Мета: вчити дітей розпізнавати різноманітні способи тиску (лестощі, умовляння, погрози) та казати «ні» на всі небезпечні пропозиції; проаналізувати можливі ризики найближчого оточення учнів; розвивати навички відстоювати власні інтереси; сприяти усвідомленню учнями необхідності зберігати та покращувати своє здоров'я.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема: Вплив і тиск оточуючих. Як відстояти себе. Коли варто сказати «ні».
Мета: вчити дітей розпізнавати різноманітні способи тиску (лестощі, умовляння, погрози) та казати «ні» на всі небезпечні пропозиції; проаналізувати можливі ризики найближчого оточення учнів; розвивати навички відстоювати власні інтереси; сприяти усвідомленню учнями необхідності зберігати та покращувати своє здоров’я.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Домашнє завдання.
Скласти пам’ятку « Як у певний момент сказати «ні».
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І. 1.
2.
3. |
Вступна частина Привітання. Вправа «Усмішка друга» Вправа «Згадай правила»
Зворотний зв’язок «Портрет друга»
|
5хв. |
Плакат «Правила роботи групи» Папка із файлами |
ІІ. 1. 2.
3. 4.
5.
|
Основна частина Презентація «Насилля» Інформаційне повідомлення «Умій сказати «ні» Руханка «Твори добро» Знайомство з віршем А.Костецького «Подруги» Вправа «Гарячий стілець» |
17 хв. |
Комп’ютер Малюнки до теми, маркери.
Ілюстрації до поезії Стілець |
ІІІ. 1.
2. |
Практична частина Робота в групах. Вправа «Друзі» Гра «Телефон довіри» |
13 хв. |
Картки
Телефон |
ІV. 1.
2. |
Заключна частина Зворотний зв’язок. Вправа «Тестування» Вправа «Прощання» |
5 хв. |
Мікрофон |
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Привітання. Вправа «Усмішка друга».
Діти стають у коло, розподіляються по парах, беруться за руки і промовляють слова:
«Другу дарую усмішку свою.
Успіхів у всьому я йому бажаю».
2. Вправа «Згадай правила».
Діти згадують і по черзі називають правила роботи в групі.
3. Зворотний зв’язок. Вправа «Портрет друга».
Діти розповідають про свого найкращого друга, показують його портрет , намальований власноруч. Після розповіді малюнки розміщуються у папці з написом «Друзі».
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Презентація «Насилля»
ІІІ. Основний зміст уроку.
Ми живемо у суспільстві людей, де одні дотримуються законів, інші – ні, одні слідкують за своїм здоров’ям, поважають людей, які поруч із ними, інші – ні. Ці люди, що нас оточують, - різні. А тому ви не повинні спілкуватися із незнайомцями, як би вони не намагались з вами познайомитись. А саме: нічого в них не брати, не сідати в їхній автомобіль, нікуди із ними не йти, не запрошувати їх до свого помешкання.
Часто дитина зустрічається із насильством у компанії однолітків, у родині, на вулиці. Коли побачите прояви насильства, одразу зверніться до дорослих і розкажіть їм про це.
Інколи буває, що друзі пропонують зробити щось небезпечне. Велике значення у стосунках між друзями має ваше уміння в потрібний час відмовитись. Друг, почувши відмову, може почати переконувати, що, так як ви друзі, всі справи повинні робити разом. А тому в такий момент кожен має знайти в собі сили для того, щоб сказати «ні». Це збереже вас від небезпеки.
Пам’ятайте, що справжній друг поганого не порадить!
Діти імітують рухи, проказуючи вірш:
«Ти добро лиш твори повсюди,
Хай тепло твої повнить груди.
Ти посій і доглянь пшеницю.
Ти викопай і почисть криницю.
Волю дай, погодуй пташину.
Приголуб і навчи дитину.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити!»
Висновок. Не можна дозволяти одноліткам керувати собою.
Як ти вчиниш, коли …
… товариш запропонує висміяти однокласника?
… друг домовляється із тобою, щоб ти сказав неправду?
… товариш запропонує відібрати кишенькові гроші у меншого?
ІV. Практична частина.
Об’єднання дітей у групи.
Методичний коментар.
Діти отримують набори карток, на яких записані риси характеру (чемний, привітний, байдужий, щирий, усміхнений, лінивий, добрий, охайний, нещирий, ввічливий, самовпевнений, співчутливий, розумний, некультурний, чуйний) і вибирають, які повинен мати …
• 1 група – справжній друг.
• 2 група – той, кого не можна назвати другом.
Діти телефонують на безкоштовний телефон довіри (0 - 800 – 500 – 225) для того, щоб дізнатись, у яких ситуаціях можна звертатись за цим номером.
V. Заключна частина.
1.Вибрати вплив друзів, що є позитивним?
а) Домовлятись разом прогуляти урок;
б) порадити переглянути цікавий фільм;
в) запропонувати записатись у гурток.
2. Який із вчинків є насиллям?
а) Погроза;
б) спільна прогулянка;
в) відібрати речі.
3. Як відмовитись від небажаного вчинку?
а) Мені вже час іти додому;
б) добре, я зроблю це;
в) ні, я не буду цього робити.
Взявшись за руки, діти ідуть колом і промовляють слова:
«Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать.
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать».