Клас учнів ___6__ Вік учнів: __11-12 років____ Тема: Види і наслідки конфліктів.
Дата уроку: _________________
Педагогічне завдання: ознайомити учнів з видами та наслідками конфліктів та прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю.
№№ |
НАЗВА СТРУКТУРНОГО КОМПОНЕНТУ ТРЕНІНГУ |
Стислий опис |
|
||
|
ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК СЛАЙД 1,2,3 |
Сценка( конфлікт).. Вітаємо вас! Тільки що ви опинилися на невеличкий виставі. Але ми пропонуємо вам подивитись ще й мультфільм ( «МОСТ» компанії Pixar). Отже, що ми з вами бачили? КОНФЛІКТ Сьогодні протягом 45 хвилин ви дізнаєтесь про те що таке конфлікт, види та наслідки конфліктів, шлях конструктивного розв’язання конфлікту та отримаєте маленький подарунок від вчителів «Ключ». Що це за ключ та від якої він двері ви дізнаєтесь пізніше. |
|
ЗНАЙОМСТВО СЛАЙД 4 |
Давайте познайомимося. (Керівник починає з себе, тримаючи клубок ниток в руках. Мене звуть…Якості, які мені допомагають уникнути конфліктів, та що заважає… Клубок передається поки не обійде всіх учасників та не опиниться в руках вчителя). Кожен з вас особливий, але нас поєднав цей чарівний клубочок однією спільною справою − ознайомитися з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів. |
|
ОЧІКУВАННЯ СЛАЙД 5 |
Давайте зараз з’ясуємо чого ви очікуєте від тренінгу? Запишіть на аркушах паперу та розмістіть на стенді. («Гора». Очікування у підніжжя гори. ) |
|
ПРАВИЛА ТРЕНІНГУ СЛАЙД 6 |
Давайте разом обговоримо правила яких будемо дотримуватися. Наприклад:
Учасники самостійно пропонують правила… |
|
||
|
Теоретичний блок СЛАЙД 7
СЛАЙД 8 СЛАЙД 9
СЛАЙД 10
СЛАЙД 11 |
Існують ситуації, коли складно відмовитись, відкрито висловити свої власні думки, попросити про послугу чи відстояти свої інтереси. У таких ситуаціях люди поводяться по-різному. Давайте розглянемо картинки слайду.
І саме у таких випадках виникають конфлікти. Що ж таке конфлікт (К)? Щоб з’ясувати це ми об’єднаємось у групи. Кожен з вас отримав фігурку. Знайдіть свою команду. Кожна команда отримає конверт із завданням. (Зібрати визначення слова – Конфлікт – зі словосполучень, інші використовують интернет-ресурси) Оголошення результатів. К – від лат. «зіткнення» - зіткнення протилежних поглядів, інтересів. К – це загострення суперечностей, зумовлених розбіжністю інтересів людей, що призводять до ускладнень чи гострої боротьби.
А з чим у вас асоціюється слово – КОНФЛІКТ. (Злість, ненависть, сварка, нещастя, стрес, хвороба, заздрість…) Але конфлікт – невід’ємна частина людських стосунків. Давайте розглянемо від чого виникають конфлікти. Вправа 1. «Мозковий штурм».
|
|
Взаємонавчання СЛАЙД 12
СЛАЙД 13 |
Отже, причини з’ясували. А які ж бувають конфлікти? Кожній групі даємо розглянути ситуацію. («Двоє друзів», «Чоловік та дружина», «Шість або дев’ять»). Після обговорення, формують що існують:
Кофлікти поглядів – це конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей. Щоб розв'язати такий конфлікт потрібно розвинути в собі толерантність – уміння визнавати і поважати право іншої людини на власну, відмінну від твоєї, думку і пам'ятати, що толерантність – це пошук того, що об'єднує, а не роз'єднує людей. Конфлікти інтересів – це конфлікти, які виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей. Щоб розв'язати такий конфлікт, потрібно домовитися, дійти згоди шляхом переговорів.
|
|
Аналіз історії |
Давайте ще детальніше розглянемо конфліктні ситуації зсередини. І група - Вірш Дж.Румі про ім’я винограду. ІІ група – працює з підручником ІІІ група – ситуації. Уважно читаємо завдання на аркушах. Відповідає І група Запитання для обговорення: Чи існувала взагалі конфліктна ситуація?(Ні. Інтереси усіх збігалися.) Яких життєвих навичок бракувало персонажам?(Уміння слухати і перепитувати те, що не зрозуміло.) Який спосіб розв’язання конфлікту вони обрали? (Боротьба, бійка, лайка.) Який стиль поведінки вони продемонстрували?(Агресивний.)
|
|
Обговорення
СЛАЙД 14,15 |
ІІ група. Давайте розглянемо способи та наслідки розв’язання конфліктів. (мал.46 стор. 132) Аналіз таблиці. Підготуйте повідомлення. ІІІ група Конструктивне розв’язання конфліктів. Розіграти за ролями. Ситуації для обговорення. Давайте спробуємо зробити висновок. Які навички нам потрібні для того, щоб раціонально розв’язати конфлікт? Діти називають, потім відкриваємо відповідний слайд та додаємо ще. |
|
Допоміжні активності СЛАЙД 16
СЛАЙД 17
СЛАЙД 18 |
Будь який конфлікт вимагає від нас вміння контролювати себе, свої емоції, знаходити контакт з проблемними співрозмовниками. Для цього ми пропонуємо вам ознайомитися з методом «Ключ» Хасая Алієва (стисло про автора та метод – інформація на слайді). Чому саме «Ключ»? Слайд Кожна група отримала картку з певним завданням синхрогімнастики. Представлення по черзі. Починає вчитель, потім групи. Ми всі добре попрацювали та заслуговуємо на аплодисменти. (Руханка «Рибка»). Залишилось одне маленьке запитання для кожного. А який ти у конфліктній ситуації? В цьому вам допоможе тест. Але це буде ваше домашнє завдання. Запишіть будь ласка адресу інтернет-посилання. |
|
||
|
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ СЛАЙД 19 |
Сьогодні на уроці ми познайомилися з… Згадаємо що таке конфлікти. Через що вони виникають. Як їх слід розв’язувати. |
|
ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК |
Давайте згадаємо що ми очікували на початку нашого заняття. Чи справдилися ваші очікування. (Переміщуємо на верхівку гори). |
|
РЕЛАКСАЦІЯ СЛАЙД 20 |
Що хочеться сказати на останок! Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались! (рос.) Музичний подарунок |
|
ПРОЦЕДУРИ ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ |
|
Учасники подають руки партнерам по тренингу та висловлюють свої побажання . З'єднавши руки, утворюють коло – символ єдності та поразуміння. Бажаємо всім вам бути здоровими і уникати конфліктів.