Нестандартний урок з основ здоров'я,який урізноманітнить звичні уроки - Урок-тренінг для 3 класу на тему: "Фізична складова здоров'я. Здоровий спосіб життя"
Тема: «Фізична складова здоров'я» Здоровий спосіб життя.
Мета: закріпити знання учнів з теми «Фізична складова здоров'я»; розвивати уявлення про здоровий спосіб життя; показати, що дотримання всіх складових – провідна умова збереження і зміцнення здоров'я; виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров'я.
Девіз уроку: Здоров’я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І.
1. 2.
3.
|
Вступна частина
Вправа «Коло компліментів» Вправа «Правила»
Вправа «Очікування»
|
5хв |
Плакат «Правила роботи групи» Аркуші паперу, маркер, плакат «Планета Здоров'я», ножиці |
ІІ.
1.
2.
3. 4.
|
Основна частина
Вправа «Засели планету Здоров'я» Вправа «Квітка «Правильне харчування» Руханка Вправа «Сюжет загартування» |
15хв |
Аркуші паперу А- 3, фломастери Квітка «Правильне харчування», маркери
Плакат «Сюжет літнього загартування», Плакат «Сюжет зимового загартування», фломастери |
ІІІ. |
Тестування |
15хв |
|
ІV.
1.
2. |
Заключна частина
Зворотний зв'язок Вправа «Очікування»
Вправа «Прощання» |
5хв |
Плакат «Планета Здоров'я», малюнки долонь
|
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Вправа «Коло компліментів».
Діти стають в коло, береться за руки і кажуть комплімент один одному.
2. Вправа «Правила».
- Щоб ми плідно попрацювали на уроці встановимо правила нашої співпраці.
Поділ учнів на групи . За кольором карток – червоні та білі . Учні групами обговорюють правила . Один із представників кожної групи зачитує правило і записує на карточці.
3. Вправа «Очікування»
- Сьогодні ми помандруємо по «Планеті Здоров'я» і згадаємо все те, що стосується здорового способу життя.
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Кожен учень на карточці паперу обводить свою долоню (будь якої руки), і пише посередині долоні своє ім’я. А на пальцях записує очікування від уроку. Діти проговорюють свої очікування та кріплять долоньку біля «Планети Здоров'я».
ІІ. Основна частина.
1. Вправа «Засели планету».
- Наша планета зовсім порожня, а щоб вона стала дійсно «Планетою Здоров'я», ми повинні її заповнити.
Учні поділені на групи за кольором карток. Група червоні та група білі.
1 група - Обговоріть і намалювати,те що людина повинна робити, щоб зберегти своє здоров’я .(правильно харчуватись,робити зарядку, дотримуватись правил гігієни, загартовуватися,чергувати працю та відпочинок) , а друга група – обговоріть і намалюйте те, чого краще не робити,щоб не зашкодити здоров’ю (не курити,не вживати алкоголь, наркотики ).
Після обговорення учні об’єднуються в групи за формою карток(прямокутники і круги) і обговорюють в нових групах дане питання.
Діти коментують малюнки і кріплять на плакат «Планета Здоров'я».
2. Вправа «Квітка «Правильне харчування».
Дітям пропонується допомогти розквітнути квітці. Учасники на пелюстках записують назви продуктів харчування , які корисні для здоров'я.
3. Руханка.
Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (руки вгору)
Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (руки вниз)
Якщо хочеш бути здоровим, Посміхнись і будь бадьорим.
Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (повороти вправо, вліво)
Якщо хочеш бути здоровим, Дихай так… (вдихають носом, видихають ротом)
Якщо хочеш бути здоровим , Роби так… (крокують на місці)
І будь здоровим!
4. Робота в групах. Вправа «Сюжет загартування».
- Скажіть, будь ласка, що людина може робити для зміцнення свого здоров’я ?
Діти об’єднуються в групи: «Літо», «Зима». За кольором карток червоні - літо, білі-зима.
Завдання для груп:
Група «Літо» - намалювати сюжет зимового загартування;
Група «Зима» - намалювати сюжет літнього загартування.
Групи презентують свої малюнки.
ІІІ. Тестування.
- «Планета Здоров'я» зможе існувати лише тоді, коли впевниться, що ви знаєте всі правила, які допоможуть вам бути здоровими і пропонує вам виконати тестову роботу. Кожна група отримує тест після його виконання учні однієї групи зачитують запитання іншій і ті повинні дати відповідь,обговорену раніше її. Після отримання відповіді учні групияка ставила питання можуть доповнити відповідь . Наступне питання ставить та група, яка відповідала і т.п.
Тестова робота.
.
2. Щоб зміцнювати здоров'я за допомогою повітря, потрібно…
|
|
|
|
3. Які види спорту розвивають силу? Оберіть із поданих, відповідь обґрунтуйте.
Вільна боротьба, вправи з гантелями, стрибки у воду, віджимання, теніс, бокс, футбол, підтягування,шахи.
4. Допишіть слово «НЕ».
Щоб запобігти харчовим отруєнням,…
... вживай продукти, термін придатності яких закінчився;
... куштуй незнайомі страви чи продукти без дозволу батьків;
… купуй продукти у торговельних точках, обладнаних холодильниками;
… купуй продукти на стихійних ринках.
5. Назвіть способи загартовування.
6. Запишіть основні складові здорового способу життя.
ІV. Заключна частина.
1. Продовжити фразу: «Я здоровий тому, що…"
2. Вправа «Очікування».
- Діти, якщо ваші очікування здійснилися, подаруйте тепло ваших долонь «Планеті Здоров'я».Нехай це тепло завжди її зігріває, а планета наповнює вас здоров’ям.
(Учні вирізають і прикріплюють малюнки своїх долонь на плакат «Планета Здоров'я»(можна розмалювати долоні різними кольорами)).
3. Вправа «Прощання».
Діти стають в коло, беруться за руки.
Вчитель: Запам’ятайте, любі діти !
Здоров'я бережіть, доки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров'я щастя не буває.
А є здоров'я – буде все, як треба.
Сміятиметься сонечко із неба.
І дітям світ постелиться під ноги,
Щоб з радістю пройти усі дороги.
Після слів вчителя учні хором промовляють: «Будьмо здорові!» і вітають один одного оплесками.