Гімназія № 5 міста Новомосковська
Урок-тренінг
«Мандри в спортивну країну»
Акіменко Ольга Володимирівна
вчитель початкових класів
«старший учитель» Гімназії № 5
м. Новомосковськ
2022
3 клас
Мандри в спортивну країну
Мета: поглибити знання учнів про види спорту; формувати інтерес до занять спортом, активного способу життя; розвивати бажання займатися спортом; розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати; проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
мати уявлення про види спорту;
мати уявлення про значення спорту для здоров’я людини;
мати бажання займатися спортом.
Обладнання і матеріали:
ножиці;
клей;
олівці.
Що підготувати заздалегідь:
картки для роботи в групах;
презентацію.
Орієнтовний план уроку
Вступна частина |
7 хв |
Основна частина |
20 хв |
Робота в колі |
5 хв |
Заключна частина |
8 хв |
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Знайомство
Гра - привітання «Трям-привіт»
Мета: створення атмосфери довіри та позитивного настрою.
Кожна дитина повинна за певний час (1 хв.) встигнути повітатися за руку з максимальною кількістю дітей. Увагу учасників фіксується на тому, що руку треба тиснути доброзичливо, дивлячись в очі дитині.
Потім необхідно підрахувати кількість дітей, з якими ти привітався. По завершенні вправи ведучий запитує: "Хто привітався більше, ніж з 10 дітьми? А більше ніж з 20?" Оплески самим бадьорим!
2. Правила роботи в групах
- Які правила нам допомагають гарно працювати?
ПРАВИЛА
•Цінувати час
•Говорити по черзі
•Слухати і чути
•Бути позитивними до себе та до інших
•Правило Додавання (кожна думка має право на існування)
(Дуже важливо, щоб усі присутні погодилися з кожним правилом, прийняли його. Тому після того, як правило демонструється, групі пропонується прийняти його: “Правило приймається? Приймається. Дякую! ”)
•Які ще правила ви хотіли б запропонувати для роботи в групі?
ІІ. Основна частина
22 |
20 |
19 |
21 |
23 |
11 |
3 |
18 |
1 |
с |
п |
о |
р |
т |
и |
в |
н |
а |
Спорт (англ. sport, походить від давньофранцузького фр. disport — «дозвілля», «розвага») Спорт — це змагання за певними правилами. Спорт, на відміну від фізичної культури передбачає участь у офіційних змаганнях за яких спортсмен може отримати матеріальну винагороду, титули, звання, нагороди. Спорт зміцнює здоров'я, характер і навіть розумові здібності людей. Розвиває в них такі навички як швидкість, спритність, реакція, координація, витривалість, терпіння і сила. Зміцнює імунітет людини. Дарує багато позитивних емоцій.
https://www.youtube.com/watch?v=SJO4XQspZpk
Діти об’єднуються в групи за кольорами цеглинок LEGO.
Завдання 1 групі: відгадати загадки і наклеїти малюнки-відгадки.(Додаток1)
Завдання 2 групі: визначити українських спортсменів та вид спорту, яким вони займаються.(Додаток2)
Завдання 3 групі: скласти кластер «Значення спорту в житті людини»(Додаток3)
(Презентація робіт)
«Квітка сонця»
На екран проектується соняшник. Звучить повільна мелодія.
https://www.youtube.com/watch?v=KG1grtbN3Os
Вчитель:
- Розслабтеся, посміхніться, закрийте очі.
- Теплий сонячний промінь упав на землю й зігрів насіннячко, що лежало в ній (діти присідають).
- Із того насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка - соняшник (діти встають).
- Радіє квіточка сонцю, тягнеться до тепла (діти підіймають руки вгору)
- Повертає свою голівку до сонця. (діти розплющують очі і повертають голівки до екрану).
Я бажаю Вам бути такими гарними, як квітка сонця.
(робота проводиться під музичний супровід)
На екрані з’являються фото різних видів спорту, діти визначають вид спорту та імітують відповідні рухи.
ІІІ. Заключна частина
Вчитель пропонує дітям стати в коло, подарувати один одному посмішку і по черзі назвати вид спорту , який найбільше їм до вподоби.
А тепер всі разом складемо віршик про спорт. Я починаю, а ви продовжуєте.
Спорт – це… (сила!)
Спорт – це …(клас!)
Загартовує він ..(нас).
Від хвороб ….(оберігає).
У житті ……(допомагає).
Додаток 1
Відгадати загадки і наклеїти малюнки-відгадки. Спробуйте самостійно скласти загадку до зайвого малюнка.
Ця спортивна боротьба – Рух на лижах і стрільба. Гонка-справжній марафон! Цей вид спорту _____________________
|
|
Дві команди, як в футболі, Та на крижаному полі, І дорослих, і дітей Позбирав на лід_____________________
|
|
Ногами б’ють м’яча, штовхають, Як цвях в ворота забивають, Кричать від радості: «Гол!». Гру з м’ячем звуть __________________
|
|
З гірки мчаться сани-біб, В них сидить кілька осіб. Швидкість там — не для дітей! Звуть вид спорту цей __________________
|
|
Спортсмени всі несуться вскач І б’ють об підлогу бідолаху-м’яч. Його дві групи хлопців В кошик «вкинути» хочуть.____________
|
|
Тут команда перемагає, Якщо м’ячик не впускає. Він летить з подачі влучно Не у ворота, через сітку. І майданчик, а не поле У спортсменів в ______________________
|
|
Там забиває м’яч спортсмен В ворота у вигляді літери Н, На сливу дуже схожий м’яч. Цей Вид спорту назвеш? _______________
|
|
Без весла не обійдешся, Якщо спортом тим займаєшся. А як спорт звуть, Де в човні до фінішу пливуть?_____________
|
|
Додаток 2
Визначити українських спортсменів та вид спорту, яким вони займаються.
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Прізвище _____________________________
Вид спорту ___________________________
Довідка : Катерина Серебрянська, Сергій Бубка, брати Кличко, Олександр Усик, Мерлені Ірина, Яна Клочкова, Жан Беленюк, Андрій Шевченко, Олег Лісогор, Лілія Подкопаєва.
Додаток 3
Скласти кластер «Значення спорту в житті людини.