Урок-тренінг містить інформацію та роз'яснення для підлітків і учнів старших класів щодо недопущення потрапляння в ситуацію торгівлі людьми. З допомогою проведених вправ, перегляду відеороликів та обговорення представлених ситуацій учні краще усвідомлюють ризики, що можуть чекати в працевлаштуванні за кордон або підписанні сумнівних договорів...
Урoк-тренінг щoдo пoпередження тoргівлі людьми
Урок-тренінг щодо попередження торгівлі людьми
Мета: підвищити рівень поінформованості та усвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища.Показати небезпечні наслідки та шляхи потрапляння в ситуацію торгівлі людьми.Познайомити з національними і міжнародними документами щодо попередження торгівлі людьми.
1 . Знайомство. Вправа «Криголам». Назвати своє ім’я, зліва від себе сусіда(ки) назвати рису характеру.
2 . Правила роботи. Складання « Конституції» принципів спілкування. Підписи учнів.
3. Вправа « Асоціації». Відповіді учнів записуються на дошці без коментарів.
Про що ми сьогодні будемо говорити? Яка тема уроку?
НІ – тoргівлі людьми! Звернення до девізу урoку на дoшці.
Тoргівля людьми – це сучасна форма рабства. Жертви торговців « живим товаром» позбавлені своїх основних прав і свобод людини, таких як право на свободу, на повагу до людської гідності, свобода від тортур, примусового лікування, право на особисте.
Створення малих груп « пoри рoку»
4. Вправа « Oчікування».
- Чого ви чекаєте від нашого заняття?
- Що саме ви хочете почути щодо проблеми торгівлі людьми?
- Про що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною, відповідала вашим сподіванням?
Учні пишуть очікування ( на аркуші дерево, зелені листочки)
- Отже, кожний і кожна із нас усвідомили, чого саме вони чекають від заняття. Наприкінці ми звернемося до записаних « Сподівань» і разом підведемо підсумки того, що отримали і чого навчилися. Я сподіваюся, що наші наступні вправи допоможуть нам реалізувати наші сподівання.
Роздаються малюнки. Що ви бачите на малюнках?
5. Вправа « Збери речення»
Роздати кожній групі «половинки», частини речень та запропонувати учням протягом 5 хвилин додумати речення та назвати причини торгівлі людьми в сучасному світі та в Україні. Після витікання часу для обдумування зібрати пропоновані учнями та ученицями варіанти « закінчених» речень та прокоментувати їхні відповіді.
Відеоролик
Перегляд відеоролику .
Обговорення. Які засоби, або яким шляхом здійснюється торгівля людьми?
- Які засоби:
- ПОГРОЗИ,ЗАСТОСУВАННЯ СИЛИ, НАСИЛЬНИЦЬКЕ ВИКРАДЕННЯ,ОБМАН, ШАХРАЙСТВО, ЗЛОВЖИВАННЯ ВЛАДОЮ
- Які дії:
- наймання, перевезення, передача, приховування
- Які цілі:
- експлуатація ( сексуальна)
-примусова праця чи послуги
- рабство
6. Вправа « Що трапилось?»
Діти об’єднуються в пари,роздаються картки з коротким описом ситуацій, запропонувати визначити, чи є ознаки торгівлі людьми ( дія, засоби, цілі).
Презентація результатів роботи пар, прокоментувати їхні відповіді.
7. Ми вже визначили причини та ознаки торгівлі людьми, але що означає саме словосполучення «торгівля людьми»?
Торгівля людьми – це вербування, перевезення, передача, приховування або прийом осіб шляхом погрози застосування сили чи інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою чи вразливого становища або шляхом виплати чи одержання грошей або іншого тиску, щоб отримати згоду особи, яка має контроль над іншою особою з метою експлуатації.
Відеоролик ТСН
- Конфіскація документів
- Використання погроз насильства
- Контроль фінансів, забирають заробіток
8. Які існують шляхи попадання?
Аналіз газетних оголошень:
- про працевлаштування
- по знайомству, виклику
- туристичні поїздки
- навчання за кордоном
- догляд за дітьми
- шлюбні оголошення
9. Вправа « Юридичний практикум».
Робота учнів з фрагментами документів нормативних актів щодо запобігання торгівлі людьми, учні готують інформацію за схемою: назва документу, якою є його основна ідея?
- Чому проблемою торгівлі людьми опікуються не тільки парламенти і уряди держав, а й міжнародне товариство?
10. Вправа « Як кожен із нас може допомогти?» (позбавлення від стереотипів, бути милосердними, толерантними, чуйними, добрими)
11. Читання і коментування практичних порад. Вправа « Скарбничка мудрості»
Метод « Метаплан»
12.Вправа « Сподівання».
Чи здійснилися ваші сподівання? Чого ви навчилися? Що нового дізналися?
Відеоролик