Урок-тренінг з основ здоров'я у 4 класі "Організація самонавчання. Взаємонавчання і взаємодопомога. Підсумок за розділом."

Про матеріал

Мета: дати учням поняття про умови успішного навчання; довести важливість взаємодопомоги в навчанні; з'ясувати, які є джерела навчання; формувати звички правильного виконання домашніх завдань; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати старанність, бережливе ставлення до власного часу.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • -знати умови успішного навчання;
  • -назвати помічників у навчанні;
  • -пояснити, як, навчаючись самостійно, виконуєш домашнє завдання.
Перегляд файлу

Урок – тренінг з основ здоров’я

Тема: Організація самонавчання. Взаємонавчання і взаємодопомога. Підсумок за розділом.

Мета: дати учням поняття про умови успішного навчання; довести важливість взаємодопомоги в навчанні; з’ясувати, які є джерела навчання; формувати звички правильного виконання домашніх завдань; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати старанність, бережливе ставлення до власного часу.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • знати умови успішного навчання;
  • назвати помічників у навчанні;
  • пояснити, як, навчаючись самостійно, виконуєш домашнє завдання.

Домашнє завдання.

Скласти список предметів, які даються найважче, та записати ім’я когось із рідних, хто тобі зможе допомогти в разі виникнення труднощів при його виконанні.

                                    План тренінгу

Види роботи

Орієнтовна

тривалість

Ресурсне забезпечення

І.

1.

 

2.

3.

Вступна частина

Привітання. Вправа «Усмішка».

Вправа «Правила».

Гра «Побудуй стіну».

Вправа «Очікування»

 

 

5хв.

 

 

Плакат «Правила роботи групи»

Макети цеглинок із написами

«Пелюстки» квітки і «серединка», маркери

ІІ.

1.

2.

 

3.

 

4.

5.

6.

Основна частина

Гра «Розфарбуй і відгадай».

Інформаційне повідомлення

«Самонавчання».

Знайомство із текстом «Взаємонавчання і взаємодопомога».

Руханка «Пантоміма».

Робота в парах. Вправа «Корисна порада»

Робота в групах. Вправа «Джерела навчання»

 

 

 

 

 

17 хв.

 

Картки із завданнями.

Відповідні малюнки з теми

 

Підручники

 

 

Карточки із корисними та шкідливими порадами.

Плакат із написом «Джерела навчання», маркери

ІІІ.

1.

 

2.

Практична частина

Робота в групах «Встанови відповідність»

Робота в групах. Вправа «Наші знання»

 

 

       15 хв.

 

Плакат « Складові здоров’я та їх характеристики», маркери.

Аркуші паперу А-4, маркери

ІV.

1.

 

2.

Заключна частина

Зворотний зв’язок. Вправа «Продовж речення»

Вправа «Прощання»

 

 

3 хв.

 

 

 

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина.

1. Привітання. Вправа «Усмішка!»

Діти стають в коло.

Усмішка ласкава – то найкраща справа.

Так народна мудрість промовля до нас…

…Усмішка, як сонце, шлях освітить вчасно,

З нею всі рідніші і не треба слів.

То ж зустрічним людям усміхнися вчасно,

Щоб тобі всміхнутись кожен захотів.

     В.Сергеевна

2. Вправа «Згадай правила».

Діти по черзі згадують правила роботи в групі.

 

3. Гра «Побудуй стіну»

Вибрати «цеглинки», на яких написано слова із певною роботою з підтримання чистоти оселі. Із цеглинок скласти стіну.

( Витирати пил, ходити по оселі в брудному взутті, мити підлогу, мити посуд, мити вікна, пилосувати полове покриття, не провітрювати кімнату, застеляти ліжко, складати речі у шафу, прибирати на робочому столі, розкидати речі по будинку, складати взуття, провітрювати приміщення, поливати квіти).

 

4. Вправа «Очікування».

На дошці «серединка» квітки. Діти беруть пелюсточки і записують на них свої очікування від уроку.

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Гра «Розфарбуй і відгадай».

Зафарбувати квадрати з результатами множення, більшими 18. Із незафарбованих складів  скласти слова.

4•5

2•6

3•4

5•2

3•7

2•2

3•3

7•5

2•4

6•4

3•5

2•8

3•9

5•5

4•4

3•2

ВІ

ОР

ГА

НІ

ЛУ

ЗА

ЦІЯ

ПО

СА

ТЯ

МО

НАВ

БІ

ЛУ

ЧА

ННЯ

Організація самонавчання.

ІІІ. Основний зміст роботи.

  1.               Інформаційне повідомлення «Самонавчання».

Головне завдання учня – навчання. Продовженням навчальної діяльності в школі є самостійна навчальна діяльність. Самопідготовка – поглиблення знань із окремих предметів, виконання домашніх завдань. Для цього важливо правильно скласти режим дня. У розпорядку дня повинно бути достатньо виділено часу для відвідування позашкільних закладів, виконання домашніх завдань та відпочинку. Завдяки цьому ви зможете зберегти високу працездатність протягом дня. А тому за домашні завдання рекомендовано братися в проміжку з 15 до 17 години. Саме в цей час з огляду на медичні показники найкраще працюють легені і мозок живиться киснем, а тому загострюються зір та дотик. Через 20 - 30 хвилин виконання домашніх завдань слід робити 5 - 10 хвилинний відпочинок, щоб відновити увагу, працездатність, набратися сил. Важливим чинником у якісній підготовці домашніх завдань є комфортне робоче місце із правильним освітленням. Всі предмети повинні бути на своїх місцях, що, в свою чергу. заощадить час, бо  все швидко можна знайти.

  1. Знайомство із текстом «Взаємонавчання і взаємодопомога».

Висновок. Ми краще засвоюємо новий матеріал, коли навчаємо інших.

  1. Руханка «Пантоміма».
  •                   Покажіть: як пишете, читаєте, малюєте фарбами, вирізаєте фігурки із паперу і ін..
  1. Робота в парах. Вправа «Корисна порада».

Методичний коментар.

На картках записані корисні і шкідливі поради. Учні вибирають корисні поради і прикріплюють до дошки. (Підтримуй порядок на столі, роби уроки вдень, читай лежачи, не роби перерв між вивченням уроків, добери зручний стілець, не відкладай уроки на «потім», починай з найлегших предметів, роби перерви через 20-30 хвилин, розклади речі по всьому столі).

  1. Робота в групах. Вправа «Джерела навчання».

Діти об’єднуються в три групи: «Старанні», «Вправні», «Уважні».

Діти вибирають джерела навчання.

Групи презентують свою роботу.

Називають записані ними на плакаті  джерела навчання і пояснюють, чому вони їх вибрали.

 

ІV. Практична частина.

  1.               Робота в групах. Вправа «Встанови відповідність».

Об’єднання дітей у групи здоров’я: «Фізичне », «Психічне», «Соціальне» «Духовне», які  встановлюють відповідність між складовими здоров’я та їх характеристиками.

Групи презентують свою роботу.

Робота в групах. Вправа «Наші знання».

Об’єднання дітей у три групи: «Дієтологи», «Інструктори», «Санітари».

Завдання групам:

група «Дієтологи» - складають правила збалансованого харчування.

група «Інструктори» - складають правила рухової активності та загартування.

група «Санітари» - складають правила гігієни.

Групи презентують свою роботу.

Прикріплюють на плакат розроблені правила.

 

ІV. Заключна частина.

  1. Зворотній зв’язок. Вправа «Очікування».

Діти за бажанням висловлюють, чи справдились їх очікування від уроку-тренінгу.

  1. Вправа «Прощання».

Будь розумною, дитинко,

І здоров’я бережи.

У кишені май хустинку

Й слів поганих не кажи.

Руки з милом мий щоденно

Після гри і до їди.

Та життя сприймай натхненно,

Будь здоровою завжди.

Діти хором промовляють: « Найбільше багатство – здоров’я».

 

 

docx
Додано
27 травня 2018
Переглядів
3106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку