Наприкінці заняття учні:
• розпізнають, що допомагає у дружбі, а що може їй зашкодити;
• називають правила дружніх стосунків;
• демонструють уміння представляти своїх друзів.
Урок-тренінг з основ здоров’я
Тема : Побудова дружніх стосунків
Мета: вчити дітей будувати дружні стосунки, цінувати своїх друзів, знайомитися з новими друзями. Розвивати мовлення, навики дружнього спілкування. Виховувати почуття дружби, взаємоповаги .
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
• розпізнають, що допомагає у дружбі, а що може їй зашкодити;
• називають правила дружніх стосунків;
• демонструють уміння представляти своїх друзів.
До ключових компетентностей відносяться:
- уміння вчитися;
- соціальна;
- загальнокультурна;
- інформаційно-комунікативна;
- здоров’язбережувальна;
- громадянська.
Формування на уроці життєвих компетентностей учнів:
1. Почуватися часткою колективу, жити з ним спільним життям.
2. Вміти спілкуватися з друзями, шанобливо ставитися до дорослих.
3. Уміти висловлювати власну точку зору, вислуховувати думку товариша.
4. Виконувати правові, морально – етичні норми.
5. Уміти працювати в парах, малих групах за інтересами, рольових групах.
6. Уміти розв’язувати тестові та різнорівневі завдання, проблемні ситуації
Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда ,фломастери.
Картки для роботи в групах
Плакат «Міст дружби»
Сигнальні картки.
Картки з індивідуальної роботи.
Прислів’я.
Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор.
Орієнтовний план уроку |
|
Стартові завдання |
10 хв. |
Робота в групах (інсценування) |
13 хв. |
Вправа «Міст дружби» |
5 хв. |
Руханка |
3 хв. |
Перегляд та обговорення мультфільму |
3 хв. |
Підсумкові завдання |
6 хв. |
Усього тривалість |
40 хв. |
Хід уроку
І. Стартові завдання (вступ до теми і знайомство)
1. Зворотний зв’язок з попередньою темою: «Що ми робили на минулому занятті?»
2. Назвіть тему уроку (презентація), ознайомтеся з новою темою, поняттям «дружба»
3. Робота в парах «Знайомство» (тренінг навичок представлення друзів)
- Пригадайте свій перший день у школі. Ви ще не знали однокласників, але згодом з усіма перезнайомилися і подружилися. Дехто знайомиться з новими людьми легко і невимушено, а для декого це стає справжнім випробуванням. Якщо це ваша проблема, не сумуйте, адже вмінню знайомитись можна навчитися. Наприклад, у незнайомій компанії вас може відрекомендувати хтось із дорослих або ваш друг. Ви теж маєте навчитися знайомити людей.
- Підпишіть листок своїм ім’ям, як би вам хотілось, щоб вас називали.
- Покладіть листок на голову і намалюйте овал, потім очі, ніс, рота, вуха, волосся.
- Покажіть свій портрет.
- А тепер об’єднайтесь у пари (зірка-сонечко), поділіться найцікавішою інформацією про себе і представте один одного.
( Пари мають коротко представити один одного. Наприклад: «Знайомтесь, це мій друг Андрій. У нього є кумедний песик»)
Запитання для обговорення:
ІІ. Прогнозування(очікування результату)
Д-ружні
Р-ухливі
У-важні
Ж-иттєрадісні
Б-адьорі
А-ктивні
ІІІ. Робота у групах
1.Робота у групах (за символами) з прислів’ями.
- З давніх давен люди цінували і підтримували дружні стосунки. З цього приводу було складено безліч прислів’їв про друзів і дружбу.
- Ви раніше взяли картку. Знайдіть свою групу і складіть прислів’я. Поясніть його зміст. Вивісіть їх на дошці.
Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися.
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.
Гору руйнує вітер, людську дружбу - слово.
Друга за гроші не купиш.
Дружба міцна не лестощами, а правдою і честю.
( Роздати групам ксерокопії )
Група 1 - притча «Цвяхи»
Запитання для обговорення:
- Як батько пов’язав це з почуттями людей?
- Яке правило дружби можна скласти до цієї притчі?
(Ця притча вчить нас ніколи не ображати своїх друзів).
Група 2 - оповідання «Антон і Харитон»
Запитання для обговорення:
- Що трапилося з друзями?
- Хто з хлопців виявився хорошим другом?
(Не бути егоїстом у дружбі).
Група 3 - казка «Цвінь і Цвірінь»
Запитання для обговорення:
- Що зробив Цвік, коли отримав повний ящик пшона?
- А що зробив Цвіріньк, коли знайшов десять зерняток?
(Потрібно ділитися з друзями тим, що маєш).
ІV. Руханка (фізичне та емоційне розвантаження)
(Усі повертаються в загальне коло і починають рухатися в заданому напрямку, повторюючи слова і виконуючи команди.)
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- Долоньки - до долоньок (доторкнутися долонями).
Розвернулися на 180°, рухаються по колу, повторюючи слова і виконуючи команди:
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- П’ятка - до п’ятки (доторкнутися п’ятами).
Знову розвернулися на 180°, рухаються по колу, повторюючи слова і виконуючи команди:
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- Плече - до плеча (доторкнутися плечами).
І востаннє розвернулися на 180°, рухаються по колу, повторюючи слова і виконуючи команди:
- Ми йдемо шукати друга (повторили тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- Вушко - до вушка (доторкнулися вухами).
Завершіть вправу аплодисментами.
V. Вправа «Міст дружби» (назвати правила дружби)
- Виконайте завдання на картках.
(Повісити плакат «Міст дружби». Коли учні виконають завдання, попросити їх зачитувати правила і відкривати їх на плакаті. В кінці придумати правило дружби, яке записати на вільній дощечці.)
Запитання для обговорення:
- Що станеться, якщо прибрати одну дощечку з нашого містка?
- А що станеться, якщо прибрати дві дощечки?
- А якщо всю середину містка?
VІ. Перегляд та обговорення мультфільму
«ЯКИЙ друг справжній» (до 1:25 хв.) (навчитися розпізнавати справжніх і несправжніх друзів)
Запитання для обговорення:
- Скільки в Петрика справжніх друзів? Чому ви так думаєте? (Лише двоє, тому що тільки вони прийшли навідати його в лікарню).
Продовжити перегляд та обговорення мультфільму (з 1:25 до 10:08 хв.) (показати за наявності часу або запропонувати додивитися мультфільм вдома)
Запитання для обговорення:
- На чому тримається дружба?
- Що роблять справжні друзі?
- Чого не роблять справжні друзі?
VІІ. Рефлексія.
Робота в групах.
VІІІ. Карта успіху.
ІХ. Завершальна вправа.