Урок-тренінг з основ здоров'я у 4 класі "Вплив і тиск оточуючих. Як відстояти себе. Коли варто сказати «ні»."

Про матеріал

Мета: вчити дітей розпізнавати різноманітні способи тиску (лестощі, умовляння, погрози) та казати «ні» на всі небезпечні пропозиції; проаналізувати можливі ризики найближчого оточення учнів; розвивати навички відстоювати власні інтереси; сприяти усвідомленню учнями необхідності зберігати та покращувати своє здоров'я.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • -розпізнавати способи тиску оточуючих;
  • -вміти відстоювати власні інтереси;
  • -вміти протидіяти небажаним пропозиціям.
Перегляд файлу

Урок – тренінг з основ здоров’я

Тема: Вплив і тиск оточуючих. Як відстояти себе. Коли варто сказати «ні».

Мета: вчити дітей розпізнавати різноманітні способи тиску (лестощі, умовляння, погрози) та казати «ні» на всі небезпечні пропозиції; проаналізувати можливі ризики найближчого оточення учнів; розвивати навички відстоювати власні інтереси; сприяти усвідомленню учнями необхідності зберігати та покращувати своє здоров’я.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • розпізнавати способи тиску оточуючих;
  • вміти відстоювати власні інтереси;
  • вміти протидіяти небажаним пропозиціям.

Домашнє завдання.

Скласти пам’ятку « Як у певний момент сказати «ні».

  План тренінгу

Види роботи

Орієнтовна

тривалість

Ресурсне забезпечення

І.

1.

 

2.

 

3.

Вступна частина

Привітання. Вправа «Усмішка друга»

Вправа «Згадай правила»

 

Зворотний зв’язок «Портрет друга»

 

 

 

5хв.

 

 

 

Плакат «Правила роботи групи»

Папка із файлами

ІІ.

1.

2.

 

3.

4.

 

5.

 

Основна частина

Презентація «Насилля»

Інформаційне повідомлення

«Умій сказати «ні»

Руханка «Твори добро»

Знайомство з віршем А.Костецького «Подруги»

Вправа «Гарячий стілець»

 

 

 

 

 

17 хв.

 

Комп’ютер

Малюнки до теми, маркери.

 

 

 

Ілюстрації до поезії

Стілець

ІІІ.

1.

 

2.

Практична частина

Робота в групах. Вправа «Друзі»

Гра «Телефон довіри»

 

 

 

 

13 хв.

 

Картки

 

Телефон

ІV.

1.

 

2.

Заключна частина

Зворотний зв’язок. Вправа «Тестування»

Вправа «Прощання»

 

 

5 хв.

 

 

Мікрофон

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина.

1. Привітання. Вправа «Усмішка друга».

Діти стають у коло, розподіляються по парах, беруться за руки і промовляють слова:

«Другу  дарую усмішку свою.

Успіхів у всьому я йому бажаю».

 

2. Вправа «Згадай правила».

Діти згадують і по черзі називають правила роботи в групі.

 

3. Зворотний зв’язок. Вправа «Портрет друга».

Діти розповідають про свого найкращого друга,  показують його портрет , намальований власноруч. Після розповіді малюнки розміщуються у папці з написом «Друзі».

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Презентація «Насилля»

  • Про що ми щойно переглянули презентацію?

ІІІ. Основний зміст уроку.

  1. Інформаційне повідомлення «Умій сказати «ні».

Ми живемо у суспільстві людей, де одні дотримуються законів, інші – ні, одні слідкують за своїм  здоров’ям, поважають  людей, які поруч із ними, інші – ні. Ці люди, що нас оточують, - різні. А тому ви не повинні спілкуватися із незнайомцями, як би вони не намагались з вами познайомитись. А саме: нічого в них не брати, не сідати в їхній автомобіль, нікуди із ними не йти, не запрошувати їх до свого помешкання.

Часто дитина зустрічається із насильством у компанії однолітків, у родині, на вулиці. Коли побачите  прояви насильства,  одразу зверніться  до дорослих і розкажіть їм про це.

 Інколи буває, що друзі пропонують зробити щось небезпечне. Велике значення у стосунках між друзями має ваше уміння в потрібний час відмовитись.  Друг, почувши відмову, може почати переконувати,  що,  так як ви друзі, всі справи  повинні робити разом. А тому в такий момент кожен має  знайти в собі сили для того,  щоб сказати «ні». Це збереже вас  від небезпеки.

Пам’ятайте, що справжній друг поганого не порадить!

 

  1. Руханка «Твори добро».

Діти імітують рухи,  проказуючи вірш:

«Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти викопай і почисть криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

Приголуб і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити!»

 

  1. Знайомство із віршем А.Костецького «Справжні подруги».

Висновок. Не можна дозволяти одноліткам керувати  собою.

 

 

  1. Вправа «Гарячий стілець».

Як ти вчиниш,  коли …

… товариш запропонує висміяти однокласника?

… друг домовляється із тобою, щоб ти сказав неправду?

… товариш запропонує відібрати кишенькові гроші у меншого?

 

ІV. Практична частина.

 

  1. Робота в групах. Вправа «Справжній друг».

Об’єднання дітей у групи.

Методичний коментар.

Діти отримують набори карток, на яких записані риси характеру (чемний, привітний, байдужий, щирий, усміхнений, лінивий, добрий, охайний,  нещирий, ввічливий,  самовпевнений, співчутливий, розумний, некультурний, чуйний) і вибирають, які повинен мати …

• 1 група – справжній друг.

• 2 група – той,  кого не можна назвати другом.

 

  1. Гра «Телефон довіри».

Діти телефонують  на безкоштовний телефон довіри (0 - 800 – 500 – 225) для того, щоб дізнатись,  у яких ситуаціях можна звертатись за цим номером.

 

V. Заключна частина.

  1. Тестування.

1.Вибрати вплив друзів,  що є позитивним?

а)  Домовлятись разом прогуляти урок;

б)  порадити переглянути цікавий фільм;

в)  запропонувати записатись у гурток.

2. Який із вчинків є насиллям?

а) Погроза;

б) спільна прогулянка;

в) відібрати речі.

3. Як відмовитись від небажаного вчинку?

а) Мені вже час іти додому;

б) добре,  я зроблю це;

в) ні, я не буду цього робити.

 

  1. Прощання.

Взявшись за руки,  діти ідуть колом і промовляють слова:

«Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать».

 

docx
Додано
27 травня 2018
Переглядів
3628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку