Урок – тренінг із основ здоров’я, 6 –й клас. Поняття конфлікту. Способи розв’язання конфліктів.

Про матеріал
Урок - тренінг з основ здоров'я для учнів 6 класу на тему: "Поняття конфлікту. Способи розв'язання конфліктів" розроблений з метою розкриття поняття конфлікту, його видів та способів попередження.
Перегляд файлу

                                Урок – тренінг із основ здоровя, 6 –й клас.

Розроблений  Сініченко Г.М., вчитель основ здоровя  Марївського НВК                                Магдалинівського району

 

           Поняття конфлікту. Способи розв’язання конфліктів.

Мета : ознайомити учнів із поняттям «конфлікт»; формувати вміння аналізувати конфліктні ситуації та розв’язувати конфлікти; засвоїти правила попередження конфліктів; виховувати почуття власної гідності, честі, поваги до людей, добро, любов до життя,співчуття,милосердя.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • вміти контролювати себе у конфліктних ситуаціях;
  • знати способи розв’язання конфліктів;
  • розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;

Обладнання і матеріали

  • робочі зошити, словник;
  • олівці,фломастери, маркери;
  • повітряна кулька;
  • стікери.

Що підготувати заздалегідь

  • текст на картках;

Домашнє завдання

Якої риси характеру, що може призвести до конфлікту ви хотіли б позбутися

                                   Хід уроку – тренінгу

І. Вступна частина

1. Вправа  «Знайомство»

Вчитель пропонує учням назвати своє імя та продовжити речення:

  • «Я люблю …»
  • «Я не люблю…»

ІІ. Основна частина

  1. Розповідь  вчителя

Ось бачите, діти, -  хтось любить малювати, хтось розглядати зоряне небо, а хтось не любить, коли його дражнять, бо всі ми різні. Скільки людей – стільки характерів. У кожного із нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси й мінуси в характері. Тому під час спілкування між людьми можуть виникнути конфліктні ситуації та конфлікти. А що ж таке конфлікт? Давайте разом це зясуємо.

  1.  Вправа «Куля конфліктів»

 Діти пишуть на стікерах свої асоціації зі словом «конфлікт» та прикріплюють їх на повітряну кульку.

     Вчитель вибірково зачитує дитячі визначення, узагальнює, формулює остаточне визначення, яке учні записують у зошит.

    Вчитель. Усі ваші визначення близькі за змістом і всі ви правильно розумієте поняття «конфлікт». А тепер звернемося до словничка. Слово «конфлікт» латинського походження, в перекладі означає «боротися разом».

    Конфлікт – це зіткнення, боротьба, ворожі стосунки; ситуація, в якій кожна сторона намагається зайняти позицію, несумісну з інтересами іншої сторони.

  1. Вправа «Симпозіум» (робота в групах)

Вчитель . Уявіть, що ви науковці, які з’їхалися на симпозіум, щоб

 обговорити велику проблему – запропонувати світу найкращий спосіб розв’язання конфліктів.

     Перша група науковців пропонує розв’язувати конфлікти за принципом сили; друга – за принципом урахування інтересів кожного; третя – за принципом дотримання правил.

     Учні отримують допоміжні картки з інформацією про зазначені підходи до розв’язання конфліктів.

     Після завершення обговорення лідери груп роблять доповіді. Клас обговорює, ставить запитання.

     Текст на картках

  1. Із позиції сили конфлікти можна розв’язати швидко, але завжди

наслідками такого розв’язання будуть відверта чи прихована образа, зіпсовані стосунки. Крім того, під час силового розв’язання проблеми часто порушуються свобода і рівність людини, права на життя, здоровя, повагу і гідність.

  1. Продуктивним є підхід до розв’язання конфлікту з позиції задоволення

інтересів. Отже,якщо є можливість, то проблему треба розв’язати саме так, тоді обидві сторони будуть задоволені: конфлікт завершиться без образ і бажання помсти, стосунки не руйнуються. Для цього сторони вступають у переговори.

3.Якщо переговори не завершуються розв’язанням конфлікту, залишається

Третій підхід – із позиції правил. У багатьох сферах людського життя проблеми розв’язуються шляхом уведення певних правил. Це діє і під час спортивних змагань, у школі, коли потрібно виставляти оцінки, у громадському транспорті (наприклад, коли треба поступитися місцем). Норми закону є основою для мирного розв’язання судових процесів. Усі вони розв’язують проблему не з точки зору інтересів сторін, а з точки зору правил, записаних у законах України.

4.  Руханка                           Щось не хочеться сидіти,

Трохи треба відпочити,

                                               Руки вгору,руки вниз,

                                              Ти сусіду усміхнись.

  Руки вгору, руки в боки

                                               І зроби чотири кроки.

  1. Інформаційне повідомлення  «Стилі поведінки при розв’язанні конфліктів»

Вчитель. Коли людина перебуває у конфліктній ситуації, то для розв’язання проблеми їй потрібно визначити стиль поведінки.

       Стилі поведінки:

  1. конкуренція;
  2. уникнення;
  3. пристосування;
  4. компроміс;
  5. співпраця.

(Вчитель із учнями аналізують стратегії, згадуючи свої конфліктні ситуації і шляхи виходу з них).

        ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Рольова гра

        Вчитель. Найчастіше у вас виникають конфліктні ситуації з батьками, однолітками, вчителями. Спробуємо штучно створити  типові конфліктні ситуації. Використовуючи інформацію про конфлікти і шляхи їх розв’язання,

Знайдемо правильний вихід із ситуації.

       Ситуація 1

Мама приносить додому один лимон. І син, і донька вимагають його собі, не кажучи при цьому, навіщо він їм. Виникає конфліктна ситуація. Мама, син, донька – жодна зі сторін не задоволена. Що робити? Ваше рішення.

       ( Лимон можна розділити навпіл, хтось із дітей може почекати до завтра. Потрібно уточнити, навіщо дітям лимон. Виявляється, що сину потрібен сік у коктейль,а доньці – цедра для випікання торта).

      Ситуація 2

      Конфлікт між однолітками.     

      Ситуація 3

      Конфлікт між учителем і учнем.

       2)Тест «Оцінювання власної поведінки

       3)Визначення правил поведінки для конфліктних людей (мозковий штурм)

Учні пропонують правила поведінки, яких варто дотримуватися, щоб попередити виникнення конфліктних ситуацій. Усі відповіді записуються на дошці. Учитель доповнює перелік:

  • не прагніть домінувати наперекір усьому;
  • будьте принципові, але не боріться заради принципу;
  • пам’ятайте, що бути прямолінійним добре, але не завжди;
  • частіше всміхайтеся;
  • у всьому треба знати міру;
  • казати правду треба вміючи;

 -    будьте справедливими й терплячими до людей;

 -    не проявляйте ініціативу там, де її не потребують;

 -    демонструйте витримку.

Заключна частина

  1. Підведення підсумків

Вчитель. Конфлікт розв’язаний. Що робити далі?

По – перше, любити життя. Нехай усмішка повернеться на ваше обличчя.

Адже нічого не має вічного, тому кожен конфлікт має свій фінал, хоча й може здаватися нескінченним, якщо зневага, зло, грубі слова, жорстокість візьмуть верх над здоровим глуздом. Пам’ятайте, що крик є одним із найбільш некваліфікованих варіантів спілкування і розв’язання конфліктних ситуацій. Тому любімо ближнього, як самого себе, примножуймо добрі справи, даруймо батькам, знайомим, близьким щирість, правдивість, що, натомість, подарує гарний настрій, злагоду, здоровя. Не забуваймо, що добрі стосунки завжди базуються на доброзичливому ставленні один до одного.

І наприкінці нашого заняття я хочу подарувати вам ось ці листівки, щоб  ви завжди пам’ятали, що конфліктів треба уникати (дарую учням листівки).

2.Прощання.

Узяти сусіда за руку і продовжити фразу: ‘‘Я бажаю тобі…’’.    

    

 

      

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
2870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку