Урок-тренінг "Навички і звички. Впдив звичок на здоров"я"

Про матеріал

Урок-тренінг до розділу "Психічна складова здоров"я".

Використовуючи вправи тренінгу, вчитель зможе на прикладах і життєвих ситуаціях показати важливість впровадження у свій спосіб життя корисних звичок і викорінення шкідливих. Разом з дітьми складе алгоритм досягнення мети. Проілюструє чинники, що впливають на формування звичок, наголосить на важливості вмінь критично мислити і розвитку навичок впевненої відмови від негативних пропозицій оточення.

Перегляд файлу

Тренінг для 6 класу, предмет – Основи здоров'я

Тема: Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я.

Мета: розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формування корисних звичок і позбутися шкідливих.

Очікувані результати:

Учні мають усвідомити значення термінів «звички» і «навички»

Навести приклади шкідливих і корисних звичок на власне здоров'я

Згенерувати алгоритм відмови від шкідливих звичок

Запропонувати поради по методиці втілення корисних звичок у буденне життя

Необхідне обладнання: дошка, кольорова крейда, папір, фломастери, надувна кулька, плакат «Коло успішної роботи»

Етап тренінгу

Запланована робота

Орієнтований час

1.Вступний

1.Організаційний момент

►Привітання учнів, озвучування теми і завдань уроку.

►Повторення правил спілкування під час обговорення проблемного питання (звернення до завчасно заготовленого плакату «Коло успішної роботи». В центрі кола перелічені правила обговорення і ті якості дітей, які сприяють успішній роботі групи, а поза межами кола – ті якості, що заважають відчути себе командою.

2. Вступне слово вчителя, стартові завдання

►Вправа «Знайомство»

Учні називають по черзі своє ім'я і будь-яку (на свій розсуд) свою буденну звичку. Це сприяє налагодженню емоційного фону у класі, допомагає дітям більше дізнатися один про одного.

5 хв

2. Основний етап

1. Запропонувати дітям згенерувати визначення, що таке «Звичка» і «Навичка» (Акцентувати увагу на тому, що навички – це мимовільні дії, доведені до автоматизму).

Спільне обговорення питання у колі)

►Робота в групах

2. Об'єднати дітей у групи за сезонами народження.

3. Мозковий штурм. Перша група пропонує записати на одній частині дошки корисні звички, друга – на іншій частині– шкідливі.

Третя – чинники, що допомагають встановленню корисних звичок

Четверта – чинники, що сприяють встановленню шкідливих звичок.

4. Робота в групах.

Запропонувати приклади своїх чи чужих звичок і як дотримання цих звичок впливає на здоров'я людини (дотримання режиму дня і відпочинку, правильне харчування, засиджування за комп'ютером до пізньої ночі, звичка починати день з посмішки, паління, викидання сміття на дорогу, неохайність тощо (опираючись на власний досвід. Приклади з життя, матеріал підручника)

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Заключна частина

 

 

 

 

 

 

►Інсценування

Інсценування і обговорення ситуації, проведення аналогій.

Дитина (за бажанням) з однієї групи виходить у коло, дитина з іншої групи один раз огортає її притиснуті до тулуба руки в'язальною ниткою і просить розірвати її.

Перший учень успішно справляється із завданням.

З другої команди виходить ще один учень і вдвох знову обв'язують дитину двома нитками – дитині важче їх розірвати.

На третій раз дитину обв'язують багато разів – видертися з пут дуже важко.

Виступи груп, спільне обговорення побаченого. (Діти роблять висновок про те, що тривале наслідування однакових дій за певних умов призводить до формування звички, від якої важко позбавитися. Можливий вплив оточення на формування ваших звичок).

►Вправа «Ти молодець»

Учні встають. Називають ім'я дитини-учасника, кидають їм повітряну кульку і кажуть, яка звичка цієї дитини їм імпонує.

►Вправа «Позбавлення від шкідливих звичок»

Діти пишуть свої шкідливі звички на папері (за бажанням можуть їх озвучити), потім зминають папірець і викидають його у смітник.

Учитель наголошує, що це перший крок до відмови від шкідливої звички! І разом з дітьми пише алгоритм подальшої відмови ( постановка перед собою мети, винагорода щодня за день без шкідливої звички, написання чіткого плану-режиму дня і його неухильне дотримання тощо)

Але! Наголосити, що діти мають пам'ятати, аби запобігти шкідливим звичкам, необхідно обирати позитивні приклади для наслідування, вчитися осмислено і правильно задовольняти свої потреби, розвивати навички протидій негативному впливу ззовні.

►Обговорення притчі «Все в твоїх руках» під спокійний, тихий музичний супровід.

Колись у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин (вельможа). Аж ось країною пройшов поголос, що з’явився найрозумніший мудрець.

Почув це і мандарин. Він розлютився: як якийсь там ченець може бути найрозумнішим у світі? Запросивши мудреця до себе у палац, задумав обдурити його: “Я візьму у руки метелика, сховаю за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. Як скаже живе - роздушу метелика, а як – мертве – випущу його…” І ось настав день зустрічі. До зали, де на троні сидів мандарин і тримав за спиною метелика, ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання.

Зло посміхаючись мандарин запитав: ”Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: “Все в твоїх руках!” Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю. Отже, лиш від вас залежить: буде ваше життя цікавим, змістовним чи навпаки.

Аналіз ситуації.

Обговорення притчі, наголошення на тому, що Ваше здоров'я і той спосіб життя, якого Ви дотримуєтеся –  У ВАШИХ РУКАХ!!!

Завершення тренінгу. Чи корисниим для вас було заняття, чи допоможуть отримані знання у житті?

►Д/з опрацювати §7 за підручником, обговорити позиції і результати заняття у родині. Спонукати рідних вести здоровий спосіб життя і розробити план впровадження корисної звички для всієї родини ( ранкова зарядка).

Оплески учасникам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

docx
Додав(-ла)
Синицкая Юлия
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку