Урок-тренінг на тему «Самооцінка та прийняття рішень» для учнів 6 класу

Про матеріал

Розробка містить конспект уроку із теоретичним матеріалом та завданнями, що проводяться в ході проведення уроку. Особливістю розробки є використання не складного тесту на визначення самооцінки. Дана в розробці методика тесту є проста для інтерпретації самим учнем. Результати тесту оголошуються і обговорюються учнем лише за його бажанням.

Практика показує, що учні мають великий інтерес до самопізнання шляхом подібних тестувань, тому це є чудовим способом спонукати їх на вивчення теми (при використанні тестів на початку уроку) та активізувати наприкінці уроку (використавши тест перед підсумковою частиною).

Перегляд файлу

Тема: Самооцінка та прийняття рішень

 

Мета: пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги здорової самооцінки, тренувати навички постановки і досягнення мети

Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Т.Є. Бойченко, І. П. Василенко, С.В. Василенко та ін. -К, «Генеза», 2014; наочність; кольорові олівці, листи А4.

Базові поняття та терміни: самооцінка, прийняття рішень

Обладнання: листи паперу, кольорові олівці, бланки для тестів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 Хід уроку

Ι. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Наша самооцінка складається з того, як ми оцінюємо себе у різних ситуаціях: у навчанні, в спорті, у спілкуванні з друзями. Наприклад, ми можемо вважати себе хорошим спортсменом, але не досить вправним читачем.

Бесіда: Ким ви вважаєте себе? А до чого у вас немає взагалі бажання?

III. Вивчення нового матеріалу

1.   Що ж таке самооцінка і як її формувати?

Вчитель: Ми живемо у суспільстві, а отже, не можемо бути вільними від нього. У процесі спілкуванняз людьми, здійснюючи різноманітні вчинки, людина постійно „звіряє” свою поведінку з думкою оточуючих і виробляє механізм регуляції – самооцінку.

Позитивна самооцінка формується з дитинства. Багато людей мріють бути впевненими в собі, легко спілкуватися і любити себе. Але в дорослому віці, це зробити не так легко, як здавалося б.

Час від часу у кожного з нас виникає питання: Хто я такий? Яке моє призначення у житті? Як я можу стати тим, ким я є насправді? Для того щоб знайти відповіді на ці питання, людині потрібен хтось інший, у взаєминах з яким він буде шукати себе і розуміти себе.

Інша людина часто відіграє роль дзеркала для нас. Її реакції на нашу поведінку немов називають нам, хто ми є. А найважливішу роль дзеркала у нашому житті відіграють батьки. Вони допомагають відповісти на всі ці питання. І як наслідок, можуть допомогти дитині у формуванні позитивної самооцінки, самоповаги, або ж навпаки.

Робота з учнями: Перед вами в кожного є чистий лист паперу. Перегніть його пополам. На одній стороні кожен малює себе таким, яким себе бачить. Вам потрібно намалювати себе не просто буквально. Кольорами потрібно передати свій найчастіший настрій. А тепер перевернули на іншу чисту половинку і передали сусіду по парті. І кожен малює тепер свого сусіда таким, яким його бачить. Тепер можете взяти малюнки, розігнути і проаналізувати.

Оскільки самооцін­ка залежить від успіхів і невдач у важливих для нас ситуаціях, ми мо­жемо підвищити її, оволодівши на­вичками досягнення мети. Та перед цим треба визначити, яку ж самооцінку має кожен із вас. Для цього проведемо тест.

Інструкція

Прочитане твердження оцінюємо у відповідні бали: дуже часто – 4 бали; часто – 3 бали; інколи – 2 бали; рідко – 1 бал; ніколи – 0 балів (записати розбаловку на дошці).

Опитувальник

1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорювали.

2. Постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.

3. Я турбуюсь за своє майбутнє.

4. Багато хто мене ненавидить.

5. Я володію меншою ініціативою, ніж інші.

6. Я турбуюсь за свій психічний стан.

7. Я боюсь виглядати дурнем.

8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий ніж мій.

9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.

10. Я допускаюсь помилок.

11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми.

12. Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі.

13 .Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.

14. Я надто скромний.

15. Моє життя безкорисне.

16. Багато хто неправильної думки про мене.

17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.

18. Люди чекають від мене багато.

19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.

20. Я трохи бентежусь(ніяковію).

21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.

22. Я не відчуваю. себе в небезпеці.

23. Я часто хвилююсь і даремно.

24. Я ніяковію, коли вхожу до кімнати, де вже сидять люди.

25. Я себе постійно відчуваю скутим.

26. Я думаю що люди говорять про мене за моєю спиною.

27. Я впевнений, що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.

28. Мені здається, що зі мною має трапитись яка-небудь неприємність.

29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.

30. Як шкода, що я не такий комунікабельний.

31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений у своїй правоті.

32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.

Обробка та аналіз результатів

Для того щоб визначити рівень самооцінки, необхідно звести бали за всіма 32 судженнями.

Сума балів від 0 – 25 свідчить про високий рівень самооцінки, за якою людина правильно реагує на зауваження інших і рідко сумнівається у своїх діях.

Сума балів від 26 – 45 свідчить про середній рівень самооцінки, за якого людина рідко страждає від “комплексу неповноцінності” і лише час від часу намагається підстроїтися під думку інших.

Сума балів від 46 – 128 вказує на низький рівень самооцінки, за яким людина хворобливо переносить критичні зауваження на свою адресу, намагається завжди рахуватися з думками інших і часто страждає від “комплексу неповноцінності”.

Вчитель: Кожен дізнався про свою самооцінку. Якщо результат вас не задовольняє – потрібно працювати над собою та на зміною власного погляду на життя.

Бесіда: А чи впливає самооцінка на прийняття рішень? Яким чином?

2.  Вчимося обирати правильні рішення

У багатьох людей виникають труднощі в ухваленні рішення, навіть здавалося б не складного. Часто не вистачає сміливості перейняти на себе ініціативу. Прийняття рішень часто пов’язане з ризиком. Проте готовність нести відповідальність та приймати рішення є одною з необхідних умов досягнення успіху.

Розглянемо основні правила, які полегшать вам прийняття рішень.

  1.         Катастрофи не буде! Не варто бояться приймати рішення, через те, що нічого катастрофічного не станеться, якщо ви зробите той чи інший вибір. Звичайно, коли ви вирішуєте чи варто починати атомну війну, варто добре подумати.
  2.         Обдумуйте рішення. Перед тим як прийняти рішення подумайте над його плюсами і мінусами. Зберіть якомога більше реальних фактів. Чим більше фактів для прийняття рішення ви зберете, тим ширше будете бачити загальну картину. Тоді вибирайте те рішення, що буде мати більше плюсів і менше мінусів.
  3.         Радьтеся. Ви, звичайно, не все знаєте на білому світі, у вас односторонній погляд на ситуацію, тому потрібно радитися з іншими людьми, особливо з тими, на яких безпосередньо вплине ваше рішення. Обов’язково слухайте те що вам говорять, але не варто думати, що це істина в останній інстанції. Просіть у інших тільки поради. Намагайтеся менше звертатися до людей, які з готовністю приймуть рішення за вас. Незважаючи на те, що вони бажають вам тільки добра, такі люди роблять вам «ведмежу послугу». Їх дії будуть сприяти розвитку у вас низької самооцінки і нездатності самостійно приймати рішення.
  4.         Радьте! Радити іншим легко, правда? Радячи іншим, ви підходите до справи без зайвих емоцій, без страху перед наслідками вашого вибору. Спробуйте порадити самому собі. Погляньте на ситуацію збоку, так ніби це хтось підійшов до вас і питає поради. Це складно, але буває дуже дієво.
  5.         Визначте термін для прийняття рішення. Коли ви поставите термін для прийняття рішення, то автоматично почне діяти закон вимушеної ефективності. Відповідно до даного закону в обмежений час ви будете максимально ефективно працювати над прийняттям рішення.
  6.         Проявляйте мужність. Будь-яке прийняття рішення вимагає прояву мужності в тій чи іншій мірі. Мужність допоможе побороти страх перед невизначеністю майбутнього. З практики відомо, що стан нерішучості набагато гірший, ніж прийняття неправильного рішення.
  7.         Помилки нам потрібні. Страх перед невдачею є найчастішою причиною прийняття неправильних рішень. Часто люди бояться того, що прийняте ними рішення може все зіпсувати. Ви напевно не раз чули фразу «Люди вчаться тільки на своїх помилках», з цього випливає що боятися приймати рішення не варто, часто просто потрібно помилитися, щоб запам’ятати цю ситуацію і не приймати подібних рішень надалі.
  8.         Після прийняття рішення переходьте до інших справ. Не варто витрачати свій творчий потенціал даремно. Рішуче йдіть по вибраному шляху та не дошкуляйте собі зайвими сумнівами. Обов’язково потурбуйтеся про те, щоб із прийнятим рішенням були ознайомлені всі, кого воно стосується. Це стане запорукою того, що це рішення буде виконане вчасно.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Згадайте, яке важливе рішення останнім часом було прийнято особисто вами. Якими правилами ви при цьому користувалися?

V. Домашнє завдання

doc
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
2151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку