Мета: дати учням поняття про умови успішного навчання; довести важливість взаємодопомоги в навчанні; з'ясувати, які є джерела навчання; формувати звички правильного виконання домашніх завдань; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати старанність, бережливе ставлення до власного часу.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема: Організація самонавчання. Взаємонавчання і взаємодопомога. Підсумок за розділом.
Мета: дати учням поняття про умови успішного навчання; довести важливість взаємодопомоги в навчанні; з’ясувати, які є джерела навчання; формувати звички правильного виконання домашніх завдань; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати старанність, бережливе ставлення до власного часу.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Домашнє завдання.
Скласти список предметів, які даються найважче, та записати ім’я когось із рідних, хто тобі зможе допомогти в разі виникнення труднощів при його виконанні.
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І. 1.
2. 3. |
Вступна частина Привітання. Вправа «Усмішка». Вправа «Правила». Гра «Побудуй стіну». Вправа «Очікування» |
5хв. |
Плакат «Правила роботи групи» Макети цеглинок із написами «Пелюстки» квітки і «серединка», маркери |
ІІ. 1. 2.
3.
4. 5. 6. |
Основна частина Гра «Розфарбуй і відгадай». Інформаційне повідомлення «Самонавчання». Знайомство із текстом «Взаємонавчання і взаємодопомога». Руханка «Пантоміма». Робота в парах. Вправа «Корисна порада» Робота в групах. Вправа «Джерела навчання» |
17 хв. |
Картки із завданнями. Відповідні малюнки з теми
Підручники
Карточки із корисними та шкідливими порадами. Плакат із написом «Джерела навчання», маркери |
ІІІ. 1.
2. |
Практична частина Робота в групах «Встанови відповідність» Робота в групах. Вправа «Наші знання» |
15 хв. |
Плакат « Складові здоров’я та їх характеристики», маркери. Аркуші паперу А-4, маркери |
ІV. 1.
2. |
Заключна частина Зворотний зв’язок. Вправа «Продовж речення» Вправа «Прощання» |
3 хв. |
|
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Привітання. Вправа «Усмішка!»
Діти стають в коло.
Усмішка ласкава – то найкраща справа.
Так народна мудрість промовля до нас…
…Усмішка, як сонце, шлях освітить вчасно,
З нею всі рідніші і не треба слів.
То ж зустрічним людям усміхнися вчасно,
Щоб тобі всміхнутись кожен захотів.
В.Сергеевна
2. Вправа «Згадай правила».
Діти по черзі згадують правила роботи в групі.
3. Гра «Побудуй стіну»
Вибрати «цеглинки», на яких написано слова із певною роботою з підтримання чистоти оселі. Із цеглинок скласти стіну.
( Витирати пил, ходити по оселі в брудному взутті, мити підлогу, мити посуд, мити вікна, пилосувати полове покриття, не провітрювати кімнату, застеляти ліжко, складати речі у шафу, прибирати на робочому столі, розкидати речі по будинку, складати взуття, провітрювати приміщення, поливати квіти).
4. Вправа «Очікування».
На дошці «серединка» квітки. Діти беруть пелюсточки і записують на них свої очікування від уроку.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Гра «Розфарбуй і відгадай».
Зафарбувати квадрати з результатами множення, більшими 18. Із незафарбованих складів скласти слова.
4•5 |
2•6 |
3•4 |
5•2 |
3•7 |
2•2 |
3•3 |
7•5 |
2•4 |
6•4 |
3•5 |
2•8 |
3•9 |
5•5 |
4•4 |
3•2 |
ВІ |
ОР |
ГА |
НІ |
ЛУ |
ЗА |
ЦІЯ |
ПО |
СА |
ТЯ |
МО |
НАВ |
БІ |
ЛУ |
ЧА |
ННЯ |
Організація самонавчання.
ІІІ. Основний зміст роботи.
Головне завдання учня – навчання. Продовженням навчальної діяльності в школі є самостійна навчальна діяльність. Самопідготовка – поглиблення знань із окремих предметів, виконання домашніх завдань. Для цього важливо правильно скласти режим дня. У розпорядку дня повинно бути достатньо виділено часу для відвідування позашкільних закладів, виконання домашніх завдань та відпочинку. Завдяки цьому ви зможете зберегти високу працездатність протягом дня. А тому за домашні завдання рекомендовано братися в проміжку з 15 до 17 години. Саме в цей час з огляду на медичні показники найкраще працюють легені і мозок живиться киснем, а тому загострюються зір та дотик. Через 20 - 30 хвилин виконання домашніх завдань слід робити 5 - 10 хвилинний відпочинок, щоб відновити увагу, працездатність, набратися сил. Важливим чинником у якісній підготовці домашніх завдань є комфортне робоче місце із правильним освітленням. Всі предмети повинні бути на своїх місцях, що, в свою чергу. заощадить час, бо все швидко можна знайти.
Висновок. Ми краще засвоюємо новий матеріал, коли навчаємо інших.
Методичний коментар.
На картках записані корисні і шкідливі поради. Учні вибирають корисні поради і прикріплюють до дошки. (Підтримуй порядок на столі, роби уроки вдень, читай лежачи, не роби перерв між вивченням уроків, добери зручний стілець, не відкладай уроки на «потім», починай з найлегших предметів, роби перерви через 20-30 хвилин, розклади речі по всьому столі).
Діти об’єднуються в три групи: «Старанні», «Вправні», «Уважні».
Діти вибирають джерела навчання.
Групи презентують свою роботу.
Називають записані ними на плакаті джерела навчання і пояснюють, чому вони їх вибрали.
ІV. Практична частина.
Об’єднання дітей у групи здоров’я: «Фізичне », «Психічне», «Соціальне» «Духовне», які встановлюють відповідність між складовими здоров’я та їх характеристиками.
Групи презентують свою роботу.
Робота в групах. Вправа «Наші знання».
Об’єднання дітей у три групи: «Дієтологи», «Інструктори», «Санітари».
Завдання групам:
• група «Дієтологи» - складають правила збалансованого харчування.
• група «Інструктори» - складають правила рухової активності та загартування.
• група «Санітари» - складають правила гігієни.
Групи презентують свою роботу.
Прикріплюють на плакат розроблені правила.
ІV. Заключна частина.
Діти за бажанням висловлюють, чи справдились їх очікування від уроку-тренінгу.
Будь розумною, дитинко,
І здоров’я бережи.
У кишені май хустинку
Й слів поганих не кажи.
Руки з милом мий щоденно
Після гри і до їди.
Та життя сприймай натхненно,
Будь здоровою завжди.
Діти хором промовляють: « Найбільше багатство – здоров’я».