Урок-тренінг з правознавства 9 клас на тему "Права та обов’язки"

Про матеріал
Урок-тренінг з правознавства 9 клас на тему "Права та обов’язки". Матеріал стане у нагоді вчителям правознавства, студентам, класним керівникам, педагогам-організаторам.
Перегляд файлу

Мої права

Мета: сприяти формуванню правового світогляду підлітків, який включав би систему теоретичних поглядів на права, і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків у реалізації прав у житті.

Завдання:

 самооцінка учасниками рівня своїх знань про права дитини;

 ознайомлення підлітків з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини;

 стимулювання соціальної активності й ініціативи підлітків-лідерів;

 формування навичок правомірної поведінки підлітків і навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права;

 виховання в підлітків непримиренності до протиправної поведінки, формування навичок правомірного реагування на неправомірні дії однолітків;

 вироблення в підлітків-лідерів мотивації до організації просвітницької роботи серед однолітків;

 формування в підлітків-лідерів навички надання одноліткам необхідної підтримки, консультативної допомоги у проблемах, пов’язаних із правами дитини.

Хід заходу

(Всі сидять в загальному колі)

І. Релаксація, повторення правил тренінгу.

- Сьогоднішня година спілкування пройде у формі тренінгу, саме тому ми сьогодні сидимо в колі.

- Візьміться за руки та побажайте один одному плідної співпраці та гарного настрою.

- Перш ніж почати роботу, нам необхідно повторити правила тренінгу. Погляньте на правила та пригадайте їх.                                   Цінувати час!

Говорити коротко!

Говорити від свого імені!

Поважати думку інших!

Не перебивати виступаючого!

Бути толерантним!

ІІ. «Знайомство». Вправа "Найкращий спогад мого дитинства"

- У мене в руках чарівна іграшка. Кожен, хто сидить в колі, по черзі бере її в руки, пригадує і розповідає про найкращий епізод свого дитинства. (Потім почергово всі діляться своїми спогадами, передаючи іграшку по колу.)

Підводимо підсумок: Для більшості людей дитинство - це весела і світла пора життя, коли світ здавався приязним, небо - блакитним та безхмарним, а всі дні - сонячними. Проте не у всіх дітей життя безтурботне і щасливе. Тому, що є діти позбавлені радісного дитинства в силу різних обставин. Найчастіше це трапляється в наслідок порушення прав дітей. Щоб такого не трапилося з вами, треба вміти захищати свої права.

ІІІ. Повідомлення теми тренінгу.

- Тема сьогоднішньої години спілкування  «Мої права». Ви краще пізнаєте та усвідомите  зміст прав дітей, навчитесь аналізувати, регулювати свою поведінку, ознайомитесь з правилами та механізмом захисту прав дитини. Що ж слід знати, захищаючи свої права? Саме це і буде завданням сьогоднішнього зустрічі.

ІV. Очікування (відповіді на питання)

- Подумайте чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? Свої очікування запишіть на стікери та, озвучуючи прикріпіть на плакат «Планета наших прав».

- Як ви гадаєте, для чого дитині потрібні права?

- Чи актуальне нині питання охорони прав дитини?

V. Основна частина тренінгу.

     1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Уся історія людства – це історія війн. Одна з найстрашніших війн тривала 6 років і закінчилася в 1945 році. Загинуло близько 60 мільйонів чоловік. Для них право на життя було порушено. Життя втратили люди, кількість яких перебільшує чисельність населення сучасної України. І тоді у всьому світі зрозуміли, що треба об’єднатися для захисту прав людини. 24 жовтня 1945 року було створено ООН – Організацію Об’єднаних Націй, завдання якої – підтримка миру і безпеки у всьому світі.

10 грудня 1948 року різні народи вирішили і проголосили, що всі люди мають рівні права. Так виникла Загальна декларація прав людини, документ, у якому визначено основні права кожної людини у світі й передбачено, що вони є основою свободи, справедливості й всезагального миру.  У Декларації  передбачено, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїх правах.

Дорослі  можуть захищати свої права від злодіїв, шахраїв, а діти ще не в змозі цього робити, тому у 1959 р. розроблена і втілена в життя Декларація прав дитини.

А в 1989 році представники урядів передових країн світу, підписали Конвенцію про права дитини, Україна ратифікувала цей документ у 1991 році.

-  Але не тільки міжнародні правові акти покликані захищати права дітей. Українське законодавство також стоїть на захисті цих прав.

2. Технологія «Жива книга»

-  Сьогодні я хочу представити Вам «Живі книги», які підготували повідомлення та зараз познайомлять вас із законодавством, що  захищає права дитини:

(Через кожні 2 хвилини «Живі книги» змінюють групу).

- Про які права дітей йдеться в Конвенції, на що кожен із вас має незаперечне право?

(Відповіді учнів)

- Які нормативно-правові акти в Україні захищають права дітей?

3. Вправа "Права правильні - неправильні"

- Всі ми вже знаємо свої основні права та обов’язки, тому я пропоную перевірити чи зможете ви серед  правил знайти несправжні. Для виконання вправи об’єднуємося в 4 групи.

1 група: права особисті.

= всі діти мають право на любов та піклування в сім’ї;

= діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні отримувати особливу увагу з їхнього боку;

= всі діти є рівні у правах, ніхто не може підлягати дискримінації;

= діти, які мають брата чи сестру, повинні одержувати додатковий захист та турботу;

= жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.

2 група:права політичні.

= діти мають право на свободу асоціацій та мирних зібрань;

= кожна дитина має право жити з веселим сусідом;

= діти мають право на вільне спілкування;

= діти мають право на вільне висловлювання образ іншим людям;

= діти мають право на свободу совісті та думки.

3 група: права соціальні.

= жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни;

= кожна дитина має право їсти тільки гамбургери, чіпси та хотдоги;

= всі діти мають право на повноцінне харчування;

= всі діти мають право на медичну допомогу;

= кожна дитина має право отримувати сніданок у постіль.

4 група: права культурні.

= кожна дитина може непристойно висловлюватись, якщо захоче;

= всі діти мають право на освіту;

= діти мають право на інформацію;

= діти мають право на захист кулаками своєї інтелектуальної власності;

= діти мають право на свободу віросповідання.

Перечитуються права, визначають правильне воно чи неправильне, пояснюють чому.

(Створюється плакат «Правильні та неправильні права»)

Потім проведіть обговорення: Чому вас навчила ця вправа?

Підводимо підсумок: Ми маємо знати свої права. Це допоможе нам почуватися впевненіше в багатьох життєвих ситуаціях, а також допомагати, за потреби, іншим. Проте свої законні права ми повинні відрізняти від примх і забаганок.

4. Демонстрація фрагменту фільму «Попелюшка».

- Перегляньте фрагмент художнього фільму «Попелюшка», під час перегляду будьте уважні, бо вам необхідно визначити, які права дівчинки були порушені.

-  Чи рівні права були у доньок та Попелюшки?

- Так які ж права дівчинки були порушені? (Право дитини на відпочинок і розваги,  право на любов і піклування, на сім’ю, жодна дитина не може бути примушена до праці).

-  Хто мав би захистити права Попелюшки?

-  Які поради ви могли б дати дівчинці, якби зустріли її зараз?

Підводимо підсумок: Ми знаємо, що робити і до кого звертатися, коли заболить голова або коли зненацька почнеться приступ апендициту.

А як бути, коли болить душа? До кого звертатися у хвилину розпачу, коли весь світ навкруги, здається, відвернувся? Кого запитати? Кому довіритися?

Дуже мало є на світі людей, які жодного разу не ставили перед собою ці запитання.

Держава надає необхідну допомогу у захисті прав дитини. У кожному обласному центрі, у кожному місті є багато служб, які допоможуть підліткам у захисті їх прав. У нашому місті для захисту прав дітей працює Синельниківський відділ у справах сім’ї, молоді та спорту, служба у справах дітей та комісія з питань захисту прав дітей при виконкомі Синельниківської міської ради, а також управління праці та соціального захисту населення. Дитина вправі особисто звернутися до суду за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів, якщо вона досягла чотирнадцяти років.

VI. Заключна частина тренінгу.

Вправа "Очікування "

Повернемося до наших очікувань. Чи справдилися вони? Учні висловлюють свої очікування, які вони отримали під час проведення тренінгу, якщо вони справдилися, на «Планету прав» (де розміщенні очікування) – кріпимо квіти, якщо ні – бутони.

Вправа "Прощання" 

  - Закінчимо нашу зустріч «Віночком побажань» один одному, пам'ятаючи тему години спілкування.

 

 

doc
Додано
14 березня 2022
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку