Урок-тренінг з основ здоров'я на тему: "Фізична складова здоров'я. Здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Нестандартний урок з основ здоров'я,який урізноманітнить звичні уроки - Урок-тренінг для 3 класу на тему: "Фізична складова здоров'я. Здоровий спосіб життя"

Перегляд файлу

Тема:  «Фізична складова здоров'я» Здоровий спосіб життя.

 

Мета: закріпити знання учнів з теми «Фізична складова здоров'я»; розвивати уявлення про здоровий спосіб життя; показати, що дотримання всіх складових – провідна умова збереження і зміцнення здоров'я; виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров'я.

 

Девіз уроку:   Здоровя маємо -  не дбаємо, а втративши -  плачемо.

 

 

План тренінгу

 

Види роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне забезпечення

І.

 

1.

2.

 

3.

 

Вступна частина

 

Вправа «Коло компліментів»

Вправа «Правила»

 

Вправа «Очікування»

 

5хв

 

 

 

 Плакат «Правила роботи групи»

 Аркуші паперу, маркер, плакат «Планета Здоров'я», ножиці

ІІ.

 

1.

 

2.

 

3.

4.

 

Основна частина

 

Вправа «Засели планету Здоров'я»

Вправа «Квітка «Правильне харчування»

Руханка

Вправа «Сюжет загартування»

15хв

 

 

Аркуші паперу А- 3, фломастери

Квітка «Правильне харчування», маркери

 

Плакат «Сюжет літнього загартування»,

Плакат «Сюжет зимового загартування», фломастери

ІІІ.

Тестування

15хв

 

ІV.

 

1.

 

 

2.

Заключна частина

 

Зворотний зв'язок

Вправа «Очікування»

 

Вправа «Прощання»

5хв

 

 

Плакат «Планета Здоров'я», малюнки долонь

 

 

 

Хід тренінгу

 

І. Вступна частина.

1.     Вправа «Коло компліментів».

Діти стають в коло, береться за руки і кажуть комплімент один одному.

 

2.     Вправа «Правила».

- Щоб ми плідно попрацювали на уроці встановимо правила нашої співпраці.

Поділ учнів на групи . За кольором карток – червоні та білі . Учні групами обговорюють правила . Один із представників кожної групи зачитує правило і записує на карточці.

  •  Говорити коротко – висловлюватись лаконічно.
  • Говорити по черзі – не перебивати, уважно слухати інших.
  • Бути доброзичливими – ставитися доброзичливо до інших учасників поважати їхні почуття.
  •  «Тут і тепер» - зосередитися на тому, що учасники відчувають і думають у даний момент, а не взагалі й колись.
  • «Кожна думка має автора» - уникати висловлювань на зразок: «Більшість людей вважає…», «Ніхто не зрозуміє…», а використовувати «Я-повідомлення» чи посилання на автора: «Я думаю…», «Моя мама сказала…».
  • Бути толерантними – не критикувати, поважати право учасників мати погляди, відмінні від поглядів інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Вправа «Очікування»

 

- Сьогодні ми помандруємо по «Планеті Здоров'я» і згадаємо все те, що стосується здорового способу життя.

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Кожен учень на карточці паперу  обводить свою долоню (будь якої руки), і пише  посередині долоні своє ім’я. А на пальцях записує очікування від уроку.  Діти проговорюють свої очікування та кріплять долоньку біля «Планети Здоров'я».

 

ІІ. Основна частина.

1.     Вправа «Засели планету».

- Наша планета зовсім порожня, а щоб вона стала дійсно «Планетою Здоров'я», ми повинні її заповнити.

Учні поділені на групи за кольором карток. Група червоні та група білі.

1 група - Обговоріть і намалювати,те що людина повинна робити, щоб зберегти своє здоров’я .(правильно харчуватись,робити зарядку, дотримуватись правил гігієни, загартовуватися,чергувати працю та відпочинок) ,  а друга група – обговоріть і намалюйте те, чого  краще не робити,щоб не зашкодити здоров’ю (не курити,не  вживати алкоголь, наркотики ).

Після обговорення учні об’єднуються в групи за формою карток(прямокутники і круги)  і обговорюють в нових групах дане питання.

 

Діти коментують малюнки і кріплять на плакат «Планета Здоров'я».

 

2.     Вправа «Квітка «Правильне харчування».

Дітям пропонується допомогти розквітнути квітці. Учасники на пелюстках записують назви продуктів харчування , які корисні для здоров'я.  

  • Обговоріть в групах , які продукти харчування корисні для здоров’я.                 Після обговорення представники команд по черзі записують назви продуктів корисних для здоров'я на квітці. (Назви продуктів не мають повторюватись,тому учні повинні обговорити якомога більше варіантів)                                                                       Квітку прикріплюють на плакат «Планета Здоров'я».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.     Руханка.

Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (руки вгору)

Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (руки вниз)

Якщо хочеш бути здоровим, Посміхнись і будь бадьорим.

Якщо хочеш бути здоровим, Роби так… (повороти вправо, вліво)

Якщо хочеш бути здоровим, Дихай так… (вдихають носом, видихають ротом)

Якщо хочеш бути здоровим , Роби так… (крокують на місці)

І будь здоровим!

4.     Робота в групах. Вправа «Сюжет загартування».

- Скажіть, будь ласка, що людина може робити для зміцнення свого  здоровя ?

Діти об’єднуються в групи: «Літо», «Зима». За кольором карток червоні - літо, білі-зима.

Завдання для груп:

Група «Літо» - намалювати сюжет зимового загартування;

Група «Зима» - намалювати сюжет літнього загартування.

Групи презентують свої малюнки.

 

ІІІ. Тестування.

- «Планета Здоров'я» зможе існувати лише тоді, коли впевниться, що ви знаєте всі правила, які допоможуть вам бути здоровими і пропонує вам виконати тестову роботу. Кожна група отримує тест після його виконання учні однієї групи зачитують запитання іншій і ті повинні дати відповідь,обговорену раніше її. Після отримання відповіді учні групияка ставила питання можуть доповнити відповідь . Наступне питання ставить та група, яка відповідала і т.п.

Тестова робота.

  1.               Щоб запобігти «хворобам брудних рук», руки необхідно мити…

 

.

 2.     Щоб зміцнювати здоров'я за допомогою повітря, потрібно…

 

 

 

3. Які види спорту розвивають силу? Оберіть із поданих, відповідь обґрунтуйте.

Вільна боротьба, вправи з гантелями, стрибки у воду, віджимання, теніс, бокс, футбол, підтягування,шахи.

 

4. Допишіть  слово «НЕ».

Щоб запобігти харчовим отруєнням,…

...  вживай продукти, термін придатності яких закінчився;

...  куштуй незнайомі страви чи продукти без дозволу батьків;

… купуй продукти у торговельних точках, обладнаних холодильниками;

… купуй продукти на стихійних ринках.

 

5. Назвіть способи загартовування.

 

6.     Запишіть основні складові здорового способу життя.

 

 

ІV. Заключна частина.

1.     Продовжити фразу: «Я здоровий тому, що…"

 

2.     Вправа «Очікування».

- Діти, якщо ваші очікування здійснилися, подаруйте тепло ваших долонь «Планеті Здоров'я».Нехай це тепло завжди її зігріває, а планета наповнює вас здоров’ям.

(Учні  вирізають і прикріплюють малюнки своїх долонь на плакат «Планета Здоров'я»(можна розмалювати долоні різними кольорами)).

 3.     Вправа «Прощання».

Діти стають в коло, беруться за руки.

Вчитель:                               Запам’ятайте, любі діти !

Здоров'я бережіть, доки малі,

                                              І мудрими ідіть по цій Землі.

                                             Хай кожен з вас запам’ятає,

                                             Що без здоров'я щастя не буває.

                                             А є здоров'я – буде все, як треба.

                                            Сміятиметься сонечко із неба.

                                            І дітям світ постелиться під ноги,

                                            Щоб з радістю пройти усі дороги.

 

Після слів вчителя учні хором промовляють: «Будьмо здорові!» і вітають один одного оплесками.

 

 

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
2299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку