Урок-тренінг "Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску"

Про матеріал
Розробка уроку з використанням тренінгових технологій навчання, форм групової роботи, що забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем, орієнтується не на правильну відповідь, а на запитання та пошук
Перегляд файлу

Урок-тренінг з теми: Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.

Мета: розпізнавати ситуації, що загрожують сексуальним насиллям; пояснювати

причини утримання від ранніх статевих стосунків; вміти відмовлятися від небезпечних

пропозицій; дотримуватися правил рівноправного і не насильницького спілкування між

статями.

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА                                                                                                                    

I.1. І ЗВОРОТНІЙ  ЗВ’ЯЗОК

Назвіть принципи  рівноправного спілкування                                                                           1 хв.                                                                                                                                                                                          

I.2. ЗНАЙОМСТВО Учасники по черзі називають своє ім’я та захоплення

(Наприклад: Я - Олена, люблю танцювати), а інші учасники вигукують: «І це-

чудово!», водночас піднімають великий палець.                                                                        2 хв.

I.3. ОЧІКУВАННЯ

Свої очікування учасники записують на різнокольорових стіках у вигляді квітів. Після цього

вони їх озвучують та прикріплюють на плакат, на якому намальована клумба.                    2 хв.

I.4. ПРАВИЛА ТРЕНІНГУ

1. Слухаємо і чуємо.

2. Говоримо коротко.

3. Говоримо по черзі.

4. Не критикуємо.

5. Правило піднятої руки.

6. Бути активним

7. Радіємо успіхам.                                                                                                                          2 хв.

 

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА                                                                                                              

II.1. Інформаційне повідомлення

На жаль, ми живемо у світі, де існує таке явище, якнасилля. Прояви насильства

супроводжують людство з давніх давен. Постійно відбуваються війни, напади

на людей, приниження та дискримінація. І ми вже звикли сприйматинасильство, як щось

неминуче. Але ми повиннізадуматись, що це порушення наших прав, приниження честта гідності людини. І коли насильство чиниться поруч знами, у нас в домі, школі, на вулиці, не будьте байдужими, зупиніть його. Навчіться протидіяти, або хоча б не провокувати його своєю

поведінкою та вчинками.                                                                                                                2 хв.

II.2. «Мозковий штурм»

Що таке насильство?

Які його прояви?                                                                                                                                   3 хв.

 

ІІ.3. Слово тренера

Відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=UabrRWEFQoo                                                        3 хв.

Сексуальні домагання -небажані пропозиції сексуального характеру.

Уміння протистояти -важливий крок у розбудові рівноправних стосунків з протилежною статтю. Іноді такі домагання є ознакою готовності до насилля. Щобне стати жертвою злочину, потрібно вміти протистояти, вміти і відмовлятися. Однак той, хто робить такі пропозиції, не завжди

припинить одразу домагання, він буде старатися використати різні методивпливу. Давайте їх

пригадаємо.

(на дошку прикріплюю картинку із зображенням підлітка. Навколо нього-стрілки, на яких написані

прийоми злочинця).

1. Умовляння.

2. Переконання.

3. Провокація.

4. Наполягання.

5. Погрози.

6. Підкуп.

7. Підлещування.                                                                                                                                    5 хв.

 

Вправа “Маніпуляції”

Учасники стають у коло. Двоє учнів є «злочинцями». Використовуючи усі прийоми

впливу, вони повинні потрапити у середину кола. Гра триває, поки хоча б один

із «злочинців» не проникне вколо або, якщо цього не сталося, через 2—3 хвилини

просто зупиніть гру.

Висновок. Маніпуляції — це прийоми, до яких вдаються

люди, змушуючи інших зробити те, чого ті не хочуть.                                                                   3 хв.

 

II.3. Динамічна пауза.

Виконання вправ з оздоровчої системи “БІЛОЯР”

Вправа «Парад» 2. Вправа «Гойдалка» 3. Вправа «Ліктики»

Ці вправи допоможуть відновити рівновагу, зняти стрес, напруження; підвищують творчу і фізичну

працездатність в тому числі й в умовах тиску та при екстремальних ситуаціях.                     2 хв.

 

Робота в групах.

Вправа «Ситуативні завдання»

1. Учасники об’єднуються у 4 групи за допомогою різнокольорових смайликів, які вони отримують.

2. Групи отримують завдання на картках. (Додаток 1)

3. Презентація групових робіт.

Слово тренера

Отже, лише особисто від вас залежить, чи проявиться віктимна поведінка у ваших

діях. Тільки вам вирішувати, як, де і з ким проводити час, але ви повинні завжди думати

на три кроки уперед про те, які наслідки можуть бути, та намагатися не дати жодного

шансу тим, хто шукає собіжертву як в психологічному, так і у фізичному аспектах.                   1 хв

 

Робота в групах                                                                                                                                             7 хв

 

Вправа «Склади пам’ятку»

https://pidruchnyk.com.ua/902-osnovy-zdorovya-8-klas-guschina.html

https://pidruchnyk.com.ua/877-osnovy-zdorovya-8-klas-beh-2016-nova-programa.html

 

Пропоную учасникам об’єднатися у 4 групи, розрахувавшись по порам року . Кожна із груп отримує завдання у конвертах.

Група 1. Скласти правила, які можуть запобігти сексуальному насильству на вулиці.

Група 2. Скласти правила, які допоможуть запобігти насильству у сім’ї.

Група 3. Описати прийоми відмови від небезпечних пропозицій.

Група 4. Скласти список вчинків, особливостей у манерах та зовнішності, які ілюструють віктимну

поведінку.                                                                                                                                                        

Групи озвучують результат своєї праці

II.4. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА                                                                                                                     5 хв.

II.5. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Вправа «Кубик»

Всі сидять у колі. Тренер кидає кубик учаснику, він розглядає грані із питаннями, обирає одне і дає на нього відповідь. Потім кидає іншому учаснику.

-На цьому тренінгу я навчився…

-Що нового дізнався?

-Що не сподобалося?

-Де використаю отримані знання?

-Що я для себе відкрив нового?

-Що для мене було несподіваним?                                                                                                  2 хв.

Аналіз очікуваних сподівань.                                                                                                                   

II.6. ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК Учасники відповідають чи справдились їхні сподівання.

Якщо так, то вони беруть свої квіти і «садять» їх на клумбу. Якщо ні, то квіти

залишаються збоку.                                                                                                                                        2 хв.

II.7. ПРОЦЕДУРИ ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ

Вправа «Віночок побажань»

Усі стають у коло. Учасники по черзі беруть сусіда зліва за руку і продовжують фразу «Я

бажаю тобі…». Не відпускати руки, поки коло не замкнеться.                                                        3 хв.

 

Додаток 1.

 

Завдання для роботи в групах

 

Група 1. Одного вечора Оксана поверталася пізно додому від подруги. Вона вирішила

скоротити дорогу і пішла через парк. На лавочці сиділи двоє хлопців і пили пиво. Вони

пішли за дівчиною, нав’язуючи свою компанію, щоб провести її додому.

Група 2. На автобусній зупинці до семикласника Віті підійшов незнайомий чоловік і

запропонував піти із ним, пообіцявши подарувати за це хлопцеві мобільний телефон.

Група 3. Віка вже рік зустрічалася із старшокласником Сашею. Останнім часом хлопець

почав все частіше говорити про секс. Дівчина старалася переводити розмову на інші

теми, але Саша наполягав: «Якщо ти мене любиш, то погодишся».

Група 4. Після вечірки ваші друзі розійшлися, залишивши вас з вашим другом на одинці

у його квартирі. Зазвичай хлопець відносився до вас із повагою. Але зараз він під дією

спиртних напоїв і веде себе агресивно. Він переконує вас у безпечності статевих стосунків.

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
1755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку