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу?»
    -Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?
  4. Вправа «Від чого залежить здоров’я?»
    На дошці малюється шкала, праворуч позначка «середовище», ліворуч – «людина». Усім учасникам роздаються стікери, пропонується подумати і дати відповідь на питання: «Від чого, на вашу думку, залежить здоров’я: від самої людини чи від середовища, яке її оточує?». Потім кожен учасник кріпить стікер відповідно до свого рішення біля правої позначки або лівої, а хто вважає, що від людини і середовища, то ближче до середини.
    Потім учасники висловлюють свої міркування, доводячи свою власну точку зору.
  • Вправа «Переваги здорового способу життя»
    Учитель. Нині в усьому світі все більшого поширення набуває рух за здоровий спосіб життя, поширюється мода на здоров’я. Бути здоровим стає не тільки модно, але й економічно вигідно. Все більше молоді у світі та нашій країні вважають: «Краще бути здоровим і багатим, ніж хворим».
    Учасники об’єднуються в групи. Кожній групі пропонується скласти пам’ятку «Кроки до успіху». Подається орієнтовний варіант пам’ятки:
    -зовнішні дані;
    -талант;
    -здоровий спосіб життя;
    -освіта тощо.
    Учитель: Назвіть складові вашого успіху. Чи вважаєте ви себе успішною людиною?
  1. Закінчення
    Гра «Побажання».
    Продовжити фразу «Бажаю тобі і собі…»

 

doc
Додано
28 березня 2019
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку