Урок-тренінг для учнів 10 класу "Згубна дія алкоголю на організм людини"

Про матеріал
Розробка нестандартного уроку допоможе вчителю донести до свідомості підлітків, що алкоголь – небезпечний наркотик та виявити негативні наслідки впливу алкоголю на суспільство, виховувати почуття людської гідності та розвивати навички критичного мислення.
Перегляд файлу

Урок-тренінг в 10 класі «Згубна дія алкоголю на організм людини»

Мета: донести до свідомості підлітків, що алкоголь – небезпечний наркотик та виявити негативні наслідки впливу алкоголю на суспільство;

виховувати почуття людської гідності;

розвивати навички критичного мислення.

 

Навчальні завдання:

Учні повинні вміти:

  •          назвати причини виникнення алкогольної залежності;
  •          оцінити огидне відношення до нетверезої людини;
  •          виробити переконання щодо тверезого способу життя.

 Девіз: «Гріш ціна тому, хто не може здолати шкідливої звички» М.Островський.

Обладнання: 

папір форматів А-3, А-2, маркери, скотч, клей, кольоровий папір, завчасно підготовлені плакати «Берег сподівань», «Правила тренінгу», «Підсумки», аплікації «корабликів»;                         

 

Домашнє завдання: Матеріал підручника по темі, написати лист-звернення до ровесника, що зловживає алкоголем.

 

Структура уроку – тренінгу:

 

з/п

 

Зміст

 

Час

 

Примітка

1.

Вступна частина:

  1.     Знайомство. Інтерактивна вправа «Портрет у промінні сонця» 2хв)  ;
  2.     Правила тренінгу(1 хв);
  3.     Оголошення теми тренінгу(1 хв.);
  4.     Очікування «Берег сподівань» (5 хв);

7-9 хв.

 

2.

Основна частина:

  1.     Мотивація навчальної діяльності(1 хв);
  2.     Об’єднання в 4 групи;
  3.     Презентація навчального матеріалу (10-14 хв);
  4.     Обговорення.

10-15хв.

 

3.

Практична частина:

  1.     Руханка «Молекули»(1 хв.);
  2.     Робота в группах «Наслідки від вживання алкоголю» (5 хв);
  3.     Дебати 2 хв.);
  4.     Руханка «Пазли» (1хв.);
  5.     Робота в групах«Монолог нетверезої людини на зупинці (1гр.), на зборах(2 гр.) та на засіданні акціонерного товариства(3 гр.)»)   (8 хв.);
  6.     Дебати 2 хв.).

20-25хв.

 

4.

Заключна частина. Підсумки.

  1.     Зворотний зв'язок (2хв.);
  2.     Завершення «Піраміда почуттів»(5хв);
  3.     Домашнє завдання (1хв.).

 

5-7 хв.

 

 

 

Хід уроку-тренінгу:

І. Вступна частина:

  1.     Знайомство. Інтерактивна вправа «Портрет у промінні сонця»

Мета: підвищення самооцінки, налаштування на успіх.(Учасникам роздати полоски паперу, на яких треба написати свої найважливіші позитивні якості)(2хв)  ;

  1.     Правила тренінгу (1 хв);
  •          Відвертість;
  •          Чесність;
  •          Повага;
  •          Слухаємо один одного;
  •          Вимкнений телефон;
  •          Доброзичливість;
  •          Правило піднятої руки;
  •          Взаємопідтримка.
  1.     Оголошення теми тренінгу(1 хв.);
  2.     Очікування «Берег сподівань» (очікування записуються на човниках, які прикріплюються на аплікації річки з двома берегами – берег сподівань  та берег звершень. Наприкінці  тренінгу сподівання, які справдилися, переносять до берега звершень» (5 хв).

ІІ. Основна частина:

  1.     Мотивація навчальної діяльності

Задумайтеся, чому проблема дитячого алкоголізму, зловживання алкоголем стоїть так гостро на рівні держави? Які шляхи вирішення цієї проблеми?(1 хв);

  1.     Об’єднання в 4 групи за порами року (літо, осінь, зима, весна)
  2.     Презентація навчального матеріалу (робота з інформаційними картками) (10-14 хв).

Картка 1.

Виготовлення вина почалося у давньому Єгипті, коли виявилося, що виноградний сік швидко псується, а зброджений сік – вино - , зберігається тривалий час. Крім того на той час існувала проблема забрудненої води, і єгиптяни помітили, що вино є чудовим напоєм, який не сприяє кишково-шлунковим захворюванням як брудна вода. Пізніше вино почали використовувати в Європі для відправлення святої меси і його виробництво набуло особливого значення для римо-католицької церкви. У період Відродження використання алкогольних напоїв набуло характеру культурної традиції. Розпочалося масове виготовлення, що поширювалося і контролювалося торговельними гільдіями. Близько 1300 року почала розвиватися пивоварна промисловість в центральній Європі і популярність вина швидко зростала.

 

Картка 2.

Спочатку алкоголь виготовлявся із практичних міркувань, але згодом характер його використання змінився. Люди почали часто вживати алкоголь і його використання стало невід’ємною частиною культури Європи. Уживання перетворилося на зловживання. Алкоголь – наркотична хімічна речовина, що змінює характер функцій організму. Алкоголь – це психотропний наркотик, який призводить до зміни хімічних процесів, що відбуваються у мозку людини.

 

Картка 3.

Уживання алкоголю призводить до численних змін у поведінці. Навіть невеликі дози алкоголю серйозно впливають на реакцію і координацію рухів, що необхідні для керування автомобілем, підвищують ризик аварії. Навіть невеликі, помірні дози алкоголю підвищують агресивність, що викликає жорстоке поводження з оточуючими. Він сприяє зниженню розумової активності, погіршує пам'ять, пошкоджує мозок та печінку. Дуже великі дози алкоголю можуть викликати смерть. При вживанні з іншими депресантами навіть невеликі дози алкоголю можуть призвести до коми. Багаторазове використання алкоголю сприяє розвитку тяжкої, слабо виліковної хвороби – алкоголізм.

 

Картка 4.

Алкоголь є сильною отруйною речовиною, яка діє на всі органи і системи органів організму. У кожної людини реакція на алкоголь індивідуальна. Це залежить від типу вищої нервової діяльності людини. У травній системі алкоголь швидко всмоктується в кров і розноситься по всіх клітинах організму, впливаючи в першу чергу на нервові клітини кори півкуль головного мозку. У стані сп’яніння у людини відсутнє критичне ставлення до своєї поведінки . Людина втрачає почуття сорому, стає грубою. Алкоголік стає байдужим до роботи, сім’ї, дітей. Відбуваються стійкі зміни в духовному складі людини.

  1.     Обговорення:
  •          Чому люди почали виготовляти алкоголь?
  •          Коли почала розвиватися пивоварна промисловість?
  •          До чого призводить вживання алкоголю, особливо підлітком?
  •          Яка поведінка алкоголіка?

Висновок: алкоголь – отруйна речовина, до якої швидко розвивається звичка, позбутися якої проблемно.

 

ІІІ. Практична частина:

  1.     Руханка «Молекули» (Пропонується утворити молекули з 4-6 атомів, щоб утворилося 2 групи (1 хв.);
  2.     Робота в группах «Наслідки від вживання алкоголю» (Кожній команді даються листи паперу А-4, розкреслені навпіл, на одній половині написати позитивні наслідки від вживання алкоголю, на іншій - негативні (5 хв);
  3.     Дебати (презентація проведеної роботи), висновки (2 хв.);
  4.     Руханка «Пазли» (учням роздаються розрізані листівки таким чином, щоб склавши їх отрималось 3 групи (1хв.);
  5.     Робота в групах «Монолог нетверезої людини на зупинці (1гр.), на зборах(2 гр.) та на засіданні акціонерного товариства») (8 хв.);
  6.     Дебати, висновки (Нетвереза людина огидна, небезпечна, груба, брехлива, нестримана, є загрозою для всього суспільства)

IV. Заключна частина. Підсумки.

  1.     Зворотний зв'язок. «Берег сподівань» (2хв.);
  2.     Завершення «Піраміда почуттів» (Всі учасники будують піраміду з рук, які кладуть одна на одну, промовляючи при цьому, що корисного вони взяли із тренінгу) (5хв);

     3) Домашнє завдання (1хв.). Матеріал підручника по темі, написати лист-звернення до ровесника, що зловживає алкоголем.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
19 липня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку