КЗ «Ліцей №11» КМР
Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна
Урок-тренінг з основ здоров’я
3 клас
Тема: Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров’я.
Мета: ознайомити учнів з впливом їжі на здоров’я людини, із її складовими; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров’я; вчити дітей добирати собі корисну їжу; розвивати увагу, уяву, зв’язне мовлення; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
пояснюють як впливають вітаміни і мікроелементи на здоров’я людини;
пояснюють енергетичну цінність їжі;
наводять приклади, де містяться вітаміни.
Обладнання і матеріали:
класна дошка, маркери, фломастери;
аркуші паперу А4, А3;
ножиці, скотч, клей;
малюнки овочів та фруктів;
правила групи
Підготувати заздалегідь:
1.Підготувати матеріали для завдання «Планета Вітамінія».
2.Таблиця вітамінів.
3.Картки з малюнками продуктів харчування.
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання |
7 хвилин |
Основна частина |
8 хвилин |
Практична частина |
22 хвилини |
Зворотний зв'язок |
3 хвилини |
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Привітання.
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
2.Зворотний зв'язок.
Продовжте речення: «Я сьогодні вранці виконував такі правила гігієни…»
3.Знайомство.
Вчитель: «Назвіть свій улюблений фрукт або овоч «Мій улюблений фрукт(овоч)…»
4.Очікування.
На дошці малюнок «Планета Вітамінія». Дітям роздати малюнки фруктів та овочів , запропонувати написати, що вони очікують від цього уроку (дізнатися щось нове, чогось навчитися, щоб було цікаво, весело…) і прикріпити малюнки навколо Планети Вітамінії.
5.Повторення правил
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Мозковий штурм.
- Для чого людина їсть?
- Чи всі продукти корисні?
- Чому необхідно вживати різноманітну їжу?
2.Руханка «Всі ми фрукти полюбляємо»
Федір фрукти полюбляє,
Вітаміни споживає.
Федір добре знає:
Фрукти – вітамінні продукти.
Учні повторюють вірш, змінюючи ім’я (називають своє), а в кінці замість імені кажуть слова – «Всі ми…».
3.Інформаційне повідомлення вчителя.
Їжа постачає до організму людини поживні речовини, які допомагають їжі рости і розвиватися. Їжа повинна бути різноманітною. Дітям потрібно вживати овочі та фрукти щодня, бо вони багаті на вітаміни. Слово «вітамін» походить від латинського слова віта – життя. Якщо вітамінів не вистачає, людина хворіє, але їх надмірне споживання шкодить здоров’ю.
4. Руханка.
5.Робота в групах.
Об’єднання в групи.
Потрібно розрахувати учасників за назвами фруктів та овочів (яблука, банани, капуста, морква тощо).
Завдання для груп:
Створити рекламу на тему:
1 група: Корисні продукти і напої.
2 група: Шкідливі продукти і напої.
3 група: Їжа багата на вітаміни.
4 група: Як правильно харчуватися.
Презентація роботи груп.
Висновок: Щоб добре рости та не хворіти, слід вживати багату на вітаміни їжу. Це овочі, фрукти, молочні продукти.
6. Руханка «Пантоміма»
Збираємо яблука – рубаємо дрова – ловимо рибу – купаємося в річці (Діти імітують названі дії).
7. Гра «Корисне та шкідливе».
Вибрати із запропонованих карток тільки ті, де зображено корисні продукти.
Висновок: Вживати в їжу потрібно тільки корисні продукти харчування, багаті на вітаміни.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Якщо очікування справдилися, діти приклеюють свої малюнки на Планету Вітамінію; якщо очікування не справдилися – залишають його на місці.