Мета.
Встановити причини, наслідки, природу дії алкоголю та наркотиків; розвивати вміння аналізувати, робити висновки, наводити приклади та протидіяти пропозиціям щодо вживання алкоголю та наркотичних речовин; формувати в учнів негативне ставлення до шкідливих звичок; виховувати бережливе ставлення до свого організму та негативне до вживання токсичних речовин.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема. Біда стається там, де нехтують здоров’ям і життям: шкідливі звички і здоров’я
Мета.
Встановити причини, наслідки, природу дії алкоголю та наркотиків; розвивати вміння аналізувати, робити висновки, наводити приклади та протидіяти пропозиціям щодо вживання алкоголю та наркотичних речовин; формувати в учнів негативне ставлення до шкідливих звичок; виховувати бережливе ставлення до свого організму та негативне до вживання токсичних речовин.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Домашнє завдання.
Скласти пам’ятку «Як утриматись від вживання алкоголю».
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І. 1.
2.
3. |
Вступна частина Привітання. Вправа «Бажання успіхів» Вправа «Згадай правила»
Зворотний зв’язок. Вправа «Допоможи казковому герою» |
7 хв. |
Плакат «Правила роботи групи», маркери Папка з файлами |
ІІ. 1. 2.
3.
4.
5. |
Основна частина Презентація «Алкоголь» Інформаційне повідомлення «Алкоголь і його наслідки» Руханка «Щоб ніколи не хворіти» Гра «Шифрувальник»
Міні – лекція «Наркоманія і токсикоманія» |
15 хв. |
Комп’ютер Малюнки до теми
Картки із зашифрованими словами Малюнки до теми |
ІІІ. 1.
2. |
Практична частина Робота в групах. Вправа «Небезпечні предмети побутової хімії» Вправа «Знаки попередження» |
13 хв. |
Картки із малюнками предметів побутової хімії, аркуші паперу, маркери. |
ІV. 1.
2. |
Заключна частина Зворотний зв’язок. Вправа «Продовж фразу» Вправа «Прощання» |
5 хв. |
|
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Привітання. Вправа «Бажання успіхів»
Учні стають парами, беруться за руки.
Діти, давайте підійдемо до вікна і подивимось на чарівність навколишнього світу. Посміхніться цій чудовій красі. А тепер поверніться до свого друга і також подаруйте йому свою усмішку та побажайте успішного дня.
2. Вправа «Правила».
Тренер пропонує учням розробити правила роботи групи і оформити їх на плакаті «Правила роботи групи».
3. Зворотний зв’язок. Вправа «Допоможи казковому герою».
Діти показують малюнок казкового героя, розповідають про його шкідливу звичку та дають пораду, як її позбутися. Малюнки складають у папку «Казкові герої».
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Презентація «Алкоголь».
Міні-бесіда.
ІІІ. Основний зміст роботи.
Так, дійсно, алкоголь на відміну від звичного злодія, який краде речі, відбирає у людини найдорожче - розум і здоров’я.
Алкоголізм – лихо несумісне з принципами моралі. Люди в стані алкоголю стають порушниками закону і порядку.
Бувають випадки, коли людині було достатньо малої дози спиртного, щоб втратити життя. Ось який трапився випадок. Одинадцятирічний хлопчик ішов додому. З ним зустрілись однолітки, з якими він товаришував. «Друзі» запропонували йому «погрітися»… І хлопчик уперше скуштував горілку. Але 200 грамів випитого алкоголю ледь не стали для дитини смертельною. У лікарні з допомогою інтенсивної терапії його повернули до життя. Ось які страшні наслідки алкоголю. «П’яні подібні до тварин, у яких видалено головний мозок», - так писав академік Іван Павлов. Алкоголізм – лихо, яке несумісне з принципами моралі. П’яниці стають порушниками закону (спричиняють аварії на дорогах, скоюють тяжкі злочини) і громадського порядку (призводять суперечки, сварки, бійки).
Від алкоголю страждають усі внутрішні органи, а особливо - мозок. Це призводить до того, що той, хто вживає алкоголь, втрачає здатність мислити. Дитина погано росте, страждає печінка. Тож, як кажуть в народі: «Хочеш довше жити – кидай пити».
Щоб ніколи не хворіти,
Треба вправи вам робити.
Із–за парт швиденько встали,
Спинки рівно розрівняли,
На носочки піднялись
І до сонця потяглись.
Руки разом опустили
І швидесенько присіли.
Потім встали, руки в боки,
Зробимо чотири кроки.
Назад – вперед прогнулись добре.
Не будем мати ми хвороби.
А |
О |
М |
А |
Н |
Н |
Р |
К |
І |
Я |
(наркоманія)
Т |
О |
М |
Н |
Я |
К |
С |
И |
А |
І |
(токсикоманія)
У далеке минуле нашої історії відійшли епідемії чуми, віспи… Та у ХХІ столітті з’явилась ще страшніша біда – наркоманія, що забирає мільйони людських життів. В основному молоді. Це лихо називають «білою смертю». Наркоманія – хвороба, яка призводить до серйозних змін у здоров’ї, стає причиною смерті у молодому віці. У наркотиків є страшна властивість, яка призводить до швидкого звикання організму.
Ось послухайте, які муки змушені переносити наркомани: « У лікарняній палаті із заґратованими вікнами на ліжку лежав молодий юнак. Його тіло знемагало від конвульсій, судом і невимовного болю. Він плакав, кричав, благав: «Врятуйте! Черв’яки, білі черв’яки гризуть мене, убийте черв’яків! Допоможіть! Будьте прокляті!» І таке трапляється з усіма наркоманами, якщо вони не можуть дістати чергову дозу. За неї наркоман заподіє що завгодно: пограбує, украде і навіть уб’є.
Токсикоманія – різновид наркоманії. Це вдихання токсичних речовин, які є в клеях, розчинниках, фарбах, що призводить до набряку дихальних шляхів та повільного відмирання мозку.
Наркоманія – одне з небезпечних соціальних бід. Наркотики, алкоголь та токсини негативно впливають на поведінку та здоров’я людини. Зробіть для себе правильні висновки і пам’ятайте: наркотики – загибель, мученицька смерть.
ІІІ. Практична частина.
Об’єднання дітей у три групи: «Експерти», « Інформатори», « Інспектори».
Завдання для груп:
• група «Експерти» - вибирає предмети побутової хімії, які є небезпечними;
• група «Інформатори» - пояснює, як зберігати вдома небезпечні предмети побутової хімії;
• група «Інспектори» - складає правила, яких слід дотримуватись при використанні небезпечних предметів побутової хімії.
Презентація роботи груп.
Об’єднання дітей у дві групи.
Завдання для груп:
• перша виготовляє табличку зі знаком «Обережно: отрута!»
• друга - табличку зі знаком: «Ховати від дітей!»
ІV. Заключна частина.
Діти ідуть по колу і всі хором промовляють:
« Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою.
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
Наркотики і цигарки, спиртне –
Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними –
Здоров’ю буду крах.
Ми скажем дружно звичкам цим
Звичайно ж «ні!», «ні!», «ні!».