КЗ «Ліцей №11» КМР
Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна
Урок-тренінг з основ здоров’я
3 клас
Тема: Уміння взаємодіяти. Дружний клас.
Практична робота: обговорення літературних джерел про сутність і
значення взаємодії: української народної казки
«Ріпка» і байки Л.Глібова «Лебідь, Щука і Рак».
Мета: дати уявлення про те, як допомагає в роботі злагодженість і взаємодія; як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга; вчити важливості дружніх стосунків з однокласниками; виховувати взаємоповагу, доброзичливість, взаємодопомогу, толерантність.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
називають ознаки справжнього друга;
мають уявлення про вибір друзів;
демонструють, як допомагає уміння взаємодіяти в роботі.
Обладнання і матеріали:
дошка, кольорова крейда, телевізор;
аркуші паперу А4, А3;
ножиці, скотч, фломастери;
клейкі папірці.
Підготувати заздалегідь:
1.Малюнок їжака.
2.Мультфільм «Лебідь, Щука і Рак»
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання |
10 хвилин |
Основна частина |
10 хвилин |
Практична частина |
15 хвилини |
Зворотний зв'язок |
5 хвилини |
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Зворотний зв'язок з минулим заняттям.
Вчитель: «Про що ми говорили на минулому уроці?»
Вислухати відповіді дітей, підсумувати сказане.
Вчитель: «Сьогодні ми поговоримо про справжню дружбу і будемо вчитися товаришувати».
Дітям роздати паперові долоньки. Учні пишуть ім’я свого друга(подруги) на кожному пальчику паперової долоньки, а посередині-своє ім’я.
Вчитель: «Сьогодні ми подорожуватимемо разом з казковим Їжачком . Давайте пригадаємо, які правила нам допоможуть, щоб бути справжніми друзями. (Посміхатися, говорити по черзі, бути доброзичливими, зберігати таємниці тощо).
Вчитель: «Наш гарний Їжачок дуже самотній, у нього немає друзів. Напишіть свої очікування від уроку на паперових долоньках. І якщо вони справдяться, то подаруємо їх їжачку наприкінці тренінгу.»
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
1. Інформаційне повідомлення.
Вчитель: «Усі ми різні. Одні гарно малюють, інші – співають, танцюють, займаються спортом. Але кожен з вас має свої здібності. А тому, щоб бути хорошим колективом, класом потрібно допомагати один одному, казати приємні та гарні слова, підтримувати, не ображати».
2. Руханка «Усі – дехто – один – ніхто».
Вчитель: «Встаньте ті, хто вранці прокинувся у хорошому гуморі». «Встаньте ті, у кого є друзі», «Встаньте ті, хто любить кавун», «Встаньте ті, хто говорить англійською мовою» тощо.
Висновок: Між нами є багато чого спільного.
1 ситуація. Пригадайте казку «Ріпка»
- Чому дідусь не зміг вирвати з першого разу ріпку?
- Як йому вдалося витягти ріпку?
- Що було головною умовою успіху?
2 ситуація. Перегляд мультфільму «Лебідь, Щука і Рак»:
- Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?
- Що з цього вийшло?
- Яку б пораду ви дали цим героям?
Висновок: Щоб досягти успіху, треба діяти разом, злагоджено.
4.Робота в групах. Інсценізація знайомства.
Діти об’єднуються у 4 групи (за буквами «К», «Л», «А», «С».)
Завдання для груп:
1 група: Познайомитися з новою однокласницею.
2 група: Познайомитися з хлопчиком (дівчинкою) з нової спортивної секції.
3 група: Познайомитися з хлопчиком (дівчинкою) у літньому таборі.
4 група: Познайомитися з батьками однокласника.
Презентація знайомств.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА:
1.Зворотний зв'язок.
Вправа «Мікрофон».
- Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла)…
2.Завершення тренінгу.
Вчитель: «Подивіться на нашого казкового Їжачка і пригадайте, на що ви очікували на початку уроку. Чиї сподівання справдилися, подаруйте свою паперову долоньку Їжачку (Діти наклеюють замість голок паперові долоньки)».
Діти стають в коло і промовляють «Будемо дружбу цінувати та усім допомагати».