Урок-тренінг в 10 класі «Згубна дія алкоголю на організм людини»
Мета: донести до свідомості підлітків, що алкоголь – небезпечний наркотик та виявити негативні наслідки впливу алкоголю на суспільство;
виховувати почуття людської гідності;
розвивати навички критичного мислення.
Навчальні завдання:
Учні повинні вміти:
Девіз: «Гріш ціна тому, хто не може здолати шкідливої звички» М.Островський.
Обладнання:
папір форматів А-3, А-2, маркери, скотч, клей, кольоровий папір, завчасно підготовлені плакати «Берег сподівань», «Правила тренінгу», «Підсумки», аплікації «корабликів»;
Домашнє завдання: Матеріал підручника по темі, написати лист-звернення до ровесника, що зловживає алкоголем.
Структура уроку – тренінгу:
№ з/п |
Зміст |
Час |
Примітка |
1. |
Вступна частина:
|
7-9 хв. |
|
2. |
Основна частина:
|
10-15хв. |
|
3. |
Практична частина:
|
20-25хв. |
|
4. |
Заключна частина. Підсумки.
|
5-7 хв. |
|
Хід уроку-тренінгу:
І. Вступна частина:
Мета: підвищення самооцінки, налаштування на успіх.(Учасникам роздати полоски паперу, на яких треба написати свої найважливіші позитивні якості)(2хв) ;
ІІ. Основна частина:
Задумайтеся, чому проблема дитячого алкоголізму, зловживання алкоголем стоїть так гостро на рівні держави? Які шляхи вирішення цієї проблеми?(1 хв);
Картка 1.
Виготовлення вина почалося у давньому Єгипті, коли виявилося, що виноградний сік швидко псується, а зброджений сік – вино - , зберігається тривалий час. Крім того на той час існувала проблема забрудненої води, і єгиптяни помітили, що вино є чудовим напоєм, який не сприяє кишково-шлунковим захворюванням як брудна вода. Пізніше вино почали використовувати в Європі для відправлення святої меси і його виробництво набуло особливого значення для римо-католицької церкви. У період Відродження використання алкогольних напоїв набуло характеру культурної традиції. Розпочалося масове виготовлення, що поширювалося і контролювалося торговельними гільдіями. Близько 1300 року почала розвиватися пивоварна промисловість в центральній Європі і популярність вина швидко зростала.
Картка 2.
Спочатку алкоголь виготовлявся із практичних міркувань, але згодом характер його використання змінився. Люди почали часто вживати алкоголь і його використання стало невід’ємною частиною культури Європи. Уживання перетворилося на зловживання. Алкоголь – наркотична хімічна речовина, що змінює характер функцій організму. Алкоголь – це психотропний наркотик, який призводить до зміни хімічних процесів, що відбуваються у мозку людини.
Картка 3.
Уживання алкоголю призводить до численних змін у поведінці. Навіть невеликі дози алкоголю серйозно впливають на реакцію і координацію рухів, що необхідні для керування автомобілем, підвищують ризик аварії. Навіть невеликі, помірні дози алкоголю підвищують агресивність, що викликає жорстоке поводження з оточуючими. Він сприяє зниженню розумової активності, погіршує пам'ять, пошкоджує мозок та печінку. Дуже великі дози алкоголю можуть викликати смерть. При вживанні з іншими депресантами навіть невеликі дози алкоголю можуть призвести до коми. Багаторазове використання алкоголю сприяє розвитку тяжкої, слабо виліковної хвороби – алкоголізм.
Картка 4.
Алкоголь є сильною отруйною речовиною, яка діє на всі органи і системи органів організму. У кожної людини реакція на алкоголь індивідуальна. Це залежить від типу вищої нервової діяльності людини. У травній системі алкоголь швидко всмоктується в кров і розноситься по всіх клітинах організму, впливаючи в першу чергу на нервові клітини кори півкуль головного мозку. У стані сп’яніння у людини відсутнє критичне ставлення до своєї поведінки . Людина втрачає почуття сорому, стає грубою. Алкоголік стає байдужим до роботи, сім’ї, дітей. Відбуваються стійкі зміни в духовному складі людини.
Висновок: алкоголь – отруйна речовина, до якої швидко розвивається звичка, позбутися якої проблемно.
ІІІ. Практична частина:
IV. Заключна частина. Підсумки.
3) Домашнє завдання (1хв.). Матеріал підручника по темі, написати лист-звернення до ровесника, що зловживає алкоголем.