Урок-тренінг з основ здоров'я для 5 класу на тему "Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я"

Про матеріал

Тема уроку: " Вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я". Мета уроку: сформувати в учнів знання про позитивний і негативний вплив телебачення й комп'ютера на здоров'я, уміння давати оцінку зовнішнім впливам на здоров'я; розвивати навички безпечного перегляду телепередач і користування комп'ютером, роботи в групах, здорового способу життя; виховувати свідоме бажання користуватись отриманими знаннями; вольові риси характеру, толерантність. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Форма уроку: Тренінг.

Перегляд файлу

Тренінг з основ здоров`я для 5-А класу  

 

     Гонор Олена Григорівна, вчитель основ здоров’я
                                                Сумський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 19

              ім. М.С. Нестеровського Сумської міської ради

 

Тема: Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Мета тренінгу: сформувати  в учнів знання  про позитивний і негативний  вплив телебачення й комп’ютера на здоров’я, уміння давати оцінку зовнішнім впливам на здоров’я;  розвивати навички безпечного перегляду телепередач і користування комп’ютером,  роботи в групах, здорового способу життя;виховувати свідоме бажання користуватись отриманими знаннями; виховувати вольові риси характеру, толерантність.

Матеріали: папір, бейджики, ватман, фломастери, магніти, стікери-квітки.

Обладнання та технічні засоби:

Дошка, мультимедійний комплекс, підручник, друкований зошит (Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко та ін.), роздатковий матеріал про вплив комп’ютера та телебачення на здоров`я, картки само оцінювання,плакат «Правила групи», плакат «Сакура».

Тривалість: 45 хв.

Хід тренінгу:

Здоров’я – ніщо, коли воно є,

і здоров’я все – коли його немає.

 

І. Організаційний момент. Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

 

C:\Users\user\Desktop\Факультатив16\ФотоСемынар\DSC_8743.JPG

 

 

Слайд 1. (Квітка-усмішка)

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,    

І тоді, обов'язково,     Діти стоять.

День і Вам веселим буде!

 

Сідайте, будь ласка!

 

Сядьте рівно, поверніться,

Один одному всміхніться.

Пропоную на уроці побувати,

Теплий і добрий погляд подарувати.

 

C:\Users\user\Desktop\Факультатив16\ФотоСемынар\DSC_8747.JPG

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

Слайд 2.  Тема. Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я.

Діти, скажіть, будь ласка, що Ви очікуєте від уроку? Що дізнаєтесь? Чого навчитесь?

Тренер: «Отже, діти, ми сьогодні дізнаємося, про корисний та негативний вплив телебачення та комп’ютера, про те,  як уникнути негативного впливу телебачення та Інтернету на Ваш організм. Навчимося користуватися комп’ютером та телевізором без шкоди для здоров`я.»

Слайд 3.Телевізор і комп`ютер: друзі чи вороги?

ІІІ. Очікування учасників:

Учасникам потрібно написати на стікерах-квітках, чого хочуть

навчитися на тренінгу або очікують від нього. Приклеїти стікери на намальовану вазу, в якій стоїть пагін сакури, але без квітів, у нижню частину.

 

ІV. Інформаційне повідомлення (презентація)

Слайд 4.

Комп`ютер та Інтернет надають великі можливості  для навчання та розвитку. Але користуватися цими можливостями слід обачливо.

Можна пограти в ігри, які розвивають пам'ять, логіку мислення, координацію рухів, або подивитися цікавий фільм, послухати улюблену музику. В Інтернеті можна, не виходячи зі своєї кімнати, ознайомитися з видатними досягненнями світової культури, розширити світогляд та уявлення про світ.

Крім того, є багато спеціальних програм, які допоможуть тобі самостійно розвивати свої творчі здібності: малювати картини, ілюстрації, створювати листівки, запрошення.

Але, в той же час  загострюються актуальні й болісні для українського суспільства проблеми, зокрема посилення негативного впливу на дітей засобів масової інформації (і в першу чергу Інтернету та телебачення). Телевізор стає для дитини чи підлітка основним джерелом інформації.

Зверніть увагу на екран: За даними дослідників український  підліток проводить біля телевізора 3-5 годин на добу (для порівняння: польський підліток дивиться телевізор 2-4 години на добу, у вихідні – до 5 годин. У США телевізору діти присвячують більше часу, ніж навчанню. У Швеції учні впродовж 10 років навчання проводять 18 тисяч годин перед телевізором.

Небезпечним для дітей може бути й Інтернет. Комп'ютерні ігри (у тому числі он-лайнові) призводять до звикання чи на­віть залежності, що можуть виникнути досить швидко, навіть через півроку. Інтернет-залежний не може контролювати кількість часу, проведеного перед монітором, для нього характерні сухість очей, розлади сну, брак апетиту. Ігри, у яких герой може стрибати з високого будинку, перелітати прірви тощо, про­вокують дітей робити щось подібне, ризикуючи своїм здоров'ям та життям.

Мозковий штурм

Діти, так як Ви вважаєте Телевізор і комп'ютер: друзі чи вороги?Слайд 5

Шановні учні, Ваші думки розділились. Спробуємо попрацювати в групах і довести Ваші думки один одному.

Але перш ніж ми об`єднаємося в групи, ми повинні  згадати правила роботи в групі. Ці правила перед Вами, Ви їх знаєте.(Правила на плакаті).

V.  Робота в групах. Створення колажу. Об`єднання в групи

C:\Users\user\Desktop\Факультатив16\ФотоСемынар\DSC_8761.JPG

У три групи можна об'єднати роздаючи картки з геометричними (кольоровими) фігурами: коло, трикутник, квадрат.

Трикутники – це група «Телепузики», кола – «Флешки», квадрат – «Джостики».

Завдання: використовуючи роздатковий матеріал, підручники ( п. 15), створити колажі. Група «Телепузики» — про вплив телебачення на здоров'я людини; група «Флешки» — про вплив комп'ютера на здоров'я людини , група «Джостики» — про правила безпечного користування телевізором та комп’ютером. Презентація та обговорення результатів роботи.

Гімнастика для розслаблення очей з використанням ІКТ.

V.  Відпрацювання навичок за допомогою ІКТ (слайдів)

Давайте перевіримо, як Ви орієнтуєтесь в інформації.

Слайд 6. Спрогнозуйте, як може змінитися здоров`я дитини, яка постійно сидить перед телевізором із бутербродом, газованою водою та чіпсами.

А як потрібно?

Слайд 7. Спрогнозуйте, як виглядає та поводить себе підліток, який щодня грає на комп’ютері по 2-3 години замість виконання домашнього завдання та прогулянки.

А як потрібно?

Так як, діти, Ви зрозуміли комп’ютер та телевізор – це друзі чи вороги?

Отже, діти, телебачення та комп`ютер  з одного боку, мають корисний вплив( а саме: можливість побачити світ, цікава інформація, розширення кола друзів, поінформованість про події, загальний розвиток та ін.) ,  а з іншого боку – негативний ( а саме: втрачається час, надмірне захоплення призводить до залежності, виникають проблеми в навчанні, відсутність справжніх друзів, самотність у реальному житті).

VI. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон». Слайд 8

    Кожен з вас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. Давайте спробуємо висловити свою думку про заняття, продовжуючи речення:

  •                     Сьогодні я дізнався…
  •                     Найбільше мені сподобалось…
  •                     На все життя я запам’ятав…

Вправа «Очікування» (завершення).

 Чи справдились(здійснились) ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі? Якщо так, зніміть з вази квітку, де ви записували свої очікування. Якщо зовсім не справдились, залишіть її на місці, а якщо справдились, прикріпіть свій листочок на гілку сакури.

        На малюнку з’явилася квітуча сакура.

Оцінювання

VII. Домашнє завдання. Слайд 9

 вивчити параграф  15 підручника; робочий зошит с. 32-33

високий рівень: скласти власну пам`ятку щодо перегляду телепередач.

Багато інформації та порад для учнів і батьків як правильно та безпечно працювати за комп’ютером, використовувати інтернет-ресурси можна знайти на сайті «Онландія – безпечна вебкраїна» за посиланням https://onlandia.org.ua/.

C:\Users\user\Desktop\Факультатив16\ФотоСемынар\FotorCreated2-.jpg

 

 VIIІ Прощання: «Імпульс» (2 хв). Отже, ми дійшли спільної думки. Щоб сонячно і радісно стало у кожного в душі, давайте візьмемося за руки, заплющимо очі  і подумки побажаємо своєму сусіду щось хороше, передамо сусідові свій позитивний настрій, тепло, добро, ніжність, найкращі побажання у вигляді потиску руки.

Стати в коло, узятись за руки, заплющити очі й, починаючи з тренера, передати по колу потиск руки.

Коло замкнулось, до мене повернулось Ваше рукостискання.

Учитель. А на завершення нашого уроку послухайте вірш та вдумайтесь у його зміст. Слайд 10

     Учениця:     Кажімо більше ніжних слів

                          Знайомим, друзям і коханим.

                          Нехай комусь тепліше стане

                          Від зливи наших почуттів.

                          Нехай тих слів солодкий мед

                          Чиюсь загоїть рану,

                         (Чи перший біль, чи то останній)

                         Коли б то знати наперед,

                         Кажімо більше ніжних слів,

                         Комусь всміхаймось ненароком

                         То не життя людське коротке,

                         Короткі в нас слова черстві!

                         Кажімо більше ніжних слів!

Я дякую Вам за роботу!До нових зустріч на нашому уроці Основи здоров`я.

Урок закінчено.

Динамічна пауза (руханка) «Райдуга»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
2748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку