Урок-тренінг з основ здоров’я у 2 класі
Тема. Фізичні вправи і здоров’я.
Мета. Формувати в дітей поняття про взаємозв’язок фізичних вправ і здоровя; розвивати бажання систематично займатися фізичними вправами; виховувати любов до життя. Створити на тренінгу дружню атмосферу; формувати навички комунікації роботи в парах, групової роботи.
Обладнання і матеріали.
Паперові м’ячики за кількістю дітей;
Плакат футбольні ворота та баскетбольного кошика;
М’ячик;
Кольорові олівці;
Клей, ножиці, ручки.
Хід уроку-тренінгу
І . Вступна частина
Усі ставайте в коло, діти!
Домовляймось — не шуміти
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Наш тренінг розпочинаємо!
1. Привітання
Вітаю свої вушка (торкаються своїх вушок).
Вітаю вушка своїх сусідів (торкаються вушок сусідів зліва і справа).
Вітаю свої плечі (торкаються своїх плечей).
Вітаю плечі своїх сусідів (торкаються плечей сусідів зліва і справа).
Вітаю свої щічки (торкаються своїх щічок).
Вітаю щічки своїх сусідів (торкаються щічок сусідів зліва і справа).
Вітаю всіх нас! (беруться за руки).
2. Знайомство
Діти по колу передають квітку Здоров`я зі словами: «Я - Ліза, передаю квітку Здоров`я Андрію і бажаю йому…». Починає вчитель.
3. Поділ на групи за видами спорту (футбол, баскетбол).
Учні вибирають вид спорту шляхом малюнкового жеребкування.
4. Пригадування правил.
Гра – пантоміма «Покажи правило».
– Давайте спробуємо нагадати наші правила, які ми склали на попередніх заняттях. Зараз я буду їх зачитувати, а ви спробуйте показати без слів, рухами.
- Говорити по черзі.
- Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.
- Слухати і чути.
- Бути активним і доброзичливим.
- Дотримуватися правила піднятої руки.
- Поважати всі висловлені думки.
5. Очікування
- Тема нашого уроку «Фізичні вправи і здоров’я» , тому сьогодні ви розширите свої знання про те, як фізичні вправи впливають на здоров’я. Зверніть увагу на плакат «Баскетбольна корзина». Візьміть паперові м'ячі і напишіть на них свої очікування. Потім вам потрібно встати, назвати своє очікування і прикріпити свій м'яч до баскетбольної корзини на дошці.
ІІ. Основна частина
1. Перегляд мультфільму «Спортивні змагання . Хрюнчик і Хрянчик» з подальшим обговоренням.
2. Мозковий штурм
- Як ви гадаєте, що треба зробити , щоб зміцнити своє здоров’я?
Щоб рости сильним , спритним, бути бадьорим та енергійним, мати гарний настрій – займайся фізкультурою і щодня виконуйте фізичні вправи. Робіть їх під час ранкової гімнастики, на уроках фізичної культури, на перервах, під час спортивних змагань, у походах, на прогулянці. Найкраще виконувати фізичні вправи на свіжому повітрі.
2. Робота в парах
Гра «Збери прислів’я»
- Складіть прислів’я . Поясніть їх.
І пара : Ходи більше – ( й проживеш довше).
ІІ пара :Якщо хочеш бути сильним – (бігай).
ІІІ пара: Якщо хочеш бути красивим –(бігай)
ІV пара :Не дивись на вік – (дивись на здоров’я)
Пари нагороджують одне одного оплесками.
3. Руханка «Арамзамзам»
(Учні імітують рухи)
4.Робота з підручником
- Де можна виконувати вправи , які ви бачите на с.42?
5. Створення колажу. Захист роботи учнями
І група «Вдома та улюблені ігри» - ранкова зарядка, фізична праця: катання на роликах та велосипеді, футбол з друзями, гра в сніжки, тощо.
ІІ група «В школі та після школи» - уроки фізичної культури, рухливі ігри на перервах, фізкультхвилинки; ігри та розваги на свіжому повітрі, танці, заняття в спортивних секціях;
6 . Рольова гра
- Уяви, що тебе призначили вчителем фізкультури. Вигадай кілька вправ для зарядки і покажи їх.
7. Робота в зошитах з друкованою основою
- Позначте види спорту на с.24.
- Пронумеруйте види спорту та спортивне знаряддя до них на с. 25.
ІІІ. Заключна частина
1. Вправа «Зворотний зв'язок»
- Які поради щодо рухової активності ви запам’ятали ?
2. Оціни урок
- Домалюй М’ячику посмішку відповідно до твого настрою : Супер! Непогано! Нудно!
(Паперові м'ячі домалювати і прикріпити свій м'яч до футбольних воріт на дошці).
3. Прощання
Всі стають в коло і беруться за руки. Промовляють слова : «Нині, завтра і завжди бажаємо один одному бути здоровими!»