Урок-тренінг "Харчуйся правильно"

Про матеріал
Матеріал допоможе формувати ключові компетентності: вміння вчитися – вміння організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи; здоров’язбережувальна – мати поняття про користь продуктів харчування, удосконалювати психічну та духовну складові здоров’я; соціальна – вміти виконувати доручення, співпрацювати в групі. Формування предметних компетентностей: ознайомити з корисними та шкідливими продуктами харчування, правилами їх вживання; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, розвивати навички роботи в групах.
Перегляд файлу

 Урок-тренінг з  у першому класі на тему:

« Харчуйся правильно!»

Розробила: Ященко Леся Вікторівна

Вчитель початкових класів

ОЗЗСО I-III ст, с. Шрамківка

Золотоніського району

Черкаської області

19812

 

Предмет. Я досліджую світ

Клас. 1

Тема. Харчуйся  правильно.

Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – вміння організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи;

         здоров’язбережувальна – мати поняття про користь продуктів харчування, удосконалювати психічну та духовну складові здоров’я;

         соціальна – вміти виконувати доручення, співпрацювати в групі.

         Формування предметних компетентностей:

         ознайомити з корисними та шкідливими продуктами харчування, правилами їх вживання; розвивати логічне мислення, вміння      аналізувати, порівнювати, розвивати навички роботи в групах.

Обладнання: бейджики, малюнки овочів, фруктів, молочних продуктів, м’ячик, плакат із малюнком яблуні, підручник О. В. Гнатюк «Основи здоров’я» 1 клас, уривки з мультфільмів, презентація «Шкідлива їжа», мішечок з фруктами та овочами.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням елементів інноваційних технологій, уроку-тренінгу, об’єднань в задану кількість груп і робота в них.

Використана література: О. В.Гнатюк  Охорона життя і здоров’я учнів: посібник для вчителів поч. класів.-Х.: Скорпіон, 1998. – С.148., М. С. Дубовис, О.Б.Кочеров Абетка здоров’я.-К.: Просвіта,1996. –С.45, О.В.Гнатюк Основи здоров’я 1 клас, К.: Генеза  2012.-С.48-50.

Результати навчання:

- пояснити про вплив харчування на здоров’я дітей;

- навчити розрізняти корисні та шкідливі продукти харчування;

- ознайомити з продуктами харчування, які повинні бути в раціоні щоденно

 

 

 

Орієнтовний план проведення тренінгу

 

 

1.

 

Вступна частина

 

15 хв.

 

2.

 

Руханки

 

8 хв.

 

3.

 

Основна частина

 

37 хв.

 

4.

 

Підсумки заняття

 

10 хв.

 

Хід уроку – тренінгу

Вступна частина.

1. Привітання «Посміхнись у колі»

Сонечко сяє ( діти підносять руки вверх, пальчиками відтворюючи мерехтіння).

Сопілочка грає ( імітують гру на сопілці ).

Річка тече ( роблять хвилясті рухи руками ).

Веслами загрібаємо (коло плечима).

Радо всіх зустрічаємо (розводять руки в сторони).

Хай до кожного із нас

Хтось по доброму всміхнеться.

- Давайте візьмемось за руки, і передамо тепло своїх долонь один одному. Сідаємо на стільчики.

 

2. Знайомство.

Вчитель пропонує  стати в коло і по черзі передавати м’ячик продовжуючи речення: « Моє ім’я…… Моя улюблена страва…..»

 

3. Пригадування правил.

1. Говорити по черзі, а не всі водночас.

2. Не перебивати того, хто говорить.

3. Дотримуватися правила піднятої руки.

4. Поважати всі висловлені думки.

5. Бути доброзичливим.

6. Бути позитивним.

 

Актуалізація теми тренінгу.

1. Гра «Розсипанка»

Зберіть слова і прочитайте вислів : «Правильне харчування – запорука здоров’я»

 

2. Технологія «Займи позицію»

Поміркуйте, чи погоджуєтеся ви з думкою, що правильне харчування – запорука здоров’я і займіть позицію під словом «Так» чи «Ні» (учні стають біля столу з відповідною табличкою). Доведіть свою думку. Як ви гадаєте, про що йтиме мова на тренінгу? Отже, тема нашого тренінгу: «Харчуйся правильно!»

 

3. Очікування.

Вчитель роздає дітям  малюнки із зображенням  яблук. Учні висловлюють свої очікування і прикріплюють їх на плакат із деревом яблуні. (плакат заздалегідь прикріплений на дошці).

 

Основна частина

Міні – лекція.

Харчування – це неодмінна умова життя людини. З їжею організм отримує поживні речовини, необхідні для роботи всього організму людини. Здоров’я також залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Їжа – джерело енергії, без якого життя людини неможливе. Без цієї енергії ми не змогли б ходити, бачити, бігати, стрибати, виконувати різноманітну роботу. Їсти потрібно чотири рази на день, в один і той самий час. Якщо дотримуватись цього правила,то перед їжею з’являється апетит, їжа краще засвоюється. Обов’язково  снідайте, ідучи до школи.

Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів. Корисно їсти молочні продукти, овочі, фрукти, рибу, м’ясо. Не можна вживати багато солодощів, жирної та солоної їжі. Переїдання спричиняє багато хвороб. Дехто думає,що їсти потрібно все,що захочеться і коли захочеться.

 

Перегляд уривку з мультфільму «Вінні – Пух в гостях у кролика», коли ведмежа застрягло у виході з нори. Закінчується словами кролика: «Все через те, що хтось занадто багато їсть»

 

- Чому з Вінні-Пухом трапилася така неприємна історія?

 

Перегляд уривку з мультфільму про Карлсона, коло він з’їдає цілу банку варення.

 

- Як ви думаєте, чи можна таку їжу вживати щодня? Чому? Давайте допоможемо нашим героям і пограємо у гру.

 

Гра «Так чи ні?»

Учитель називає корисні та шкідливі продукти харчування.  

 (Слова для гри: шоколад, молоко, яйця, зелень, тістечка, сік, чіпси, суп, борщ, горіхи, каша, хліб, риба, кока-кола, кефір, капуста, яблука, варення).

 

Для поділу дітей на групи проводимо рухавку. 

 

Рухавка «Фруктовий коктейль»

Тренер. Прошу всіх підвестися і стати в коло. А тепер запам’ятай свою назву:»Банани, апельсини, лимони….»

Увага! Я – бармен, хочу приготувати коктейль з бананів («Банани» повинні швидко помінятися місцями, хто останнім стає в коло – стає барменом і замовляє свій коктейль). Рухавку необхідно проводити швидко і з гарним настроєм. Потім запропонувати групам «Бананів», «Апельсин», «Лимонів» зайняти визначені для їх роботи місця.

 

Робота в групах.

Група «Банани» - створюють малюнки тих продуктів, які  найчастіше вживають за сніданком.

Група «Апельсини» - Створюють малюнки тих продуктів, які вживають за обідом.

Група «Лимони» - створюють малюнки тих продуктів, які вживають за вечерею.

 

Кожна група захищає свої малюнки.

 

Відгадування загадок.

1. І печуть мене, і варять,

    І їдять, і хвалять, бо я добра. (Картопля)

2. Сидить дівчина в коморі, а коса її на дворі. (Морква)

3. Я кругленький хлопчик,

    Як у мишки хвостик,

    Червоненький я на вроду,

     Хочу в борщик із городу. (Буряк)

4. Без рук, без ніг, а в’ється на батіг. (Квасоля)

- А тепер скажіть, яку страву можна приготувати з цих овочів? (Борщ)

Борщ – це овочі й приправи,

Ну й корисна для всіх страва!

Тож борщі. Ой пре відмінні

Варять здавна в Україні!

Завдання групам.

Зібрати малюнки овочів та зелені для приготування борщу.

 

 

Вправа «Мозковий штурм»

Діти, як часто ви ходите до магазину із своїми батьками? Яку їжу вам найчастіше хочеться купити в магазині? Поясніть, чому?

 

Перегляд презентації «Шкідлива їжа»

 

Рухавка.

На город підемо працювати, працювати,

Будем овочі збирати,

Вітамінів в них доволі,

Будем ми усі здорові.

Підемо у сад гуляти,

Будем фрукти ми збирати,

Вітаміни в них теж є,

Це – здоров’ячко моє!

(учні імітують рухи ходьби, збирання овочів та збір фруктів з дерев)

 

 

(стукіт у двері, входять заздалегідь підготовлені діти з табличками «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін Д»)

Зустріч з вітамінами. Інформаційне повідомлення.

Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю зростанню, допомагаю поліпшити зір. Якщо хочете, щоб я вам також допомагав, то їжте моркву, масло, сир, яйця, печінку, помідори, гарбуз, зелену цибулю. (малюнки прикріплюються на дошці)

 

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати гарний апетит, я вам допоможу. А товариші мої – це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля.

 

Вітамін С. Я – вітамін С. Якщо хочеш підрости  і учитеся прекрасно, їж цибулю, виноград, і лимон, і мармелад, і малину, і шипшину. Вітаміном цим багаті ці рослини.

 

 

Вітамін Д. Я-вітамін Д. Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, житньому хлібі.

 

Усі (разом) Хто дружити з нами буде,

                            Всі незгоди позабуде.

                      Виросте міцним, здоровим,

                      Переможе всі хвороби.

 

 

Практична робота.

1.Розглянути малюнки на с. 48-49. Запропонувати дітям вибрати для себе продукти, коментуючи свій вибір так: «Я вибираю моркву. Тому,що вона містить вітамін А, смачна і корисна»

2. «Допоможи дітям». Аналізування малюнків на с. 50.

 

Гра «Чутливе вушко»

Тренер називає продукти харчування, а учні виділяють зайве слово, пояснюючи свій вибір.

1. Груша, слива, яблуко, борщ.

2. Яйця, морква, сир, сметана.

3. Борщ, каша, морозиво, суп.

4. Цукерка, риба, тістечка, варення.

5. Ковбаса, масло, котлета, сосиска.

6. Сік, молоко, млинець, чай, компот.

 

Гра «Чарівний мішечок»

У мішечку знаходяться яблуко, груша, морква, буряк, цукерка, картоплина, цибуля тощо. Тренер підходить до учасників тренінгу і пропонує на дотик впізнати овочі та фрукти.

 

Заключна частина.     

 

1. Очікування.

  -Чи справдились ваші очікування?

2. Зворотній зв’язок. Продовжити фразу «Сьогодні на уроці-тренінгу я дізнався про…..»

3. Вправа «Імпульс».   

Учасники стають у коло. Починаючи з тренера, передають по колу потиск руки. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – подорож з основ здоров’я у першому класі

 

Урок розробила вчитель початкових класів Шрамківської ЗОШ I-III ступенів

Драбівської райдержадміністрації Черкаської області Ященко Леся Вікторівна

 

ТЕМА УРОКУ. Гігієна харчування.

МЕТА УРОКУ. Вчити дітей правилам харчування. Виховувати нави-

чки культури і гігієни правильного харчування. Роз­ширити знання дітей про харчування. Розвивати мов­лення, спостережливість, увагу, пам'ять.

ТИП УРОКУ. Урок засвоєння нових знань ( урок - подорож ).

ОБЛАДНАННЯ. Демонстраційний матеріал, малюнки овочів та фрук-

тів, малюнок карти країни Світоча, шапочки написа­ми вітамінів А,С,Д, підручник „Віконечко", лялько­вий театр.

ХІД УРОКУ.

I. Організаційна частина.

 

Дзвоник нас усіх покликав, бо до праці час настав.

Тож і ми часу не гаймо                                               

На урок з охорони життя поспішаймо,                          

бо здоров'я - основа усього на світі,                      

Здоровими бажають бути всі діти.                               

Для цього потрібно щоденно вмиватись,                   

Робити зарядку і тепло вдягатись,                             

Себе гартувати водою і сонцем                                          

І солодко спати з відкритим віконцем.                                 

І їсти усе, що на стіл подають,                                          

бо ж страви нам росту і сил додають.                        

 

Діти дарують один одному посмішку.

II. Актуалізація опорних знань та підготовка до сприймання нового

матеріалу.

Відгадування загадок.

 

1. Я кругленька, червоненька,      

З хвостиком тоненьким.           

На городі мене рвуть             

І до столу подають.

                        (Редиска).

  1. Червоненька, маленька, малим дітям солоденька. ( Цукерка ).

 

  1. Всім обід готує мама,              

Ось бере вона петрушку,             

Інші додає приправи               

-Будем їсти смачну ... ( юшку ).

 

- Назвіть одним словом відгадки. Чи снідали ви сьогодні перед шко­
лою? Як ви думаєте, для чого людина їсть? Що сталося б, якби людина не їла?
Назвіть свою найулюбленішу страву. У народі кажуть, що в здоровому тілі -
здорова душа. Від правильного харчування залежить наше здоров'я.

III. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Діти чи любите ви подорожувати ?

Сьогодні на уроці ми вирушаємо у незвичайну країну Світоча. Подо­рожуючи по ній ми дізнаємося про основні правила харчування, про режим та основні правила харчування, про режим та гігієну харчування, навчимося правильно споживати їжу та розширимо знання про харчування.

 

IV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

- Відгадавши загадку, дізнаємося на якому виді транспорту ми будемо
подорожувати.

Загадка.

Полотно, а не доріжка, і біжить сороконіжка ( поїзд ).

- Що потрібно для того, щоб потрапити в вагон ? ( Квитки ).
Підібравши ключики до замків ми зможемо придбати квитки.

Вмощуйтесь зручніше і вирушаємо до країни Світоч.( Звучить музика з пісні „ Голубой вагон ").

Перша зупинка „Вивчанка".

Розповідь вчителя про роль харчування в житті людини.

Харчування - неодмінна умова життя людини. З їжею організм людини отримує поживні речовини, необхідні для роботи всього організму, їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Здоров'я також залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки рете­льно пережовуємо їжу. їжа джерело енергії, без якого життя людини немож­ливе. Без цієї енергії ми не змогли б ходити, бачити, стрибати, виконувати різноманітну роботу.

Як машина не може рухатись без бензину, так і людина не може руха­тись, якщо не буде їсти. їсти потрібно 4 рази на день, в один і той же час. Якщо дотримуватись цього правила, то перед їжею з'являється апетит, їжа краще засвоюється.

Обов'язково снідайте, як ідете до школи.

Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів. Корисно їсти молочні продукти, м'ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не мо­жна вживати багато солодощів, мучних виробів, жирної та солоної їжі.

Їжу потрібно добре пережовувати, а якщо ви не будете дотримуватись цих правил, то виникнуть шлунково-кишкові захворювання.

Під час їжі не можна займатися іншою справою. Це знизить ваш апетит і погіршить засвоєння продуктів.

Здоров'я значною мірою залежить від того, як ми харчуємось. Не мож­на переїдати, бо це призводить до перевантаження організму і наступних хвороб. Неперетравлена їжа з'їдає того, хто її з'їв. Тому з-за столу треба ви­ходити без відчуття важкості в шлунку і з легким відчуттям голоду.

Переїдання є причиною багатьох хвороб. Недоїдання також небезпечне для вашого організму, оскільки організм не отримує необхідних поживних речовин. Захворювання хоча б одного органа травлення відразу ж погано впливає на наше здоров'я. Отож, треба правильно харчуватися, щоб до лікаря не звертатися.

Друга зупинка „Національна"

(Вчитель переставляє на карті фішку)

З давніх-давен праця нашого народу була пов'язана із землею, бо ос­новне заняття українців - хліборобство. Люди трудилися від світанку до піз­ньої ночі. Працюючи в полі, вони затрачали багато сил і тому мали потребу у ситій їжі.

Ці традиційні страви української кухні давали силу органам - м'ясо, сало, хліб, молоко, вареники, каші, борщі, пироги з сиром, пампушки.

Сало - один з найулюбленіших продуктів харчування українців. Сало їдять з часником, цибулею, чорним хлібом. Свій добробут українці завжди пов'язували з салом:" Нема рибини краще від свинини".

Борщ - універсальна страва у будь-яку пору року, у будень і свято. Че­рвоний борщ, зелений борщ, холодний борщ. Борщ корисний і дуже смачний, особливо, коли його їсти з пампушками.

Каша - традиційна друга страва українців. У ній багато вуглеводів. -   Давайте пригадаємо українські лічилки, заклики, в яких   вживаються

слова борщ, вареники, пироги з сиром.

 

Іди, іди, дощику, Мир миром,

Зварю тобі борщику Пироги з сиром,

В полив'янім горщику. Варенички в маслі.

                                                      По дружечки красні - поцілуймося!

Третя зупинка „ Загадкова"

(Вчитель переставляє фішку на карті)

Загадки (малюнки з відгадками вивішуються на дошці)

  1.   Що то за голова, що лиш зуби та борода.(Часник)
  2.   Рідке, а не вода, біле, а не сніг.( Молоко)
  3.   Із сорочки в світ виходить, а по світу голий ходить.(Сир)
  4.   Білий, як сніг, у пошані у всіх, до рота попав, там і пропав.(Цукор)
  5.   Маленьке, кругленьке із горщика впало, нема таких ковалів, щоб йо­го скували. (Яйце)

6. Химерний, маленький, маленький, бокатий, товстенький. Чимось
смачним напхався, в окропі скупався.(Вареники)

7. В теплий дощик народився, парасолькою накрився.(Гриб)

8.  Сидить Марушка в семи кожушках, хто її роздягає, той сльози про­
ливає ( Цибуля)

 

 

Запитання.

1. Назвати слова-відгадки, що відносяться до їжі рослинного походження. 2.Назвати слова-відгадки, що відносяться до їжі тваринного походження.

Четверта зупинка „Піковіт".

Споживаючи різноманітну їжу, до організму людини потрапляє багато різних вітамінів. На цій зупинці ми дізнаємося, в яких саме продуктах харчу­вання знаходяться вітаміни А, С, Д.

(До дошки виходять учні, на голові в них шапочки з назвами вітамінів А, С, Д).

Слово „вітаміни" походить від латинського слова „віта"- життя. Довідкове бюро.

Вітамін А. Я- вітамін А, сприяю росту, допомагаю зору. Якщо хочете, щоб я вам також допомагав, то їжте моркву, масло, сир, яйця, печінку, помідори, зе­лену цибулю, гарбуз.

Вітамін С. Вітамін Д.

Я - вітамін С. Я - вітамін Д.

Якщо хочеш підрости Зміцнюю кістки,

І учитися прекрасно, Запобігаю рахітові,

їж цибулю, виноград, Живу в молоці,

І лимон, і мармелад, Печінці, житньому хлібі.

І малину, і шипшину.

Вітаміном цим             

Багаті ці рослини.

 

Всі разом вітаміни говорять :

Хто дружити з нами буде,                            

Всі незгоди позабуде.                                           

Виросте міцним, здоровим,                  

Переможе всі хвороби.

 

- Отож бо друзі, вітаміни завжди усім потрібні. Тож завжди їжте моркву, картоплю, житній хліб, щоб все було смачно і ситно. Дружіть із моло­ком і маслом. Бо ж, знайте, більш нема багатства за це міцне здоров'я наше. На радість усім, і тату, і мамі здорові всі зростайте та гарні.

Вітаміни приготували для вас кросворд. По вертикалі:

1. Зозуляста, срібна,

Сорочок наділа триста. ( Капуста).

  1.   Що то за голова, що лиш зуби й борода. ( Часник ) По горизонталі:
  2.   І не дівка, а червоні стрічки носить.( Калина ).
  3.   Кругла, а не місяць, Чорна, а не смородина,

З хвостиком, а не миша.( Редька).

5. Червоний Макар по полю скакав,

а в борщ плигнув.( Перець ).

6. Шкір має сім, а сльози випускає всім.( Цибуля ).

7.У зеленому лісочку

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка,

Спіла ягідка ... ( Суничка).

 

 

Пята зупинка «Танцювальна» (Переставляється фішка)

 

( Учні виконують вправи під українську народну пісню „ А мій милий вареничків хоче" ).

Шоста зупинка „ Мікробна" (Переставляється фішка) -   На цій зупинці ми зустрінемося з мешканцями цієї станції.

( Виходить хлопчик, що виконує роль Замазурки, а за ним - дві дівчин­ки, що виконують роль мікробів ).

1-ий мікроб. Замазуро! Ось поглянь ! Стіл який, скоріш сідай !

2-ий мікроб. Он морозиво, ватрушки, Ось цукерки і пампушки

(Пошепки) Ласуй смачненько, Хлоп'я дурненьке.

( Хлопчик ласує, а мікроби тікають ).

Замазурко. Ой, яке ж усе брудненьке,

Солоденьке та смачненьке,

Ух! Набив я шлунок свій,

 Братці, ледве я живий.

 Ей, мікроби! Де ви, друзі?

 Гидкі, бридкі, товстопузі?

 Щось не чути...От так лихо!

Я гукаю, а так тихо.

(Зупинився ) Що зі мною? Що ж це, ненько? Все ж було таким добреньким, Голова болить, живіт...

- Діти, що Замазурко зробив не так?

Якщо є бруднулі серед вас, то одуматися ще є час.

Сьома зупинка „ Гігієнічна".( Переставляється фішка).

Розповідь вчителя.

Зупинившись на попередній станції, ви, мабуть, зрозуміли, що треба правильно харчуватись, щоб до лікаря не звертатись. Правильне харчування оберігає нас від хвороб. Подорожуючи по країні Світоча ми дізнаємося бага­то нового та цікавого. Знаємо про корисні страви, які потрібні для нашого ор­ганізму. Слід пам'ятати, що потрібно перед їдою мити руки. Овочі, фрукти обов'язково мити. Супи, борщ, каші - їсти тільки гарячими, бо вони краще засвоюються в нашому організмі. Від надмірного вживання солодощами лю­ди повніють, у них псуються зуби. Потрібно більше вживати овочів та фрук­тів, сік.

Послухайте вірш.

Хто яблука взимку споживає,

Той хвороб цілком не знає.

Гарбуз на зиму запасай

Та кашу з пшоном поїдай,

Олію кукурудзяну із ринку принеси

Для сім "і на зиму припаси,

Та оселедця не ховай,

Хоч зрідка на стіл подавай.

Перед сном запам'ятай

Не злися й не переїдай.

Чим їжа легша, тим сон міцніший

Про здоров'я своє, завжди пам'ятай.

Немиті овочі і фрукти

Ніколи не вживай.

Восьма зупинка „ Трудівниця".

-   Ця зупинка підготувала нам цікаве завдання, але спочатку пригадайте прислів'я про працю. (Учні пригадують прислів'я: Землю красить сонце, а людину - праця. Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

Бджола мала, а й та працює...)

Завдання 1. ( Робота в парах ).

За допомогою цифр скласти прислів'я та прочитати. Пояснити їх значення.

4 1        3 2

Щастя,    без,    нема,    здоров'я.

З 2 1              4

Половина,    думка,    весела,    здоров'я.

2 4 1 3

Дитини,    родини,    здоров'я,     багатство.

2 З 1

Сміх,    здоров'я,    веселий.

3 1 2

Скарб,    здоров'я,    найдорожчий.

2 3 5 4 1

Животу,    й,    вадять,     пироги,    поганому.

3 1        5 2 4 6

Дерево,    на,    кози,    похиле,    й,    скачуть.

3 2 4 1

Було б,     великий,    здоров'я,    світ.

2 З 1

Все,    здорово,    здоровому.

Завдання 2. Робота з підручником „Віконечко" (стр.16 ).

  •      Назвіть продукти харчування.
  •      Які з них можна віднести до фруктів, а які до овочів ?
  •      Чому хлопчик плаче ?
  •      Назвіть фрукти, які за смаком солодкі.

Підручник „Віконечко" ( ст.73 )

  •      Назвіть, які продукти харчування дають людині ці тварини.
  •      Які тварини живуть у вас вдома ?

Завдання 3. Гра „Чутливе вушко".

Вчитель називає продукти харчування, а учні виділяють зайве слово. При цьому пояснюють свій вибір.

  1. Груша, слива, яблуко, борщ.
  2. Яйця, морква, сир, сметана.

3. Борщ, каша, морозиво, суп.

  1.   Цукерка, риба, тістечка, варення.
  2.   Хліб, калач, яблуко, крупа.
  3.   Ковбаса, масло, котлета, сосиска.
  4.   Сік, молоко, млинець, чай, компот.

Фізкультхвилинка (за вибором вчителя).

Завдання 4.

Продовжити речення.

Огірок зелений, а помідор ... Цукерка солодка, а риба ... Кавун солодкий, а перець ... Борщ гарячий, а компот ...

Завдання 5. Робота в зошитах.

  1. варіант.   Намалювати овочі.
  2. варіант.    Намалювати фрукти.
  3. варіант.    Намалювати цитрусові.

Завдання 6. Вікторина казкова.

  1. З якої казки ці слова: „Жили собі дід та баба, та такі убогі, що нічого в них нема". (Колобок)
  2. Що вкрала лисичка у діда на возі з казки „Лисичка сестричка та вовк-панібрат ". (Рибу)
  3. Чому вовк у казці „Вовк та Лисиця" не зміг втекти від господаря. (Переїв).
  4. По що ходили дід та баба в ліс із казки „Кривенька качечка". (По гриби).
  5. Що приготувала лисичка на обід для журавля, із казки „Лисичка та Журавель".

Завдання 7. Гра „Чарівний мішечок".

У мішечку знаходяться - яблуко, груша, морквина, картоплина. За до­помогою дотику впізнають овочі та фрукти.

Завдання 8. Гра „Конструктор" (робота в групах)

Скласти слова

          Кухар - робітник, що готує їжу.

Пекар - робітник, що випікає тістечка, хліб.

Завдання 9. Гра „Впізнай"

Клас поділяється на три команди. Кожна команда описує свій овоч або фрукт, підбираючи найбільше влучних слів.

Дев'ята зупинка    „Казкова".

Інсценізація казки „Лисичка та Журавель".

Десята зупинка   „Цікавинка".

- Діти, які страви з картоплі можна приготувати?

Нині картоплю називають другим хлібом. Ця рослина чужоземка. Привезли її з Європи ще 400 років тому, а знайшли її на острові Чілоє, який зараз називають „картопляним" островом.

Використовують картоплю не лише для приготування її, а й при захворюваннях. Терту картоплю прикладають до тіла, що вражене опі­ками та наривами. Щоб знизити температуру - картоплю прикладали до чола та скронь. Юшкою з вареної картоплі промивають бородавки. Вживайте картоплю, збагачуйте свій організм поживними речо­винами, лікуйтесь нею і будьте здорові!

V. Закріплення вивченого на уроці.

Учні складають пам'ятку харчування. Наприклад :

  1. Їж вчасно, та не переїдай.
  2. Перед їдою ретельно мий руки з милом.
  3. Їж різноманітну їжу.

VI. Підсумок уроку

  •      Що нового ви дізналися на уроці?
  •      Що вам сподобалося?
  •      Що вам не сподобалося?

Слухання вірша

Якщо хочеш бути здоровим,                                    

Правило запам'ятай:                                            

Турботу про своє здоров'я                                                 

На лікарів не перекладай.                                       

Лікарі лікують хворих,                                                  

А здоров'я вони не творять.                                   

 Людина повинна бути сама                              

Дисциплінована і вольова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок - практикум з батьками та учнями початкових класів на тему: «Розвиток психічних процесів у дітей молодшого шкільного віку з використанням елементів казкотерапії»

Заняття підготувала і провела вчитель початкових класів Шрамківської ЗОШ

І-ІІІ ступенів Драбівського району Черкаської області

Ященко Леся Вікторівна

                                                 Хід заняття

1. Вступ.

Вчитель. Я хочу розпочати наше заняття зі слів Л.А.Касиля, який сказав: «Сім’я та школа – це берег та море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а курс у цьому морі прокладає школа. Це не означає, що вона повинна зовсім відірватися від берега»( Слайд 1)

Основні психічні процеси – сприймання, пам’ять, увага, мислення, уява – визначають загальний розвиток дітей і пізнання ними навколишнього світу. Пізнавальні мотиви, адекватні завданням навчання, ще нестійкі та ситуативні, тому під час занять у більшості дітей вони з’являються й підтримуються лише завдяки дорослим.

 Завдання дорослого – допомогти дитині розвинути пам’ять, увагу, мислення, розширити її сприймання, що допоможе їй активно сприймати навколишній світ. Виходячи з цього завдання ми з вами проведемо заняття на тему: «Розвиток психічних процесів у дітей молодшого шкільного віку з використанням елементів казкотерапії» (Слайд 2)

Казкотерапія є окремим напрямом психокорекційної практики. Всі наші завдання будуть спрямовані на корекцію мовленнєвої діяльності, корекцію пам’яті, мислення, уваги, сприймання, емоційної сфери тощо.

Головна особливість роботи у системі казкотерапії – це взаємодія з дитиною на ціннісному рівні. ( Слайд 3 )

 

Діти – великі мрійники, і дуже часто вигадують цікаві історії, казки. У їхніх змістах маленькі фантазери, не догадуючись того, передають свої переживання, радощі, сум, тривогу. Мабуть тому, що казка – це природне джерело всього, що є у нашому непростому житті.

Казкотерапія для дітей – це спосіб за допомогою якого ви без сварок та нотацій допоможете дитині позбутися негативних звичок чи навпаки зможете привити позитивні якості. Казки пропонують багатий матеріал для роботи з дітьми, і я впевнена, що діти так само сильно люблять їх, як і я, в той час, коли була дитиною. Моє дитинство було сповнене турботою і любов’ю моїх рідних. Але все життя я пам’ятаю казки, які мені найбільше подобалися – це казка «Солом’яний бичок».

Завдання 1. Шановні батьки! Я пропоную вам згадати улюблену казку свого дитинства (батьки по черзі називають казки ).

Завдання 2. Любі діти! Пригадайте, яку казку востаннє ви читали з мамою чи татом (діти по черзі називають казки ).

Казки не такі прості, якими здаються на перший погляд – вони схожі на багатошаровий пиріг. В дитинстві ми бачимо перший шар, він є самим зрозумілим, а з віком нам відкривається більш глибинний сенс вкладеного задуму в казку. І чим коротша казка, тим більший вона має обсяг вкладеної в неї інформації.  А в такому разі казки не менш потрібні батькам, ніж їх дітям.

 Як приклад – пропоную розібрати казку «Колобок» (Слайд 4 ).

Всі ви добре пам’ятаєте, як колобок тікає з дому, щоб побачити світ. Безумовно, що він має великий потяг до пригод. За характерологічними ознаками він є енергійним, комунікабельним, досить активним, рухливим, жвавим, має добру вдачу та безмежне бажання отримати нові знання у сфері «Я у світі» та пізнати щось цікаве, невідоме.

На шляху до незвіданих пригод він зустрічає декілька персонажів, котрі стають йому на заваді.

Завдання 3. Давайте всі разом пригадаємо дійових осіб казки. Передаючи м’яч по колу кожен називає дійову особу з казки, а інший учасник повинен повторити дійову особу попереднього учасника та назвати свого.

Наприклад. 1учасник. Дід

                     2 учасник. Дід, баба.

                    3 учасник. Дід, баба, колобок.

                   4 учасник. Дід, баба, колобок, зайчик.

                  5 учасник. Дід, баба, колобок, зайчик, вовчик

Дійшовши до кінця, вправу можна повторити.

Завдання 4. Пригадати пісню колобка і заспівати її всім разом.

Я по засіку метений,

На яєчках спечений.

Я від баби утік,

Я від діда утік,

І від тебе утечу.

Завдання 4. Написання графічного диктанту. Кожен виконує самостійно.

(на парті в учасника листок у клітинку. По команді вчителя діти і мами прокладають шлях по якому колобок рухається по лісу, після чого демонструють свої роботи).

Вчитель. Яких помилок допустився Колобок у казці? Дайте йому свої поради.

Завдання 5. ( робота виконується в парі: мама – учень)На партах картки з сюжетами казки «Колобок». Мама нагадує дитині казку про Колобка та показує картинки. Потім картинки змішує. Дитина витягує одну з картинок і продовжує розповідь з того місця, якому відповідає зображення.

 

Вчитель. Французький математик Пані відзначив, що діти молодшого шкільного віку працюють з конкретним матеріалом, рахують м’ячики, зайчиків, складають розповіді по конкретних, реалістичних картинках. Тим самим, вважає він, ми затримуємо розвиток абстрактного мислення і творчої уяви. Пані наполегливо радив працювати просто з крапками. У випадку з казками це може виглядати так.

Завдання 6. Дітям пропонується аркуш паперу з безліччю крапок. Разом з батьками вони сполучають їх, щоб вийшли малюнки дійових осіб з казки «Колобок».

Завдання 7. (Слайд5 ) На екрані з’являється малюнок Колобка з деякими відсутніми частинами ( без носа, одного ока, прозорий). Учасники повинні проаналізувати відсутні частини героя.

Вчитель. Давайте всі разом опишемо новоутвореного Колобка. Які предмети або речі у сучасному житті схожі на Колобка.

Психогімнастика «Казковий дощик» ( робота в парах ) У нашій казці пішов дощ, краплі якого падають на плечі та спини всіх учасників заняття. По черзі діти і мами роблять пальчиками масаж на плечах та спині (імітуючи падіння крапель дощу на плечі та спини ).

Арт – терапевтичне завдання . (учасники об’єднуються по чотири особи). На аркуші паперу намалювати Колобка. Виграють ті, хто це зробить найшвидше і найкрасивіше.

Завдання 9. (робота парами) На аркуші паперу чотири рядки довільно написаних літер. Серед них потрібно знайти та  виділити окремі слова.

ВАРОЗАЄЦЬРОГНЕШ

ИЛДПАВОВКПРЛЩЗ

АПРЛИСИЦЯПРНГОЛ

ПРОКОЛОБОКРОЛДП

Вчитель. Працюючи в дитинстві з різними конструкторами дитина розвиває у собі безліч психічних процесів: мислення, пам’ять, увагу. Сучасні діти люблять працювати з пазлами.

Завдання 10. (всі учасники діляться на дві команди:мами і діти ) Кожній команді вчитель роздає розрізані малюнки героїв казки «Колобок». Учасники повинні правильно і швидко скласти розрізаний малюнок. Після цього дати характеристику герою.

Завдання 11. (Слайд 6 ) На екрані з’являється таблиця з геометричними фігурами .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За декілька секунд учасники повинні порахувати всі кружечки синього кольору, всі колобки, зірочки, прямокутники, трикутники. Що ж вам тяжко рахувати?

(фігури одного кольору рахувати важко і довше ).

Завдання 12. Творча переробка казки. Учасникам потрібно спільно з дітьми придумати та продовжити казку. Можна замінити кінець казки.

 

Психогімнастика.

Дуже люблять працювати

Наші пальчики – брати.

Стали тісто готувати,

Щоби колобка спекти.

А цей пальчик – дрова рубав,

А цей пальчик – піч топив,

Оцей пальчик – воду носив,

А цей пальчик – муку сіяв.

А ось цей пальчик – тісто місив.

Тоді всі разом працювали

Колобочків накатали.

 

Проводиться майстер – клас однією з мам. Всі разом ліплять колобка з солоного тіста.

 

Вчитель. Казкотерапія – це терапія середовища, це процес утворення зв’язку між казковими подіями та поведінкою в реальному житті, це перенесення казкових смислів у реальність. Казкотерапію використовують у різних випадках і відповідно отримують різні результати.

Зараз я вам прочитаю казку «Колобок і Колобік», зміст якої спрямований на агресивні прояви у поведінці.

 

                                                   Колобок і Колобік

Жив – був собі у діда з бабою Колобок. Він був добрий, веселий, у нього було багато лісових друзів, з якими він полюбляв проводити час. Та якось баба помітила, що Колобок став сумним, невеселим, навіть гратися на вулиці з друзями не хоче.

 - Що сталося з тобою, Колобок? Чому ти такий сумний? – спитала його бабуся.

 - У всіх моїх друзів, лісових звірят, є братики чи сестрички, а у мене нікого нема,- сумно відповів Колобок.

Розповіла баба дідові чому Колобок став таким сумним і стали вони думати – гадати, як йому допомогти. Думали, думали – і придумали!

Замісила баба тісто і спекла ще одного Колобка, такого ж кругленького і рум’яного. Назвали вони його Колобік. Ось так у Колобка з’явився братик.

Який же щасливий і гордий був Колобок з того, що у нього тепер є братик! Повів він знайомитися братика зі своїми друзями. Познайомився Колобік з усіма лісовими звірятами і стали вони всі разом дружити.

Та якось непомітно для всіх Колобік почав ставати усе злішим і дедалі лютішим. Навіть форма його змінилася від люті він став квадратний. Мав похмурі очі, стиснений від злості рот. Він почав штовхати, бити своїх друзів, ламав іграшки, дерева, витоптував квіти. Від такої поведінки усі дуже страждали та засмучувались, особливо його брат Колобок.

- Щось тут не так, - подумав Колобок. – Адже Колобік був добрий і лагідний… Щось з ним трапилося… треба рятувати брата. Але ж як?

 І вирішив Колобок піти за порадою до мудрої Сови. Прийшов до дупла у якому жила Сова та й гукає: «Совонько мудра! Допоможи мені врятувати від злості мого брата!» І розповів, яка біда його спіткала брата, а зрештою і всіх мешканців лісу.

Сова й порадила йому: «А ви сховайтеся від цього бешкетника. Хай він залишиться сам. Як побачить, що нікому він такий поганий не потрібен, то й схаменеться!»

Зранку пішов Колобок на галявину, зібрав усіх своїх друзів і передав їм пораду Сови. І вирішили вони гуртом: як побачать здалеку Колобіка, то зразу сховаються від нього, де хто встигне. Ось бачать вони – йде Колобік. Все на своєму шляху трощить, своїми гострими боками зачипає, кричить, лається! Стали всі ховатися. Хто в кущі, хто – за дерева, а хто – в дупла. А дехто навіть у воду стрибнув.

Прийшов Колобік на галявину – нема нікого. Перед ким йому хизуватися, силу свою показувати, як глядачів немає? Ніхто не злякається. Ось уже і вечір надворі, а він сам…

Так було тричі. Три дні не бачив Колобік нікого, бо всі звірі від нього поховалися, і навіть його брат Колобок. Вже й бешкетувати не хотілося. Погратися б з кимось, та ніхто не виходить на галявину. Засумував Колобік, замислився і нарешті зрозумів.. Не хочуть з ним гратися, бо не хочуть поганого навчатися!

 Зрозумівши усе, почав Колобік лагодити те, що пошкодив. Виправив стовбури дерев, посадив нові квіти, відремонтував усі іграшки, які поламав. І стало диво – Колобік з квадратного знову перетворився на круглого. Побачили звірі, що Колобік змінився, і прийшли до нього гратися. Радіють усі, задоволений і Колобік. Дізнався він, що Колобок допоміг йому, - подякував братові від щирого серця і більше ніколи й нікого не ображав.

 

Вчитель. Зміст цієї казки ви обговорите з дітьми вдома.

Підсумок заняття.

На завершення хочеться відзначити, що казка – це саме той спосіб спілкування дорослого з малюком, який найбільше зрозумілий дитині. Застосовуючи казкотерапію для розвитку дітей батьки та вчителі роблять вагомий внесок у їхнє щасливе майбутнє.

Ш. Амонашвілі говорив: «Дитина вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси – могутність і безмежність» Бережіть своїх дітей!

 

Використана література

1.Зінькевич Т.Д. Шлях до чудес. Теорія і практика казкотерапії.

2. Музичук О.О. Казка як засіб розвитку особистісних цінностей молодших школярів // Проблеми сучасної психології -2012- №17

3. Сокович Н.А. Практика казкотерапії. – СПб. -2005.

4. Шалімова П.П. Казкотерапія як засіб розвитку молодших школярів.

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований  урок – казка з математики у з класі

 

Урок підготувала і провела вчитель початкових класів Шрамківської ЗОШ I-III ступенів Драбівської райдержадміністрації Черкаської області

Ященко Леся Вікторівна

 

Тема уроку. Розв’язування задач різних типів. Знаходження значень виразів.

Мета уроку. Формувати ключові компетентності:

                     Вміння вчитися – висловлювати власні думки, робити висновки,

                     аналізувати, порівнювати, зіставляти.

                     Соціальну – вміння спілкуватися з друзями, вчителем.

                     Здоров’язбережувальну компетентність – ознайомлення з              

                     вправами для очей, спини, дихальна гімнастика. Ознайомлення

                     з властивостями лікарських рослин.

                     Закріпити знання та вміння учнів розв’язувати приклади та

                     задачі різних типів. Сприяти розвиткові мислення, пам’яті,

                     сприймання, уваги.

                     Виховувати бережливе ставлення до лікарських рослин та свого

                     здоров’я. 

Обладнання: підручник М.Богдановича «Математика», презентація «Казкова країна» (лікарські рослини ), математичні ребуси, перфокарти, роздатковий матеріал, мікрофон.

           

 

Хід уроку

 

1. Організаційна частина.

 

В нашім класі друзі всі: і я, і ви.

Підморгніть, тому хто справа,

Підморгніть, тому хто зліва

Ми одна родина.

Подаруймо посмішки, я вам,

А ви мені, побажаймо успіхів,

На урок собі.

 

2. Оголошення теми уроку.

( Запис на дошці. Учні читають хором  )

 

3. Основна частина.

- Діти, на дошці зображені трикутники. У них заховалося слово. Вам потрібно розставити числа, що над ними, у порядку зростання і прочитати це слово.

 

     15                         54                       42                      100                    71

 

 

 

 

 

 

 

 - Сьогодні до нас на урок завітала казка. Ось послухайте.

В одній казковій країні жили квіти. Вони були ніжними, красивими, дружніми, ввічливими. Кожного дня дарували людям свою красу і цілющі властивості. Одного разу подув сильний вітер, насунули хмари і пішов рясний дощ. Зайчик, ховаючись від крапель дощу, забіг на квіткову галявину. Ніхто і подумати не міг, що на його спинці причепився маленький будячок. Пройшло небагато часу і він почав швидко зростати. Його колючки безжально кололи ніжне стебельце ромашки. Велика квітка будяка закривала сонячні проміння. Ромашка благала звільнити її, але будяк ріс все вище і вище. Тоді вона відправили SMS повідомлення по всій країні квітів. Друзі вирішили їй допомогти. Завдання будяка були занадто складними. Всі квіти плакали, кликали на допомогу. Їх прохання почули математичні феї і вирішили допомагати квітам виконувати ці завдання. На вирішення завдань запросили і нас з вами. Феї сказали: «Якщо ви допомагаєте людям лікувати хвороби, то чому б і їм не допомогти вам».

- Діти, давайте допоможемо квітам. Спочатку розгадаємо математичні ребуси і дізнаємося, що то за феї.

 

Розгадування математичних ребусів (На одній стороні ребус, на іншій ім’я феї)

 

 

 

 

 

 

 

 

 Старанність Увага Кмітливість Спостережливість Мислення Вдячність

- Першою отримала повідомлення мати-й-мачуха. Вона росла майже поряд і любила ромашку, як мама. У народному лікуванні настої листків цієї рослини застосовують при сильних бронхітах, запалені легенів.

Мати- й мачуха просить допомогти виконати вправу  «Мікрофон». Допомагати нам буде фея Мислення.

 

Вправа «Мікрофон»

- Давайте пригадаємо назви чисел та властивості арифметичних дій.

1. Як називають числа при множенні?

2. Як називають числа при діленні?

3. Яку дію виконуємо, щоб збільшити число у кілька разів?

4. Яку дію виконуємо, щоб зменшити число у кілька разів?

5. Яку дію виконуємо,щоб знайти невідомий множник7

6. Яку дію виконуємо, щоб знайти невідоме ділене?

 

- Молодці, ви виконали це завдання. Подивіться на екран. Можливо ви зустрічали цю рослину (на екрані фото обліпихи ). Це обліпиха. Її називають Королевою здоров’я. Маленькі помаранчеві ягідки мають кислуватий смак, містять в собі безліч корисних мікроелементів та вітамінів. З ягід готують соки, масло, настої, які допомагають при лікуванні підвищеного тиску, при хворобах шлунку.

Завдання обліпихи – це математичні ланцюжки на її ягідках. Нам продовжує допомагати фея Мислення.

 

Математичні ланцюжки.

 

 

  __ :      + :   ?

 

- Ягоди обліпихи у замороженому вигляді зберігають свої цілющі властивості лише 6 місяців.

 

 

 .  - :  ?

 

- А ось висушені листки, кору та гілки обліпихи рекомендують зберігати лише 2 роки.

 

 

 

Каліграфічна хвилинка.

Запишіть каліграфічно у зошит цифру 6 шість разів, а цифру 2 чотири рази.

 

- Щоб дізнатися, які ще рослини допомагали ромашці потрібно розгадати загадку.

 

Гарні квіти біля хати

Навесні садила мати.

Чорнобриві – чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій  (Чорнобривці )

 

- Чорнобривці цвітуть до перших заморозків. Мабуть, мало хто знає про їх лікувальні властивості. Запах від квітів чорнобривців заспокоює нервову систему, знімає стрес, вони допомагають відновити шкіру після ран та опіків. У народі їх ще називають братики та сестрички.

Будячок підготував їм завдання, яке потрібно виконати в парах.

Допомагатиме вам фея Увага.

 

Робота в парах.

 

- У кожного з вас на парті лежать картки із завданнями. Замість геометричної фігури ви повинні підібрати число, щоб рівності були правильними. Виконуючи це завдання, ви повинні бути дуже уважними.

 

 

. 8 = 56                        72    : =  9

 

    : 8 = 2                           4  .  =32

 

Перевірка виконаних завдань.

 

 

 

 

- Діти, чи сподобалося вам працювати у парах. Продовжимо цю роботу і виконаємо ще одне завдання. На парті ви бачите червоні кружечки із числами та літерами під ними. Я буду читати завдання, а ви рахуєте і кладете по порядку кружечки з правильними відповідями. Після цього ми прочитаємо слово, що там сховалося.

 

 

 

1. Число 3 збільшити у 6 разів.

2. Число 6 збільшити у 4 рази.

3. Число 45 зменшити у 9 разів.

4. Число 9 збільшити у 9 разів.

5. Число  35 зменшити у 5 разів.

6. Число 8 збільшити у 7 разів.

- Прочитайте слово (Калина ).

- Калина була найкращою подружкою ромашки і не могла залишити її у біді. Чай з калини зміцнює імунітет, допомагає при простудних захворюваннях, настої з калини припиняють кровотечі, адже колючки будяка впиналися у ніжне стебельце квітки. Калина дуже поспішала на допомогу і розгубила свої ягідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Перед вами таблиця з геометричними фігурами. Покладіть руки на коліна і очима порахуйте всі червоні кружечки.

 

- Виконувати наступне завдання допоможе нам фея Старанність.

Робота за підручником.

- Продовжимо збирати ягідки калини і попрацюємо самостійно над коловими прикладами за підручником  (ст.42, №293)

Перевірка виконаних прикладів «ланцюжком».

Фізкультхвилинка (Під музичний супровід учні виконують за вчителем вправи для очей, спини, дихальну гімнастику).

- Всі квіти королівства дуже поспішали до ромашки, при цьому минаючи подорожника, що ріс край дороги. Він чув, я вони промовляли прислів’я:

Друзі пізнаються в біді.

Дружба та братство – найбільше багатство.

Людина без друзів – що дерево без коріння.

Як прийде туга – пізнаєш друга.

- Вирішив і подорожник приєднатися. Адже саме він мав властивість знімати запалення, біль, затягувати рани.

Подорожнику було завдання попрацювати над задачами. Він покликав на допомогу фею Кмітливість.

Робота за підручником.

Розв’язування задачі  №291, ст..41 – колективно;  №290 – самостійно.

Перевірка виконаних завдань

Веселі задачі  (усно)

1. Сорок вісім буряків

По вісім несли їжаки!

Рахувало все село,

Скільки їжаків було? (6)

2. Прийшли до крамниці 4 жуки.

Купили на ніжки собі чобітки.

Ніжок по 6, як відомо в жуків

Скільки потрібно всього чобітків? (24)

3. Дев’ять кіз побігли в ліс.

Скільки разом ніг у кіз? (36)

4. скільки ніжок у 4 кішок? (16)

 

- Поки ми з вами розв’язували веселі задачі, до ромашки прилетіли метелики, щоб посмакувати нектаром, але злий будячок наказав їм розв’язати задачі. Метелики їх розв’язали, а от чи правильно нам потрібно це з’ясувати.

 

У кожного учня перфокарта у вигляді  малюнка метелика. На зворотній стороні умова та розв’язок до задачі. Учні повинні перевірити та виправити помилки.

 

- Подивіться на екран. Це – конвалія. Настої з конвалії допомагають при серцевих захворюваннях та при розвитку інтелектуальних здібностей.

Конвалія і собі покликала фею Спостережливість.

 

Робота з геометричним  матеріалом ( назвати геометричні фігури квітки та порахувати кількість трикутників ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Так чи ні?» ( якщо учні погоджуються з відповіддю, то кивають Так, а якщо Ні, то навпаки ).

1. У лузі 6 ромашок. У кожної по 8 пелюсток. Всього 48 пелюсток. Так чи ні?

2.Якщо до одного тижня додати 3 дні, то буде разом 10 днів. Так чи ні?

3. Щоб розлити 64 л соку по 8 л у бідон, потрібно 9 бідонів. Так чи ні?

4. На галявині на 7 квітах сиділо по 4 метелики . Всього 32 метелики. Так чи ні?

 

- Наш будячок засумував, адже ми всі його завдання виконали. Він чекав з великим нетерпінням, щоб на квіткову галявину забіг зайчик і знову причепитися до його шерсті. Так і сталось, як гадалось. Наш будячок мандрував із зайчиком по лісу і шукав собі нового місця для проростання.

- Ромашка звільнила своє стебельце, квіти, листочки. З допомогою феї Вдячності вона дякувала всім квітам королівства. Дякувала вона і вам, діти.

- Ромашка обов’язково вам віддячить, адже вона має цілющі властивості. Її використовують при колітах, при зубних болях, при сильних кровотечах.

Вона попросила  математичних фей приходити до нас на уроки і допомагати виконувати складні завдання.

- Діти, як одним словом можна назвати всі рослини, які сьогодні допомагали ромашці? (Лікарські рослини).

Давайте пригадаємо їх. Складання асоціативного куща.

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд відеоролика про лікарські рослини.

4. Підсумок уроку.

- Ось і закінчився наш незвичайний урок. Які завдання вам сподобалися найбільше? Які завдання виконувати було важко? Цілющі властивості якої рослини ви запам’ятали найбільше?

Життя вам – довгого,

Здоров’я – доброго,

Щастя – безхмарного,

Настрою – гарного!

 

 

docx
Додано
28 червня 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку