УРОК-ТРЕНІНГ
МИ ТУРИСТИ
Мета: туристичний похід, закріпити знання про туризм, туристичне обладнання, орієнтацію на місті, дбайливе ставлення до природи, формувати пізнавальний інтерес щодо довкілля; виховувати колективізм.
Завдання: дотримуватися правил безпеки, вміти самостійно збиратися в похід.
Обладнання до рухливих ігор.
Хід уроку
Знайомство
Учні називають своє ім*я і коротко розповідають де б хотіли вони побувати.
Інформаційне повідомлення
Вчитель. Всесвітній день туризму всі любителі подорожей відзначають 27 вересня. Бо хто такий турист? Це людина, яка любить подорожувати, відкривати нові далі. Це людина, яка понад усе любить свій рідний край, свою землю. Біля туристичного вогнища створювалися найкращі пісні, біля нього зароджувалася найміцніша справжня дружба.
Дидактична гра «Секрет рюкзака»
Вчитель. Кожному туристу необхідно знати "секрети рюкзака", саме це ми і спробуємо з'ясувати. Ділимося на дві групи (галявина,озеро)
Робота в групах
Кожна група отримує рюкзак та обладнання. Хто правильно збере рюкзак, враховуючи , що, і де повинно лежати.
Гра «Ерудити»
Після запитання група піднімає прапорець, яка підняла першою , та і відповідає
"Секрет рюкзака".
1. Ваше завдання: назвіть речі, які туристу необхідно покласти в рюкзак.
(Светр, консерви, куртка, ліхтар, рушник, компас, фотоапарат, аптечка, тушонка та ін.)
2. Чи вірний наступний висновок: чим далі від спини відсунутий рюкзак, тим важче нести? (Так)
3. Які речі краще класти на дно рюкзака? (М'які: ковдри, рушники.)
4. Де в рюкзаку повинні знаходитися найважчі речі? (Під лямками вгорі).
5. Як з рюкзаком легше йти? (Злегка нахилившись вперед).
6. Чому в рюкзаку для хліба визначається місце вгорі? (Щоб не кришився).
7. Визначте місце в рюкзаку для сипучих продуктів. (В середині рюкзака).
Отже, рюкзаки готові. Можна йти в похід.
А чи можна вирушати, якщо невідомий прогноз погоди? (Ні)
Вірно. Туристу необхідно знати зведення погоди.
Увага! Приготуйтеся до наступного конкурсу "Прогноз погоди".
Умови такі: на підставі народних прикмет, вам належить розповісти, яка завтра буде погода.
"Прогноз погоди".
1. Вечірній вітер стих. Дим від багаття піднімається стовпом. До вечора на траві з'явилася роса. Біля річки стало холодніше. Яка буде погода? (Хороша, сонячна).
2. Навколо місяця з'явився великий білий круг, а зірки на небі починають мерехтіти. Що це значить? (Буде дощова погода).
3. Витягнуті довгими вузькими смужками із заходу швидко рухаються хмари. Вітер, зазвичай стихають до вечора, посилюється. Яку погоду слід очікувати? (Дощову).
4. Ластівки і стрижі літають низько над землею. Квіти сильно пахнуть. До чого б це? (До дощу).
Вчитель. Молодці! Тепер пригадаймо правила безпеки під час туристичного походу.
Учні дістають по черзі з рюкзаку правила і зачитують вголос.
Вчитель. Ось настав чудовий час.
Туристи гарні вийшли з вас
Подивимось залюбки
Чи є справжні ватажки ?!
Гра «Справжній ватажок».
Роздаються кожній групі смайлики, якщо відповідає правильно прикріплюється на дошку до малюнків туристів кожної групи.
Вчитель. Групи відповідають по черзі, якщо один з них не знає відповна питання, відповідає інший.
1. Чому в дорозі привали для відпочинку у туристів повинні бути нетривалими? (Якщо відпочивати довго, м'язи ніг твердіють, йти стає важче)
2. Чому туристам під час ходьби рекомендується дихати носом? (Менше спрага).
3. Чому туристи роблять канавки навколо намету? (Для стоку води на випадок дощу).
4. Що може служити туристові у поході подушкою? (Рюкзак, набитий сухою травою).
5. Хто в поході найголовніший? (Керівник походу)
6. Що робить замикаючий у туристській ланцюжку? (Стежить за тим, щоб ніхто не відстав)
7. Чому лікує подорожник? (Зупиняє кровотечу; застосовується, якщо хто - то натер ногу, при укусі оси)
8. Навіщо для походу сірники покривають парафіном або лаком для нігтів? (Щоб уберегти від вологи)
«Туристичні загадки»
Дружний це і теплий дім,
Всім туристам добре в нім
(намет)
Що за диво цей мішок,
Збоку є якийсь шнурок,
Не подушка і не ковдра,
Має він довгасту форму.
Всякий, хто у нього ляже –
«На добраніч» усім каже.
(спальник)
Аби не заблукати
У незнайомім місці,
Візьміть з собою друга –
Дороговказ туриста.
(карта)
Вправо, вліво все кручусь
Та ніколи не зібʼюсь. (компас)
Руханка «На веселій галявині»
На зеленій галявині, (діти ходять по колу).
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька, чиста,лісова,(хвилеподібні рухи руками).
До води схиляються, (нахили тулуба вперед)
Квіти запашні.(руки вперед)
Камінці поблискують (витягують і згинають пальчики)
В темній глибині.(закрили очі руками)
Ми збирали ягоди. (ходьба)
Забрели сюди. (ходьба)
Відпочити в затишку край води,(дихальні вправи)
Ходять в лісі шелести ,дзюркотить вода –( ходьба)
Це казки криниченька нам розповіда
Дидактична гра «Орієнтуємось за топографічною картою»
Вчитель.Кожен турист користується топографічною картою. Ваше завдання скласти топографічну карту та визначити напрямок руху ( складаємо розрізану на декілька частин карту)
Молодці!Ви добре справились із завданням!
Заключна частина
Зворотній зв'язок.
Учні по черзі промовляють фразу: «Я в похід іду і з собою беру…»
Вчитель.Осінній день такий барвистий
Спинився в нашому краю
Змагались весело туристи
І вправність довели свою.
Прощання
Ну-мо, дружно, дітвора,
Всі гукнем «Похід – ура!»
Урок було проведено на день туризму цього року. Розрахований на малу кількість дітей (сільська школа)
1